Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





17 апреля 2020 года 1 страница



17 апреля 2020 года

Страстная седмица

ВЕЛИКАЯ ПЯТНИЦА

Последование часов святаго и великаго пятка́ (царские часы и изобразительны) для домашнего (келейного) совершения

ПЕРВЫЙ ЧАС

Моли́ твами святы́ х оте́ ц на́ ших, Го́ споди Иису́ се Христе́, Бо́ же наш, поми́ луй нас. Ами́ нь.

Сла́ ва Тебе́, Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́.

Царю́ Небе́ сный, Уте́ шителю, Ду́ ше и́ стины, И́ же везде́ сый и вся исполня́ яй, Сокро́ вище благи́ х и жи́ зни Пода́ телю, прииди́ и всели́ ся в ны, и очи́ сти ны от вся́ кия скве́ рны, и спаси́, Бла́ же, ду́ ши на́ ша.

Святы́ й Бо́ же, Святы́ й Кре́ пкий, Святы́ й Безсме́ ртный, поми́ луй нас. Трижды, и три поклона.

Сла́ ва Отцу́, и Сы́ ну, и Свято́ му Ду́ ху, и ны́ не и при́ сно, и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь.

Пресвята́ я Тро́ ице, поми́ луй нас: Го́ споди, очи́ сти грехи́ на́ ша; Влады́ ко, прости́ беззако́ ния на́ ша; Святы́ й, посети́ и исцели́ не́ мощи на́ ша, и́ мене Твоего́ ра́ ди.

Го́ споди, поми́ луй. Трижды.

Сла́ ва, и ны́ не:

О́ тче наш, И́ же еси́ на Небесе́ х, да святи́ тся и́ мя Твое́, да прии́ дет Ца́ рствие Твое́, да бу́ дет во́ ля Твоя́, я́ ко на Небеси́, и на земли́. Хлеб наш насу́ щный даждь нам днесь; и оста́ ви нам до́ лги на́ ша, я́ коже и мы оставля́ ем должнико́ м на́ шим; и не введи́ нас во искуше́ ние, но изба́ ви нас от лука́ ваго.

[Я́ ко Твое́ есть Ца́ рство и си́ ла и сла́ ва во ве́ ки. Ами́ нь. (Мф. 6: 9-13)]

Го́ споди, поми́ луй, 12.

Сла́ ва, и ны́ не:

Прииди́ те, поклони́ мся Цареви нашему Богу.

Прииди́ те, поклони́ мся Христу́, Царе́ ви на́ шему, Бо́ гу.

Прииди́ те, поклони́ мся и припаде́ м Самому́ Христу́, Царе́ ви и Бо́ гу на́ шему.

Псалом 5

Глаго́ лы моя́ внуши́, Го́ споди, разуме́ й зва́ ние мое́. Вонми́ гла́ су моле́ ния моего́, Царю́ мой и Бо́ же мой, я́ ко к Тебе́ помолю́ ся, Го́ споди. Зау́ тра услы́ ши глас мой, зау́ тра предста́ ну Ти, и у́ зриши мя. Я́ ко Бог не хотя́ й беззако́ ния, Ты еси́: не присели́ тся к Тебе́ лука́ внуяй, ниже́ пребу́ дут беззако́ нницы пред очи́ ма Твои́ ма: возненави́ дел еси́ вся де́ лающыя беззако́ ние. Погуби́ ши вся глаго́ лющыя лжу: му́ жа крове́ й и льсти́ ва гнуша́ ется Госпо́ дь. Аз же мно́ жеством ми́ лости Твоея́, вни́ ду в дом Твой, поклоню́ ся ко хра́ му свято́ му Твоему́, в стра́ се Твое́ м. Го́ споди, наста́ ви мя пра́ вдою Твое́ ю, враг мои́ х ра́ ди испра́ ви пред Тобо́ ю путь мой. Я́ ко несть во усте́ х их и́ стины, се́ рдце их су́ етно, гроб отве́ рст горта́ нь их: язы́ ки свои́ ми льща́ ху. Суди́ им, Бо́ же, да отпаду́ т от мы́ слей свои́ х, по мно́ жеству нече́ стия их изри́ ни я́, я́ ко преогорчи́ ша Тя, Го́ споди. И да возвеселя́ тся вси упова́ ющии на Тя, во век возра́ дуются, и всели́ шися в них, и похва́ лятся о Тебе́ лю́ бящии и́ мя Твое́. Я́ ко Ты благослови́ ши пра́ ведника, Го́ споди: я́ ко ору́ жием благоволе́ ния венча́ л еси́ нас.

