|
|||
Кано́н моле́бный святи́телем Иоа́нну и Фео́дору, епи́скопом Су́ждальским ⇐ ПредыдущаяСтр 2 из 2 Тропа́ рь, глас 8: Я́ ко апо́ столом еди́ нонравных учи́ телей Су́ ждальския страны́, / и цели́ телей душ и теле́ с прему́ дрых, / и служи́ телей Бо́ гу благоприя́ тных, / к ра́ кам честны́ х моще́ й ва́ ших притека́ юще, / ублажа́ ем вас, святи́ телие Богоблаже́ ннии, Фео́ доре и Иоа́ нне, / в пе́ снех же и пе́ ниих, ра́ дующеся, сла́ вим Христа́, / дарова́ вшаго вам благода́ ть исцеле́ ний / и гра́ ду на́ шему Су́ ждалю вели́ кое в вас утвержде́ ние. Ин тропа́ рь, дре́ вний, глас то́ йже: Я́ ко апо́ столом единонра́ внии, / и учи́ телие Су́ ждальстей стране́, / и цели́ телие душа́ м и телесе́ м предо́ брии, / и служи́ телие Бо́ жии благоприя́ тнии, / к ра́ кам честны́ х моще́ й ва́ ших притека́ юще, / святи́ телю вели́ кий Иоа́ нне и Фео́ доре Богоблаже́ ннии, / соше́ дшеся днесь, любо́ вию па́ мять вашу све́ тло пра́ зднуем в пе́ снех и пе́ ниих, / ра́ дующеся и Христа́ сла́ вяще, / И́ же такову́ ю благода́ ть дарова́ вшаго исцеле́ ний / и гра́ ду Су́ ждалю вели́ кое утвержде́ ние. Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен: И́ же нас ра́ ди рожде́ йся от Де́ вы / и распя́ тие претерпе́ в, Благи́ й, / испрове́ ргий сме́ ртию сме́ рть / и Воскресе́ ние явле́ й я́ ко Бог, / не пре́ зри, я́ же созда́ л еси́ руко́ ю Твое́ ю, / яви́ человеколю́ бие Твое́, Ми́ лостиве. / Приими́ ро́ ждшую Тя, Богоро́ дицу, моля́ щуюся за ны, / и спаси́, Спа́ се наш, лю́ ди отча́ янныя. Кано́ н вели́ ким святи́ телем и чудотво́ рцем Иоа́ нну и Фео́ дору, епи́ скопом Су́ ждальским, глас 8, его́ же краегране́ сие: Плету́ хвалу́ чуде́ с вели́ кодателем. Песнь 1 Ирмо́ с : Во́ ду проше́ д, я́ ко сушу, / и еги́ петскаго зла избежа́ в, /изра́ ильтянин вопия́ ше: / Изба́ вителю и Бо́ гу на́ шему пои́ м. Просвети́ ся Боже́ ственным манове́ нием, я́ ко светоза́ рное со́ лнце на восто́ ке, / в Су́ ждальстей стране́ пресла́ вная па́ мять ва́ ша, сла́ внии чудотво́ рцы Иоа́ нне и Фео́ доре, / моли́ теся Го́ сподеви о чту́ щих вас. Луча́ ми чуде́ сными и све́ тлостьми Пра́ веднаго Со́ лнца осиява́ еми / и прему́ дростию Боже́ ственною украси́ вшеся, Иоа́ нне и Фео́ доре блаже́ ннии, / непоро́ чным житие́ м Бо́ гу угоди́ сте, / сего́ ра́ ди от Него́ досто́ йно просла́ вистеся, / моли́ теся о творя́ щих па́ мять вашу. Отцы́ си́ рым в ми́ ре сем яви́ стеся, / вдо́ вам и ни́ щим пита́ телие, скорбя́ щим уте́ шителие, / оби́ димым засту́ пницы, гра́ ду на́ шему покрови́ телие, / Иоа́ нне и Фео́ доре, достоблаже́ ннии чудотво́ рцы пресла́ внии. Богоро́ дичен: К Твое́ му прибега́ ю покро́ ву, Пресвята́ я Влады́ чице, / и ра́ достно со Арха́ нгелом зову́ Ти: / ра́ дуйся, Свет ми́ рови ро́ ждшая, / ра́ дуйся, стено́ и покро́ ве всех нас, / Бо́ га, я́ ко Благоде́ теля, за