Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





2«Кең байтақ туған өлкем» тақырыбы бойынша әңгімелеңіз.



Билет №18

Қ азіргі таң да Қ азақ стан Республикасында 180 жоғ ары оқ у орны жұ мыс істейді. Оның 13-і азаматтық емес, 167-сі азаматтық оқ у орындары. Азаматтық оқ у орындарының 55-і мемлекеттік, 112-сі мемлекеттік емес жоғ ары оқ у орны боп табылады. Жоғ ары оқ у орындары – экономиканың, ғ ылым мен мә дениеттің тү рлі салалары ү шін жоғ ары білімді мамандар, ғ ылыми жә не педагог мамандар даярлайтын, жоғ ары білімді мамандар даярлау ісін жетілдіруге бағ ытталғ ан ғ ылыми-зерттеу жұ мыстарын жү ргізетін, ө неркә сіп, ауыл шаруашылығ ы, мә дениет, т. б. салаларда ең бек ететін мамандардың біліктілігін жетілдіретін оқ у орындары. Жоғ ары оқ у орындарына академиялар, университеттер, институттар, т. б. жатады. Сонымен қ атар бұ лардан тыс тү рлі ә скери, діни, т. б. Жоғ ары оқ у орындары да бар. «Қ азақ станның табиғ аты» тақ ырыбы бойынша диалог қ ұ растырың ыз -Қ азақ станның табиғ атты қ андай? -Қ азақ станның табиғ атты ө те ә демі жә не ә р тү рлі. -Қ азақ станда қ андай жә не неше қ орық тар бар? -Қ азақ станда бес қ орық тар орналасқ ан. Олар: Ақ су-Жабағ ылы, Наурызым, Алматы, Барсакелмес жә не Қ орғ алжым. -Қ орғ алжым қ орығ ы қ айда орналасқ ан? -Ол Астана қ аласынан 140 кмжерде орналасқ ан. Бә рі қ орық тардадан сияқ ты; оның мақ саты қ ұ стар мен жануарлардың кейбір тү рлерін сақ тау жә не табиғ ат ө згертістеріне бейімделуін зерттеу. -Сен қ андай сұ лу жерлерді білесің? -Мен Баянауыл, Бұ рабай, Алакө л сұ лу жерлерді білемін. Мен онда болдым. -Бірақ Қ азақ станда ә йтседе табиғ ат мә селелері бар. -Иә, бар ең басты мә селе. Арал тенінің мә селесі. Арал кү н ө ткен сайын тартылып барады. Тең із суының дең гейі он метр тө мендеген. Ауағ а тең із тү бінен миллиондағ ан тонна тұ з ұ шады. Ө сімдіктер мен жануарлар қ ұ рып барғ ады. Республикамыздың экономикалық жағ дайы қ иын. Аралғ а енді Балқ аш тағ дыры қ осылды. Қ азір Орталық Азил елбасыларды кең есі бар. Ол ө з жұ мысын Халық аралық Арал қ орымен мен Дү ниежү зілік банкпен бірлесе отырып жү ргізеді. -Табиғ ат-халқ ымыздың ұ лттық мақ танышы, жә не де біз оны сақ тау керекпіз. Фразеологиялық тіркестер. Фразеологиялық тіркестер-тұ рақ ты сө з тіркестеді. Мысалы: тісі тісіне тимеу. Тү ймейдеді тү йедей қ ылу(делать из мухи слона). Фразеологиялық тіркес бір сө зге синоним болуы мү мкін. Мысалы: су жү рек – қ орқ ақ (трусливый)1. Алаштың азаматы(казах)2. Алғ ы алаштың баласы(весь казахский народ)3. Бел баласы(родное дитя)4. Жат бауыр(чужак)5. Жамағ айын(дальние родственники)

