Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





В суббо́ту на ма́лей вече́рни стихи́ры воскре́сны и Богоро́дицы, по обы́чаю.



На пе́ рвом часе́ тропа́ рь воскре́ сен, Сла́ ва, пра́ здника. И ны́ не, Богоро́ дичен часо́ в. По о́ тче наш: конда́ к воскре́ сен, и отпу́ ст. Та́ кожде и на про́ чих часе́ х тропа́ рь воскре́ сен. Сла́ ва, пра́ здника. И ны́ не, Богоро́ дичен часо́ в. Конда́ к пра́ здника и воскре́ сен глаго́ лем пременя́ юще.

На Литурги́ и: блаже́ нна воскре́ сна гла́ са, на 6, и пра́ здника, песнь 3-я, на 4. По вхо́ де тропа́ рь воскре́ сен и пра́ здника. Сла́ ва, конда́ к воскре́ сен. И ны́ не, пра́ здника. Проки́ мен, апо́ стол, аллилу́ йя, и Ева́ нгелие чтем пре́ жде Неде́ ли пред Воздви́ жением, та́ же ряд: посе́ м Богоро́ дицы. А проки́ мен гла́ са оставля́ ется. Прича́ стен: Хвали́ те Го́ спода с Небе́ с: И пра́ здника: Ча́ шу спасе́ ния прииму́:

Аще случи́ тся попра́ зднство Рождества́ Пресвяты́ я Богоро́ дицы в Неде́ лю:

В суббо́ ту на ма́ лей вече́ рни стихи́ ры воскре́ сны и Богоро́ дицы, по обы́ чаю.

На вели́ цей вече́ рни: на Го́ споди, воззва́ х: стихи́ ры воскре́ сны три, и Анато́ лиева еди́ на, и пра́ здника того́ дне на ряду́, 3, и Мине́ и свята́ го, 3. Сла́ ва, пра́ здника или́ свята́ го. И ны́ не, Богоро́ дичен пе́ рвый гла́ са. Вход. Проки́ мен дне, и ектении́. На лити́ и стихи́ ры пра́ здника, стихо́ вна вече́ рняя того́ дне. Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника. На стихо́ вне стихи́ ры воскре́ сны. Сла́ ва, свята́ го; а́ ще ли ни́, Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника. На благослове́ нии хле́ бов тропа́ рь: Богоро́ дице, Де́ во, ра́ дуйся: два́ жды. И пра́ здника еди́ ножды. И чте́ ние во апо́ стольских Посла́ ниих.

На у́ трени: тропа́ рь воскре́ сен два́ жды. Сла́ ва, свята́ го; а́ ще ли ни́, Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника. По обои́ х кафи́ смах седа́ льны воскре́ сны с Богоро́ дичны их. И чте́ ние во Ева́ нгелии толково́ м, Неде́ ля пред Воздви́ жением. Та́ же непоро́ чны, и тропари́: А́ нгельский собо́ р: и ипакои́ гла́ са, и чте́ ние во Ева́ нгелии толково́ м, Неде́ ля ряд. Степе́ нна, и проки́ мен гла́ са. Ева́ нгелие воскре́ сное. Воскресе́ ние Христо́ во: И псало́ м 50-й, и про́ чая воскре́ сна. Кано́ н воскре́ сен со ирмосо́ м на 4, и Богоро́ дицы на 2, и пра́ здника на 4, и свята́ го на 4. Катава́ сия: Крест начерта́ в: Но 3-й пе́ сни конда́ к и и́ кос пра́ здника, и свята́ го, а́ ще и́ мать, и седа́ лен. Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника. По 6-й пе́ сни конда́ к воскре́ сен и и́ кос. На 9-й пе́ сни пое́ м Честне́ йшую: Свети́ лен воскре́ сен. Сла́ ва, свята́ го; а́ ще ли ни́, Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника. На хвали́ тех стихи́ ры воскре́ сны 4, и пра́ здника 4, стихо́ вна того́ дне, со сла́ вным, с припе́ вы пра́ здника. Сла́ ва: стихи́ ра ева́ нгельская. И ны́ не: Преблагослове́ нна еси́: по славосло́ вии тропа́ рь воскре́ сен то́ чию. Ектении́, и отпу́ ст. И оглаше́ ние, и исхожде́ ние в притво́ р, и час 1-й.

На пе́ рвом часе́ тропа́ рь воскре́ сен. Сла́ ва, пра́ здника. И ны́ не, Богоро́ дичен часо́ в. По Отче наш: конда́ к пра́ здника, и коне́ чный отпу́ ст.

На 3-м часе тропа́ рь воскре́ сен. Сла́ ва, свята́ го; а́ ще ли ни́, Сла́ ва, пра́ здника. По Трисвято́ м конда́ к пра́ здника и воскре́ сен глаго́ лем пременя́ юще.

На Литурги́ и: блаже́ нна гла́ са, на 6, и пра́ здника, от кано́ на песнь рядова́ я, на 4. По вхо́ де тропа́ рь воскре́ сен, и пра́ здника, и хра́ ма свята́ го или́ святы́ я, и свята́ го, а́ ще есть. Та́ же конда́ к воскре́ сен, и хра́ ма свята́ го или́ святы́ я. Сла́ ва, свята́ го, а́ ще есть; а́ ще ли ни́: Сла́ ва, хра́ ма свята́ го. И ны́ не, пра́ здника.

