Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





На стихо́вне Окто́иха и свята́го стихи́ра, глас 4.



Песнь 4

Ирмо́ с: Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / Ты моя́ и си́ ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́ дование, / не оста́ вль не́ дра О́ тча, / и на́ шу нищету́ посети́ в. / Тем с проро́ ком Авваку́ мом зову́ Ти: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Зе́ млю до́ брую, о́ тче Богому́ дре, взора́ в, / сло́ ва се́ мя прие́ м, во сто ева́ нгельски многосугу́ биши, / еще́ и ны́ не, Григо́ рие, приводя́ уче́ нии твои́ ми Бо́ гу песнопою́ щия: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Я́ ко мо́ лния, о́ тче, возсия́ в, / житие́ твое́ де́ монскую лесть отгна́, / све́ ту бо твоея́ доброде́ тели о́ ных тьма прикосну́ тися не возмо́ же. / Те́ мже неоко́ рос147 душетле́ нная льсти, / валя́ вся, я́ коже ка́ мень, све́ тится.

Мрак све́ та Боже́ ственнейшаго ви́ дети сподо́ бился еси́, / зако́ н же Богопи́ санный, я́ ко Моисе́ й, о́ тче, прие́ м, / Богосло́ вия изве́ стное навы́ кл еси́: / отсю́ ду законополо́ жник Христо́ вы Це́ ркве показа́ лся еси́, / Богому́ дре Григо́ рие.

Ри́ торскаго буесло́ вия уклони́ вся/ и сло́ вом, о́ тче, благода́ ти озари́ вся, / апо́ стольскую и́ стинно власть на де́ моны прия́ т, / твоея́ бо отбега́ ет светя́ щияся зари́ тьмы предста́ тель, Григо́ рие.

Богоро́ дичен: Киво́ т Тя издале́ ча прообрази́, прие́ мший зако́ н Богопи́ санный, / во чре́ ве Живонача́ льное Сло́ во заче́ ншую несказа́ нно, Всенепоро́ чная, / пита́ ющаго бога́ тно ду́ ши вопию́ щих: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Песнь 5

Ирмо́ с: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те Незаходи́ мый, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ ннаго, / но обрати́ мя и к све́ ту за́ поведей Твои́ х/ пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся.

Де́ ланием твои́ х слове́ с олядене́ вшая сердца́ угла́ див, / и Боже́ ственное се́ мя в ня, иера́ рше, ввергл еси́, / и плод многокла́ сный Изба́ вителю, / спасе́ ние ве́ рных, Богоглаго́ ливе, прине́ сл еси́.

Бо́ жий предста́ тель, ре́ вностию распала́ емь, / пома́ за тя Фе́ дим не прише́ дша, о́ тче, / Бо́ гу вся́ ческая ве́ дящему благоче́ стно упова́ в/ и честно́ му твоему́ житию́ наде́ явся, Богоглаго́ ливе Григо́ рие.

Струя́ ми твои́ х повеле́ ний и́ дольская разжже́ ния угаси́ л еси́ / и уче́ ньми твои́ ми ве́ рныя утверди́ л еси́, всему́ дре, / возше́ д на го́ ру, я́ ко Самуи́ л, виде́ нии/ и, я́ ко дуб, быв тве́ рдостию.

Святи́ телю Богому́ дре, / твои́ ми моли́ твами лю́ тых мя избавля́ й, / мои́ х прегреше́ ний рукописа́ ние, о́ тче, расто́ ргни, / я́ ко свяще́ нник сый, от Бо́ га власть прии́ м оставля́ ти прегреше́ ния.

Богоро́ дичен: Украси́ лася еси́, Де́ во, де́ вственными Твои́ ми пречи́ стыми добро́ тами, / и пе́ рвыя Е́ вы покры́ ла еси́ студ злообра́ зный, / Христа́ ро́ ждши, одея́ ние безсме́ ртия да́ рующаго Тебе́ чту́ щим.

Песнь 6

Ирмо́ с: Очи́ сти мя, Спа́ се, / мно́ га бо беззако́ ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ ся: / к Тебе́ бо возопи́ х, и услы́ ши мя, / Бо́ же спасе́ ния моего́.

