Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





На вели́цей вече́рни



Па́мять сотворя́ем святы́х пра́ведных Ио́сифа Обру́чника, и Дави́да царя́, и Иа́кова, бра́та Бо́жия. Подоба́ет ве́дати, а́ще по Рождестве́ Христо́ве неде́ля сия́ случи́тся в 26, и в 27, и в 28, и в 29, и в 30, поем си́це. В суббо́ту на ма́лой вече́рни по обы́чаю.

На вели́цей вече́рни

По кафизме, на Го́споди, воззва́х: стихи́ры воскресны 3, и пра́здника 4, и святы́х 3, глас 1. Подо́бен: Небе́сных чино́в:Богоотца́ вси восхва́лим: Сла́ва, глас 6:Па́мять соверша́ем:И ны́не, Богоро́дичен гла́са. Вход. Проки́мен дне. На литии́ стихи́ры пра́здника, поемыя на самый пра́здник. Сла́ва, и ны́не, пра́здника. На стихо́вне стихи́ры Окто́иха по алфавиту. Сла́ва, глас 6:Свяще́нных па́мять:И ны́не, пра́здника. На благослове́нии хлебов тропа́рь пра́здника:Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш:два́жды, и святы́х еди́ножды, глас 2:Благовеству́й, Ио́сифе:и чте́ние. А идеже несть всено́щнаго, на пове́черии по Досто́йне и по трисвято́м конда́к Богоотцев. Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

На у́трени.

На Бог Госпо́дь: тропа́рь воскресе́н два́жды. Сла́ва, святы́х. И ны́не, пра́здника. По обы́чных кафизмах седа́льны воскресны, с Богоро́дичны их и чте́ние во Ева́нгелии толковом от Матфе́я, Неде́ля по Рождестве́ Христо́ве. По непоро́чных тропари их. Ипакои́ гла́са. И чте́ние во Ева́нгелии толковом, неде́ля ряд. Степе́нна и проки́мен гла́са. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие воскресное, и Воскресе́ние Христо́во: По 50-м псалме́ стихи́ра воскресна. Кано́н воскресе́н со ирмосо́м на 4, и Богоро́дицы на 2, и пра́здника на 4, и Богоотцев на 4. (А́ще же в 26 день, и поем кано́н воскресе́н со ирмосо́м на 4, и пра́здника оба кано́на на 6, и Богоотцев на 4.) Катава́сия пра́здника: Христо́с ражда́ется: По 3-й пе́сни конда́к и и́кос пра́здника и седа́лен святы́х, глас 3. Подо́бен: Де́ва днесь:Ио́сифа пра́веднаго:Сла́ва, глас то́йже:Де́ва роди́ Творца́:И ны́не: Лик проро́ческий: и чте́ние. По 6-й пе́сни конда́к святы́х, глас 3. Подо́бен: Де́ва днесь:Весе́лия днесь Дави́д исполня́ется:и и́кос, и чтем Пролог. На 9-й пе́сни поем: Честне́йшую: Свети́лен воскресе́н. Сла́ва, святы́х, Подо́бен: Со ученики́:Со Иа́ковом воспое́м:И ны́не, пра́здника. На хва́литех стихи́ры воскресны 4, и пра́здника самогла́сны 4, глас 4:Весели́теся, пра́веднии: с припевы их. Сла́ва, святы́х, глас 8:Кровь и огнь:И ны́не, Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице:Славосло́вие вели́кое. По трисвято́м тропа́рь воскресе́н. Ектении, и отпу́ст, и стихи́ра Ева́нгельская по своему́ чину, и час 1, и конечный отпу́ст. На часех тропа́рь воскресе́н. Сла́ва, пра́здника. И ны́не, Богоро́дичен часов, святы́х же тропа́рь и пра́здника, пременя́юще, глаго́лем. По О́тче наш: конда́к пра́здника, и святы́х, пременя́юще же, глаго́лем.

На Литурги́и:

Блаже́нны гла́са на 4, и пра́здника рядовая песнь, на 4, и святы́х песнь 6-я, на 4. По входе тропа́рь воскресе́н, и пра́здника, и святы́х. Сла́ва, конда́к святы́х. И ны́не, пра́здника. Проки́мен гла́са и святы́х, глас 4:Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,/ Бог Изра́илев.Апо́стол к Гала́том, зача́ло 200. Аллилу́ия, глас 4:Помяни́, Го́споди, Дави́да:Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 4, и потом ряд неде́ли. Прича́стен:Хвали́те Го́спода:Други́й:Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде:

Священномученик Евфимий, епископ Сардийский, подвизался в Мизии (Малая Азия) в царствование императора Константина VI (780–797) и императрицы Ирины (797–802). За свою добродетельную жизнь он из простых иноков был избран и поставлен во епископа Сардийского. Наряду с церковной деятельностью епископ Евфимий участвовал в государственных делах: по поручению императора ездил в некоторые провинции для усмирения народных волнений.

В 787 году в связи с распространением иконоборческой ереси был созван VII Вселенский Собор. Епископ Евфимий участвовал в нем и выступал с обличением этой ереси. Когда же власть в греческом государстве оказалась в руках приверженца ереси императора-иконоборца Никифора (802–811), православные подвергались преследованию. Святитель Евфимий вместе с другими православными иерархами был сослан на остров Паталарею, недалеко от Сицилии. Прожив в ссылке 29 лет, святой Евфимий не прекращал борьбу с еретиками. По свидетельству преподобного Феодора Студита, он и в ссылке оставался «опорой веры, столпом Церкви и славою Православия». Император Лев V (813–820), обеспокоенный его деятельностью, вызвал святителя Евфимия к себе для допроса. Но жестокость императора не испугала святителя: он продолжал обличать ересь и произнес императору-еретику отлучение от Церкви, после чего был сослан в заточение в Город Асс.

Следующий император, Михаил Косноязычный (820–829), тоже принуждал святого отказаться от иконопочитания, но также безуспешно. После слов святителя «Кто не поклоняется образу Господа нашего Иисуса Христа по человечеству, того анафематствуем», его избили, а затем в третий раз сослали, теперь на остров Крит. Там, по приказанию преемника Михаила Косноязычного императора Феофила (829–842),святой Евфимий был подвергнут тяжким мучениям: его растянули между четырьмя столбами и били воловьими жилами так, что тело его покрылось множеством ран. Спустя недолгое время священномученик Евфимий преставился ко Господу, молясь за своих мучителей, испрашивая вразумления всем заблуждающимся и освобождения Православия от ереси

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.