Псалом 2

Вску́ ю шата́ шася язы́ цы, и лю́ дие поучи́ шася тще́ тным? Предста́ ша ца́ рие зе́ мстии, и кня́ зи собра́ шася вку́ пе на Го́ спода и на Христа́ Его́. Расто́ ргнем узы их и отве́ ржем от нас и́ го их. Живы́ й на Небесе́ х посмее́ тся им, и Госпо́ дь поруга́ ется им. Тогда́ возглаго́ лет к ним гне́ вом Свои́ м и я́ ростию Свое́ ю смяте́ т я. Аз же поста́ влен есмь царь от Него́ над Сио́ ном, горо́ ю Свято́ ю Его́, возвеща́ яй повеле́ ние Госпо́ дне. Госпо́ дь рече́ ко мне: сын Мой еси́ ты, Аз днесь роди́ х тя; Проси́ от Мене́ и дам ти язы́ ки достоя́ ние твое́ и одержа́ ние твое́ концы́ земли́. Упасе́ ши я жезло́ м желе́ зным, я́ ко сосу́ ды скуде́ льничи сокруши́ ши я́. И ны́ не царие, разуме́ йте, накажи́ теся вси судя́ щии земли́. Рабо́ тайте Го́ сподеви со стра́ хом и ра́ дуйтеся Ему́ с тре́ петом. Приими́ те наказа́ ние, да не когда́ прогне́ вается Госпо́ дь, и поги́ бнете от пути́ пра́ веднаго, егда́ возгори́ тся вско́ ре я́ рость Его́. Блаже́ ни вси наде́ ющиися Нань.

Псалом 21

Бо́ же, Бо́ же мой, вонми́ ми, вску́ ю оста́ вил мя еси́? Дале́ че от спасе́ ния моего́ словеса́ грехопаде́ ний мои́ х. Бо́ же мой, воззову́ во дни, и не услы́ шиши, и в нощи́, и не в безу́ мие мне. Ты же во Святе́ м живе́ ши, Хвало́ Изра́ илева. На Тя упова́ ша отцы́ на́ ши, упова́ ша, и изба́ вил еси́ я. К Тебе́ воззва́ ша и спасо́ шася: на Тя упова́ ша и не постыде́ шася. Аз же есмь червь, а не челове́ к, поноше́ ние челове́ ков, и уничиже́ ние люде́ й. Вси ви́ дящии мя поруга́ ша ми ся, глаго́ лаша устна́ ми, покива́ ша главо́ ю: упова́ на Го́ спода, да изба́ вит его́, да спасе́ т его́, я́ ко хо́ щет его́. Я́ ко Ты еси́ исто́ ргий мя из чре́ ва; упова́ ние мое от сосцу́ ма́ тере моея́. К Тебе́ приве́ ржен есмь, от ложе́ сн, от чре́ ва ма́ тере моея́, Бог мой еси́ Ты. Да не отсту́ пиши от Мене́; я́ ко скорбь близ; я́ ко несть помога́ яй ми: Обыдо́ ша мя тельцы́ мно́ зи, юнцы́ ту́ чнии одержа́ ша мя: Отверзо́ ша на мя уста́ своя́, я́ ко лев восхища́ яй и рыка́ яй. Я́ ко вода́ излия́ хся, и разсы́ пашася вся ко́ сти моя́: бысть се́ рдце мое́, я́ ко воск та́ яй посреде́ чре́ ва моего́. Изсше́ я́ ко скуде́ ль кре́ пость моя́, и язы́ к мой прильпе́ горта́ ни моему́, и в персть сме́ рти свел мя еси́. Я́ ко обыдо́ ша мя пси мно́ зи; сонм лука́ вых одержа́ ша мя. Ископа́ ша ру́ це мои́ и но́ зе мои́: исчето́ ша вся ко́ сти моя́, ти́ и же смотри́ ша и презре́ ша мя. Раздели́ ша ри́ зы моя́ себе́ и о оде́ жди мое́ й мета́ ша жре́ бий. Ты же, Го́ споди, не удали́ по́ мощь Твою́ от Мене́, на заступле́ ние мое́ вонми́. Изба́ ви от оружия ду́ шу мою́ и из руки́ пе́ сии единоро́ дную мою́. Спаси́ мя от уст льво́ вых, и от рог единоро́ жь смире́ ние мое́. Пове́ м И́ мя Твое́ бра́ тии мое́ й, посреде́ це́ ркви воспою́ Тя. Боя́ щийся Го́ спода восхвали́ те Его́, все се́ мя Иа́ ковле просла́ вите Его́, да убои́ тся же от Него́ все се́ мя Изра́ илево: Я́ ко не уничижи́, ниже́ негодова́ моли́ твы ни́ щаго, ниже́ отврати́ лице́ Свое́ от Мене́: и егда́ воззва́ х к Нему́, услы́ ша мя. от Тебе́ похвала́ моя́, в це́ ркви вели́ цей испове́ мся Тебе́: моли́ твы моя́ возда́ м пред боя́ щимися Его́. Ядя́ т убо́ зии, и насы́ тятся, и восхвалят Го́ спода взыска́ ющии Его́, жива́ бу́ дут сердца́ их в век ве́ ка. Помяну́ тся и обратя́ тся ко Го́ споду вси концы́ земли́, и покло́ нятся пред Ним вся оте́ чествия язы́ к. Я́ ко Госпо́ дне есть Ца́ рствие, и Той облада́ ет язы́ ки. Ядо́ ша и поклони́ шася вси ту́ чнии земли́, пред Ним припаду́ т вси низходя́ щии в зе́ млю, и душа́ моя́ Тому́ живе́ т. И се́ мя мое́ порабо́ тает Ему́, возвести́ т Го́ сподеви род гряду́ щий: И возвестя́ т пра́ вду Его́ лю́ дем ро́ ждшымся, я́ же сотвори́ Госпо́ дь.

