Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





И ны́не, Богоро́дичен.



И ны́ не, Богоро́ дичен.

Вход. Проки́ мен дне. И чте́ ния три.

Бытия́ чте́ ние (глава́ 18):

Яви́ ся Бог Авраа́ му у ду́ ба Мамври́ я, / седя́ щему пред две́ рьми се́ ни своей в полу́ дне; / воззре́ в же очи́ ма свои́ ма, узре́, и се Трие́ Му́ жи стоя́ ху прия́ мо ему́. / И ви́ дев Я, притече́ в сре́ тение Им от две́ рий се́ ни своей, / и поклони́ ся до земли́, и рече́: / Го́ споди, а́ ще обрето́ х благода́ ть пред лице́ м Твои́ м, / не мини́ раба́ Твоего́, / да принесе́ тся вода́, и омы́ ются но́ ги Ва́ ша, / и прохладите́ ся под ду́ бом, / и принесу́ хле́ бы, да я́ сте; / и посе́ м минете́ на путь Свой, / его́ же ра́ ди соврати́ стеся се́ мо к рабу́ Своему́. / И ре́ ша: та́ ко сотвори́, я́ коже глаго́ ла. / И потща́ ся Авраа́ м в сень к Са́ рре и рече́ ей: / ускори́ взя́ ти три спу́ ды муки́ чи́ сты и сотвори́ потре́ бники. / И тече́ Авраа́ м в кра́ вы, и поя́ теле́ ц млад и добр, / и даде́ и́ рабу́ и ускори́ пригото́ вити е. / И взя ма́ сло, и млеко́, и теле́ ц, е́ же пригото́ ва, / и поста́ ви пред Ни́ ми, и ядо́ ша. / Сам же стоя́ ше пред Ни́ ми под дре́ вом. / Госпо́ дь же рече́: / еда́ утаю́ Аз от Авраа́ ма, раба́ моего́, я́ же Аз творю́? / Авраа́ м же быва́ я бу́ дет в язы́ к вели́ к и мног, / и благослови́ тся о нем вси язы́ цы земни́ и: / вем бо, я́ ко запове́ сть сыно́ м свои́ м и до́ му своему́ по себе́, / и сохрани́ т пути́ Госпо́ дни, твори́ ти пра́ вду и суд, / я́ ко да наведе́ т Госпо́ дь на Авраа́ ма вся, ели́ ка глаго́ ла к нему́. / Рече́ Госпо́ дь: / вопль содо́ мский и гомо́ ррский умно́ жися ко Мне, и греси́ их вели́ цы зело́; / соше́ д у́ бо, узрю́, а́ ще по во́ плю их, гряду́ щему ко Мне, соверша́ ются; / а́ ще же ни, да разуме́ ю. / И, обрати́ вшеся отту́ ду, му́ жие приидо́ ша в Содо́ м; / Авраа́ м же еще́ би́ ше стоя́ й пред Го́ сподем. / И прибли́ жився, Авраа́ м рече́: / погуби́ ши ли пра́ веднаго с нечести́ вым, и бу́ дет пра́ ведник я́ ко нечести́ вый? / Аще бу́ дут пятьдеся́ т пра́ ведницы во гра́ де, погуби́ ши ли я? / Не пощади́ ши ли всего́ ме́ ста пяти́ десяти ра́ ди пра́ ведных, а́ ще бу́ дут в нем? / Ника́ коже ты сотвори́ ши по глаго́ лу сему́, / е́ же уби́ ти пра́ ведника с нечести́ вым, и бу́ дет пра́ ведник я́ ко нечести́ вый: ника́ коже. / Суди́ й всей земли́, не сотвори́ ши ли суда́? / Рече́ же Госпо́ дь: / а́ ще бу́ дут в Содо́ мех пятьдеся́ т пра́ ведницы во гра́ де, / оста́ влю весь град и все ме́ сто их ра́ ди. / И, отвеща́ в, Авраа́ м рече́: / ны́ не нача́ х глаго́ лати ко Го́ споду моему́, аз же есмь земли́ и пе́ пел; / а́ ще же ума́ лятся пятьдеся́ т пра́ ведницы в четы́ редесять пять, / погуби́ ши ли четы́ редесяти пяти́ х ра́ ди весь град? / И рече́: не погублю́, а́ ще обря́ щу та́ мо четы́ редесять пять. / И приложи́ еще́ глаго́ лати к Нему́, и рече́: / а́ ще же обря́ щутся та́ мо четы́ редесять? / И рече́: не погублю́ ра́ ди четы́ редесяти. / И рече́: что, Го́ споди, а́ ще возглаго́ лю? / А́ ще же обря́ щется та́ мо три́ десять? / И рече́: не погублю́ три́ десятих ра́ ди. / И рече́: поне́ же и́ мам глаго́ лати ко Го́ споду, / а́ ще же обря́ щутся та́ мо два́ десять? / И рече́: не погублю́, а́ ще обря́ щутся та́ мо два́ десять. / И рече́: что, Го́ споди, а́ ще возглаго́ лю еще́ еди́ ною? / А́ ще же обря́ щутся та́ мо де́ сять? / И рече́: не погублю́ десяти́ х ра́ ди. / Оты́ де же Госпо́ дь, я́ ко преста́ глаго́ ля ко Авраа́ му, / и Авраа́ м возврати́ ся на ме́ сто свое́.