ны моли́. Песнь 3 Ирмо́ с: Небе́ снаго круга Верхотво́ рче, Го́ споди, / и Це́ ркве Зижди́ телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́ й, / жела́ ний кра́ ю, ве́ рных утвержде́ ние, / Еди́ не Человеколю́ бче. Фео́ доре блаже́ нне и Иоа́ нне досточу́ дне, / я́ ко иму́ ще дерзнове́ ние ко Го́ споду, святи́ телие преподо́ бнии, / моли́ теся о нас спасти́ ся нам, / ве́ рою честву́ ющим свяще́ нную па́ мять ва́ шу. А́ нгели земни́ и, челове́ цы Небе́ снии ста́ ду ва́ шему яви́ стеся, / воздержа́ нием бо и́ стинным и моли́ твою неукло́ нною взыдо́ сте в Вы́ шний град доброде́ тели, / иде́ же Присносу́ щнаго наслажда́ етеся пото́ ка. Вопие́ м вам, святи́ и чудотво́ рцы, Иоа́ нне и Фео́ доре святи́ телие, / соверша́ ющим па́ мять ва́ шу моли́ теся дарова́ ти очище́ ние грехо́ в, / священнопропове́ дницы су́ ще Богоно́ снии. Богоро́ дичен: Ма́ ти Чи́ стая Христа́ Бо́ га и Неискусобра́ чная, Неве́ сто Неневе́ стная, / Того́ моли́ спасти́ ду́ ши пою́ щих Тя. Ин кондак, глас 8: Я́ ко доброде́ телей учи́ тели, / моли́ твами ва́ шими подае́ те чту́ щим вас любо́ вию / доброде́ телей исправле́ ние / и собла́ знов избавле́ ние. Седа́ лен, глас 3: Сосу́ ди честни́ и воздержа́ ния и бога́ тства некра́ домаго, благоче́ стия, показа́ стеся, / вои́ стинну чудотво́ рцы вели́ цыи, святи́ телие Иоа́ нне и Фео́ доре, / безстра́ стием житие́ просвети́ вше, тре́ бующим чуде́ с лучи́ испуща́ юще оби́ льно, / Христа́ Бо́ га моли́ те дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость. Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен: Ки́ йждо, иде́ же спаса́ ется, та́ мо пра́ ведно и притека́ ет, / и ко́ е ино́ е таково́ е прибе́ жище, я́ ко Ты, Богоро́ дице, / покрыва́ ющее ду́ ши на́ ша. Песнь 4 Ирмо́ с: Услы́ шах, Го́ споди, / смотре́ ния Твоего́ та́ инство, / разуме́ х дела́ Твоя́ / и просла́ вих Твое́ Божество́. Торжество́ ва́ ше свяще́ нное соверша́ юще, / со слеза́ ми притека́ ем к ра́ кам честны́ х моще́ й ва́ ших и смире́ нно мо́ лим: / святи́ и чудотво́ рцы, святи́ телие Иоа́ нне и Фео́ доре, / хода́ тайствуйте за нас ко Го́ споду. Еди́ ницу Несозда́ нную богосло́ вити науча́ юще, / Треми́ Ли́ цы разделя́ ему, Непресеко́ му и Несмеше́ нну, / просвеща́ юще благочести́ выя свяще́ нными уче́ нии ва́ шими. Ра́ достно Го́ рняго Иерусали́ ма дости́ госте, святи́ телие Иоа́ нне и Фео́ доре преблаже́ ннии, / в не́ мже ны́ не живу́ ще и со А́ нгелы лику́ юще, / помина́ йте творя́ щих ве́ рою святу́ ю па́ мять ва́ шу. Богоро́ дичен: Свяще́ нный лик проро́ чески проявля́ ше сдале́ че / хотя́ щую Тя бы́ ти Бо́ жию и́ стинную Роди́ тельницу, Чи́ стая, / вы́ шшую Херуви́ м и всея́ тва́ ри. Песнь 5 Ирмо́ с: Просвети́ нас повеле́ нии Твои́ ми, Го́ споди, / и мы́ шцею Твое́ ю высо́ кою / Твой мир пода́ ждь нам, / Человеколю́ бче. Новоявле́ нни просия́ сте святи́ и чудотво́ рцы, святи́ телие Иоа́ нне и Фео́ доре, / па́ че со́ лнца в Су́ ждальстей земли́, / ра́ дуется же свята́ я Це́ рковь, име́ ющи в себе́ нетле́ нныя ва́ ша мо́ щи, / точа́ щия исцеле́ ния бога́ тно с ве́ рою притека́ ющим к ра́ кам моще́ й ва́ ших. Напои́ вше ду́ ши ва́ ша сле́ зными пото́ ки, / соде́ ясте их, святи́ и чудотво́ рцы, плодоно́ сны доброде́ тели вся́ кия, / износя́ ще чуде́ с показа́ ньми, пресла́ внии. Ма́ тере Бо́ жии Це́ ркве красота́ и велеле́ пие бы́ сте, / Богопропове́ дницы святи́ телие Иоа́ нне и Фео́ доре преблаже́ ннии, / пе́ нием и благоле́ пием си́ ю украси́ вше, и ту почи́ сте о Го́ споде, / и неотсту́ пно с на́ ми пребыва́ ете, за ны моля́ щеся. Богоро́ дичен: Еди́ наго от Тро́ ицы Пребоже́ ственныя, Пречи́ стая, родила́ еси́, / из Тебе́ пло́ тию я́ вльшагося нам, / благоволе́ нием ро́ ждшагося и де́ йством Ду́ ха Пресвята́ го, Де́ во Ма́ ти. Песнь 6 Ирмо́ с : Моли́ тву пролию́ ко Го́ споду / и тому́ возвещу́ печа́ ли моя́, / я́ ко зол душа́ моя́ испо́ лнися / и живо́ т мой а́ ду прибли́ жися, / и молю́ ся, я́ ко Ио́ на: / от тли, Бо́ же, возведи́ мя. Госпо́ дня ра́ дуется Це́ рковь и весели́ тся сла́ вный град Су́ ждаль, / име́ я в себе́ чудотво́ рныя мо́ щи ва́ ша, / святи́ телие преблаже́ ннии, Иоа́ нне и Фео́ доре, моли́ теся Го́ споду о чту́ щих вас. Апо́ столом бы́ сте подо́ бницы, святи́ телем удобре́ ние, / и́ ноком сла́ ва, по́ стником утвержде́ ние, святи́ телие Иоа́ нне и Фео́ доре преблаже́ ннии, / ны́ не же моли́ теся Го́ споду за град и лю́ ди, / притека́ ющия к ра́ кам честны́ х моще́ й ва́ ших. Любе́ зно плоды́ благора́ зумия возде́ ласте, / и служи́ телие Влады́ це Христу́ яви́ стеся, / и просвети́ сте свои́ м уче́ нием Су́ ждальскую страну́, / и ра́ зуму научи́ сте Богора́ зумия, ве́ ровати в Тро́ ицу Еди́ носущную. Богоро́ дичен: Умертви́, Пренепоро́ чная Де́ во, молю́ Тя, пло́ ти моей душетле́ нныя стра́ сти, / ро́ ждшая пло́ тию безстра́ стия Исто́ чника, Христа́ Бо́ га. Кондак, глас 8: Боже́ ственных и пречестны́ х святи́ телей Христовых и чудотво́ рцев Иоа́ нна и Фео́ дора, / ве́ рнии, пою́ ще, да ублажи́ м, / я́ ко днесь, в па́ мять их притека́ юще к ра́ кам моще́ й их, / моли́ м многообра́ зных нас обстоя́ ний изба́ вити, да вопие́ м вам: / ра́ дуйтеся, гра́ ду на́ шему и Це́ ркви Христо́ вей вели́ кое утвержде́ ние. И́ кос: И́ же Боже́ ственными добро́ тами осиява́ еми, святи́ телие достосла́ внии Иоа́ нне и Фео́ доре, / чуде́ с лучи́ повсю́ ду испуща́ юще, и я́ ко ре́ ки благоче́ стия яви́ шася, / и уче́ нием всю зе́ млю напои́ ша, / те́ мже, соше́ дшеся благоче́ стно, вас почита́ ем и приле́ жно мо́ лим: / ра́ дуйтеся, гра́ ду на́ шему и Це́ ркви Христовей вели́ кое утвержде́ ние. Песнь 7 Ирмо́ с: От Иуде́ и доше́ дше, о́ троцы / в Вавило́ не иногда́ / ве́ рою Тро́ ическою пла́ мень пе́ щный попра́ ша, пою́ ще: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́. Ревни́ телю Илии́ и Богови́ дцу Моисе́ ю возревнова́ вше, / е́ реси нача́ льников посрами́ сте и неве́ рных уче́ нием просвети́ сте, / святи́ телие Иоа́ нне и Фео́ доре достоблаже́ ннии, вопию́ ще Христу́: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́. Го́ рдаго зми́ я смире́ нием свои́ м смири́ вше, святи́ телие Иоа́ нне и Фео́ доре, / возвыша́ еми к Бо́ гу чи́ стыми ва́ шими ра́ зумы, / те́ мже вас почита́ ем, вопи́ юще Христу́: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́. Ору́ жием ва́ ших моли́ тв, святи́ и чудотво́ рцы, победи́ вше бе́ сы лука́ выя, / с Небесе́ благода́ ть прия́ сте исцели́ ти неду́ ги и прогоняти бе́ сы притека́ ющим к вам ве́ рою и взыва́ ющим: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́. Богоро́ дичен: Непреста́ нно моли́, Чи́ стая, со святи́ тели / проше́ дшаго из чресл Твои́ х Христа́, Бо́ га на́ шего, / изба́ вити от ле́ сти диа́ вола пою́ щия Тя, Влады́ чице, и вопи́ ющия: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́. Песнь 8 Ирмо́ с: Царя́ Небе́ снаго, / Его́ же пою́ т во ́ и а́ нгельстии, / хвали́ те и превозноси́ те во вся ве́ ки. Архиере́ йства ма́ стию умаще́ ннии, / сосу́ ди чи́ стии и бога́ тства некра́ домая яви́ стеся, / благоче́ стия святи́ телие и чудотво́ рцы Иоа́ нне и Фео́ доре, / но, я́ ко иму́ ще дерзнове́ ние ко Го́ споду, / моли́ теся о нас, пою́ щих и превознося́ щих Христа́ во ве́ ки. Наста́ ны́ не честна́ я ва́ ша па́ мять, святи́ телие и чудотво́ рцы Иоа́ нне и Фео́ доре, / свети́ льницы бо яви́ стеся све́ тлии, / я́ коже и пречу́ дный святи́ тель и учи́ тель Росто́ вский Лео́ нтий, чудотво́ рец, / с ни́ мже вку́ пе пребыва́ юще, и нас озари́ те моли́ твами ва́ шими, / Христа́ хваля́ щих и превознося́ щих во ве́ ки. Кре́ постию Христовою возмого́ сте держа́ ву низложи́ ти и си́ лу вра́ жию, / и похвалу́ побе́ дную, по́ чести прия́ сте, / и сы́ нове бы́ сте Трисо́ лнечнаго Све́ та, / святи́ телие вели́ цыи Иоа́ нне и Фео́ доре, помози́ те нам, / ве́ рою призыва́ ющим вас и превознося́ щим Христа́ во ве́ ки. Богоро́ дичен: Си́ це, раби́ Твой, Пресвята́ я Де́ во, со А́ нгелом вопие́ м Ти: / ра́ дуйся, ски́ ние Бо́ жия Сло́ ва; / ра́ дуйся, ору́ жие и престо́ ле; / ра́ дуйся, горо́ приосене́ нная, / от нея́ же отсече́ н Ка́ мень Христо́ с. Песнь 9 Ирмо́ с: Вои́ стинну Богоро́ дицу / Тя испове́ дуем, / спасе́ ннии Тобо́ ю, Де́ во Чи́ стая, / с безпло́ тными ли́ ки Тя велича́ юще. Духо́ внии орга́ ни, Боже́ ственным манове́ нием озаря́ еми, / свети́ льницы всезлати́ и, святи́ телие и чудотво́ рцы Иоа́ нне и Фео́ доре, / неисце́ льныя стра́ сти на́ ша и боле́ зни исцели́ те / и испроси́ те у Христа́ Спаса, / да моли́ тва́ ми ва́ шими ми́ лость получи́ м ны́ не