Е́ зеро, чудоде́ йствуя, братоуби́ йственное изсуши́ л еси́, / и реки́ стремле́ ния уста́ вил еси́, всему́ дре, / жезл водрузи́ в, и́ же вскорени́ ся а́ бие/ и возрасте́ Боже́ ственным манове́ нием, Григо́ рие.

Ре́ вность Бо́ жия пояда́ ше тя, всебога́ те, / не терпя бо зре́ ти Бо́ га досажда́ ема, / лю́ ди суему́ дренныя твои́ ми моли́ твами, Богоглаго́ ливе, погуби́ л еси́.

Умертви́ ся, восхоте́ вый уничижи́ ти тя окая́ нный евре́ ин злочести́ вый, / Бо́ гу тя прославля́ ющему, Богому́ дре Григо́ рие, / Того́ догма́ тов исполни́ теля показу́ я.

Богоро́ дичен: На́ йде Вседе́ тельный на Тя Дух, Всенепоро́ чная, / и Сло́ во Бо́ жие в Тя всели́ ся/ и плоть бысть неизрече́ нно, пребы́ в неизме́ нен.

Конда́ к, глас 2. Подо́ бен: Вы́ шних ища́:

Чуде́ с мно́ гих прие́ м де́ йство, / зна́ меньми ужа́ сными де́ моны устраши́ л еси́ / и неду́ ги отгна́ л еси́ челове́ ческия, всему́ дре Григо́ рие, / чудотво́ рец же имену́ ешися, / зва́ ние от дел прие́ м.

И́ кос:

Отку́ ду начну́ похвалы́ тка́ ти, окая́ нный, / зря мно́ гия и пречу́ дныя ве́ щи? А́ ще от жития́ преподо́ бнаго начну́, / отню́ д не возмогу́, / вся́ каго бо ума́ превосхо́ дит житие́ его́ Боже́ ственное. / А́ ще от чуде́ с, / и в сем про́ чее постыжду́ ся, / па́ че песка́ бо су́ ще, / сего́ ра́ ди нарече́ ся чудотво́ рец, / зва́ ние от дел прие́ м.

Песнь 7

Ирмо́ с: Бо́ жия снизхожде́ ния/ огнь устыде́ ся в Вавило́ не иногда́, / сего́ ра́ ди о́ троцы в пещи́ ра́ дованною ного́ ю, / я́ ко во цве́ тнице, лику́ юще, поя́ ху: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Отце́ в похвала́ и учи́ телей честносло́ вие, / свети́ льник Це́ ркве, благоче́ стия столп неколе́ бленный ты яви́ лся еси́, Григо́ рие, зовы́ й: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Возсия́ в чудесы́, вселе́ нную просвети́ л еси́, / сего́ ра́ ди, Богому́ дре, совоку́ пльшеся, тебе́ блажи́ м, / твои́ ми словесы́ пита́ ющеся, Григо́ рие, и пою́ ще: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Врачева́ ния, всему́ дре, немощны́ м всем источи́ л еси́, / излия́ ся бо благода́ ть оби́ льнейшая во устна́ х твои́ х чудоде́ йственная, / е́ юже взыва́ л еси́: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Богоро́ дичен: Ны́ не вся испо́ лнишася све́ та Боже́ ственнаго Тобо́ ю, Пречи́ стая, / Ты бо дверь яви́ лася еси́, / е́ юже ми́ ру Бог приобщи́ ся, / просвеща́ я ве́ рою зову́ щия: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Песнь 8

