Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





4. Введение новых слов. 6. Работа с текстом.. 7. Подготовка к диалогической речи. Диалогическое высказывание по теме.



4. Введение новых слов

- The text at page 39 will help us to do it. But there are two problems. What are they?

- Two problems are words in bold and word formation.

- Let us read the words in bold all together after me.

 

(на доске написаны слова)

 

confidential

bully

shelter

fundraise

further

volunteer

 

- Read and translate the words, please. Write them down.

- конфиденциальный;

запугивать, издеваться;

кров, приют;

сбор средств;

дальнейший, дополнительный;

доброволец, волонтер.

 

5. Аудирование.

- Now listen to the text and form the words.

 

(прослушивание аудиофайла)

 

- Words: trained;

have been saving;

living;

thought;

more;

pressure;

commonest;

listening;

donation.

- Какие это части речи? – Какой способ словообразования вы использовали?

- Это видовременные формы глагола; причастие I, II; прилагательные; существительные.

 

6. Работа с текстом.

 

· Now the text is all right. Let us answer the questions. Ex. 4 p. 39. Work in groups. You have 5 minutes.

(на доске написаны вопросы)

1. What is ChildLine?

2. Where is it located?

3. Who does it help?

4. How can someone get involved?

 

· Childline is a free, 24-hour confidential helpline. It is located in the UK. It helps children and young people who have problems. You can fundraise, start a peer support scheme at your school, make donations …

 

7. Подготовка к диалогической речи. Диалогическое высказывание по теме.

- Make up a dialogue about Sophie. Work in pairs. Questions will help you. You have 2 minutes.

 

(на доске написаны вопросы)

 

- What is her name?

- What is her problem?

- What did she do?

- How did it help her?

 

· Her name is Sophie.

· Her problem is bullying.

· She called ChildLine.

· She felt more confident.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.