и в День воздая́ ния. Ору́ жием ва́ ших моли́ тв, святи́ телие и чудотво́ рцы Иоа́ нне и Фео́ доре, / исцели́ те на́ ша неду́ ги и боле́ зни отжени́ те / притека́ ющим с ве́ рою к цельбоно́ сным ра́ кам моще́ й ва́ ших. Красне́ йшее прозябе́ ние бы́ вше, вели́ цыи чудотво́ рцы, / в дому́ Бо́ жии, я́ ко фи́ никсы, прозябо́ сте, доброде́ тельми украше́ ннии, / и плоды́ чуде́ сными мир облагоуха́ ете. Струя́ ми уче́ ний ва́ ших загради́ вше му́ тная нечести́ вых уче́ ния, / я́ ко река́ показа́ стеся ми́ рная, / благоче́ стием напая́ юще составле́ ния ве́ рных, / святи́ телие вели́ цыи и чудотво́ рцы, Иоа́ нне и Фео́ доре Богоблаже́ ннии. Богоро́ дичен: Ада́ мов Соде́ тель от крове́ й Твои́ х чи́ стых зи́ ждется / и млеко́ м пита́ ется, пита́ яй вся́ кое дыха́ ние, Де́ во Богоро́ дице, / те́ мже, я́ ко Богома́ терь Тя сла́ вяще, ве́ рою песнь воспева́ ем. Моли́ тва О вели́ цыи уго́ дницы Христо́ вы и чудотво́ рцы, святи́ телие Фео́ доре и Иоа́ нне! Се мы, недосто́ йнии и гре́ шнии, скорбьми́ мно́ гими угнета́ емии, к вам усе́ рдно прибега́ ем и с упова́ нием кре́ пким мо́ лимся: отцы́ благоми́ лостивии и благопослу́ шливии, ми́ лостивно услы́ шите ны́ не глас наш моле́ бный, и потщи́ теся на по́ мощь на́ шу, и, я́ ко при жи́ зни ва́ шей всем скорбя́ щим и озло́ бленным помо́ щницы и уте́ шителие бы́ сте, та́ ко и ны́ не любо́ вь ва́ шу к нам яви́ те благода́ тным де́ йством богоприя́ тных моли́ тв ва́ ших, претворя́ юще скорбь на́ шу на ра́ дость, печа́ ль же на утеше́ ние, вся бо мо́ жете о укрепля́ ющем вас Христе́, Его́ же ве́ рнии служи́ телие бы́ сте, от Него́ же прия́ вше вся обетова́ нная блага́ я, низпосли́ те и нам вели́ кую и бога́ тую ми́ лость Госпо́ дню, да воспое́ м и просла́ вим ди́ внаго во святы́ х Свои́ х Бо́ га, Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, ны́ не, и при́ сно, и во ве́ ки веков. Ами́ нь. И́ на моли́ тва О вели́ цыи святи́ телие и чудотво́ рцы Иоа́ нне и Фео́ доре, уго́ дницы Христо́ вы и на́ ши те́ плии засту́ пницы и моли́ твенницы, земни́ и а́ нгели и Небе́ снии челове́ цы, Боже́ ственныя Тро́ ицы жили́ ща, столпи́ благоче́ стия, апо́ стольскаго уче́ ния пропове́ дницы, Правосла́ вныя ве́ ры утвержде́ ние, це́ рковная красото́, све́ тлии свети́ льницы, во бране́ х кре́ пцыи побо́ рницы, стра́ нным утеше́ ние и покро́ в вдо́ вам, те́ плии засту́ пницы, сирота́ м корми́ тели, боля́ щим цели́ тели, гра́ ду Су́ ждалю украше́ ние, скорбя́ щим уте́ шители и всем ве́ рою к цельбоно́ сным моще́ й ва́ ших ра́ кам притека́ ющим ско́ рии коего́ ждо к потре́ бе проше́ нию послу́ шатели, услы́ шите нас, смире́ нных и недосто́ йных раб свои́ х, с те́ плою ве́ рою и со слеза́ ми припа́ дающих к цельбоно́ сным моще́ й ва́ ших ра́ кам. Не ве́ мы бо вас ме́ ртвых су́ щих, а́ ще и преста́ вистеся от нас, но, ду́ хом с