Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





1. При́тчей чте́ние.



1. При́ тчей чте́ ние.

Па́ мять пра́ веднаго с похвала́ ми, и благослове́ ние Госпо́ дне на главе́ его́. Блаже́ н челове́ к, и́ же обре́ те Прему́ дрость, и сме́ ртен, и́ же уве́ де ра́ зум. Лу́ чше бо Сию́ купова́ ти, не́ жели зла́ та и сребра́ сокро́ вища. Честне́ йшая же есть ка́ мений многоце́ нных, все же честно́ е недосто́ йно Ея́ есть. Долгота́ бо дней и ле́ та живота́ в десни́ це Ея́, в шу́ йце же Ея́ бога́ тство и сла́ ва. От уст Ея́ исхо́ дит пра́ вда, зако́ н же и ми́ лость на язы́ це но́ сит. Послу́ шайте у́ бо Мене́, о ча́ да, честна́ я бо реку́: и блаже́ н челове́ к, и́ же пути́ Моя́ сохрани́ т; исхо́ ди бо Мои́, исхо́ ди живота́, и уготовля́ ется хоте́ ние от Го́ спода. Сего́ ра́ ди молю́ вас и предлага́ ю Мой глас сыново́ м челове́ ческим: я́ ко Аз, прему́ дрость устро́ их, сове́ т и ра́ зум, и смысл Аз призва́ х. Мой сове́ т и утвержде́ ние, Мой ра́ зум, Моя́ же кре́ пость. Аз Мене́ лю́ бящия люблю́, и́ щущии же Мене́ обря́ щут благода́ ть. Разуме́ йте у́ бо, незло́ бивии, кова́ рство, ненака́ заннии же, прилага́ йте сердца́. Послу́ шайте Мене́ и па́ ки, честна́ я бо реку́: и отве́ рзу от усте́ н пра́ вая, я́ ко и́ стине поучи́ тся горта́ нь Мой, ме́ рзки же пре́ до Мно́ ю устны́ лжи́ выя. С пра́ вдою вси глаго́ лы уст Мои́ х, ничто́ же в них стро́ потно, ниже́ развраще́ нно. Вся пра́ ва суть разумева́ ющим и про́ ста обрета́ ющим ра́ зум. Науча́ ю бо вас и́ стине, да бу́ дет о Го́ споде наде́ жда ва́ ша, и испо́ лнитеся Ду́ ха.

Cр. Притч 10: 7А, 5 А; 3: 13–16; 8: 6, 34А, 35, 4, 12, 14, 17, 5–9; (? )

2. Прему́ дрости Соломо́ новы чте́ ние.

