Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 6.



Песнь 4

Ирмо́ с: Любве́ ра́ ди, Ще́ дре, Твоего́ о́ браза/ на Кресте́ Твое́ м стал еси́, / и раста́ яшася язы́ цы: / Ты бо еси́, Человеколю́ бче, / кре́ пость моя и хвале́ ние.

Боже́ ственнаго Предте́ чи, вели́ каго Иоа́ нна, храм свяще́ нный воздви́ гл еси́, / я́ ко ве́ рен, ду́ шу тому́ и те́ ло в снабде́ ние71 возлага́ я, о́ тче свяще́ нне.

Я́ ко рачи́ тель и подража́ тель тепл Крести́ телю Госпо́ дню показа́ лся еси́, / те́ мже в хра́ ме его́, его́ же тому́ созда́ л еси́, те́ ло твое́ полага́ еши, / и во дворы́ его́ прия́ тися жела́ я.

Возлюби́ л еси́, архиере́ ю, свяще́ нных муже́ й/ пе́ сньми восхваля́ ти свяще́ нныя их па́ мяти, / я́ ко рачи́ тель добро́ ты их и подража́ тель дея́ ний Боголюбе́ зных.

Богоро́ дичен: Име́ я Тя Помо́ щницу, кого́ убою́ ся когда́ или устрашу́ ся? / Кто́ же, хотя́ ско́ рбная навести́ рабу́ Твоему́, / и не устраши́ тся Тебе́, Пречи́ стая, / и не паде́ т под но́ зе?

Песнь 5

Ирмо́ с: Нечести́ вии не у́ зрят сла́ вы Твоея́, Христе́, / но мы Тя, Единоро́ дне, / Оте́ ческия сла́ вы сия́ ние Божества́, / от но́ щи у́ тренююще, / воспева́ ем Тя, Человеколю́ бче.

Приноси́ мое я́ ко че́ стно возложе́ ние Бо́ гу/ и освяще́ нно первопресто́ льником Росси́ йским, Ио́ ною, / твое́ свяще́ нное па́ стырства возведе́ ние, / я́ ко пасу́ щу ти Госпо́ дни лю́ ди, Ио́ но святи́ телю, / преподо́ бием и кро́ тостию.

А́ ще и на преставле́ ние митрополи́ том Ио́ ною зово́ м саме́ м погребсти́ его́, / отре́ кся еси́ ста́ рости ра́ ди приити́, Ио́ но свяще́ нне, / оба́ че обеща́ лся еси́ ему́ / ви́ дети того́ по свое́ м преставле́ нии во све́ те Христо́ ве.

Пе́ сньми поче́ л еси́ па́ мять иера́ рха, Ио́ ны митрополи́ та, / и хвала́ ми, я́ ко досто́ йно, ублажи́ л еси́ того́: / сам ны́ не, иера́ рше Ио́ но, прича́ ствуеши похвала́ м его́ / и по сотворе́ нию твоему́ к бли́ жнему восприе́ млеши.

Богоро́ дичен: Низложи́, Влады́ чице, враго́ в мои́ х шата́ ние, Пренепоро́ чная, / Тя́ бо и́ мам и Предста́ тельницу, и наде́ жду, и по́ мощь кре́ пкую. / Ты́ мя соблюди́, Чи́ стая, наве́ та вра́ жия, избавля́ ющи ла́ яния тех.

Песнь 6

Ирмо́ с: Пучи́ ною жите́ йскою/ дея́ ньми мои́ ми снидо́ х во а́ д, / но, я́ ко от ки́ та Ио́ на, та́ ко вопию́: / из глубины́ зо́ л возведи́, молю́ ся, / Сы́ не Бо́ жий и Сло́ ве.

Прильпе́ любо́ вию душа́ твоя́ к Госпо́ дню Крести́ телю, святи́ телю Богоблаже́ нне, / те́ мже те́ ло твое́ честно́ е в честне́ м хра́ ме его́ нетле́ нно/ во мно́ га ле́ та соблюде́ но яви́ ся.

Красота́ гове́ ния твоего́ е́ же ко Го́ споду/ привлече́ благода́ ть благоле́ пию души́ твоея́, свяще́ нне, / и возведе́ тя Вели́ кому Нову́ гра́ ду отца́ и первопресто́ льника, / Госпо́ дня свяще́ нства преподо́ бна показа́.

Просла́ ви тя Госпо́ дь, Ио́ но, / те́ ло тво́ е соблюде́ во мно́ га ле́ та нетле́ нно, / явля́ я тя о́ бщника раб Свои́ х, и́ хже подража́ тель в житии́ бы́ л еси́, / сим и по сме́ рти досто́ йно соублажа́ ешися, блаже́ нне.

Богоро́ дичен: Всесвята́ я Де́ во, Предста́ тельнице и покро́ ве всех ве́ рных, / предста́ ни и изба́ ви ны враг на́ ших нападе́ ния, / и от вся́ кия ско́ рби, и Стра́ шнаго Суда́ испыта́ ния, / да ве́ рою при́ сно пою́ Тя.