на́ ми неотсту́ пно пребыва́ юще, при́ сно исполня́ ете потре́ бу коего́ ждо к по́ льзе; проше́ ния испроси́ те па́ стве свое́ й и всем нам у Го́ спода, всея́ тва́ ри Соде́ теля: благоде́ нствие, земли́ благостоя́ ние, возду́ ха благорастворе́ ние, нам же, принося́ щим вам сие́ малое моле́ ние, коему́ ждо теле́ сное здра́ вие и душе́ вное спасе́ ние, и вся́ кое проше́ ние во благо́ е, я́ ко да ва́ шим заступле́ нием и моли́ твами сохраня́ еми, поклоне́ ние и сла́ ву и благодаре́ ние возсыла́ ем в Тро́ ице Еди́ ному Бо́ гу и всех Созда́ телю ны́ не, и при́ сно, и во ве́ ки веков. Ами́ нь. Святитель Иоанн, епископ Суздальский, по всей вероятности, родился в пределах Суздальско-Нижегородского княжества в начале ХIV века. Он принял монашеский постриг в молодые годы. В 1350 году суздальский князь Константин Васильевич перенес столицу княжества из Суздаля в Нижний Новгород. Тогда же он пожелал поставить в своем княжестве отдельного от Ростова и Владимира епископа. По его просьбе был возведен в сан епископа Нижегородского и Суздальского боголюбивый инок Иоанн. Отличаясь особой любовью к бедным и больным, святитель Иоанн ходатайствовал перед князем об уменьшении налогов крестьянам, устраивал больницы для больных, богадельни для престарелых, одиноких и убогих. Когда князь Константин покорил часть мордовских земель, святитель Иоанн усердно проповедовал слово Божие среди мордвы. По благословению святителя Иоанна в Суздальской земле строились храмы, основывались иноческие обители. В самом Суздале был основан монастырь преподобным Евфимием Суздальским (+1404; память 1 апреля), которого святитель Иоанн поставил архимандритом новосозданной обители в 1352 году. В Нижнем Новгороде святитель благословил князя Константина построить Покровский женский монастырь, в котором в 1364 году поставил настоятельницей племянницу преподобного Евфимия Суздальского. После 1365 года, при святителе Московском Алексии (+1378; память 12 февраля), Суздаль вошел в состав Московской митрополии. С того времени святитель Иоанн, оставив управление епархией, поселился в Боголюбской обители и стал вести уединенную жизнь, подвизаясь в посте и молитве. Рукописное житие сообщает, что он жил безмолвником. 15 октября он мирно скончался и был погребен под спудом в кафедральном соборе Суздаля в честь Рождества Пресвятой Богородицы. В том же соборе еще в 1023 году был погребен епископ Ростовский Феодор, о жизни которого известно очень мало. Родом грек, он прибыл в Киев из Херсона вместе с Киевским князем Владимиром после крещения. В 990 году был посвящен во епископа Ростовского и стал первым архипастырем Ростовской земли. Однако управлять паствой и просвещать светом Христовой истины ростовчан епископу Феодору довелось недолго, так как через некоторое время он был изгнан из Ростова язычниками. Святитель