Билет №19

Қ ыркү йек айы жақ ын қ алды. Мектептегі жө ндеу жұ мыстары аяқ талып, оқ ушыларды таза сыныптар, сырланғ ан есік, терезе, парта, тақ та кү тіп тұ рғ андай. Жаз бойы дем алып тынық қ ан оқ ушылар кө терің кі кө ң ілмен мектептеріне сағ ынышпен оралды. Мен ө зімнің Павлодар қ аласының № 43 мектебімді ө те жақ сы кө ремін. Ол 3 қ абатты. Біздің мектеп ө те биік, ә демі. Мектептің сыныптары кең, жарық, таза. Мектепте ө те білімді мұ ғ алімдер сабақ береді. Мектептің ү лкен спорталы бар. Ол еш уақ ытта бос тұ рмайды. Біздің мектепте ә р тү рлі ү йірмелер жұ мыс істейді. Олар: Маржан тіл ү йірмесі, экологиялық, қ уыршақ, елтану, қ олө нер, дене шынық тыру ү йірмелері. Мектеп – білім ордасы. 2. «Қ азақ стан ө нері» туралы диалог қ ұ растырың ыз. - Сағ ан қ андай ө нер тү рлері ұ найды? - Мағ ан кино жә не бейнелеу ө нері ұ найды. - Мағ ан да бұ л ө нерлер ө те ұ найды. - Қ азақ станда кино тө мен денгейде дамығ ан. Бірақ келешекте бұ л ө згереді деп сенімдемін. - Мен кино ө нері бірнеше салаларғ а бө лінетінін білемін. Ал сен білесің бе? - Иә, ә рине. Бұ л кө ркем фильм, документальды фильм, мультипликациялық Фильм жә не ғ ылыми-кө пшілік кинематографиясы. - Ал сен бейнелеу ө нері туралы айтшы. Сағ ан не ұ найды? - Мен сурет кө рмелерінебаруды ұ натамын. - Ал сен қ андай қ азақ станның суретшілерін білесің? - Асылбек Гурбашев, Дулат Алиев жә не басқ алар. Ал сен қ азақ станның ө нерін жақ сы кө ресің бе? - Иә, менің ойымша, егер біздің ү кіметіміз ө нер дамуына қ аражат бө лсе, тамаша болар еді. - Иә... толық сенімен келесемін. Біздің ө неріміз керемет, оны дамыту, ө ркейту керек. 3) Болымсыз етістік – іс-ә рекеттің болмауын, жү зеге аспауын білдіреді. Негізгі жә не туынды етістікке –ма, -ме, -ба, -бе, -па, -пе жұ рнақ тарының жалғ ануы немесе жоқ, емес сө здерінің тіркесуі арқ ылы жасалады. Мысалы: келме, жаздырма, ө шірген жоқ.