Уста́ пра́ веднаго ка́ плют прему́ дрость, устне́ же муже́ й му́ дрых ве́ дят благода́ ть. Уста́ му́ дрых поуча́ тся прему́ дрости, пра́ вда же избавля́ ет их от сме́ рти. Сконча́ вшуся му́ жу пра́ ведну, не поги́ бнет наде́ жда. Сын бо пра́ веден ражда́ ется в живо́ т и во благи́ х свои́ х плод пра́ вды обы́ мет. Свет пра́ ведным всегда́, и от Го́ спода обря́ щут благода́ ть и сла́ ву. Язы́ к му́ дрых до́ брая свесть, и в се́ рдце их почи́ ет му́ дрость. Лю́ бит Госпо́ дь преподо́ бная сердца́, прия́ тни же Ему́ вси непоро́ чнии в пути́. Му́ дрость Госпо́ дня просвеща́ ет лице́ разу́ мнаго. Постига́ ет бо жела́ ющия Ю́, пре́ жде да́ же разуме́ ти Ю́, и удо́ бь у́ зрится от лю́ бящих Ю́. У́ треневавый к Ней не утруди́ тся, и бдяй Ея́ ра́ ди вско́ ре без печа́ ли бу́ дет. Я́ ко досто́ йных Ея́ Сама́ обхо́ дит, и́ щущи, и во стезя́ х Ея́ явля́ ется им благоприе́ мне. Му́ дрости никогда́ же одоле́ ет зло́ ба. Сих ра́ ди и рачи́ тель бых добро́ ты Ея́, и возлюби́ х Ю́, и поиска́ х от ю́ ности моея́. И взыска́ х Неве́ сту привести́ себе́, я́ ко всех Влады́ ка возлюби́ Ю́. Таи́ нница бо есть Бо́ жия хи́ трости, и обрета́ тельница дел Его́. Труды́ Ея́ суть доброде́ тели: целому́ дрию же и ра́ зуму Та учи́ т, пра́ вде и му́ жеству, и́ хже потре́ бнее ничто́ же есть в житии́ челове́ ком. А́ ще же и мно́ гаго иску́ сства жела́ ет кто, весть дре́ вняя, и бы́ ти хотя́ щая разсмо́ трит. Свесть изви́ тия слове́ с и разреше́ ния гада́ ний, зна́ мения и чудеса́ проразуме́ ет, и сбытия́ време́ н и лет; и всем сове́ тник есть благ, я́ ко безсме́ ртие есть в Ней и благосла́ вие во обще́ нии слове́ с Ея́. Сего́ ра́ ди бесе́ довах ко Го́ споду, и помоли́ хся Ему́, и рех от всего́ се́ рдца моего́: Бо́ же отце́ в и Го́ споди ми́ лости, сотвори́ вый вся Сло́ вом Твои́ м и Му́ дростию Твое́ ю устро́ ивый челове́ ка, да владе́ ет бы́ вшими от Тебе́ тварьми́ и да управля́ ет мир в преподо́ бии и пра́ вде. Даждь ми Твои́ х Престо́ лов приседя́ щую Прему́ дрость и не отлучи́ мене́ от о́ трок Твои́ х, я́ ко аз раб Твой и сын рабы́ ни Твоея́. Посли́ Ю́ с Небе́ с от свята́ го жили́ ща Твоего́, и от Престо́ ла сла́ вы Твоея́, да су́ щи со мно́ ю, научи́ т мя, что благоуго́ дно есть пред Тобо́ ю, и наста́ вит мя в ра́ зум, и сохрани́ т мя в сла́ ве Свое́ й. Помышле́ ния бо сме́ ртных вся боязли́ ва, и погреши́ тельна умышле́ ния их.

3. Прему́ дрости Соломо́ новы чте́ ние.

Похваля́ ему пра́ веднику, возвеселя́ тся лю́ дие: безсме́ ртие бо есть па́ мять его́, я́ ко от Го́ спода познава́ ется и от челове́ ков, и уго́ дна Го́ споду душа́ его́. Возлюби́ те у́ бо, о му́ жие, Му́ дрость и поживете́, восхощи́ те Ея́ и нака́ зани бу́ дете: нача́ ло бо Ея́ любы́ и соблюде́ ние зако́ на. Почти́ те Прему́ дрость, да во ве́ ки ца́ рствуете. Возвещу́ вам и не скры́ ю от вас та́ ин Бо́ жиих. Я́ ко Той му́ дрости наста́ вник есть, и му́ дрых испра́ витель, и вся́ кому смы́ слу и де́ лу хитрее́ ц. И всем смы́ слом научи́ т Му́ дрость: есть бо в Ней Дух разу́ мен и свят, и сия́ ние Све́ та Присносу́ щнаго, и О́ браз бла́ гости Бо́ жия. Та́ я дру́ ги Бо́ жия и про́ роки устроя́ ет. Благоле́ пнейши же есть со́ лнца и па́ че вся́ каго сотворе́ ния звезд, све́ ту сосужда́ ема обрета́ ется пе́ рвейши. Та́ я угожда́ ющия Ей от боле́ зни изба́ ви и наста́ ви на стези́ пра́ выя. Даде́ им ра́ зум име́ ти свят и сохрани́ от ловя́ щих, и по́ двиг кре́ пок подаде́ им. Да разуме́ ют вси, я́ ко си́ льнейши всего́ есть благоче́ стие; и никогда́ же премо́ жет зло́ ба му́ дрости, ниже́ пре́ йдет злы́ я облича́ ющи суд. Реко́ ша же в себе́, помы́ сливше непра́ ведно: наси́ льствуем пра́ ведному и не пощади́ м преподо́ бства его́, ни усрами́ мся седи́ н ста́ рости многоле́ тны. Бу́ дет бо нам кре́ пость зако́ н, и улови́ м пра́ веднаго, я́ ко неуго́ ден нам есть, и проти́ вится дело́ м на́ шим, и поно́ сит нам отпаде́ ние зако́ на, и облича́ ет нам согреше́ ния наказа́ ния на́ шего. Возвеща́ ет нам ра́ зум име́ ти Бо́ жий и о́ трока Госпо́ дня себе́ имену́ ет. Бысть нам на обличе́ ние помышле́ ний на́ ших и тя́ жек нам есть, и ви́ дим, я́ ко неподо́ бно ины́ м житие́ его́ и измене́ ны стези́ его́. В поруга́ ние вмени́ хомся ему́, и удаля́ ется от путе́ й на́ ших, я́ ко от нечисто́ т, и блажи́ т после́ дняя пра́ ведных. Уви́ дим у́ бо, а́ ще словеса́ его́ и́ стинна суть, иску́ сим, я́ же сбыва́ ются ему́. Руга́ нием и му́ кою истя́ жем его́, да разуме́ ем кро́ тость его́, и иску́ сим беззло́ бство его́, сме́ ртию безобра́ зною осу́ дим его́, бу́ дет бо посеще́ ние от слове́ с его́. Сия́ помы́ слиша и прельсти́ шася: ослепи́ бо я́ зло́ ба их, и не разуме́ ша та́ ин Бо́ жиих и не разсуди́ ша, я́ ко Ты еси́ Бог Еди́ н, живота́ име́ яй и сме́ рти власть, и спаса́ яй во вре́ мя ско́ рби, и избавля́ яй от вся́ каго зла. Ще́ др и ми́ лостив, и дая́ й преподо́ бным Свои́ м благода́ ть, и Свое́ ю мы́ шцею го́ рдым противля́ яся.

