Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Велича́й, душе́ моя́,/ пресла́вное рождество́ Бо́жия Ма́тере.



Песнь 5

Ирмо́ с: Сеннопи́ санный мрак гада́ ний разори́ в/ и ве́ рных прибы́ тием и́ стины, / Богоотрокови́ цею, озари́ в сердца́, // и нас све́ том Твои́ м, Христе́, наста́ ви.

В оспои́ м, лю́ дие, всех вину́ / су́ щаго по нам бы́ ти Вино́ внаго: / Ея́ же о́ бразу ра́ довахуся сподобля́ еми проро́ цы, / явле́ нное спасе́ ние от Тоя́ плодя́ ще.

О т су́ ха прозябе́ ние жезла́ иере́ ева/ Изра́ илю показа́ проразсужде́ ние, / и ны́ не све́ тлость прозя́ бших пресла́ вно све́ тит, / от непло́ дове всесла́ вное рожде́ ние.

Ин

Ирмо́ с: Го́ споди Бо́ же наш/ мир даждь нам, / Го́ споди Бо́ же наш, стяжи́ ны, / Го́ споди, ра́ зве Тебе́ ино́ го не ве́ мы, // Имя Твое́ имену́ ем.

П речи́ стое Твое́ рождество́, Де́ ва Непоро́ чная, несказа́ нное, / и зача́ тие неизглаго́ ланно, и рожде́ ние Твое́, / Неве́ сто неневе́ стная, / Бог бо бе, весь в мя облека́ йся.

Д несь да веселя́ тся а́ нгельстии чи́ ни, / пе́ сньми да лику́ ют су́ щии из Ада́ ма: / роди́ ся бо жезл, Цвет возрасти́ вший, Христа́, / Еди́ наго Изба́ вителя на́ шего.

Д несь Ева разреша́ ется осужде́ ния, / разреша́ ется же и непло́ дство, / и Ада́ м дре́ вния кля́ твы о рождестве́ Твое́ м, / Тобо́ ю бо от тли изба́ вихомся.

С ла́ ва Тебе́, Просла́ вльшему непло́ дную днесь: / рода́ бо жезл присноцвету́ щий от обеща́ ния, / от него́ же прозябе́ Христо́ с, / Цвет жизни на́ шея.

Тро́ ичен: С ла́ ва Тебе́, о́ тче Святы́ й, Бо́ же Нерожде́ нне; / сла́ ва Тебе́, Сы́ не Безле́ тне, Единоро́ дне; / сла́ ва Тебе́, Ду́ ше Боже́ ственный и Сопресто́ льный, / от Отца́ происходя́ й и в Сы́ не пребыва́ яй.

Богоро́ дичен: Б ысть чре́ во Твое́ Со́ лнца носи́ ло, / пребы́ сть чистота́ Твоя́, я́ коже пре́ жде, невреди́ ма, Де́ во, / Христо́ с бо Со́ лнце, / я́ ко от черто́ га жени́ х, яви́ ся из Тебе́.

Катава́ сия: О треблаже́ нное Дре́ во, / на не́ мже распя́ ся Христо́ с, Царь и Госпо́ дь, / Имже паде́ дре́ вом прельсти́ вый, / тобо́ ю прельсти́ вся, / Бо́ гу пригвозди́ вшуся Пло́ тию, // подаю́ щему мир душа́ м на́ шим.

Песнь 6

Ирмо́ с: Ко Го́ споду от ки́ та Ио́ на возопи́: / Ты мя возведи́ из глубины́ а́ да, молю́ ся, / да я́ ко Изба́ вителю, во гла́ се хвале́ ния, // и́ стины же ду́ хом пожру́ Тебе́.

К о Го́ споду в ско́ рби непло́ дства возопи́ ша/ Богома́ тере богому́ дрии роди́ тели/ и Сию́ в ро́ ды родо́ в роди́ ша, / на о́ бщее спасе́ ние и похвалу́.