Сла́ ва, и ны́ не:

Аллилу́ ия, аллилу́ ия, аллилу́ ия, сла́ ва Тебе́, Бо́ же. Трижды.

Го́ споди, поми́ луй. Трижды.

Сла́ ва:

Тро́ парь, глас 1:

Распе́ ншуся Тебе́, Христе́, поги́ бе мучи́ тельство, попра́ на бысть си́ ла вра́ жия: ниже́ бо А́ нгел, ниже́ челове́ к, но Сам, Го́ споди, спасл еси́ нас, сла́ ва Тебе́.

 

И ны́ не:

Богородичен:

Что Тя нарече́ м, о Благода́ тная? / Не́ бо, я́ ко возсия́ ла еси́ Со́ лнце Пра́ вды. / Рай, я́ ко прозябла́ еси́ цвет нетле́ ния. / Де́ ву, я́ ко пребыла́ еси́ нетле́ нна. / Чи́ стую Ма́ терь, я́ ко име́ ла еси́ на святы́ х Твои́ х объя́ тиях Сы́ на, всех Бо́ га. / Того́ моли́ спасти́ ся душа́ м на́ шим.

Три тропаря от 12-ти, глас 8:

Стих: Вску́ ю шата́ шася язы́ цы, и лю́ дие поучи́ шася тще́ тным.

Днесь церко́ вная заве́ са, на обличе́ ние беззако́ нных, раздира́ ется, и со́ лнце лучи́ Своя́ скрыва́ ет, Влады́ ку зря распина́ ема.

Стих: Предста́ ша ца́ рие зе́ мстии, и кня́ зи собра́ шася вку́ пе на Го́ спода и на Христа́ Его́.

Яко овча на заколе́ ние веде́ н был еси́, Христе́ Царю́, и я́ ко А́ гнец незлоби́ вый пригвозди́ лся еси́ Кресту́ от беззако́ нных муже́ й, грех ра́ ди на́ ших, Человеколю́ бче.

