Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Песнь 7. Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́мую трие́ твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния,/ посреде́ же огня́ вве́ржени,/ ороша́еми, поя́ху:// благо



Песнь 7

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́мую трие́ твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния,/ посреде́ же огня́ вве́ржени,/ ороша́еми, поя́ху:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Возвы́сив ум к Пе́рвому Бла́гу,/ богови́днейший храм Тро́ицы был еси́/ и сущия во глубине́ озлобле́ния возвы́сил еси́ высоча́йшими твои́ми уче́нии, зову́щия:/ благослове́н еси́, Бо́же отце́в на́ших.

Сокруши́в хра́мы и́дольския моли́тв раскопа́ньми,/ созда́л еси́ Боже́ственным Ду́хом хра́мы Бо́жия, свяще́ннейше о́тче,/ и спаса́емых мно́жества приве́л еси́, зову́щия:/ благослове́н еси́, Бо́же отце́в на́ших.

Огнедохнове́н сый,/ я́ко духо́вный огнь Боже́ственный, всему́дре, в се́рдцы твое́м име́я всегда́,/ свеща́ ви́делся еси́, паля́щая всю хвра́стную лесть и вопию́щия просвеща́ющая:/ благослове́н еси́, Бо́же отце́в на́ших.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся Тобо́ю кля́твы пра́дедния, Богора́дованная,/ до́брых вину́ Тя ве́мы, я́ко всевино́вное ро́ждшую Сло́во,/ па́че ума́ же и чудесе́,/ и вопие́м Ти, Пречи́стая, Благослове́нная, Бо́га пло́тию ро́ждшая.

Ин

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем,/ опаля́еми, взыва́ху:// благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоей, Го́споди.

Я́рости мучи́телей не устраши́лся еси́, сла́вне,/ па́стве же предста́тельствуя слове́сней,/ я́ко а́гнец, прине́слся еси́ Первопа́стырю Христу́,/ му́ченически, Фо́ко, прославля́емь.

Искуше́н был еси́, я́ко зла́то в горни́ле, му́чениче,/ посреде́ вве́ржен ва́пна20 пламенови́днаго и ника́коже опаля́емь,/ благослове́н еси́, Бо́же мой, взыва́я, в хра́ме сла́вы Твоей, Го́споди.

Боже́ственная любо́вь, распаля́ющи се́рдце твое́,/ боже́ственною росо́ю тя, сла́вне, сохрани́ во огни́ неизнуря́ема,/ безбо́жия же, иера́рше, ти́ну сожига́юща.

Богоро́дичен: Согни́вший души́ моея́ дом, Пречи́стая Отрокови́це,/ покая́ния о́бразы, я́ко Блага́я, обнови́,/ я́же все челове́чество Рождество́м Твои́м обнови́вшая.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода,// и превозноси́те во вся ве́ки.

Утвержде́ны на у́мнем Ка́мени душе́вныя име́я стопы́,/ запя́л еси́, блаже́нне, Госпо́дни враги́/ и вся, Кодра́те, утверди́л еси́ пою́щия/ и превознося́щия Христа́ во вся ве́ки.

Укра́шену доброде́тельми име́я ду́шу и се́рдце,/ украси́л еси́ сло́вом уче́ния ду́ши,/ избавля́я неле́поты вся́каго идолонеи́стовства,/ Кодра́те богоглаго́ливе.

Я́ко учени́к Иису́сов, я́ко апо́стол све́тел,/ я́ко Со́лнца Пра́вды светови́дная мо́лния, Кодра́те,/ просвети́, освяти́ соверша́ющия святу́ю твою́ па́мять.

Богоро́дичен: Свяще́ннейшими Тя гла́сы свяще́ннейшии Бо́жии, Чи́стая, проро́цы/ бу́дущую Ма́терь провозгласи́ша я́сно/ все́ми Влады́чествующаго, Пречи́стая,/ Его́же благослови́м во вся ве́ки.

Ин

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:// благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Благода́ть во уста́ твоя́, му́дре Фо́ко, излия́ся,/ тем обрати́л еси́ блудя́щия лю́ди зми́я сове́том/ и приве́л еси́, я́коже па́стырь и́стинный, Христу́ зову́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Неусы́пна и́мать тя, му́дре, ве́рных собо́р моли́твенника,/ утоля́юща мо́ря во́лны свере́пыя, напа́сти же укроща́юща/ и лю́тых вся́ческих нас избавля́юща, вопию́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Струи́ целе́ний храм твой тре́бующим то́чит всегда́,/ приста́нище явля́яся нево́лненное и страсте́й отгони́тельное/ тебе́ почита́ющим и Христу́, му́чениче, зову́щим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Да твою́ честву́ем честну́ю, Фо́ко, па́мять, торжеству́юще,/ Преблага́го Го́спода умоли́ усе́рднейше,/ избавле́ние неудо́бных нам дарова́ти, вопию́щим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Зако́нныя Тя прообража́ху/ ковче́г и ста́мна, иму́щая ма́нну, Пречи́стая,/ Боже́ственная трапе́за, па́ки же и све́щник златоза́рный,/ во открове́ние язы́ков Свет поро́ждшую,/ просвеща́ющий богозна́нием земны́я концы́.