П рия́ ша Небе́ сный дар от Бо́ га досто́ ин/ Богома́ тере богому́ дрии роди́ тели, / саме́ х Херуви́ мов превы́ шшее носи́ ло, / Сло́ ва и Зижди́ теля Роди́ тельницу.

Ин

Ирмо́ с: Яко во́ ды морски́ я, Человеколю́ бче, / волна́ ми жите́ йскими обурева́ юся, / те́ мже, я́ ко Ио́ на, та́ ко вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, // Благоутро́ бне Го́ споди.

С вяту́ ю Святы́ х су́ шу, / целому́ дреннии роди́ тели Твои́, Чи́ стая, / возложи́ ша Тя в хра́ ме Госпо́ дни воспита́ тися че́ стно/ и угото́ ватися в Ма́ терь Ему́.

Н епло́ ды и ма́ тери, лику́ йте, / дерза́ йте и игра́ йте, безча́ дныя: / безча́ дна бо непло́ ды Богоро́ дицу прозяба́ ет, / я́ же изба́ вит от боле́ зней Е́ ву и кля́ твы Ада́ ма.

С лы́ шу Дави́ да, пою́ ща Тебе́: / приведу́ тся де́ вы во след Тебе́, / приведу́ тся в храм Царе́ в. / И с ним Тя и аз, Дщерь Царе́ ву, воспева́ ю.

П ое́ м свято́ е Твое́ рождество́, / чтим и непоро́ чное зача́ тие Твое́, / Неве́ сто Богозва́ нная и Де́ во; / сла́ вят же с на́ ми Ангелов чи́ ни и святы́ х ду́ ши.

Тро́ ичен: В Тебе́ Тро́ ическое та́ инство пое́ тся и сла́ вится, Чи́ стая: / Оте́ ц бо благоволи́, / и Сло́ во всели́ ся в Тя, / и Боже́ ственный Дух Тебе́ осени́.

Богоро́ дичен: З лата́ я кади́ льница была́ еси́, / Огнь бо во утро́ бе Твое́ й всели́ ся, Сло́ во от Ду́ ха Свя́ та, / и челове́ ческим зра́ ком в Тебе́ ви́ деся, / Богороди́ тельнице Чи́ стая.

Катава́ сия: Во́ днаго зве́ ря во утро́ бе/ дла́ ни Ио́ на крестови́ дно распросте́ р, / спаса́ тельную Страсть прообража́ ше Я́ ве. / Тем, тридне́ вен изше́ д, / преми́ рное Воскресе́ ние прописа́ ше/ Пло́ тию пригвожде́ ннаго Христа́ Бо́ га// и тридне́ вным Воскресе́ нием мир просве́ щшаго.

Конда́ к, глас 4:

И оаки́ м и А́ нна поноше́ ния безча́ дства/ и Ада́ м и Е́ ва от тли сме́ ртныя свободи́ стася, Пречи́ стая, / во святе́ м рождестве́ Твое́ м. / То пра́ зднуют и лю́ дие Твои́, / вины́ прегреше́ ний изба́ вльшеся, / внегда́ зва́ ти Ти: // непло́ ды ражда́ ет Богоро́ дицу и Пита́ тельницу Жи́ зни на́ шея.

И́ кос:

М оли́ тва ку́ пно и воздыха́ ние непло́ дства и безча́ дства Иоаки́ ма же и А́ нны благоприя́ тное/ и во у́ ши Госпо́ дни вни́ де, и прозябе́ плод живоно́ сен ми́ ру. / Ов бо моли́ тву на горе́ творя́ ше, о́ ва же в саде́ поноше́ ние ноша́ ше, / но с ра́ достию непло́ ды ражда́ ет Богоро́ дицу и Пита́ тельницу Жи́ зни на́ шея.

