|
|||
Қорытынды ⇐ ПредыдущаяСтр 3 из 3 Қ орытынды Орта ғ асырлық бағ ытта жалпы идеалистік кө з қ арас оның басты мақ саты, діннің маң ыздылғ ын адам ү шін қ ажеттілігін дә лелдейді. Орта ғ асырлық философия ө з проблемаларын шешуде антологиялық, гноциологиялық, космологиялық ә леуметтік проблемаларды дінді қ орғ ауғ а қ олдауғ а бағ ыттайды. Мә дениет – адамның ө з қ олымен, ақ ыл-ойымен жасағ андары жә не жасап жатқ андарының бә рін тү гел қ амтиды. Жай ғ ана сауат ашудан жә не тазалық ережелерін сақ таудан бастап, ө мірдің асқ ан ү лгілі шығ армаларын жасағ анғ а дейінгі ұ ғ ымды қ амтып жатқ ан – мә дениет саласының ө рісі кең. Мә дениет – тарихи қ ұ былыс. Оның дә режесі мен сипаты қ оғ амдық ө мірдің жағ дайларына байланысты ө згеріп отырады. Тарихи дә уірлердің алмасуы мә дениеттің мазмұ ны мен формаларына сө зсіз терең ө згерістер енгізеді. Мә дениет ұ ғ ымын терең ірек тү сіну ү шін, оғ ан мағ ыналық жақ ындығ ы бар кейбір басқ а ұ ғ ымдармен арақ атынасын қ арастырып ө тейік. Осы сипатта біздің зердемізге бірінші тү сетін ұ ғ ым — ө ркениет. Ө ркениет (цивилизация) семантикалық жағ ынан алғ анда (латын тілінің — «civilis» сө зі) азаматтық дегенді білдіреді. Римдіктер бұ л ұ ғ ымды «варварлық тар» деп ө здері атағ ан, басқ а халық тар мен мемлекеттерден айырмашылық тарын кө рсету мақ сатында қ олданғ ан. Яғ ни, «ө ркениет» олардың тү сініктері бойынша азаматтық қ оғ амы, қ алалық мә дениеті, заң ғ а негізделген басқ ару тә ртібі бар Рим империясының даму дә режесін білдіреді.
Пайдаланылғ ан ә дебиеттер тізімі 1. «Философия жә не мә дениеттану» Оқ у қ ұ ралы. /Қ ұ раст.: Ж. Алтаев, Т. Ғ абитов, А. Қ асабеков жә не т. б. А., 1998 2. Т. Ғ абитов, Ж. Мү тә ліпов, А. Қ ұ лсариева «Мә дениеттану А., 2005 3. Ө. С. Тө кенов «Мә дениеттану негіздері» А., 2000 4. Х. Ғ абитов, Ш. Ө мірбеков «Мә дениеттану негіздері» А., 2000
|
|||
|