Сла́ ва, и ны́ не:

Е́ мшым Тя беззако́ нным, претерпева́ я си́ це вопия́ л еси́, Го́ споди: а́ ще и порази́ сте Па́ стыря, и расточи́ сте двана́ десять ове́ ц ученики́ Моя́, можа́ х вя́ щше не́ жели двана́ десяте легео́ нов предста́ вити А́ нгелов: но долготерплю́, да испо́ лнятся, я́ же яви́ х вам проро́ ки Мои́ ми, безве́ стная и та́ йная. Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Проки́ мен, глас 4: Се́ рдце его́ собра́ беззако́ ние себе́.

Стих: Блаже́ н разумева́ яй на ни́ ща и убо́ га.

Се́ рдце его́ собра́ беззако́ ние себе́.

Проро́ чества Заха́ риина чте́ ние. [Зах. 11: 10-13. ]

Та́ ко глаго́ лет Госпо́ дь: прииму́ жезл Мой до́ брый, и отве́ ргу его́, е́ же разори́ ти заве́ т Мой, его́ же завеща́ х ко всем лю́ дем. И разори́ тся в день о́ ный, и уразуме́ ют ханане́ и о́ вцы храни́ мыя Мне, зане́ сло́ во Госпо́ дне есть. И реку к ним: а́ ще добро́ пред ва́ ми есть, дади́ те мзду Мою́, или́ отрецы́ теся. И поста́ виша мзду Мою́ три́ десять сре́ бреник. И рече́ Госпо́ дь ко мне: вложи́ я́ в горни́ ло, и смотри́ а́ ще искуше́ но есть, и́ мже о́ бразом искуше́ н бых о них. И прия́ х три́ десять сре́ бреник, и вложи́ х их в храм Госпо́ день в горни́ ло.

Русский перевод: Так говорит Господь: возьму жезл Мой добрый и отброшу его, чтобы расторгнуть завет Мой, который Я заключил со всеми народами. И расторгнется он в тот день, и узнают Хананеи, овцы соблюдаемыя для Меня, что (это) слово Господне есть. И скажу им: «если угодно вам, дайте Мне плату, или откажитесь (от нея)». И поставили Мне плату в тридцать сребренников. И сказал Господь мне: положи их в горнило, и смотри: правильна ли оценка, какою оценен Я ими? И взял я тридцать сребренников и положил их в храм Господень в горнило.

К Гала́ том посла́ ния свята́ го апо́ стола Па́ вла чте́ ние.

Послание к Галатам.

Бра́ тие, мне да не бу́ дет хвали́ тися, то́ кмо о Кресте́ Го́ спода на́ шего Иису́ са Христа́, и́ мже мне мир распя́ ся, и аз ми́ ру. О Христе́ бо Иису́ се, ни обре́ зание что мо́ жет, ни необре́ зание, но но́ ва тварь. И ели́ цы пра́ вилом сим жи́ тельствуют, мир на них и ми́ лость, и на Изра́ или Бо́ жии. Про́ чее, труды да никто́ же ми дае́ т: аз бо я́ звы Го́ спода Иису́ са на те́ ле мое́ м ношу́. Благода́ ть Го́ спода на́ шего Иису́ са Христа́ со Ду́ хом ва́ шим бра́ тие. Ами́ нь.

Русский перевод: Братия, я не желаю хвалиться, разве только крестом Господа нашего Иисуса Христа, которым для меня мир распят, и я для мира. Ибо во Христе Иисусе ничего не значит ни обрезание, ни необрезание, а новая тварь. Тем, которые поступают по сему правилу, мир им и милость, и Израилю Божию. Впрочем никто не отягощай меня, ибо я ношу язвы Господа Иисуса на теле моем. Благодать Господа нашего Иисуса Христа со духом вашим, братия. Аминь.

От Матфе́ а свята́ го Ева́ нгелиа чте́ ние.

Сла́ ва Страсте́ м Твои́ м, Го́ споди.