Билет №20

1919-29 жылдары Павлодарда МУЖВЗ-нің тү легі Ресейдің прогресшіл демократиялық кө ркем сурет бірлестігіне енген суретші (передвижник) - орыс суретшісі В. П. Батурин жұ мыс істеді. Ол кө ркемө нер мә дениетінің дамуына елеулі із қ алдырды. Батурин Павлодардағ ы екінші сатылы мектепте, су кө лігінің мектебінде, черчение мен сурет пә ндері бойынша сабақ берді, балалар студиясын жү ргізді сушылардың жұ мысшылар клубындағ ы қ ойылымғ а сахна жә не декорация жасады. Оның жобасы бойынша ағ аш арка (қ ақ па) салынды. 1931 жылы Батурин кеткен соң Павлодар қ аласында оның кө ркем шығ армашылық фоторграфиясы қ ойылғ ан бірінші кө рме ұ йымдастырылды. Оғ ан В. П. Батуриннің, Е. А. Клодттың жә не жергілікті суретшілердің - Б. Н. Лапиннің пейзаждары, П. П. Шишковтың эскиздері, А. Сорокиннің суреттері, В. В. Кудряваның керамикасы жә не Д. П. Багаевтің ү ш жү зден астам фото суреттері қ ойылды. 1930 жылы Павлодар облысында Д. П. Багаевпен қ атар Е. А. Клодт жұ мыс істеді. Ол қ азақ тың ою-ө рнегінің бейнелеу мотивін жинап, альбом шығ арды. Е. А. Клодт Қ азақ станда 1927, 1930, 1934-35 жылдары болды. Кө рме қ ызметі 40-жылдары сол кездегі Ленинградтың Суретшілер академиясының студенті А. Д. Багаевтің баласы Д. П. Багаевтің (1941 жылы қ айтыс болды) графикалық жұ мыстарын кө рсетуге пайдаланылды. 1948 жылғ ы қ ыс мезгілінде драмтеатрда кә сіби суретшілер (Л. Брюммер, театрдың суретшілері В. Критинин, В. Штейгер, Ж. Серікбаев, А. Дьячков жә не т. б. ), ә уесқ ой суретшілер жә не фотографтар қ атысқ ан 2-ші қ алалық кө рме ашылды. 50-жылдардың аяғ ында облыстық ө лкетану мұ ражайында кө ркем ө нер бө лімі ашылды, оның қ орына В. П. Батуриннің шығ армалары енді. 2 Абайдың ө лең ін жатқ а айтың ыз. Ғ ылым таппай мақ танбаҒ ылым таппай мақ танба, Орын таппай баптанба, Қ ұ марланып шаттанба, Ойнап босқ а кү луге. Бес нә рседен қ ашық бол, Бес нә рсеге асық бол, Адам болам десең із. Тілеуің, ө мірің алдында, Оғ ан қ айғ ы жесең із. Ө сек, ө тірік, мақ таншақ, Еріншек, бекер мал шапшақ Бес дұ шпаның білсең із. Талап, ең бек, терең ой, Қ анағ ат, рақ ым ойлап қ ойБес асыл іс кө нсең із 3 Лексикалық талдау. Қ ыз ұ шса қ ияғ а, ұ л ұ шса ұ яғ а. Сол кезде оның қ ышқ ылтым дә мі, иісі қ андай тамаша! 1 Қ ыз –моносемияҚ ыз – 1ә йел жынысты адамның жастық шағ ын білдіреді. Тура мағ ынада берілген. Омоним: 1 зат есім (1ә йел жынысты адамның жастық шағ ын білдіреді. )етістік (жану, ысу)Синоним: бойжеткенАнтоним: 1 қ ыз –ұ л, 2 қ ызу – ө шу4 Тұ рақ ты тіркесте беріледі: «тақ ия тігер»5 Тұ рақ ты тіркес қ ұ рамында кездеседі: «қ ыз елдің кө ркі», «қ ыздың жолы жің ішке», «қ ыздың жаны қ ырық » 6 сө здік қ ұ рамында актив тобы. 7 стильдік тұ рғ ыдан жалпы халық тық лексикағ а жатады. 8 2 лексикалық, 3 грамматикалық мағ ына береді. (жалпы, деректі, адамза Билет №21 «Қ азақ тың тұ ң ғ ыш тілшілері» туралы ә ң гімелең із. «Кең байтақ туғ ан ө лкем» тақ ырыбы бойынша ә ң гімелең із. Ө мірбаян жазу. «Қ азақ тың тұ ң ғ ыш тілшілері» туралы ә ң гімелең із. Сү йінбай Аронұ лы 1815 жылы қ азіргі Алматы облысы, Жамбыл ауданы, Сү йінбай ауылында дү ниеге келді. Оның арғ ы атасы Қ ұ сеп Жиенқ ұ лұ лы батыр, ақ ын жә не шебер қ обызшы болғ ан. Сү йінбай жастық шағ ынан бастап, ө мірінің соң ына дейін туғ ан елінің тағ дырымен болашағ ы ү шін жан аямай кү рескен адам. Ол ә сіресе, ө з елінің ұ л – қ ыздарының намысын қ орлайтын, басқ ыншы соғ ыстарғ а қ арсы болғ ан. Сү йінбай ақ ынның ө лең дерінде жауапкершілік, жорық тық сарынмен бірге азамат ө мірінің дамуын бейнелейтін ойшыл ө лең дерімен пә лсапалық толғ ауларыда бар. Сү йінбай ә лемге ә йгілі Жамбылдың ұ стазы. Жамбыл Сү йінбайды «пірім» деп атағ ан.