Песнь 9

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва неизрече́нною му́дростию/ прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,// ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Укра́шен ра́зумом кра́сному Влады́це предстои́ши,/ светле́йш при́сно, я́ко иера́рх богоприя́тен, я́ко апо́стол боже́ствен,/ со все́ми апо́столы и́стинно мир ми́ру, Кодра́те, испроша́я.

Твои́х Магниси́я иму́щи ра́ку моще́й, я́ко боже́ственный киво́т,/ и от него́ вся́ку, Кодра́те, по́льзу исчерпа́ет любо́вию,/ оби́тели же Небе́сныя, твою́ ду́шу име́ющия,/ со все́ми святы́ми веселя́тся.

Светоза́рный твой день, светоно́сная твоя́ па́мять,/ и́стинно благосла́вный твой пра́здник всем, я́ко со́лнце, возсия́,/ ю́же ве́рно соверша́ем, Кодра́те,/ очище́ние грехо́в моля́щеся моли́твами твои́ми обрести́ и ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Пощади́ мя, Го́споди, пощади́, егда́ хо́щеши суди́ти ми,/ и не осуди́ мене́ во огнь, ни я́ростию Твое́ю обличи́ мене́:/ мо́лит Тя Де́ва, Тебе́ ро́ждшая, Христе́,/ апо́столов мно́жество и с проро́ки му́ченицы.

Ин

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́.// Тем веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Священносло́вии боже́ственными,/ свяще́ннаго, прииди́те, па́стыря вси/ всесвяще́нную па́мять свяще́ннейше торжеству́им,/ благоде́телю Бо́гу за ны моля́щаго.

Яви́лся еси́ распаля́емъ ре́вностию Влады́ки,/ егда́, му́чениче, в ба́ню разжже́нную вшел еси́,/ в не́йже дух твой в Бо́жии ру́це/ веселя́ся, му́чениче, пре́дал еси́.

Тя иера́рхов ли́ки, и му́чеников собра́ния,/ и свяще́нных апо́столов соводворе́ние,/ всех же пра́ведных, му́чениче Фо́ко, ду́си,/ иму́ще посреде́ себе́, веселя́тся.

Простре́ся в ми́ре па́мять твоя́,/ ду́ши просвеща́ющи благохва́лящих ве́рою по́двиги твоя́,/ и боре́ния, и до́блественное страда́ние,/ па́стырю и му́чениче досточу́дне.

Богоро́дичен: Просвети́, Чи́стая, ду́шу мою́, омраче́нную грехо́м,/ и ве́чнующаго мя пла́мене и тьмы изба́ви хода́тайством Твои́м,/ да Твое́, ра́дуяся, восхваля́ю вели́чество.

Свети́лен апо́стола.  Подо́бен: Ду́хом во святи́лищи:

Тече́ние кра́сных твои́х ног, Кодра́те апо́столе, возврати́в,/ к ше́ствию Небе́сному возше́л еси́ ра́дуяся,/ и, Тро́ице предста́в, во Отце́ ви́диши Сы́на и Ду́ха Боже́ственнаго,/ сего́ ра́ди ве́рою пресвяще́нную твою́ и боже́ственную пра́зднуем па́мять.

Сла́ва, священному́ченика. Подо́бен: Не́бо звезда́ми:

Архиере́ев сла́ва и ни́щих защи́тник/ ты показа́лся еси́, богому́дре о́тче,/ и столп доброде́телей,/ тем помина́й всех пою́щих тя, Фо́ко.

Богоро́дичен:

Тя Предста́тельницу вси и́мамы, гре́шнии, о Всесвята́я Де́во!/ Ты благопреме́нна нам сотвори́ Сы́на Твоего́/ Ма́терними Твои́ми моли́твами.

На Литурги́и

Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апо́стол ко Евре́ем, зача́ло 311. Аллилу́йя, глас 2: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 36. Прича́стен:В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, от слуха зла не убоится.

Священномученик Фока (†117) родился в городе Синопе. Он с юности вел добродетельную жизнь, а в зрелые годы был поставлен епископом Синопским. Святитель Фока обратил многих язычников к вере Христовой. Во время гонений на христиан при императоре Траяне (98–117) градоправитель принуждал святителя к отречению от Христа. После жестоких истязаний святого Фоку заперли в горячей бане, где он мученически скончался.

