Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





III. Речевая зарядка.. V. Исполнение песенки “We can do anything”[1]. (Приложение 1). Aктуализация орфографических навыков. Игра “Найди букву”.. VII. ктивизация навыков перевода.



III. Речевая зарядка.

Please, answer my questions:

Where are you from?

How old are you?

Are you in the fifth form?

How many subjects do you study at school?

How many boys and how many boys are there in your class?

When does your first lesson start?

Do you help your mum about the house?

When do you usually go to bed?

What is your favourite subject at school?

IV. Игра “Иностранец”

Let’s play a game. It is called “A foreigner”. Who would like to be a foreigner? Please, come to the blackboard and answer the questions. We’ll listen to your answers very attentively and ask new questions to know more about you. Проводится тренировка вопросительных предложений в виде игры. К доске приглашается ученик, который будет играть роль иностранца, а дети задают ему различные вопросы, чтобы как можно лучше узнать о нем.

V. Исполнение песенки “We can do anything”[1]. (Приложение 1)

После исполнения песенки проходит тренировка в речи глагола “can” . Детям предлагается ответить на вопросы:

Can you swim?

What can your mother do?

What can you do?

Can you speak English? etc.

Aктуализация орфографических навыков. Игра “Найди букву”.

Look at the blackboard. There are English words, but some letters in the words are missing. Will you fill them up? Read the words and name the missing letters, please.

abroa… hol…day
fore…gn week…nd
…pend co…ntry
tr…vel s…mmer
sta..t f…ne

VII. ктивизация навыков перевода.

Please, translate these expressions:

  • проводить много времени;
  • проводить каникулы;
  • проводить выходной;
  • останавливаться где-то;
  • фотографировать;
  • скучать по семье;
  • пропускать уроки;
  • ездить за границу.


  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.