Конда́ к, глас 4:

Свы́ ше прия́ л еси́ Боже́ ственную благода́ ть/ ходатайствовати Бо́ гу и челове́ ком, / яко архиере́ й возноше́ ние вознося́, / и мир лю́ дем твои́ м снося́, / и оби́ лие плодо́ в, Ио́ но блаже́ нне; / ты́ бо еси́ Вели́ каго Нова́ гра́ да похвала́ / и су́ щих о нем ра́ дость.

И́ кос:

Похва́ лим досто́ йно ны́ не иера́ рха, / я́ ко от чре́ ва ма́ тере своея́ избра́ н Бо́ гу во освяще́ ние, / и, о́ грочищ еще сый, / пронарече́ н во архиере́ йство гра́ ду своему́ от Бо́ га. / Те́ мже не от челове́ к произведе́ н архиере́ й, / но свы́ ше пронарече́ н и Духом пома́ зан, / священноде́ йствуя Богоприя́ тно, / и умире́ ние, и тишину́ моли́ твами свои́ ми да́ рует, / и оби́ лие плодо́ в. / То́ й бо Вели́ каго Нова́ гра́ да слава/ и всех, и́ же о нем, ра́ дость.

Песнь 7

Ирмо́ с: Авраа́ мстии иногда́ в Вавило́ не о́ троцы/ пе́ щный пла́ мень попра́ ша, / пе́ сньми взыва́ юще: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Зи́ ждеши Боже́ ственному И́ мени/ бога́ тною руко́ ю в пусты́ нях уда́ лено, Ио́ но, / свяще́ нныя хра́ мы вели́ ких Богоуго́ дник, / Боже́ ственных архиере́ й с преподо́ бными.

Но́ ву оби́ тель составля́ еши вели́ ких трие́ х иера́ рх/ и мона́ шестей черте́ благоути́ шно приста́ нище, о́ тче, / ме́ стным же удале́ нием обруча́ я им безмо́ лвие.

Виногра́ д насажда́ я Бо́ гу, / огра́ ду свяще́ нную, вино́ износя́ щую веселя́ щее, / в свяще́ нных хра́ мех Боже́ ственное пе́ ние, / И́ же в Тро́ ице Еди́ ному, хвали́ му и благослови́ му Бо́ гу оте́ ц на́ ших.

Богоро́ дичен: Еди́ ну Всесвяту́ ю, Еди́ ному Бо́ гу вселе́ ние еди́ но пречи́ сто, / от Иоаки́ ма и Анны ражда́ ему, свяще́ нным хра́ мом почита́ я, / я́ ко в не́ м воспева́ ти всепе́ тое Де́ вы Рождество́.

Песнь 8

Ирмо́ с: О́ троки благочести́ выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть: / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте дела́ / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Кро́ ткое и молчали́ вое нра́ ва твоего́ восприе́ м, Госпо́ дь, блаже́ нне, / поста́ ви тя па́ стыря лю́ дем Свои́ м, / на кого́ бо при́ зрит? / Но на кро́ ткаго и молча́ щаго, трепе́ щущаго слове́ с Его́.

Уста́ вдов благослови́ ша тя, / заступле́ ния от Тебе́ сподо́ бльшеся, иера́ рше блаже́ нне, / благоугожда́ ющаго Бо́ гу, по непоро́ чному И́ ову, / и оби́ димыя от наси́ лия изима́ ющаго.

Лю́ дие твои́, священнонача́ льниче преподо́ бне, / се́ товаху сиротства́ своего́ в твое́ м к Бо́ гу отше́ ствии, / до́ браго па́ стыря своего́, / ны́ не же свяще́ нною па́ мятию твое́ ю возра́ довашася вся́ ческая.

Богоро́ дичен: На Тя́ всю наде́ жду спасе́ ния моего́ возложи́ х, Богома́ ти Неискусобра́ чная, / и Тя́ призыва́ ю при́ сно на помо́ щь: / спаси́ мя от напа́ стей и печа́ ли врага́, / разреши́ плени́ цу зол мои́ х и Суда́ мя исхити́.

Песнь 9

Ирмо́ с: Сотвори́ держа́ ву мы́ шцею Свое́ ю, / низложи́ бо си́ льныя со престо́ л/ и вознесе́ смире́ нныя Бог Изра́ илев, / в ни́ хже посети́ нас Восто́ к с высоты́, / и напра́ вил ны есть на путь ми́ ра.

Блаже́ ннаго Евфи́ мия престо́ л насле́ довал еси́, свяще́ нне Ио́ но, / я́ ко подража́ тель доброде́ телей его́ был еси́ / и, пе́ сньми сего́ ублажи́ в па́ мять изря́ дно, / сам ны́ не обществу́ ешися хвала́ м его́, / я́ ко соводворя́ ешися ему́ во Све́ те незаходи́ мем.

