ЗАВДАННЯ ДО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ №1
ЗАВДАННЯ ДО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ №1
ДЛЯ СТУДЕНТІВ ОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
- Естетика як філософська дисципліна. Імпліцитна та експліцитна естетика.
- Естетична рефлексія в досократичній (натурфілософія та піфагореїзм) філософії.
- Естетика у філософській системі Платона.
- Естетика Аристотеля. Мімесіс.
- Сакральні витоки античного театру.
- Мімесіс в імпліцитній естетиці античності: мімесіс як «копіювання» у Платона та мімесіс як «творча реалізація» в філософії Аристотеля.
- Трансформація естетики в ранньому християнстві.
- Естетичні погляди Августина.
- Візантійська естетична думка. Псевдо-Діонісій Ареопагіт.
- Естетика східнохристиянської ікони.
- Філософські та богословські суперечки навколо теорії образу. Ідейні підстави дискусії доби іконоборства.
- Художня та символічна мова ікони.
- Канон в іконописанні: джерела, підстави, зміст.
- Живопис ісихазму.
- Трансформація мімесісу в контексті візантійської естетики та іконоборства.
- Символізм східнохристиянського світосприйняття. Його експлікації в естетичній практиці.
- Естетична думка в схоластичному дискурсі.
- Відродження категорії мімесіс в рамках схоластичної естетики. Аrs imitatur naturam (Т.Аквінат).
- Еволюція середньовічного театру від забуття до карнавалу. Локалізація театрального дійства: амвон, паперть, площа.
- Теоцентричність середньовічної естетики. Місце тварної природи в естетиці середньовіччя.
- Зміна естетичних парадигм доби Відродження.
- Співвідношення між античними та християнськими естетичними цінностями в естетиці Відродження.
- Мистецтво як гносеологія (Пьетро дела Франческа, Данте).
- Тілесність естетики Відродження.
- Антропоцентризм ренесансної естетики і проблема автора. Категорія мімесіс в естетиці доби відродження (Леон Баттиста Альберти, Торквато Тассо).
- Загальні тенденції розвитку естетики XVII—XVIII ст.
- Теоретичні підвалини естетики класицизму.
- Раціоналістичні тенденції в естетиці доби Просвітництва.
- Загальні принципи естетики Просвітництва: раціоналізм, місце суб’єкта, поняття гармонії та естетичного смаку.
- Соціальне призначення мистецтва в естетичній теорії Просвітництва.
- Національні особливості естетики доби Просвітництва (англійське, французьке та німецьке Просвітництво).
- Релігійні передумови та теоретики барокової естетики.
- Синтетичність театрального мистецтва доби барокко. Передумови і закономірності народження опери.
- Місце героя в естетиці романтизму.
- Природа та сутність трагізму романтичного світосприйняття
- Філософські засади естетики романтизму. Іронія в естетиці романтизму.
- Фольклорні мотиви театру доби романтизму.
- Реалізм в історії естетики.
- Роль мімесісу в становленні новочасного реалізму.
- Філософська природа символізму.
- Естетика соцреалізму.
- Фіолософські засади естетики початку ХХ століття (кубізм, авангардизм, дадаїзм, сюрреалізм, абстракціонізм, конструктивізм та ін.)
- Основні принципи естетичної практики другої половини ХХ століття.
- Парадигмальні зміни ролі театру в добу кінематографу.
- Роль та місце естетики в російській філософії.
- Естетична думка в історії української філософії.
- Основні тенденції розвитку естетики ХХІ століття.
- Співвідношення між раціональним та ірраціональним в історії імпліцитної естетики.
|