Евангелие от Матфея, зачала 110-113:

Во вре́ мя оно, у́ тру бы́ вшу, сове́ т сотвори́ ша вси архиере́ е и ста́ рцы людсти́ и на Иису́ са, я́ ко уби́ ти Его́. И связа́ вше Его́ ведо́ ша, и преда́ ша Его́ Понти́ йскому Пила́ ту иге́ мону. Тогда́ ви́ дев Иу́ да преда́ вый Его́, я́ ко осуди́ ша Его́, раска́ явся возврати́ три́ десять сре́ бреники архиере́ ем и ста́ рцем, глаго́ ля: согреши́ х, преда́ в кровь непови́ нную. Они́ же ре́ ша: что́ есть нам? ты у́ зриши. И пове́ рг сре́ бреники в це́ ркви, оти́ де, и шед удави́ ся. Архиере́ е же прие́ мше сре́ бреники, ре́ ша: недосто́ йно есть вложи́ ти их в корва́ ну, поне́ же цена́ кро́ ве есть. Сове́ т же сотво́ рше, купи́ ша и́ ми село́ скуде́ льниче, в погреба́ ние стра́ нным. Те́ мже нарече́ ся село́ то, Село́ Кро́ ве, до сего́ дне. Тогда́ сбы́ стся рече́ нное Иереми́ ем проро́ ком глаго́ лющим: и прия́ ша три́ десять сре́ бреник, цену́ Цене́ ннаго, Его́ же цени́ ша от сыно́ в Изра́ илев: И да́ ша я на селе́ скуде́ льничи, я́ коже сказа́ мне Госпо́ дь. Иису́ с же ста пред иге́ моном, и вопроси́ Его́ иге́ мон, глаго́ ля: Ты ли еси́ Царь Иуде́ йский? Иису́ с же рече́ ему́: ты глаго́ леши: и егда́ Нань глаго́ лаху архиере́ е и ста́ рцы, ничесо́ же отвеща́ ваше. Тогда́ глаго́ ла Ему́ Пила́ т: не слы́ шиши ли, коли́ ко на Тя свиде́ тельствуют? И не отвеща́ ему́ ни к еди́ ному глаго́ лу, я́ ко диви́ тися иге́ мону зело́. На всяк же пра́ здник обы́ чай бе иге́ мону отпуща́ ти еди́ наго наро́ ду свя́ зня, его́ же хотя́ ху. И́ мяху же тогда́ свя́ зана наро́ чита, глаго́ лемаго Вара́ вву. Со́ бранным же им, рече́ им Пила́ т: кого́ хо́ щете от обою́ отпущу́ вам? Вара́ вву ли, или́ Иису́ са глаго́ лемаго Христа́? Ве́ дяше бо, я́ ко за́ висти ра́ ди преда́ ша Его́. Седя́ щу же ему́ на суди́ щи, посла́ к Нему́ жена́ его́, глаго́ лющи: ничто́ же тебе́, и Праве́ днику Тому́: мно́ го бо пострада́ х днесь во сне Его́ ра́ ди. Архиере́ е же и ста́ рцы наусти́ ша наро́ ды, да испро́ сят Вара́ вву, Иису́ са же погубя́ т. Отвеща́ в же иге́ мон рече́ им: кого́ хо́ щете от обою́ отпущу́ вам? Они же ре́ ша: Вара́ вву. Глаго́ ла им Пила́ т: что́ у́ бо сотворю́ Иису́ су, глаго́ лемому Христу́? Глаго́ лаша ему́ вси: да распя́ т бу́ дет. Иге́ мон же рече́: ко́ е у́ бо зло сотвори́? Они́ же и́ злиха вопия́ ху, глаго́ люще: да про́ пят бу́ дет. Ви́ дев же Пила́ т я́ ко ничто́ же успева́ ет, но па́ че молва́ быва́ ет, прие́ м во́ ду, умы́ ру́ це пред наро́ дом, глаго́ ля: непови́ нен есмь от кро́ ве пра́ веднаго Сего́, вы у́ зрите. И отвеща́ вше вси лю́ дие ре́ ша: кровь Его́ на нас, и на ча́ дех на́ ших. Тогда́ отпусти́ им Вара́ вву: Иису́ са же бив, предаде́ им, да Его́ про́ пнут. Тогда́ во́ ини иге́ моновы прие́ мше Иису́ са на суди́ ще, собра́ ша Нань все мно́ жество