|
|||
IX – апта (2 сағат). ОТБАСЫМЕН ӘЛЕУМЕТТІК ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЖҰМЫС. 1-тапсырма. Мәтінді мәнерлеп оқыңыз.Стр 1 из 3Следующая ⇒ IX – апта (2 сағ ат) ОТБАСЫМЕН Ә ЛЕУМЕТТІК ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЖӘ НЕ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЖҰ МЫС Оқ ылым 1-тапсырма. Мә тінді мә нерлеп оқ ың ыз. Ә рбір ата-ана ө з перзетінің ә депті, саналы, иманды да ибалы, Отанының сү йікті жә не кішпейіл азаматы болып жетілуін қ алайды. Ата-ана перзентінің жақ сы азамат болып жетілуі ү шін ө з отбасында балаларын тә рбиелеудің нә зік жақ тарының зандылық тарын білуі шарт. Сыйластық, тү сіністік, ү лкен жауапкершілік сезімдері бар отбасы– бақ ытты отбасы. Бақ ытты отбасында ғ ана ата-ана жә не олардың ө зара қ атынасы мазмұ нды, берілген тә рбие сенімді жә не негізді. Педагогикалық ойдың даму тарихында отбасы мә селелері Батыс жә не Шығ ыс елдері философтары, ә леуметтанушылары, педагогтары, психологтары жә не т. б. ғ алымдардың зерттеу нысаны болды. Жалпы алғ анда, жас ұ рпақ ты тә рбиелеу– ортақ мұ рат, оларды сапалы біліммен қ аруландырып, тә рбиелі азамат етіп шығ ару- ә р қ оғ амның кө кейіндегі басты арманы. Ал баланың негізгі білім мен тә рбиенің қ айнарын ә уелі отбасынан, мектептен, одан соң белгілі бір оқ у орындарынан алатыны баршағ а мә лім. Тә рбиенің белгілі бір ә дісін баланың ө скен ортасына, алғ ан тә рбиелік бағ ытына, жас ерекшелігіне, сыныбына, тағ ы басқ а артық шылық тарына қ арай кейбір балағ а қ олданғ анда ойдағ ыдай нә тиже берсе, екінші бір жағ дайда нә тиже бермеуі де мү мкін. Кө птеген отбасында қ азір бала тә рбиелеу кү ннен- кү нге қ иындап бара жатыр деген пікір бар. Ол пікірді ә радам ә ртү рлі қ абылдайды, біреуі заман ө згерді десе, тағ ы бірі адам ө згеріп барады дейді. Бірақ біз бір затты ескеруіміз керек, отбасында бес бала болса, оларғ а бірдей тә рбие берілседе балалар ә ртү рлі болып ө седі. Себебі, ә р адамның қ абылдауы ә р тү рлі. Республикамыздың президенті Н. Ә. Назарбаев «Қ азақ стан- 2030», «Қ азақ стандық тардың ө сіп-ө ркендеуі, қ ауіпсіздігі жә не ә л-ауқ атының артуы» атты халық қ а жолдауында: «Біз бү гінгі кезең нің міндеттерін– біздің ұ рпақ тың келер ұ рпақ тар алдында орасан зор жауапкершілік жү гін саралайтын ә келер мен аналардың, аталар мен ә желердің ө з балалары мен немерелері алдындағ ы жауапкершілігін кү нделікті есте ұ стауғ а тиіспіз», - деп қ азіргі отбасының ә леуметтік, мә дени, қ оғ амдық қ ызметі белсенділігінің маң ызын жоғ ары бағ алап, Республикамыздағ ы отбасылардың алдында қ омақ ты міндеттер жү ктейді. Ә леуметтік педагогикада адам ә леуметтенуіне кү шті ық пал ететін биогенді жә не социогенді бағ ыттар айқ ындалғ ан. Биогенді бағ ытты жақ тайтындар жеке тұ лғ аның дамуы тұ қ ымқ уалаушылық қ а тә уелді деп есептейді. Олардың айтуынша, нақ осы адамның болашақ қ а кім болатыны тұ қ ымқ уалауғ а байланысты. Ғ ылыми тұ рғ ыдан алғ анда бұ л бағ ыт жеткілікті тү рде негізделмеген. Баланың қ оршағ ан ортасы, бірінші кезекте ата-анасымен ә леуметтік– педагогикалық профилактикалық жұ мыс жү ргізу қ ажет. Баланың ә леуметтік тә рбиелеу, жә не дамыту ү рдісінде оның жеке ерекшеліктері мен мү мкіншіліктерін білу керек. Сонымен бірге балағ а тә н қ абілеттердің толық жә не мақ сатты жү зеге асуын қ амтамасыз ететін орта жағ дайын тиімді ұ йымдастыра білу қ ажет. Бұ л ата-аналар мен ә леуметтік педагогтардың, мектеп психологтары мен мұ ғ алімдердің міндеті. Баланың ә леуметтік тә рбиесін жү зеге асыруда мұ ғ алімнің оқ ушылардың отбасымен байланыс орнатудың бірқ атар психологиялық -педагогикалық ерекшеліктеріне тоқ талғ ан орынды Яғ ни, балағ а туғ аннан тә н азығ ы - тамақ қ андай қ ажет болса, жан азығ ы - жылулық, сү йіспеншілік те сондай қ ажет. Ал оның қ ажетін қ анағ аттандырмай, тү пкі мақ сат ешқ ашан орындалмайтыны белгілі жә йт. Мұ ны мұ ғ алім де, ата-ана да ә сте естен шығ армағ андары жө н.
Сө здік Ә леуметтік педагог – социальный педагог Тұ лғ ааралық – межличностные Қ арым-қ атынас – взаимоотношение Жақ тау – поддерживать Тиімді – выгодный Ү рдіс - тенденция
2-тапсырма. Мә тін бойынша сұ рақ тарғ а жауап берің із: 1. Ә рбір ата-ана қ андай азамат болып жетілуін қ алайды? 2. Бақ ытты отбасы деп қ андай отбасы саналады? 3. Педагогикалық ойдың даму тарихында отбасы қ андай ғ алымдардың зерттеуіне нысаны болды? 4. Психологтар мен мұ ғ алімдердің міндеттері қ андай?
|
|||
|