На литии́ стихи́ ры, глас 1:

Све́ тлый соде́ ловает пра́ здник днесь/ свяще́ нный храм честна́ го и сла́ внаго Крести́ теля Госпо́ дня, / ра́ достно Христо́ ва Це́ ркви блаже́ ннаго святи́ теля Ио́ ны, / я́ ко ми́ ро благово́ нное, облагоуха́ я нам свяще́ нныя благода́ ти, / и боле́ зней отгна́ ние, / и яко ло́ зу виногра́ да живо́ тнаго, / вино́ иска́ пающую исцеле́ ния, / возвеселя́ ющее сердца́ напа́ стных печа́ лей разгна́ нием. / Те́ м мо́ лимся ему́, / прося́ ще ми́ ра и спасе́ ния душ на́ ших.

Глас 3:

Ты, укра́ шен доброде́ тельными дея́ нии, / Несозда́ нныя Тро́ ицы храм освяще́ н был еси́, / созда́ л еси́ свяще́ нныя хра́ мы Госпо́ дню И́ мени, / и во и́ мя сла́ внаго Крести́ теля, / и вели́ ких святи́ телей, и Богоно́ сных оте́ ц. / И ны́ не с ни́ ми водворя́ яся, / моли́ о творя́ щих па́ мять твою́ / изба́ витися от лука́ ваго ловле́ ния и собла́ зн проти́ внаго, / иера́ рше Ио́ но блаже́ нне.

Глас 4:

Весели́ ся и ра́ дуйся, вели́ кий Но́ вгра́ де, / да игра́ ют сы́ ны твоя́ в тебе́, / све́ тло торжеству́ юще в па́ мять архиере́ я Ио́ ны, / сиро́ т и вдов предста́ теля, / скорбя́ щих уте́ шителя, / прибега́ ющим к нему́ помо́ щника и те́ пла засту́ пника, / призыва́ ющим его́ ско́ ро послу́ шающа, / сердца́ на́ ша на милосе́ рдие и ти́ хость прелага́ юща/ и проти́ вныя примиря́ юща: / предстои́ т бо Го́ сподеви, моли́ ся умири́ ти мир/ и спасти́ ду́ ши на́ ша.

Сла́ ва, глас 4:

Прииди́ те, лю́ дие, / и́ же вели́ каго Нова́ гра́ да порожде́ ние, / всяк род и во́ зраст, / пе́ сньми почти́ м до́ браго па́ стыря, / я́ ко того́ предстоя́ нием ко Христу́ / дарова́ шася блага́ я вся гра́ ду на́ шему от Бо́ га/ и всем преде́ лом его́, / и́ бо благослови́ шася бла́ гостию венцы́ лет епи́ скопства его́. / Госпо́ дь даст бла́ гость его́ ра́ ди, / и земли́ на́ ша подаваше плоды́ своя́, / насы́ тися вся́ ка душа́ благоволе́ ния тогда́, / умири́ шася вси язы́ цы проти́ внии, / и приклони́ шася стра́ н христолю́ бцы влады́ ки держа́ внии, / ми́ лостивныма очи́ ма смотря́ юще, / ти́ хое промышле́ ние подава́ ху, / ра́ дость и мир вся́ ческая приима́ ше. / Но, о блаже́ нне Ио́ но, / и ны́ не такова́ я да́ руй лю́ дем твои́ м, / да и честну́ ю па́ мять твою́, чту́ ще/ при́ сно, ублажа́ ем.