во́ ин. И совле́ кше Его́, оде́ яша Его́ хлами́ дою червле́ ною. И сплетше вене́ ц от те́ рния, возложи́ ша на главу́ Его́: и трость в десни́ цу Его́: и покло́ ншеся на коле́ ну пред Ним, руга́ хуся Ему́, глаго́ люще: ра́ дуйся, Царю́ Иуде́ йский. И плю́ нувше Нань, прия́ ша трость, и бия́ ху по главе́ Его́. И егда́ поруга́ шася Ему́, совлеко́ ша с Него́ багряни́ цу, и облеко́ ша Его́ в ри́ зы Его́: и ведо́ ша Его́ на пропя́ тие. Исходя́ ще же обрето́ ша челове́ ка Кирине́ йска, и́ менем Си́ мона: и сему́ заде́ ша понести́ Крест Его́. И прише́ дше на ме́ сто нарица́ емое Голго́ фа, е́ же есть глаго́ лемо кра́ ниево ме́ сто, да́ ша Ему́ пи́ ти о́ цет с же́ лчию смеше́ н: и вкуш не хотя́ ше пи́ ти. Распе́ ншии же Его́, раздели́ ша ри́ зы Его́, ве́ ргше жре́ бия. И седя́ ще стрежа́ ху Его́ ту. И возложи́ ша ве́ рху главы́ Его́ вину́ Его́ напи́ сану: Сей есть Иису́ с Царь Иуде́ йский. Тогда́ распя́ ша с ним два разбо́ йника: еди́ наго одесну́ ю, и еди́ наго ошу́ юю. Мимоходя́ щии же хуля́ ху Его́, покива́ юще глава́ ми свои́ ми, и глаго́ люще: разоря́ яй це́ рковь, и тре́ ми де́ ньми созида́ яй, спаси́ ся Сам: а́ ще Сын еси́ Бо́ жий, сни́ ди со Креста́. Та́ кожде же и архиере́ е, руга́ ющеся с кни́ жники и ста́ рцы и фарисе́ и, глаго́ лаху: ины́ я спасе́, Себе́ ли не мо́ жет спасти́? А́ ще Царь Изра́ илев есть, да сни́ дет ны́ не со Креста́, и ве́ руем в Него́. Упова́ на Бо́ га, да изба́ вит ны́ не Его́, а́ ще хо́ щет Ему́: рече́ бо, я́ ко Бо́ жий есмь Сын. То́ жде же и разбо́ йника распя́ тая с Ним поноша́ ста Ему́. От шеста́ го же часа́ тьма бысть по всей земли́, до часа́ девя́ таго. О девя́ том же часе́ возопи́ Иису́ с гла́ сом ве́ лиим, глаго́ ля: Или́, Или́, лима́ савахфани́? Е́ же есть Бо́ же Мой, Бо́ же Мой, вску́ ю Мя еси́ оста́ вил? Не́ цыи же от ту стоя́ щих слы́ шавше, глаго́ лаху: я́ ко Илию́ глаша́ ет Сей. И а́ бие тек еди́ н от них, и прие́ м губу́, испо́ лнив же о́ цта, и вонзе́ на трость, напая́ ше Его́. Про́ чии же глаго́ лаху: оста́ ви, да ви́ дим, а́ ще прии́ дет Илиа́ спасти́ Его́. Иису́ с же па́ ки возопи́ в гла́ сом ве́ лиим, испусти́ дух. И се заве́ са церко́ вная раздра́ ся на дво́ е, с вы́ шняго кра́ я до ни́ жняго: и земля́ потрясе́ ся, и ка́ мение распаде́ ся. И гро́ би отверзо́ шася: и мно́ га телеса́ усо́ пших святы́ х воста́ ша: и изше́ дше из гроб по воскресе́ нии Его́, внидо́ ша во Святы́ й град, и яви́ шася мно́ зем. Со́ тник же и и́ же с ним стрегу́ щии Иису́ са, ви́ девше трус и бы́ вшая, убоя́ шася зело́, глаго́ люще: вои́ стинну Бо́ жий Сын бе Сей. Бя́ ху же ту и же́ ны мно́ ги издале́ ча зря́ щя, я́ же идо́ ша по Иису́ се от Галиле́ и, служа́ щя Ему́. В ни́ хже бе Мари́ а Магдали́ на, и Мари́ а Иа́ ковля, и Иоси́ и ма́ ти, и ма́ ти Сы́ ну Зеведе́ ову.