В зе́ млю кро́ тких со архиере́ и досто́ йно всели́ лся еси́, / иера́ рше Ио́ но, кро́ ткаго Учи́ теля учениче́. / Тому́ предста́ ни о нас, пою́ щих па́ мять твою́, / и испроси́ нам собла́ знов оставле́ ние, и шу́ ия ча́ сти в день Суда́ избавле́ ние, / и лю́ тыя гее́ нны72, блаже́ нне.

Не изнемо́ жет всяк глаго́ л, и́ же от Бо́ га, / убо́ га тя и сироту́ Оте́ ц сиро́ т прие́ млет, Бог, / и́ же на престо́ ле со кня́ зи посади́ тя, / лю́ дем Свои́ м я́ ко досто́ йна па́ стыря производя́, / отца́ сирота́ м и засту́ пника вдова́ м те́ пла положи́ тя, Ио́ но блаже́ нне.

Богоро́ дичен: Просвети́, Чи́ стая, любо́ вию чту́ щих Тя и велича́ ющих, / разреши́ стра́ сти на́ ша. / Тем, Де́ во, уста́ ви бу́ рю, лука́ ваго собла́ зны от сре́ ды отжени́, / ва́ рвары покори́ правосла́ вным лю́ дем моли́ твами Твои́ ми.

Свети́ лен:

Трисо́ лнечнаго Све́ та, сла́ вы сия́ нием, трие́ х учи́ телей све́ том озари́ вся, / вся просвеща́ еши, просия́ в де́ тельми и благода́ тию, преподо́ бне священнонача́ льниче.

Богоро́ дичен: Сла́ дость А́ нгелов, скорбя́ щих ра́ досте, / христиа́ н предста́ тельнице, Де́ во, Ма́ ти Госпо́ дня, / заступи́ вши ны, спаси́ от ве́ чнаго муче́ ния.

На хвали́ тех стихи́ ры на 4, глас 6.

Подо́ бен: Все отло́ жше:

Я́ ко звезда́, возсия́ л еси́ / на тве́ рди Церко́ вней, / озаря́ я мир исправле́ нием Сло́ ва и́ стиннаго, / прему́ дре Ио́ но: / вдовы́ и сироты́ снабдева́ я оте́ чески/ и ни́ щия ми́ луя, / оби́ димыя изыма́ я, вражды́ утоля́ я, / мир утвержда́ я, / Христо́ вых за́ поведей де́ лателю, о́ тче всесвяще́ нне, / проси́ ми́ ра ми́ ру, мо́ лим тя, / и спасе́ ния душа́ м на́ шим.

Досто́ йно на тя архиере́ йства нарече́ ние прии́ де, преподо́ бне о́ тче, / отроча́ ти и еще́ тебе́ су́ щу: / дея́ ния бо в тебе́ благоуго́ дная совоспита́ ема, / кро́ тость с незло́ бием. / Тем во дворы́ Госпо́ дни вселя́ ешися, / я́ ко тако́ в подоба́ ше архие́ рей бы́ ти преподо́ бен, / но я́ ко и́ маши дерзнове́ ние, / моли́, мо́ лим тя, / умири́ ти мир и спасти́ ду́ ши наша.

Преподо́ бне архиере́ ю, / изво́ лил еси́ примета́ ти себе́ в дому́ Бо́ жии/ па́ че, не́ же жи́ ти в се́ лех ми́ ра, / по́ стническими пра́ вилы испытова́ шеся, / после́ дуя знаменоно́ сцем вели́ ким, / Варлаа́ му и Се́ ргию. / Те́ мже и Госпо́ дь изведе́ тя па́ стыря лю́ дем Свои́ м, / и, я́ ко ве́ рну рабу́, стро́ ити ду́ ши сих поручи́, / за ни́ хже и моли́ / поми́ ловати я́ и спасти́.

Сла́ ва, глас 4. Самогла́ сен:

Прииди́ те, лю́ дие, / и́ же Вели́ каго Нова́ гра́ да порожде́ ние, / всяк род и во́ зраст, / и пе́ сньми почти́ м до́ браго па́ стыря, / я́ ко того́ предстоя́ нием ко Христу́ / дарова́ шася блага́ я вся гра́ ду на́ шему от Бога/ и всем преде́ лом его́, / и́ бо благослови́ шася бла́ гостию венцы́ лет епи́ скопства его́. / Госпо́ дь даде́ бла́ гость его́ ра́ ди, / и земля́ на́ ша подава́ ше плоды́ своя́, / насы́ тися вся́ ка душа́ благоволе́ ния тогда́, / умири́ шася вси язы́ цы проти́ внии/ и приклони́ шася стран христолю́ бцы влады́ ки держа́ внии, / ми́ лостивными очесы́ смотри́ ще, / ти́ хое промышле́ ние подава́ ху, / ра́ дость и мир вси́ ческая приима́ ху. / Но, о блаже́ нне Ио́ но, / и ны́ не такова́ я да́ руй лю́ дем твои́ м, / да честну́ ю па́ мять твою, при́ сно чту́ ще, ублажа́ ем.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.