Песнь 7

Ирмо́ с: Купина́ в горе́ огненеопа́ льная и росоно́ сная пещь халде́ йская/ я́ ве предписа́ Тя, Богоневе́ сто, / Боже́ ственный бо невеще́ ственный в веще́ ственнем чре́ ве Огнь неопа́ льно прия́ ла еси́. / Те́ мже из Тебе́ Ро́ ждшемуся пое́ м: // благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Т вое́ в веще́ ственных явле́ ниих/ законополо́ жник возбрани́ ся разуме́ ти/ и вели́ кое, Пречи́ стая, та́ инство, / не му́ дрствовати земноре́ вностная обра́ зно наказуем иногда́. / Те́ мже, уди́ влься чудеси́, глаго́ лаше: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Г о́ ру и дверь Небе́ сную и мы́ сленную Тя ле́ ствицу/ боголе́ пно лик боже́ ственный пронарече́, / от Тебе́ бо Ка́ мень отсече́ ся не рука́ ми му́ жескими, / и дверь, Е́ юже про́ йде Госпо́ дь, Иже чуде́ с Бог оте́ ц на́ ших.

Ин

Ирмо́ с: Халде́ йская пещь, огне́ м распала́ емая, / ороша́ шеся Ду́ хом, / Бо́ жиим предстоя́ нием, / о́ троцы поя́ ху: // благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

П ра́ зднуем, Чи́ стая, / и ве́ рно покланя́ емся свято́ му Твоему́ Рождеству́, / пою́ ще Сы́ на Твоего́, / И́ мже изба́ вихомся дре́ вняго Ада́ мова ны́ не осужде́ ния.

Н ы́ не А́ нна весели́ тся и вопие́ т, хва́ лящися: / непло́ ды су́ щи, роди́ х Бо́ жию Ма́ терь, / Е́ я́ же ра́ ди осужде́ ние Е́ вино разреши́ ся/ и я́ же в печа́ лех боле́ знь.

А да́ м свободи́ ся, и Е́ ва лику́ ет, / и вопию́ т ду́ хом к Тебе́, Богоро́ дице: / Тобо́ ю изба́ вихомся перворо́ дныя кля́ твы, / я́ вльшуся Христу́.

О чре́ во, вмести́ вшее Бо́ жие селе́ ние! О утро́ бо, носи́ вшая Небе́ с ши́ ршую, престо́ л святы́ й, / мы́ сленный киво́ т свяще́ ния!

Тро́ ичен: О тца́ просла́ вим, Сы́ на и Ду́ ха/ во Еди́ нстве Божества́, / Тро́ ицу Пресвяту́ ю, Неразде́ льную, Несозда́ нную, / и Соприсносу́ щную, и Единосу́ щную.

Богоро́ дичен: Т ы Бо́ га еди́ на родила́ еси́, Де́ во, пресла́ вно, / Ты естество́ обнови́ ла еси́ Рождество́ м Твои́ м, Мари́ е, / Ты Е́ ву разреши́ ла еси́ перворо́ дныя кля́ твы, / Богороди́ тельнице Чи́ стая.

Катава́ сия: Безу́ мное веле́ ние мучи́ теля злочести́ ваго/ лю́ ди поколеба́, / ды́ шущее преще́ ние и злохуле́ ние богоме́ рзкое; /о́ ба́ че три о́ троки не устраши́ я́ рость зве́ рская, / ни огнь снеда́ яй, / но противоды́ шущу росоно́ сному Ду́ ху, / со огне́ м су́ ще, поя́ ху: // Препе́ тый отце́ в и нас Бо́ же, благослове́ н еси́.

Песнь 8

Ирмо́ с: В пещи́ о́ трочестей прообрази́ л еси́ иногда́ Твою́ Ма́ терь, Го́ споди, / о́ браз же Сия́ из огня́ изыма́ ше неопа́ льно входя́ щия, / ю́ же пое́ м, я́ вльшуюся Тобо́ ю концо́ м днесь, // и превозно́ сим во вся ве́ ки.