Русский перевод: В то время, когда настало утро, все первосвященники и старейшины народа имели совещание об Иисусе, чтобы предать Его смерти; и, связав Его, отвели и предали Его Понтию Пилату, правителю. Тогда Иуда, предавший Его, увидев, что Он осужден, и, раскаявшись, возвратил тридцать сребреников первосвященникам и старейшинам, говоря: согрешил я, предав кровь невинную. Они же сказали ему: что нам до того? смотри сам. И, бросив сребреники в храме, он вышел, пошел и удавился. Первосвященники, взяв сребреники, сказали: непозволительно положить их в сокровищницу церковную, потому что это цена крови. Сделав же совещание, купили на них землю горшечника, для погребения странников; посему и называется земля та " землею крови" до сего дня. Тогда сбылось сказанное через пророка Иеремию, который говорит: и взяли тридцать сребреников, цену Оцененного, Которого оценили сыны Израиля, и дали их за землю горшечника, как сказал мне Господь. Иисус же стал пред правителем. И спросил Его правитель: Ты Царь Иудейский? Иисус сказал ему: ты говоришь. И когда обвиняли Его первосвященники и старейшины, Он ничего не отвечал. Тогда говорит Ему Пилат: не слышишь, сколько свидетельствуют против Тебя? И не отвечал ему ни на одно слово, так что правитель весьма дивился. На праздник же Пасхи правитель имел обычай отпускать народу одного узника, которого хотели. Был тогда у них известный узник, называемый Варавва; итак, когда собрались они, сказал им Пилат: кого хотите, чтобы я отпустил вам: Варавву, или Иисуса, называемого Христом? ибо знал, что предали Его из зависти. Между тем, как сидел он на судейском месте, жена его послала ему сказать: не делай ничего Праведнику Тому, потому что я ныне во сне много пострадала за Него. Но первосвященники и старейшины возбудили народ просить Варавву, а Иисуса погубить. Тогда правитель спросил их: кого из двух хотите, чтобы я отпустил вам? Они сказали: Варавву. Пилат говорит им: что же я сделаю Иисусу, называемому Христом? Говорят ему все: да будет распят. Правитель сказал: какое же зло сделал Он? Но они еще сильнее кричали: да будет распят. Пилат, видя, что ничто не помогает, но смятение увеличивается, взял воды и умыл руки перед народом, и сказал: невиновен я в крови Праведника Сего; смотрите вы. И, отвечая, весь народ сказал: кровь Его на нас и на детях наших. Тогда отпустил им Варавву, а Иисуса, бив, предал на распятие. Тогда воины правителя, взяв Иисуса в преторию, собрали на Него весь полк и, раздев Его, надели на Него багряницу; и, сплетши венец из терна, возложили Ему на голову и дали Ему в правую руку трость; и, становясь пред Ним на колени, насмехались над Ним, говоря: радуйся, Царь Иудейский! и плевали на Него и, взяв трость, били Его по голове. И когда насмеялись над Ним, сняли с Него багряницу, и одели Его в одежды Его, и повели Его на распятие. Выходя, они встретили одного Киринеянина, по имени Симона; сего заставили нести крест Его. И, придя на место, называемое Голгофа, что значит: Лобное место, дали Ему пить уксуса, смешанного с желчью; и, отведав, не хотел пить. Распявшие же Его делили одежды Его, бросая жребий; и, сидя, стерегли Его там; и поставили над головою Его надпись, означающую вину Его: Сей есть Иисус, Царь Иудейский. Тогда распяты с Ним два разбойника: один по правую сторону, а другой по левую. Проходящие же злословили Его, кивая головами своими и говоря: Разрушающий храм и в три дня Созидающий! спаси Себя Самого; если Ты Сын Божий, сойди с креста. Подобно и первосвященники с книжниками и старейшинами и фарисеями, насмехаясь, говорили: других спасал, а Себя Самого не может спасти; если Он Царь Израилев, пусть теперь сойдет с креста, и уверуем в Него; уповал на Бога; пусть теперь избавит Его, если Он угоден Ему. Ибо Он сказал: Я Божий Сын. Также и разбойники, распятые с Ним, поносили Его. От шестого же часа тьма была по всей земле до часа девятого; а около девятого часа возопил Иисус громким голосом: Или, Или! лама савахфани? то есть: Боже Мой, Боже Мой! для чего Ты Меня оставил? Некоторые из стоявших там, слыша это, говорили: Илию зовет Он. И тотчас побежал один из них, взял губку, наполнил уксусом и, наложив на трость, давал Ему пить; а другие говорили: постой, посмотрим, придет ли Илия спасти Его. Иисус же, опять возопив громким голосом, испустил дух. И вот, завеса в храме раздралась надвое, сверху донизу; и земля потряслась; и камни расселись; и гробы отверзлись; и многие тела усопших святых воскресли и, выйдя из гробов по воскресении Его, вошли во святой град и явились многим. Сотник же и те, которые с ним стерегли Иисуса, видя землетрясение и все бывшее, устрашились весьма и говорили: воистину Он был Сын Божий. Там были также и смотрели издали многие женщины, которые следовали за Иисусом из Галилеи, служа Ему; между ними были Мария Магдалина и Мария, мать Иакова и Иосии, и мать сыновей Зеведеевых.