Проки́ мен, апо́ стол, аллилу́ йя, Ева́ нгелие пре́ жде Неде́ ли пред Воздви́ жением, пото́ м ряд (под зача́ ло) и свята́ го. Прича́ стен: Хвали́ те Го́ спода с Небе́ с: и свята́ го, а́ ще есть; а́ ще ли ни́, пра́ здника.

Суббо́ та пред Воздви́ жением:

На Литурги́ и: проки́ мен, глас 3: По́ йте Бо́ гу на́ шему, по́ йте, // по́ йте Царе́ ви на́ шему, по́ йте. Стих: Вси язы́ цы, восплещи́ те рука́ ми: Апо́ стол к Кори́ нфяном, зача́ ло 126: Бра́ тие, прему́ дрость глаго́ лем: Аллилу́ йя, глас 5: Ми́ лости Твоя́, Го́ споди, во век, воспою́ в род и род. Ева́ нгелие от Матфе́ я, зача́ ло 39: Рече́ Госпо́ дь: и́ же лю́ бит отца́ или́ ма́ терь: Апо́ стол же и Ева́ нгелие суббо́ ты рядовы́ я, под зача́ ло. Та́ же свята́ го, а́ ще и́ мать. Прича́ стен дне.

Подоба́ ет ве́ дати:

А́ ще случи́ тся отда́ ние Рождества́ Богоро́ дицы в суббо́ ту пред Воздви́ жением, проки́ мен, аллилу́ йя и прича́ стен пра́ здника. Апо́ стол и Ева́ нгелие пре́ жде суббо́ ты пред Воздви́ жением, та́ же пра́ здника. А проки́ мен суббо́ ты пред Воздви́ жением оставля́ ется.

Неде́ ля пред Воздви́ жением:

На у́ трени чтем в толкова́ нии Ева́ нгелие Иоа́ нна, и дне ряд. На Литурги́ и: проки́ мен, глас 6: Спаси́, Го́ споди, лю́ ди Твоя́: Стих: К Тебе́, Го́ споди, воззову́: Апо́ стол к Гала́ том, зача́ ло 215: бра́ тие, ви́ дите, коли́ цеми кни́ гами: Аллилу́ йя, глас 1: вознесо́ х избра́ ннаго: Ева́ нгелие от Иоа́ нна, зача́ ло 9: Рече́ Госпо́ дь: никто́ же взы́ де на Не́ бо: Та́ же ряд. Прича́ стен дне.

Рождество Пресвятой Богородицы в годовом круге двунадесятых праздников является первым по времени и празднуется Церковью как день всемирной радости. В этот светлый день, на рубеже Ветхого и Нового Заветов, родилась Преблагословенная Дева Мария, Которая была от века предназначена Божественным Промыслом послужить тайне воплощения Бога Слова – явиться Матерью Спасителя мира, Господа нашего Иисуса Христа.

Пресвятая Дева Мария родилась в небольшом Галилейском городе Назарете. Родителями Ее были праведные Иоаким и Анна; Иоаким происходил из рода пророка и царя Давида, Анна – из рода первосвященника Аарона. Святые супруги оставались бездетными, так как святая Анна была неплодна. Глубоко страдая от своего бесчадия, они многие годы молились о том, чтобы Бог даровал им дитя. Достигнув старческих лет, они всё же не теряли надежды на милость Божию, твердо веря, что Богу все возможно, что Он и в старости может разрешить неплодие Анны, как некогда Он разрешил неплодие Сарры, супруги патриарха Авраама. Святые Иоаким и Анна дали обет: дитя, которое им пошлет Господь, посвятить Богу для служения в храме.

Бесчадие считалось в еврейском народе наказанием Божиим за грехи, поэтому Иоаким и Анна – люди безукоризненно чистые, праведные и святые – терпели несправедливые поношения от своих соотечественников, укорявших их тем, что Бог за грехи лишил их потомства. В один из праздников старец Иоаким принес в Иерусалимский храм свою жертву в дар Богу, однако первосвященник Иссахар не принял ее, назвав Иоакима недостойным, вменяя ему в вину его бесчадие. Святой Иоаким в глубоком горе ушел в пустыню и там со слезами молился Господу о том, чтобы ему было даровано дитя. Святая Анна, узнав о происшедшем в Иерусалимском храме, горько плакала, но не роптала на Господа, а молилась, призывая на своего мужа и на себя милосердие Божие.

Господь, всегда слышавший их молитвы, исполнил их, однако не сразу, а тогда, когда святые супруги, достигнув преклонного возраста, добродетельной жизнью, постоянством в молитве и твердой надеждой на Бога приготовили себя к высокому званию быть родителями Пресвятой Девы Марии, праотцами по плоти Мессии – Господа Иисуса Христа.

Посланный к Иоакиму и Анне Богом Архангел Гавриил принес им радостную весть, что молитвы их услышаны и у них родится Преблагословенная Дочь Мария, через Которую будет даровано спасение всему миру. Обрадованные супруги встретились в Иерусалимском храме, возблагодарили Господа и вернулись домой. Святая Анна зачала и по исполнении срока родила Пресвятую Деву Марию, Которая Своей чистотой и добродетелью превзошла не только всех людей, но и Ангелов, явившись живым храмом Божиим и, как воспевает Церковь в праздничных песнопениях, Небесной дверью, вводящей Христа во вселенную, во спасение душ наших (стихира на Господи, воззвах: глас 6).

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.