Я же к Бо́ гу на́ шего примире́ ния предопределе́ нная ски́ ния/ е́ же бы́ ти ны́ не начина́ ет, / иму́ щи роди́ ти Сло́ ва, нам дебельство́ м Пло́ ти я́ вльшася, / Его́ же пое́ м, из не су́ щих во е́ же бы́ ти Тем прие́ мшии, / и превозно́ сим во вся ве́ ки.

Н епло́ дства преложе́ ние мирско́ е благи́ х разреши́ непло́ дство/ и я́ сно чу́ до Христа́ показа́, к земны́ м прише́ дша, / Его́ же пое́ м, из не су́ щих во е́ же бы́ ти Тем прие́ мшии, / и превозно́ сим во вся ве́ ки.

Ин

Ирмо́ с: Покрыва́ яй вода́ ми превы́ спренняя Своя́, / полага́ яй мо́ рю преде́ л песо́ к и содержа́ й вся, / Тя пое́ т со́ лнце, Тя сла́ вит луна́, / Тебе́ прино́ сит песнь вся тварь, // я́ ко Соде́ телю всех во ве́ ки.

С отвори́ вый пресла́ вная непло́ дней утро́ бе, / отве́ рзый А́ нны неражда́ ющая ложесна́ и плод ей дав, / Ты, Бо́ же Святы́ й, Ты, Сы́ не Де́ вы, / Ты от Сея́ Плоть прия́ л еси́, / присноцвету́ щия Де́ вы и Богоро́ дицы.

З атворя́ яй бе́ здну и отверза́ яй ю, / вознося́ й во́ ду во о́ блацех и дая́ й дождь, / Ты, да́ вый, Го́ споди, от непло́ днаго ко́ рене/ прозя́ бнути А́ нны святы́ я пречи́ ст плод/ и роди́ ти Богоро́ дицу.

Д е́ лателю мы́ слей на́ ших/ и Насади́ телю душ на́ ших, / Ты, непло́ дную зе́ млю благопло́ дну показа́ вый, / Ты дре́ вле суху́ ю родови́ ту, благокла́ сну, бразду́ плодоно́ сну соде́ лал еси́ А́ нну святу́ ю, / пречи́ ст плод израсти́ ти, Богоро́ дицу.

П рииди́ те, вси у́ зрим, / я́ ко от черто́ га ма́ ла, Бо́ жий град, ны́ не ражда́ емый, / и́ же от две́ ри утробныя исхо́ д иму́ щую, / вход же не ве́ дущу обще́ ния: / Еди́ н Бог Зижди́ тель Се́ ю про́ йде стезе́ ю стра́ нною.

Тро́ ичен: О Тро́ ице Пресу́ щная, Еди́ нице Собезнача́ льная! / Тя пое́ т и трепе́ щет мно́ жество А́ нгел, / Не́ бо и земля́ и бе́ здны ужаса́ ются, / челове́ цы благословя́ т, огнь рабо́ тает, / вся послу́ шают Тебе́, Тро́ ице Свята́ я, со стра́ хом, я́ же в тва́ ри.

Богоро́ дичен: О нове́ йшаго слы́ шания: Бог Сын Жены́! / О безсе́ меннаго Рождества́! Безму́ жная Ма́ ти и рожде́ нное Бог! / О ужа́ снаго виде́ ния! О зача́ тия стра́ ннаго Де́ вы! О несказа́ ннаго Рождества́! / И́ стинно па́ че ума́ вся и виде́ ния.

Катава́ сия: Благослови́ те, о́ троцы, / Тро́ ицы равночи́ сленнии, / Соде́ теля Отца́ Бо́ га, / по́ йте снизше́ дшее Сло́ во, / и огнь в ро́ су претво́ ршее, / и превозноси́ те всем жизнь подава́ ющаго// Ду́ ха Всесвята́ го во ве́ ки.

На 9-й пе́ сни Честне́ йшую: не пое́ м, пре́ жде же ирмоса́ и тропаре́ й, припе́ в сей пое́ м:

Велича́ й, душе́ моя́, / пресла́ вное рождество́ Бо́ жия Ма́ тере.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.