В 404 году мощи святителя были перенесены в Константинополь (память перенесения мощей – 22 июля).

Святой апостол из числа 70-ти Кодрат († ок. 130) проповедовал Слово Божие в Афинах и в Магнезии (восточный полуостров Фессалии) и был епископом Магнезийским. Святой Кодрат многих язычников обращал к истинной вере во Христа Спасителя, искореняя поклонение идолам и творя чудеса. Видя успех его проповеди, язычники разъярились на святого и бросились на него с камнями, чтобы убить его, как некогда иудеи убили святого первомученика архидиакона Стефана. Хранимый Богом, святой Кодрат остался жив; тогда его посадили в темницу и долгое время морили голодом. Святой апостол, умерший голодной смертью, был погребен в Магнезии. Известно, что при жизни святой апостол написал в 126 году апологию, представленную им царю Адриану (117–138). После этой апологии император издал указ, в котором было сказано: «Не осуждать никого без улик в преступлении».

Святой пророк Иона (VIII в. до Р. X.) был преемником по проповеди ветхозаветного пророка Елисея. Книга пророка Ионы входит в состав Библии, в ней имеются пророчества о судьбах Израильского народа, страданиях Спасителя, запустении Иерусалима, кончине мира и повествование о том, как пророк Иона был послан Господом к ниневитянам с проповедью о покаянии.

Повеление Господа идти с проповедью к нечестивому и враждебному Израильтянам народу показалось очень тяжким пророку Ионе, и он решил бежать от Господа в далекий Фарсис. С этой целью он сел на корабль, но по воле Божией на море поднялась сильная буря, грозившая гибелью всем находившимся на корабле.

Иона осознал свое заблуждение, когда на него выпал жребий, как на виновника бури, в наказание за его непослушание. Он сам просил, чтобы его бросили в морскую пучину для спасения остальных людей, находившихся на корабле. После некоторого колебания моряки выполнили его просьбу, и буря сразу утихла. Иона же был проглочен китом и находился в нем три дня и три ночи, оставаясь живым и молясь Господу с покаянием и надеждой. Наконец Бог повелел киту извергнуть пророка на сушу.

Иона благодарил Господа за свое спасение, и Господь опять повторил свое повеление идти ему в Ниневию с проповедью о покаянии.

На этот раз Иона исполнил волю Божию и, придя в Ниневию, обходил улицы этого города со словами: «Еще 40 дней – и Ниневия будет разрушена». Жители города поняли, что Господь дает им время на покаяние; все они от мала до велика стали усердно каяться, наложив на себя пост и молясь о прощении грехов. Даже их царь снял с себя порфирные одежды, оделся во вретище и сидел в пепле, каясь вместе со всеми.

Бог помиловал Ниневию, и город остался цел; пророку же Ионе Господь сказал, что Он отменил Свое определение о разрушении Ниневии и пощадил грешников ради их покаяния и милосердствуя о невинных младенцах, которых много в таком огромном городе.

Пророк Иона вернулся в свое отечество и там оставался вплоть до своей смерти.

Господь наш Иисус Христос в беседе с книжниками и фарисеями, требовавшими от Него знамения, сказал им, что им не дастся иного знамения, кроме знамения Ионы пророка: Как Иона был во чреве кита три дня и три ночи, так и Сын Человеческий будет в сердце земли три дня и три ночи (Мф. 12, 39–40). Из этих слов Господа становится ясным прообразовательное значение Книги пророка Ионы по отношению к Крестной смерти, сошествию во ад и Воскресению Господа Иисуса Христа.

Обличая нераскаянность и упорство иудеев, Господь сказал: Ниневитяне восстанут на суд с родом сим и осудят его, ибо они покаялись от проповеди Иониной; и вот, здесь больше Ионы (Мф. 12, 41).

Преподобный Иона пресвитер (IX в.) жил в Палестине, проводя добродетельную и богоугодную жизнь. Он состоял в браке и имел двух сыновей, прославленных Церковью, как доблестных исповедников и борцов за православную веру во время разгара иконоборческой ереси,– Феодора (память 27 декабря) и Феофана (память 11 октября) Начертанных. Начертанными святые братья именуются потому, что они перенесли следующее истязание: им на лицах раскаленными иглами начертали позорящие слова. После смерти своей супруги святой Иона пресвитер удалился в Лавру преподобного Саввы Освященного, где еще раньше приняли монашество оба его сына; приняв и сам иноческий постриг, святой Иона подвизался в Лавре вплоть до своей смерти. Господь послал ему благодатный дар врачевания. Кончина его была мирной.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.