Ирмо́ с: Седмери́ цею пещь/ халде́ йский мучи́ тель/ Богочести́ вым неи́ стовно разжже́, / си́ лою же лу́ чшею спасе́ ны, сия́ ви́ дев, / Творцу́ и Изба́ вителю вопия́ ше: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Тобо́ ю обогати́ вшеся Тро́ ицы сия́ нием, Единосу́ щныя и Честны́ я, Григо́ рие, / твое́ ны́ не торжество́ соверша́ юще, / благода́ тию чудоде́ йственною озари́ тися про́ сим, вопию́ ще Влады́ це: / де́ ти, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Я́ ко новоявле́ нно зерца́ ло, прие́ м, всебога́ те, / сия́ ния нача́ льнаго Божества́, / мир просвети́ л еси́, / лучи́ посыла́ я све́ та песнопе́ сненно Правосла́ вие пою́ щим: / де́ ти, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Бо́ гом покрыва́ емь, благоче́ стия вина́ 148, / Богочести́ вым соблю́ лся еси́, всему́ дре, / в горе́ сокрыва́ емь, я́ ко законополо́ жник ины́ й Моисе́ й, / Соде́ теля и Изба́ вителя пе́ ти науча́ я: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Богоро́ дичен: Све́ та Незаходи́ маго бы́ ла еси́ оби́ тель, Пречи́ стая, / де́ вства добро́ тами светя́ щи и вся озаря́ ющи, / Богоро́ дицу Тя и́ стинную испове́ дающия от души́ и вопию́ щия: / де́ ти, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Ужасе́ ся о сем Не́ бо, / и земли́ удиви́ шася концы́, / я́ ко Бог яви́ ся челове́ ком пло́ тски/ и чре́ во Твое́ бысть простра́ ннейшее Небе́ с: / тем Тя, Богоро́ дицу, / А́ нгелов и челове́ к чинонача́ лия велича́ ют.

Изя́ щнейшаго жи́ тельства сия́ я све́ том, / ны́ не Све́ ту вели́ кому предстои́ ши Богоде́ ятельными чудоде́ йствы, / я́ ко победи́ тель венча́ емь, преподо́ бне, / о́ тче иера́ рше, чудотво́ рче Григо́ рие Богому́ дре, / свети́ ло Це́ ркве, правосла́ вных удобре́ ние.

Напра́ вити моли́ твои́ ми моли́ твами церко́ вное ны́ не свяще́ нство, / избра́ нное и освяще́ нное, чудоде́ лателю, / и ве́ рно ны́ не па́ мять твою́ соверша́ ющим получи́ ти Го́ рняго Ца́ рства/ и Боже́ ственнаго весе́ лия сподо́ битися умоли́.

Победи́ в де́ монския прило́ ги, / и плотско́ е покори́ в мудрова́ ние, / и архиере́ й незло́ бив и преподо́ бен быв, / пра́ вды одея́ нием облече́ н, чудотво́ рче, / предстои́ ши Престо́ лу всех Царя́ со дерзнове́ нием, всеблаже́ нне.

Богоро́ дичен: Яви́ лася еси́, о Де́ во, Ма́ ти Бо́ жия, / па́ че естества́ ро́ ждши пло́ тию Благо́ е Сло́ во, / Его́ же Оте́ ц от се́ рдца Своего́ отры́ гну, / пре́ жде всех век я́ ко Благ, / Его́ же ны́ не и теле́ с вы́ шша разумева́ ем, / а́ ще и в те́ ло облече́ ся.

Свети́ лен. Подо́ бен: Жены́, услы́ шите:

Чудесы́ возсия́ л еси́, чудотво́ рче Григо́ рие, / служи́ теля и́ дольскаго изба́ вил еси́ от тли и пре́ лести де́ монския, / ка́ мень подви́ гнув повеле́ нием, / е́ зеро же изсуши́ в, и реку́ уста́ вил еси́. / Те́ мже тя вси согла́ сно похваля́ ем, треблаже́ нне.

Богоро́ дичен. Подо́ бен то́ йже:

Ра́ дуйся, ве́ рных похвало́; / ра́ дуйся, преподо́ бных утвержде́ ние; / ра́ дуйся, пра́ ведных сла́ во; / ра́ дуйся, све́ те су́ щих во тьме; / ра́ дуйся, хра́ ме пресвяты́ й; / ра́ дуйся, Бо́ жий раю́; / ра́ дуйся, кля́ твы разреше́ ние, Благослове́ нная Мари́ е.

На стихо́ вне Окто́ иха и свята́ го стихи́ ра, глас 4.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.