|
|||
Обговорення. Хід гри ⇐ ПредыдущаяСтр 4 из 4 Обговорення Після того, як всі пари представили один одного, з’ясовуємо, що дала кожному робота над завданням. Відзначаємо оригінальні ідеї і вдалі виступи, дружність атмосфери і важливість підтримки.
Усе пов’язано зі всім... Леонардо да Вінчі Цілі: а) розвинути здібності до з’єднання протилежних ідей з різних галузей досвіду і використовувати отримані асоціації для вирішення творчого завдання; б) потренуватися в умінні дивитися на завдання очима інших, бути готовим до „стереоскопичності” погляду на проблему, рішення логічної задачі; в) створити проблемне і недирективне середовище, сприяюче самостійному пошуку вирішення проблеми. ^ Розмір групи:не важливий. Ресурси:письмове приладдя, фломастери, листи бристольского картону, клапті кольорової тканини, обривки мотузка, сухі вітки дерев і будь-який інший реквізит, який допоможе учасникам найповніше справитися з творчими завданнями конкурсу. ^ Час:90-120 хвилин. Хід гри Вважається, що пошук аналогій – один з ефективних засобів розширення нуля креативности. Шукати „що на що схоже”, намагатися використовувати аналогічні завдання, які колись були з успіхом вирішені, пригадати про загальну базу властивостей і явищ – означає актуалізувати досвід, задіювати його при вирішенні нових завдань. Можна провести своєрідний КВН креативності „На творчій хвилі”, в якому кожна група-команда (4-6 чоловік) повинна буде виконати серію індивідуальних і колективних завдань. Програма гри може виглядати так:
Пробний камінь для незвичайних інтелектуальних дарувань – здатність утримувати в думці одночасно дві протилежні ідеї і зберігати при цьому здібність до дії. Ф. Ськотт Фіцджеральд Цілі: а) сприяти переходу від звичайної форми мислення до незвичайної; б) розвиток готовності відмовитися від минулого досвіду, отриманого при вирішенні схожих завдань; в) розвиток концентрації уваги і посилення контролю за фізичними діями в умовах когнітивного дисонансу; г) створити в групі позитивний настрій і атмосферу веселого змагання. ^ Розмір групи:не важливий. Ресурси:не потрібні. Грати можна і в приміщенні, і на відкритому майданчику. Час:20 хвилин. Хід гри Пам’ятаєте стару радянську комедію „Ласкаво просимо, або Стороннім вхід заборонено!”? У ній один з героїв фільму в самий невідповідний момент з’являвся в самому невідповідному місці і гугняво цікавився у товаришів, що замишляли чергову проказу: „А що це ви тут робите, а?!”. Саме ця фраза буде ключовою у наступній вправі. Учасники тренінгу сідають у коло. Перший гравець, що сидить ближче за всіх до ведучого, починає мімічно зображати якусь діяльність. Наприклад, він зображає гру в баскетбол (можна діяти в будь-якому положенні: сидячи, лежачи, вставати зі свого місця і пересуватися по кімнаті – все залежить від характеру дії, що зображається). Наступний за ним гравець ставить йому питання: — А що це ти робиш? У відповідь перший гравець, не припиняючись „грати в баскетбол”, повинен назвати будь-яку іншу фізичну дію. Скажімо, він відповідає: „Я читаю!”. Тоді відразу ж другий (що питав) гравець починає „читати”. Тоді як він зображає читання, до нього звертається наступний по порядку гравець: — А що це ти робиш? — Я ловлю рибу! (Учасник може назвати будь-яку дію, не припиняючись зображати при цьому читання). Кожного разу, відповівши на запропоноване питання (тобто, передавши естафету наступному гравцеві), учасник, що зображав дію, може припинити його і спостерігати за естафетою вже як глядач до наступної своєї черги. Якщо група невелика, то проводимо декілька разів. Необхідно уважно стежити за товаришами і не повторювати вже представлені види діяльності. Так в гру включаються увага і пам’ять.
|
|||
|