2«Кең байтақ туғ ан ө лкем» тақ ырыбы бойынша ә ң гімелең із.

Мен Павлодарда тұ рамын, ол менің туғ ан қ алам, кіші Отаным. Сондық тан туғ ан ө лкемді қ адірлеп, мақ тан тұ тамын. Мектебім де қ аланың орталығ ында орналасқ ан. Мен ү шін Павлодардың орны ерекше. Павлодар қ ала ретінде XIXғ асырдан таныла бастағ ан. Ө зіндік тарихы бар туғ ан қ аламның бү гінгі кө рініс кө з тартарлық. Ертіс жағ алауы – павлодарлық тардың, қ онақ тардың демалыс орны. Жыл барысында ө ткізілетін дә стү рлі мерекелер осы жағ алауда орналасқ ан орталық алаң да ұ йымдастырылады. Павлодарды мә дени орталық ретінде кө пшілік мақ таныш етеді. Мұ нда Ж. Аймауытов атындағ ы қ азақ музыкалық драма театры, А. Чехов атындағ ы орыс театры, Ө лкетану мұ ражайы, Бұ қ ар жырау, Майра Шә мсуддинқ ызы атындағ ы жә не кө ркемсурет мұ ражайлары бар. С. Торайғ ыров атындағ ы ПМУ, ПМПИ, ИНЕУ секілді ЖОО, кө птеген лицейлер мен орта арнаулы оқ у орындары бар. Облыс орталығ ы болғ андық тан ірі ө неркә сіп зауыттарынан алюминий, мұ най-химия, сү т ө німдерін т. с. с ө ндіріледі, Мынадай бақ ытты ө мірде, тыныштығ ы жарасқ ан қ азақ жерінде, Павлодардай кө ркем қ алада ө сіп келе жатқ аныма ризамын. Келешекте ө мірден ө з орнымды тауып, кірпіш болып қ алану- басты 3Ө мірбаян жазу. Динара Жамбылқ ызы 1993 жылы туғ ан, ұ лты – қ азақ. №8 орта мектептің 9«А» сыныбында оқ иды. Мектептің қ оғ амдық жұ мысына белсене араласады. Тү рлі спорттық жарыстарғ а қ атысып, жү лделі орындарды иеленді. Жыл сайын сыныпты Мадақ тау қ ағ азымен бітіреді. Мінезі салмақ ты. Ө з жолдастарының алдында беделді. Мектептегі ү лгілі оқ ушылардың бірі. Мектеп директоры (қ олы) (аты – жө ні)Сынып жетекшісі (қ олы) (аты – жө ні)

 

