Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Свята́го проро́ка Саму́ила



НА ВЕЧЕ́ РНИ

На Го́ споди, воззва́ х: стихи́ ры пра́ здника, глас 6.

Подо́ бен: Всю отложи́ вше:

К жи́ зни присносу́ щней / Жи́ знь ро́ ждшая преста́ вися, / подаю́ щи ве́ рным ми́ лость, / Всенепоро́ чная Богоро́ дица днесь, / и тварь вся ны́ не, игра́ ющи, ра́ дуется, / а́ нгельская совокупле́ ния ны́ не, / я́ ко Цари́ це сра́ дующеся, провожда́ ют, / пра́ зднственное пе́ ние соверша́ юще в пе́ снех: / еди́ ный же Сея́ Сын и всех Царь / с Собо́ ю всели́, я́ ко все́ ми влады́ чествующую.

О́ блаки носи́ ми, / богогла́ снии от всея́ земли́ / приидо́ ша в Сио́ н взе́ млеми апо́ столи, / ви́ дети сла́ вное ма́ тере Госпо́ дни / и свято́ е вои́ стинну успе́ ние, / и светоза́ рны глаго́ лы принести́, / и чу́ дно погребе́ ние соде́ лати Сей, / я́ ко ро́ ждшей Го́ спода, / и ве́ рным всем прибе́ жище, / и покро́ в держа́ вен, / и́ же на земли́ Боже́ ственный / и непобори́ мый вои́ стинну бы́ вши.

Све́ тло пра́ зднуем в Боже́ ственнем успе́ нии, / Я́ же всех вы́ шши тва́ рей, / принося́ ще Сей сла́ вныя и све́ тлыя вси да́ ры, / вои́ стинну боже́ ственны, / я́ же суть Сей ле́ потны, / ве́ ру, и наде́ жду, и любо́ вь несму́ тну, / чистоту́, освяще́ ние и пра́ вду, / и́ миже наслажда́ ется, / да и прича́ стники Ей сподо́ бит нас бы́ ти, / и Ца́ рствия Вы́ шняго удостоит.

Ины стихи́ ры свята́ го, глас 4.

Подо́ бен: Дал еси́ зна́ мение:

Дар благоприя́ тен, / от мате́ рних тя рук возложи́ ро́ ждшая, / моли́ твы досто́ ин, Саму́ иле, плод тя насле́ довавши / и отда́ вши Бо́ гу Благоде́ телю, я́ коже обеща́ ся. / Те́ мже в тебе́ упоко́ ися благода́ ть Ду́ ха, сла́ вне, / беззло́ бием возрасти́ вши / и му́ дростию украси́ вши.

Ма́ стию свяще́ нною я́ ко свяще́ нник обложи́ мь / и проро́ к явля́ емь, прозира́ еши пре́ дняя, / и повеле́ нием Боже́ ственным помазу́ еши царя́, / и бу́ дущая сказу́ еши, / судя́ пра́ ведно изра́ ильтеским лю́ дем, / непреста́ нно согреша́ ющим / и от Бо́ га удаля́ ющимся, / Саму́ иле досточу́ дне, Богоно́ се пребога́ те.

Ны́ не не в гада́ ниих, / ниже́ в се́ нех, я́ ко пе́ рвее, / к лицу́ же лице́ м зри́ ши, / Его́ же возжела́ л еси́, / плотски́ й мрак и тяготу́ отложи́ в, / и, Небеса́ обходя́, ра́ дуешися, / проро́ че всече́ стне, / проро́ ком равностоя́ телю, / пра́ ведным собесе́ дниче / и А́ нгелом соприча́ стниче.

Сла́ ва, и ны́ не, глас 6:

На безсме́ ртное Твое́ успе́ ние, / Богоро́ дице, Ма́ ти Живота́, / о́ блацы апо́ столы по возду́ ху восхища́ ху, / и, по ми́ ру разсе́ янныя, / во еди́ ном ли́ це предста́ ша пресвято́ му Твое́ му те́ лу, / е́ же и погре́ бше че́ стно, / глас Тебе́ Гаврии́ лов пою́ ще, вопия́ ху: / ра́ дуйся, Благода́ тная, Де́ во, / Ма́ ти Безневе́ стная, / Госпо́ дь с Тобо́ ю. / С ни́ миже, я́ ко Сы́ на Твоего́ и Бо́ га на́ шего, моли́ / спасти́ ся душа́ м на́ шим.

На стихо́ вне стихи́ ры, глас 6.

Подо́ бен: Тридне́ вен:

Глаго́ лом Боже́ ственнаго Гаврии́ ла после́ дующе, / ра́ дуйся, Тебе́ зове́ м, Чи́ стая. / Ты у́ бо Пресвята́ я и Ма́ ти Госпо́ дня, / к Сему́ преста́ вльшися, / помина́ й о воспева́ ющих Тя.