Сла́ ва долготерпе́ нию Твоему́, Го́ споди.

Та́ же:

Стопы́ моя́ напра́ ви по словеси́ Твоему́ и да не облада́ ет мно́ ю вся́ кое беззако́ ние. Изба́ ви мя от клеветы́ челове́ ческия, и сохраню́ за́ поведи Твоя́. Лице́ Твое́ просвети́ на раба́ Твоего́ и нау́ чи мя оправда́ нием Твои́ м.

Да испо́ лнятся уста́ моя́ хвале́ ния Твоего́, Го́ споди, я́ ко да воспою́ сла́ ву Твою́, весь день великоле́ пие Твое́.

Святы́ й Бо́ же, Святы́ й Кре́ пкий, Святы́ й Безсме́ ртный, поми́ луй нас. Трижды.

Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху, и ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь.

Пресвята́ я Тро́ ице, поми́ луй нас; Го́ споди, очи́ сти грехи́ на́ ша; Влады́ ко, прости́ беззако́ ния на́ ша; Святы́ й, посети́ и исцели́ не́ мощи на́ ша, и́ мене Твоего́ ра́ ди.

Го́ споди, поми́ луй. Трижды. Сла́ ва, и ны́ не:

О́ тче наш, И́ же еси́ на Небесе́ х, да святи́ тся и́ мя Твое́, да прии́ дет Ца́ рствие Твое́, да бу́ дет во́ ля Твоя́, я́ ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́ щный да́ ждь нам днесь; и оста́ ви нам до́ лги на́ ша, я́ коже и мы оставля́ ем должнико́ м на́ шим; и не введи́ нас во искуше́ ние, но изба́ ви нас от лука́ ваго.

[Я́ ко Твое́ есть Ца́ рство и си́ ла и сла́ ва во ве́ ки. Ами́ нь. (Мф. 6: 9-13)]

Конда́ к, глас 8:

Нас ра́ ди распятаго, Прииди́ те вси воспои́ м, Того бо ви́ де Мари́ а на дре́ ве, и глаго́ лаше: а́ ще и распя́ тие терпи́ ши: Ты еси́ Сын и Бог Мой.

Го́ споди, поми́ луй. 40.

И́ же на вся́ кое вре́ мя и на вся́ кий час, на Небеси́ и на земли́, покланя́ емый и сла́ вимый, Христе́ Бо́ же, Долготерпели́ ве, Много­ми́ ло­стиве, Многоблаго­утро́ бне, И́ же пра́ ведныя любя́ й и гре́ шныя ми́ луяй, И́ же вся зовы́ й ко спасе́ нию обеща́ ния ра́ ди бу́ дущих благ. Сам, Го́ споди, приими́ и на́ ша в час сей моли́ твы и испра́ ви живо́ т наш к за́ поведем Твои́ м, ду́ ши на́ ша освяти́, телеса́ очи́ сти, помышле́ ния испра́ ви, мы́ сли очи́ сти и изба́ ви нас от вся́ кия ско́ рби, зол и боле́ зней, огради́ нас святы́ ми Твои́ ми А́ нгелы, да ополче́ нием их соблюда́ еми и наставля́ еми, дости́ гнем в соедине́ ние ве́ ры и в ра́ зум непристу́ пныя Твоея́ сла́ вы, я́ ко благослове́ н еси́ во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.