И ны́ не, Богоро́ дичен: При́ зри на моле́ ния:

На стихо́ вне стихи́ ры, глас 2:

После́ дователя тя позна́ хом, о́ тче, / кро́ ткаго и незло́ биваго Влады́ ки Христа́: / ти́ хое бо сло́ во и нра́ ва молчали́ вое/ от ю́ ности се́ возрасте́ в тебе́, / смире́ ние же, и кра́ сное, кро́ тости совоспита́ емо, / и с седино́ ю спросия́ ющу ра́ зуму. / Те́ мже И́ же вся ве́ дый Госпо́ дь/ произведе́ тя па́ стыря слове́ сному ста́ ду Своему́ / и на престо́ ле первопресто́ льника Бо́ жия Це́ ркве посади́ тя, / я́ ко па́ ствующа сии́ преподо́ бием и пра́ вдою.

Стих: Свяще́ нницы Твои́ облеку́ тся в пра́ вду, / и преподо́ бнии Твои́ возра́ дуются.

Не по земли́ ни́ зитися, / ниже́ на тле́ ющая взира́ ти, / и ревнова́ ти миродержи́ телем/ по́ мыслы души́ твоея́ утверди́ шася, свяще́ нне Ио́ но, / но возвы́ сился еси́ на высоту́ безсме́ ртныя доброде́ тели, / безсме́ ртныя жи́ зни рачи́ телю, / я́ ко поучи́ лся еси́ навы́ кнути у кро́ ткаго Учителя/ и смире́ ннаго се́ рдцем вои́ стинну Влады́ ки Хри́ ста и Бо́ га. / Того́ моли́, блаже́ нне, / уще́ дрити мир/ и спасти́ и просвети́ ти ду́ ши на́ ша.

Стих: Блаже́ н муж, боя́ йся Го́ спода, / в за́ поведех Его́ восхо́ щет зело́.

Возлюби́ чи́ стая душа́ твоя́, блаже́ нне Ио́ но, / чистоту́ Боже́ ственных чисти́ тель, / и́ же верх учи́ тельства, и пра́ вило доброде́ телей, / и естества́ украше́ ние, / вои́ стинну Небеси́ изъявле́ ние70, / иера́ рхом нача́ ла: / Боже́ ственнаго Никола́ я и Вели́ каго Васи́ лия, / Богосло́ ва Григо́ рия, Златоу́ стаго же Иоа́ нна, / и́ хже свяще́ нныя хра́ мы воздви́ гл еси́, / я́ ко вои́ стинну во дворы́ их жела́ я всели́ тися, / и́ же во све́ те присносу́ щныя ра́ дости/ Живота́ ве́ чнаго, Началопа́ стыря Христа́. / Того́ с ни́ ми, иера́ рше, не преста́ й моли́ / умири́ ти мир и спасти́ ду́ ши на́ ша.

Сла́ ва, глас 6:

Преподо́ бне, блаже́ нне, архиере́ ю свяще́ нне Ио́ но, / кро́ тость и незло́ бие твое́ удиви́ ша кни́ зи благочести́ выя, / и вои́ стинну от души́ возлюби́ ша тя: / ра́ ди бо доброде́ телей исправле́ ния/ обре́ л еси́ благода́ ть от Бо́ га. / Те́ мже и кня́ зи почто́ ша тя, / моли́ тв твои́ х и благослове́ ния тре́ бующе, / при́ сно благопослу́ шны быва́ ху преподо́ бию твоему́, / и лю́ ди твои́ незло́ бием снабдева́ юще. / Но и ны́ не лю́ дем твои́ м предстоя́ бу́ ди, / и благопоспеше́ ние да́ руй моли́ твами твои́ ми, / и душа́ м на́ шим ве́ лию ми́ лость.

И ны́ не, Богоро́ дичен: Творе́ ц и Изба́ витель:



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.