Стих: Воскресни́, Го́ споди, в поко́ й Твой, / Ты и Киво́ т святы́ ни Твоея́.

Неизме́ рная Прему́ дрость Бо́ жия / храм Себе́ па́ че ума́, Богоро́ дице, созда́ / Святы́ м / и ны́ не Тя к невеще́ ственным селе́ нием / преста́ ви, Всепе́ тая.

Стих: Кля́ тся Госпо́ дь Дави́ ду и́ стиною, / и не отве́ ржется ея.

Раб, ны́ не прихожду к Тебе́, / ма́ тери всех Бо́ га, / от вся́ ких изба́ витися напа́ стей моля́ ся, / но, о Богороди́ тельнице, / ца́ рствующи с Сы́ ном Твои́ м, / христиа́ нский род сохраня́ й.

Сла́ ва, и ны́ не, глас то́ йже. Самогла́ сен:

Егда́ преставле́ ние пречи́ стаго Твоего́ те́ ла готовя́ шеся, / тогда́ апо́ столи, обстоя́ ще одр, / с тре́ петом зря́ ху Тя, / и о́ ви у́ бо, взира́ юще на те́ ло, / у́ жасом одержи́ ми бяху, / Петр же со слеза́ ми вопия́ ше Ти: / о Де́ во, / ви́ жду Тя я́ сно просте́ рту про́ сту, Живота́ всех, / и удивля́ юся, / в Не́ йже всели́ ся бу́ дущия жи́ зни наслажде́ ние. / Но, о Пречи́ стая, / моли́ ся приле́ жно Сы́ ну и Бо́ гу Твое́ му / спасти́ ся ста́ ду Твое́ му невреди́ му.

Тропа́ рь, глас 2:

Дар многоче́ стен дан бысть непло́ дней утро́ бе / и принесе́ н в же́ ртву, я́ ко всесожже́ ние благоприя́ тно, Го́ сподеви своему́, / послужи́ в тому́ в преподо́ бии и пра́ вде, / тем тя почита́ ем, проро́ че Бо́ жий Саму́ иле, / я́ ко моли́ твенника о душа́ х на́ ших.

Ин Тропа́ рь, глас 5:

От ма́ тере умоле́ нный, тезоимени́ те да́ ния Бо́ жия, / от Бо́ га зва́ ния во младе́ нчестве сподо́ бися, / честны́ й проро́ че Саму́ иле, / до́ бре пасы́ й непокори́ выя лю́ ди / и царе́ м яви́ выйся устрои́ тель, / и о нас, ве́ рно чту́ щих тя, моли́ И́ стиннаго Бо́ га, / да спасе́ т души на́ ша.

Ин тропа́ рь, общий, глас 2:

Проро́ ка Твоего́ Саму́ ила па́ мять, Го́ споди, пра́ зднующе, / тем Тя моли́ м: / спаси́ души на́ ша.

Сла́ ва, и ны́ не, тропа́ рь пра́ здника, глас 1:

В рождестве́ де́ вство сохрани́ ла еси́, / во успе́ нии ми́ ра не оста́ вила еси́, Богоро́ дице, / преста́ вилася еси́ к животу́, Ма́ ти су́ щи Живота́, / и моли́ тва́ ми Твои́ ми избавля́ еши от сме́ рти ду́ ши на́ ша.

На У́ ТРЕНИ

По 1-й стихоло́ гии седа́ лен, глас 4.

Подо́ бен: Удиви́ ся Ио́ сиф:

Ши́ ршая небе́ с я́ вльшися на земли́, ро́ ждшая пло́ тию всех Соде́ теля, / ны́ не в са́ мая Небе́ сная от земли́ преста́ вилася еси́. / Пра́ ведных у́ бо ду́ ши смотря́ юще Тя, а́ нгельстии же ли́ цы зря́ ще, / я́ ко Цари́ це хвалу́ досто́ йно всегда́ Тебе́ принося́ т. / Те́ мже моля́ щи не преста́ й о воспева́ ющих Тя.

Сла́ ва, и ны́ не, то́ йже.

По 2-й стихоло́ гии седа́ лен, глас 5.

Подо́ бен: Собезнача́ льное:

А́ нгел мно́ жества сла́ восло́ вят Тя, и челове́ ческий род ве́ рно пое́ т Тя, / я́ ко преста́ вилася еси́ от земли́ к Ро́ ждшемуся из Тебе́, Богоро́ дице Чи́ стая. / И ны́ не мо́ лишися приле́ жно, изба́ витися от бед / ве́ рою пра́ зднующим Твое́, Де́ во, преста́ вле́ ние.