Феодор удалился в Суздаль, где устроил храм в честь Рождества Пресвятой Богородицы. Подробных сведений о святителе Феодоре не сохранилось. Известно только, что он неоднократно посещал Ростов, скончался не ранее 1023 года и был погребен в соборе Рождества Пресвятой Богородицы в Суздале. По преданию, открытие и прославление святых мощей святителя произошло еще до нашествия на Русь полчищ хана Батыя. Нетленные мощи святителей Феодора и Иоанна почивали открыто в устроенных гробницах. В XVIII веке согласно Духовному Регламенту, составленному в 1720 году по приказу Петра I епископом Псковским Феофаном Прокоповичем (впоследствии архиепископом), стали изучаться сведения о мощах малоизвестных святых. При этом под влиянием протестантизма некоторые пытались упразднить и ослабить почитание святых и их благодатных останков. Святители Феодор и Иоанн почитались тогда только в Суздале и окрестностях. Сведений об открытии их мощей к тому времени не сохранилось. Поэтому в 1739 году, в период засилья немцев-протестантов при временщике Бироне, некоторые пытались посеять сомнение относительно мощей святителей. Но народ отстоял церковные святы? ни, и потому празднование памяти святителей Феодора и Иоанна совершалось в суздальских храмах по-прежнему торжественно. Преемник епископа Симона (1739–1747) епископ Порфирий (1748–1755), узнав о возникших сомнениях, потребовал от священнослужителей собора сообщить имевшиеся сведения о святителях Феодоре и Иоанне. Все собранные сведения епископ Порфирий послал на рассмотрение в Святейший Правительствующий Синод. К тому времени обстановка в стране изменилась. Рассмотрев дело, Синод прислал в Суздаль указ от 17 апреля 1755 года, в котором говорилось: «Понеже оные святые Феодор и Иоанн были архиереи православные, в Суждальской стране пастырие благочестивии, и по скончании своея жизни пребыли и ныне пребывают нетленными... то не имея никакого о них сумнительства, вновь ныне свидетельствовать несть потребы и оставить в таковом же как ныне были состоянии и почитании». Получив указ 27 августа того же года, епископ Порфирий, в свою очередь, оповестил о нем свою паству и распорядился: «Оных святителей Феодора и Иоанна епископов, во всех священнослужениях, где принадлежит, воспоминать неотменно, и память оных святителей празднество по церковному чиноположению повсегодно исправлять – святителю Феодору июня в 8 день, святителю Иоанну – октября в 15 день, как издревле в оные дни оным празднества исправлялись... ». 20 августа 1879 года честные мощи святителей Феодора и Иоанна, по указу Святейшего Синода, были переложены в новые серебряные раки, устроенные усердием суздальцев. В честь этого события было установлено празднование. Литература: Известие о святых святителях Феодоре и Иоанне, Суздальских чудотворцах. М., 1850.
|
|||
|