|
||||||
Особливості творчого стилю І. Драча
Іван Драч " За енергією шукань, розгоном випереджування і садизмом самозміни Іван Драч - явище небувале в усій українській поезії. Він увесь - скімлива душевна незакінченість, моторошна невіднайденість, постійно поновлювана незгармонізованість….. І. Дзюба «…. Тому й така підкреслена у нього увага до форми, до інтелектуального ускладнення образу, метафори, гіперболи, які несподіваністю і відсутністю школярських пояснень до них ошелешують безпорадного радянського критика, який виріс на тлумаченні соцреалістичних еталонів. Либонь, саме за це так гостро й крити кують Драчеві поезії». Дмитро Павличко «Художнику — немає скутих норм. Він — норма сам, він сам в своєму стилі.. » І. Драч. Основні жанри творчості: q балади («Балада про соняшник», «Крила»); q вірші, притчі; q поеми: поема-мозаїка («»Чорнобильська мадонна), поема-симфонія («Смерть Шевченка»), драматична поема («Дума про вчителя»); q етюди («Етюд про хліб», «Сонячний етюд»); q кіноповісті, кіносценарії («Пропала грамота», «Вечори на хуторі поблизу Диканьки»); q літературно-критичні розвідки Особливості творчого стилю І. Драча
q Поєднання епічності з напруженим драматизмом та ліричністю; q різноплановість художнього мислення: прозорі образи, складні метафори, філософічність роздумів; q поетична мова збагачена науковою лексикою, метафорами, символами; q модернізує класичну форму балади; q сонцепоклонницькі мотиви Провідні мотиви творчості • кохання не тільки в межах суб’єктивного, а й об’єктивного (в космічному дійстві буття); • тема засудження фашизму; • роздуми над призначенням поета і поезії, сутністю мистецтва; • екологічні проблеми; • хліб – святиня, символ міцної родини, життя, гостинності; • краса і потворність людської душі; • велич Кобзаря, одного з найкращих українських синів; • доля звичайної людини
|
||||||
|