Сла́ ва, и ны́ не, то́ йже.

Кано́ н пра́ здника со ирмосо́ м на 8, глас 1.

Песнь 1

Ирмо́ с: Преукраше́ нная Боже́ ственною сла́ вою, / свяще́ нная и сла́ вная, Де́ во, па́ мять Твоя́ / вся собра́ к весе́ лию ве́ рныя, /начина́ ющей Мариа́ ме, с ли́ ки и тимпа́ ны, / Твое́ му пою́ щия Единоро́ дному: / сла́ вно я́ ко просла́ вися.

Да провожда́ ют невеще́ ственнии чи́ нове / небоше́ ственное в Сио́ н Боже́ ственное те́ ло Твое́, / внеза́ пу же сте́ кшеся апо́ стол мно́ жество от коне́ ц, Богоро́ дице, Тебе́ предста́ ша а́ бие, / с ни́ миже, Чи́ стая, Твою́ честну́ ю, Де́ во, па́ мять сла́ вим.

Побе́ дныя по́ чести взяла́ еси́ на естество́, Чи́ стая, Бо́ га ро́ ждши, / оба́ че же, подо́ бящися Творцу́ Твое́ му и Сы́ ну, / па́ че естества́ повину́ ешися есте́ ственным зако́ ном. / Те́ мже уме́ рши, с Сы́ ном востае́ ши, ве́ чнующи.

Ин кано́ н свята́ го на 4, его́ же краегране́ сие: Зря́ щаго Саму́ ила пою́ сла́ ву. Творе́ ние Ио́ сифово, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́ с: Триста́ ты кре́ пкия, / Рожде́ йся от Де́ вы, / безстра́ стия во глубине́ / души́ трича́ стное потопи́, молю́ ся, / да Тебе́, я́ ко в тимпа́ не, / во умерщвле́ нии телесе́ / побе́ дное воспою́ пе́ ние.

Непло́ дней мое́ й души́ доброде́ телей благопло́ дие израсти́ ти / твои́ ми моли́ тва́ ми сподо́ би, му́ дре, непло́ дныя прозябе́ ние, / я́ ко да твое́ восхвалю́ светоно́ сное торжество́ свяще́ нными, Саму́ иле, пе́ сньми.

Разве́ рзый дре́ вле ложесна́ Са́ рры и А́ ннину моли́ тву исполня́ ет проявле́ нно, / и непло́ дную плодови́ ту благода́ тию сотвори́, Саму́ иле, / я́ ко звезду́, тя из нея́ возсия́ ти благоизво́ ли.

Боже́ ственную свяще́ нно омочи́ в, преблаже́ нне, оде́ жду, / ду́ шу же заря́ ми та́ йными просвети́ л еси́ Ду́ ха, / вся́ кой та́ йне, Богому́ дре, научи́ вся / и, я́ ко А́ нгел, служи́ в Бо́ гу Вседержи́ телю.

Богоро́ дичен: Сый со Отце́ м, я́ ко Сын преве́ чен, в после́ дняя вопло́ щся, / Сын Твой и́ стинно бысть, Чи́ стая, / всех же сыноположи́ в Бо́ гу ве́ ры ра́ ди, рабо́ тавший лю́ тому бори́ телю.

Песнь 3

Ирмо́ с: Соде́ тельная и содержи́ тельная всех / Бо́ жия Му́ дросте и Си́ ло, / непрекло́ нну, недви́ жиму Це́ рковь утверди́, Христе́, / еди́ н бо еси́ Свят, / во святы́ х почива ́ яй.

Жену Тя ме́ ртвенну, но па́ че естества́ и ма́ терь Бо́ жию / ви́ девше, Всенепоро́ чная, сла́ внии апо́ столи / ужа́ сно прикаса́ хуся рука́ ми сла́ вою облиста́ ющей, / я́ ко богоприя́ тное Селе́ ние ви́ дяще.

Пости́ же ру́ це досади́ тельныя де́ рзаго, усече́ нней суд нане́ с, / Бо́ гу сохра́ ньшу честь одушевле́ нному Киво́ ту, сла́ вою Божества́, / в Не́ мже Сло́ во плоть бысть.

Ин

Ирмо́ с : Не му́ дростию, и си́ лою, и бога́ тством хва́ ли мся, / но Тобо́ ю, О́ тчею Ипоста́ сною Му́ дростию, Христе́, / несть бо свят, па́ че Тебе́, Человеколю́ бче.

Высоча́ йше Бо́ гу прилепи́ вся, сла́ вне, / возлю́ блен был еси́ от Него́, / му́ дростию Боже́ ственною украша́ емь и це́ лостию удобря́ емь.