Билет №22

Қ азақ стан Республикасының Тұ ң ғ ыш Президентінің Мұ ражайымен таныса отырып, біз Елбасымыздың халқ ына, еліне жасап жатқ ан ерен ең бектері орасан зор. Қ азақ стан Республикасын қ ысқ а уақ ыт ішінде бү кіл ә лем таныды десек артық айтқ анымыз болмас.
Оғ ан айғ ақ 2010 жылдың 1-2 желтоқ санында Астанада ө ткен «Еуропалық қ ауіпсіздік жә не ынтымақ тастық ұ йымы» саммитіне тө рағ алық етуі. Ө те жоғ ары дең гейде ұ йымдастырылып ө ткізілді.
30 қ аң тарда басталғ ан 7 қ ысқ ы Азияда ойындары. Нұ рсұ лтан Ә бішұ лы Назарбаев ә р жыл сайын қ азақ стан халқ ына арнап ө з жолдауын жолдайды. 2011 жылы 28 қ аң тарда жариялағ ан «Болашақ тың іргесін бірге қ алаймыз» атты Жолдауында, мемлекет басшысы мерейлі белестегі атқ арғ ан істерді қ ортындылап, болашақ қ а нақ ты бағ дар жасады. Соның ішінде Білім беруді, денсаулық сақ тауды, жә не тілдерді дамытудың маң ызды мемлекеттік бағ дарламалары қ атарына тү бегейлі инновациялық бағ дарламалар қ осылды. Балалар, біз енді сендермен мә тінмен жұ мыс жасаймыз. 2 Жамбыл Жабаевтың диалог. -Жамбыл Жабаев кым? - Жамбыл Жабаев ол қ азақ халық поэзиясының ә йгілі тұ лғ асы, ө лең сө здің дү лдү лі, жырау, жыршы- Ол кай жылы туган? -Ол 1845 жылы туган - Жамбыл Жабаевтын туган жеры кай? - Онын туган жеры Жамбыл облысындағ ы Жамбыл тауының етегі- Сен онын шыгырмалары былесын бе? - Ия былем, Атаның ә лдиі Балаларғ а Балама хат Бесік жыры Жастық жыры Жаң а жыл Жаң а жыл сә лемі жяне т. б- Жамбыл Жабаев кай жылы кайтыс болды? Жамбыл ЖАБАЕВ 1945 ЖЫЛЫ КАЙТЫС БОЛДЫ3)Есімдік–зат есім, сын есім жә не сан есімнің орнына қ оланылатын. Есімдк септеледі жә не тә улденеді. Есімдік қ ұ рамына қ арай дара жә не кү рделі болып бө ленеді. -Дара есімдік бір сө зден тұ рады. Мысалы: сен, мен, олар, біреу. -Кү рделі есімдік екі тү бірден жасылады. Мысалы: кімде- кім, ө з- ө зіне, ә лдеқ ашан. Есімдіктің мағ ынасына қ арай тө мендегідей 7 тү рі бар: 1. Жіктеу (М/ы: мен, сен, сіз, ол, біз, сендер, сіздер)2. Сілтеу (Cұ рақ тар: қ ай? қ айда? М/ы: сол, мынау, аналар, міне)3. Сұ рау (Cұ рақ тар: кім? не? неше? қ айда? )4. Ө здік (Есімдіктер “ө з” деген тү бірден ұ рылады. М/ы: ө з, ө зім, ө зіміздің, ө з-ө зіне)5. Жалпылау (М/ы: барлық, бә рі, барма, тегіс)6. Белгісіздік (Мы: кейбіреу, ә лдеқ айда, ә лдеқ андай, қ айсыбір)7. Болымсыздық (Есімдіктер “еш” деген тү бірден ұ рылады. М/ы: ешқ андай, ешқ айда, ешқ ашаң, ештең е, ешдә неме)

Билет №23

1Мұ зафар Ә лімбаев — Қ азақ станның халық жазушысы, ақ ын, публицист, аудармашы, Мемлекеттік сыйлығ ының лауреаты, қ азақ ә дебиетінде соғ ыс сұ рапылын бастан кешіп келген қ аламгер шоғ ырының бірі. Туғ ан жері Маралды атырабында — Павлодар облысы, Шарбақ ты ауданындағ ы Маралды ауылы. Ә нші-кү йшілердің, ақ ын-жыраулардың думан қ ұ рғ ан ө нер тө рінде, солардың тә тті сазын, татымды сө зін қ аршадайынан қ ұ лағ ына қ ұ йып ө скен. Мұ зағ аң 5 жасында ә ріпті ә ліп деп біліп, кітап оқ и бастағ ан. 6 сыныпта ауыл кітапханасының бір қ ыста 150-ден аса кітабын тауысып, «Бауырсақ тан» бастап», «Батырлар жырын» ортағ а ала, А. С. Пушкиннің 4 томдығ ын тауысады. 2«Отбасы дә стү рлері » диалогБала тә рбиесінің алғ ашқ ы алтын қ азығ ы – туғ ан ұ ясы, ө з отбасындағ ы тә рбиесі, тілі. Қ азақ тың: «Баланың бас ұ стазы – ата-ана», «Балапан ұ яда не кө рсе, ұ шқ анда соны іледі» – дегендей, есі кіріп, тілі шығ а бастасымен-ақ баланы байсалды, ұ ғ ымпаз, тілалғ ыш етіп баулығ ан жө н. Қ ай халық болмасын ү мітін ең алдымен ұ рпағ ымен байланыстырады. Міне, сондық тан да: «Ана – ү йдің берекесі, Бала ү йдің – мерекесі. Бұ тағ ымен ағ аш сымбатты, Ұ рпағ ымен адам қ ымбатты. Бала болсаң балғ ындай бол. Айналаң а қ орғ андай бол» -деген қ ағ иданы берік ұ стағ ан ата-бабаларымыз ө з ұ рпағ ын «адам» деген атақ қ а лайық етіп ө сіруді мақ сат еткен. Ата-ана тә рбие беруде ата-бабамыздың салт-санасы, ә дет-ғ ұ рпында жү ргізілген ү лгі-ө негесінің мә нісі зор. Отбасы тә рбиесінде ә кенің де, ананың да орны бө лек. Ә ке мен ана баланың алғ ашқ ы ұ стазы. Адамзат баласы ананың мейірлі мейіріне қ анып, ә ке ө сиеттерін тың дап ө ссе ғ ана тә рбиелі отбасынан шық қ анын кө пке таң ытады. Ана – бала тә рбиесіндегі ерекше тұ лғ а. Дана Абай бабамыз қ азақ ә йелінің, ананың отбасындағ ы орнын ерекше жырлайды. Жалпы, «адам бойындағ ы барлық қ асиеттер ананың ақ сү тімен жаралғ ан» – деген ғ ұ ламалық ойды тарата келе, осы қ асиеттің міндетті тү рде тә рбиеленуі туралы айтады.