При́ тчей чте́ ние (глава́ 9):

Прему́ дрость созда́ Себе́ дом и утверди́ столпо́ в седмь. / Закла́ Свой же́ ртвенная, и раствори́ в ча́ ши Свое́ й вино́, / и угото́ ва Свою́ трапе́ зу. / Посла́ Свои́ рабы́, созыва́ ющи с высо́ ким пропове́ данием на ча́ шу, глаго́ лющи: / И́ же есть безу́ мен, да уклони́ тся ко Мне. / И тре́ бующим ума́ рече́: / Прииди́ те, яди́ те Мой хлеб и пи́ йте вино́, е́ же раствори́ х вам. / Оста́ вите безу́ мие и жи́ ви бу́ дете, / и взыщи́ те ра́ зума, да поживете́, / и испра́ вите ра́ зум в ве́ дении. / Наказу́ яй злы́ я прии́ мет себе́ безче́ стие, / облича́ яй же нечести́ ваго опоро́ чит себе́: / обличе́ ния бо нечести́ вому ра́ ны ему́. / Не облича́ й злых, да не возненави́ дят тебе́. / Облича́ й прему́ дра, и возлю́ бит тя. / Даждь прему́ дрому вину́, и прему́ дрший бу́ дет. / Сказу́ й пра́ ведному, и приложи́ т приима́ ти. / Нача́ ло прему́ дрости страх Госпо́ день и сове́ т святы́ х ра́ зум: / разуме́ ти бо зако́ н по́ мысла есть блага́ го. / Сим бо о́ бразом мно́ гое поживе́ ши вре́ мя, / и приложа́ тся тебе́ ле́ та живота́.

Прему́ дрости Соломо́ ни чте́ ние (глава́ 3):

Пра́ ведных ду́ ши в руце́ Бо́ жией, и не прико́ снется их му́ ка. / Непщева́ ни бы́ ша во очесе́ х безу́ мных умре́ ти, и вмени́ ся озлобле́ ние исхо́ д их. / И е́ же от нас ше́ ствие сокруше́ ние, они́ же суть в ми́ ре. / И́ бо пред лице́ м челове́ ческим а́ ще и му́ ку прии́ мут, упова́ ние их безсме́ ртия испо́ лнено. / И вма́ ле нака́ зани бы́ вше, вели́ кими благоде́ тельствовани бу́ дут, / я́ ко Бог искуси́ я и обре́ те их досто́ йны Себе́. / Я́ ко зла́ то в горни́ ле искуси́ их и я́ ко всепло́ дие же́ ртвенное прия́ т я. / И во вре́ мя посеще́ ния их возсия́ ют и, я́ ко и́ скры по сте́ блию, потеку́ т. / Су́ дят язы́ ком и облада́ ют людьми́, и воцари́ тся Госпо́ дь в них во ве́ ки. / Наде́ ющиися Нань разуме́ ют и́ стину, и ве́ рнии в любви́ пребу́ дут Ему́. / Я́ ко благода́ ть и ми́ лость в преподо́ бных Его́, и посеще́ ние во избра́ нных Его́.

На лити́ и стихи́ ры, глас 4:

Житие́ м и́ ноческим и по́ двиги/ Це́ рковь на́ шу Правосла́ вную просла́ вил еси́, преподо́ бне Андре́ е, / в не́ йже я́ ко в Те́ ле Христо́ ве пребыва́ я, / дости́ гл еси́ обоже́ ния // и со́ нму святы́ х приобщи́ лся еси́.

О́ браз Пресвяты́ я Тро́ ицы на ико́ не начерта́ л еси́, / нерожде́ нна Отца́, / предве́ чно рожде́ нна Сы́ на, / Ду́ ха, от Отца́ исходя́ ща, / и сим науча́ еши та́ инственному догма́ ту Правосла́ вныя ве́ ры, // Андре́ е преподо́ бне.

Сла́ ва, глас 8:

Я́ коже вели́ кий Се́ ргий/ воздви́ же храм Святы́ я Единосу́ щныя Тро́ ицы, / изгоня́ я страх ненави́ стныя ро́ зни ми́ ра сего́, / та́ кожде и ты, о́ тче Андре́ е, начерта́ л еси́ Святы́ я Тро́ ицы о́ браз, / запове́ дуя нам единомы́ слие ве́ ры в Це́ ркви Святе́ й храни́ ти, / иде́ же несть разделе́ ния, // но вся́ ческая и во всех Христо́ с.

И ны́ не, Богоро́ дичен, глас то́ йже:

Тя и плоть Твою́ Прия́ вшаго/ зря́ ще во святы́ х о́ бразех, Пренепоро́ чная Влады́ чице, / чу́ до познае́ м на́ шего спасе́ ния/ и простира́ емся к любви́ Твое́ й, / да бу́ дем изба́ влени суда́ и сме́ рти, / и покланя́ емся, и сла́ вим, // возсыла́ юще Ти первоо́ бразную честь, Богоро́ дице.

На стиховне стихи́ ры, глас 1:

Тро́ ицу во Еди́ нице/ Бог и Госпо́ дь пра́ ведному Авраа́ му сокрове́ нно откры́, / Це́ рковь же я́ вственне научи́ та́ йне Единосу́ щия Божества́, / ты же, преподо́ бне, ико́ ною Пресвяты́ я Тро́ ицы, / я́ ко печа́ тию, утверди́ л еси́ спаси́ тельное ве́ дение сие́, // да неруши́ мо испове́ дуем Тро́ ицу Единосу́ щную и Неразде́ льную.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.