|
|||
12. Християнські течії. 18. Символи християнства ⇐ ПредыдущаяСтр 4 из 4 12. Християнські течії Монтанізм – пропов. аскетизм, виступали проти мучеництва заради віри, повторних шлюбів, запер. авторитет єпископів. Маніхейство - дуалістичне вчення про існув. 3часів: 1-добро і зло співіснує, 2-зло і добро змішується, 3-перемога світла над матерією. Для спасіння душі – Ісус, який має лише видимість людини. Аріанство – заперечували догмат про єдино сутність Б. -Отця і Б. -С., вважали ознакою двобожжя. Несторіанство – Христос-Людина, яка звадяки Божеств. натхненню стала Месією. Діва М. – не Бого-, а людинородиця. Монофізити – Христос має тільки Божеств. природу, а не дві. Монофеліти – Христос має 2сутності – Божест. і людську, але єдину волю. Іконоборство – оголош. ікони-ідолами, а культ ікон – ідолопоклонством.
13. Визнання Марії Богородицею відбулося на ІІІ Вселенському соборі в Ефесі в 431 р.
18. Символи християнства Хрест - символ страждань, що викупають гріхи людства, знак порятунку і вічного життя. Риба - один давніших символів християнської віри. Поєднання п'яти грецьких букв, що становлять це слово (Ι Χ Θ Ι Σ ), означає «Ісус Христос, Божий Син, Спаситель». Хліб - символізує нове життя в Христі. З'єднання символів хліба і риби є символом Евхарістії - нашого поєднання з Христом. Агнець – символ Христа. Спаситель, уподібнившись агнцю, приніс Себе в Жертву для спасіння людського роду. Образ агнця використовується також в значенні праведної душі. Голуб - символ милості Божої до людського роду. Корабель - символізує те, що після бурхливого земного життя душа, заспокоєна в смерті, вступає в обіцяне Богом вічне блаженство. Виноградна лоза - символ Церкви і Євхаристії. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Головними ідейними джерелами християнства були іудаїзм, релігійно-філософські вчення Філона та Сенеки (стоїцизм), ідеологія кумранської общини есеїв, релігії східних народів Римської імперії. Християнство тісно пов'язане з іудаїзмом, від якого воно успадкувало найдавнішу частину Біблії — Старий Завіт (в іудеїв він називається Танах), вчення про єдиного Бога, пришестя месії, створення світу за шість днів, кінець світу, а також багато сюжетів та образів для створення життєпису Ісуса Христа. Іудео-елліністичний філософ Філон (прибл. 25 до НіЄ. _ прибл. 50 н. е. ) висунув ідеї про вроджену гріховність людини, необхідність спасіння душі за допомогою аскетизму та страждання, розробив учення про логос («Боже слово»), «Сина Божого» як посередника між Богом і людьми, що розвивало погляд іудейської релігії на месію. Він твердив, що месія є Богом. Християни теж визнали свого месію Богом. У Сенеки (4 до н. е. — 65 н. е. ) християни запозичили етичні ідеї про рівність людей перед Богом, спасіння душі як мету життя, презирство до земного життя, любов до ворогів, покірність долі. Кумранською общиною називали іудейську релігійну секту есеїв, яка діяла в місті Кумран. Кумраніти вважали, що месія є людиною. Перше пришестя, під час якого він постраждав за людей, вже відбулося, і тому потрібно чекати другого пришестя, з яким пов'язаний кінець світу. Відомості про це містять давні рукописи кумранської секти есеїв, знайдені у 1947 р. у місцевості Хірбет-Кумран, на узбережжі Мертвого моря.
|
|||
|