 

Билет №24

Павлодар облысы 1938 жылы қ ұ рылғ ан. Ол Қ азақ станның сө лтү стік-шығ ысына қ арай, Ертіс бойына орналасқ ан. Облыста 12-аудан - Ақ су, Ақ тогай, Баянауыл, Железинка, Екібастұ з, Ертіс, Қ ашыр, Лебяжье, Май. Екібастұ з, Ақ су, Ертіс қ алалары бар. Халқ ы кө п ұ лтты. Павлодар облысының табиғ аты ә сем, ауасы, суы, батпағ ы, шипалы Мойылды курорты, Баянауыл таулары, Шалғ ай қ арағ айлы орманы. Қ азақ стан кө лемінде ә леуметтік, экономикалық дамыу жағ ынан, мә дениеті мен білімнің ө ркендеуі бойынша да, Павлодар облысының алатын орны ерекше. 2Қ азақ тың батырлары. -Салем! -Салем! -Сен. Павлодардың Ұ лы отан соғ ысының батырлары білесің бе? - иә, Олар Камзин, М. Қ айырбаев, М. Катаев, С. Муткенов т. б. -Олар туралы не білесің? - Камзин интернатта тә рбиеленген. Ол педучилище, қ азақ педагогикалық институтында оқ ыды. Днестрден ө ту кезіндегі ұ рыста асқ ан ерлікпен қ аза тапты оғ ан арналғ ан ескерткіш Молдавияда, Ақ су ауданында бар.. -- Павлодарда олардың аттарымен аталғ ан кө шелер бар ма? - иә, сонымен қ атар Саябақ та ұ лы отан соғ ысына қ атысқ ан Павлодардың жауыпгерлердің қ ұ рметене ү лкен ескеркіш бой кө терген. Отан ү шін ө мірін қ иғ ан боздақ тарғ а арналғ ан мә нгішік алау жанып тұ р3)Сын есім. Сын есім - заттың қ ұ былыстың сынын, сапаын білдіреді.. қ ұ рамына қ арай: дара, кү рделі; Мағ ынасына қ арай: сапалық, қ атыстық; Тұ лғ асына қ арай: туынды, негізгі. Туынды сын есім жасайтын жұ рнақ тар: Есім сө здерден жасайтын жұ рнақ тар: -лы, -лі, -ды, -ді, -ты, -ті; -сыз, -сіз, -ғ ы, -гі, -қ ы, -кі; -лық, -лік, -дық, -дік, -тық, тік; -шыл, -шіл, -шан, -шен; -дай, -дей, -тай. -тей; -қ ой, -қ ор, -паз, -кер, -гер, -ы, -і, -1. Етістіктен жасайтын жұ рнақ тар: -ғ ак, -гек, -қ ақ, -кек, -ақ, -ек; -ық, -ік. -қ, -к, -ғ ыш, -гіш, -қ ыш, -кіш; -ғ ыр, -гер, -қ ыр, -кер, -шақ, -шек; -ынды, -інді, -нды, -нді; -малы, -мелі, -палы, -пелі, -балы, -белі; -ымды, -імді, -мды, -мді, -ағ ан, -еген; Ү стеуден жасайтын жұ рнақ тар: -қ ы, -кі, -ғ ы, -гі.

Билет №25

1 Сұ лтанмахмұ т Торайғ ыров(1893-1920). хх ғ асырдың бас кезіндегі қ азақ ә дебиетінің ірі ө кілі - Сұ лтанмахмұ т Торайғ ыров. Сұ лтанмахмұ т Торайғ ыров қ азіргі Кө кшетау облысы, Қ ызылту ауданында 1893 жылы 28 қ азанда дү ниеге келген. Оның алғ ашқ ы ұ стазы Нұ рғ али молда болды. Ақ ын Троицк қ аласына жол тартады. 1913 жылы қ айта оралады. Кейін " Айқ ап" журналының жауапты хатшысы болады. 1914 жылдың кү зінде Семейге орысша оқ уғ а барады. 1916 жылы Тарбағ атайдан оралғ ан Сұ лтанмахмұ т Томск қ аласына келеді. 1917 жылы Семейде " Абай" журналын шығ аруғ а ат салысады. 1918-1919 жылдары ақ ын " Адасқ ан ө мір", " Кедей" поэмаларын жазады. 1920 жылдың 21мамырында ұ зақ қ а созылғ ан аурудан қ айтыс болады. " Орнымыз - медресе оқ ып жатқ ан", " Оқ у", " Оқ ып жү рген жастарғ а", " Оқ уда мақ сат не? " олең дерін жазды. 2) «Менің қ алам» тақ ырыбына диалог қ ұ растырың ыз. -Салем! -Салем! -Сенің туғ ан қ алан қ андай қ ала? -Менің туғ ан қ алам Павлодар қ аласы. -Сен ө з туғ ан қ аласының тарихын білесің бе? Білгенінді айтып берші. -1740 жылы Ертіс ө зеннің сол жағ асына Коряков бекінісі салынды. 21 ғ асырдың аяғ ында бекініс қ алағ а айналып Павлодар деп аталды. Павлодар Қ азақ стандағ ы ауыр индустрияга дамығ ан ірі қ алалардың бірі. -Ал Павлодарда қ андай зауыдтары бар екенің білесің бе? -Осы қ алада алюминий, трактор, химия, мұ най, кеме жө ндеу зауыдтары бар. -Ал Павлодар қ аласы ә демі ме? -Иә! Павлодар қ аласы ә демі жә не таза, қ ала кө шелерінің бойына терек, қ айын, шырша отырызылғ ан. Биыл да қ ала ә кімі жарлығ ы бойынша кө шелерді асфальттауғ а жә не жасылдандыруғ а қ аржы бө лінді. Қ азіргі уақ ытта қ алада батыс Еуропа ү лгісі бойынша ә сем ғ имараттар салынып жатыр. 3 Ү стеу заттың ә р қ илы қ имылы мен ісінің (етістіктің ) ә р тү рлі сындық, бейнелік, мекендік, мезгілдік, шарттық, мө лшерлік жә не кү й-жайларын жә не сынның белгісін білдіретін сө з табы. Қ ұ рамына қ арай: дара, кү рделі. Тұ лғ асына қ арай: туынды, негізгі. Мағ ынасына қ арай: 1. мезгіл; 5. қ имыл- сын; 2. мекен; 6. себеп-салдар; 3. мө лшер; 7. кү шейткіш; 4. мақ сат;



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.