Житие́ а́ нгельское на земли́, Саму́ иле, показу́ я, / собесе́ дующия я́ ве А́ нгелы име́ л еси́, блаже́ нне, / и я́ же па́ че ума́ науча́ ющия тя.

Све́ тло о́ ко душе́ вное стяжа́ в, / зри́ ши вои́ стинну да́ льная, я́ ко настоя́ щая, благода́ тию, / проро́ к показу́ яся Вседержи́ теля.

Богоро́ дичен: Из Тебе́ про́ йде Иису́ с Христо́ с воплоща́ емь / и обожи́ нас пло́ ти прия́ тием, Всенепоро́ чная, / те́ мже я́ ко ма́ терь Тя Сего́ почита́ ем.

Конда́ к проро́ ка, глас 8:

Я́ ко многоче́ стный дар, пре́ жде зача́ тия вдан Бо́ гу, / и из мла́ да тому́, я́ ко А́ нгел, послужи́ л еси́, всеблаже́ нне, / и сподо́ бился еси́ предбу́ дущая веща́ ти. / Те́ мже вопие́ м ти: / ра́ дуйся, проро́ че Бо́ жий Саму́ иле, архиере́ ю вели́ кий.

Ин кондак, проро́ ка, глас 5:

Пома́ зателю ца́ рский, / па́ че же свята́ го богови́ дца Дави́ да, / вели́ кий Саму́ иле, / потщи́ ся умоли́ ти о нас, / да пома́ жемся Свята́ го Ду́ ха ма́ стию / и будем стра́ нни неприя́ зни, / я́ коже Дави́ д нечи́ стому духу Сау́ лову.

Седа́ лен, глас 3.

Подо́ бен: Боже́ ственныя ве́ ры:

Зако́ на судьба́ ми воспита́ н, пома́ зание че́ стно яви́ лся еси́, / я́ коже Ааро́ н, свяще́ нствовав, и, просвети́ в се́ рдце Ду́ хом, / я́ ко настоя́ щая, да́ льная прови́ дел еси́, проро́ че честны́ й. / Христа́ Бо́ га моли́ дарова́ ти душа́ м на́ шим мир и ве́ лию ми́ лость.

Сла́ ва, и ны́ не, глас то́ йже.

Подо́ бен: Красоте́ де́ вства:

В рождестве́ Твое́ м зача́ тие безсе́ менное, / во успе́ нии Твое́ м ме́ ртвость нетле́ нная, / чу́ до в чудеси́ сугу́ бо стече́ ся, Богоро́ дице: / ка́ ко бо Неискусому́ жная, Младопита́ тельница чиста́ су́ щи? / Ка́ ко же Ма́ ти Бо́ гу мертвоно́ сна мироуха́ ющи? / Те́ мже со А́ нгелом вопие́ м Ти: / ра́ дуйся, Благода́ тная.

Песнь 4

Ирмо́ с : Ре́ чи проро́ ков и гада́ ния / воплоще́ ние прояви́ ша от Де́ вы Твое́, Христе́: / сия́ ние блиста́ ния Твоего́ во свет язы́ ков изы́ дет, / и возгласи́ т Тебе́ бе́ здна с весе́ лием: / си́ ле Твое́ й Сла́ ва, Человеколю́ бче.

Ви́ дите, лю́ дие, и чуди́ теся: / Гора́ бо свята́ я и я́ вственная Бо́ гу в Небе́ сныя оби́ тели превы́ шше взе́ млется, / Не́ бо земно́ е в Небе́ сное и нетле́ нное селе́ ние вселя́ емо.

Жи́ зни присносу́ щныя и лу́ чшия сме́ рть Твоя́ бысть прехожде́ ние, Чи́ стая, / от привре́ менныя к Боже́ ственней вои́ стинну и непреходи́ мей преставля́ я Тя, Чи́ стая, / в весе́ лии Сы́ на зре́ ти Твоего́ и Го́ спода.

Взя́ шася две́ ри Небе́ сныя, и А́ нгели воспе́ ша, / и прия́ т Христо́ с де́ вства Свое́ й ма́ тере сосу́ д; / Херуви́ ми подъя́ ша Тя с весе́ лием, / Серафи́ ми же сла́ вят, ра́ дующеся.

Ин

Ирмо́ с: Седя́ й в сла́ ве на Престо́ ле Божества́, /во о́ блац е ле́ гце / прии́ де Иису́ с Пребоже́ ственный / Нетле́ нною Дла́ нию и спасе́ зову́ щия: / Сла́ ва, Христе́, си́ ле Твое́ й.

Изря́ дным житие́ м священноукраша́ емь, / Бо́ жия зако́ ны спаси́ тельныя вве́ рени тебе́ бы́ ша, / Изра́ илю возвеща́ ти преступа́ ющу / и Милосе́ рдаго всегда́ прогне́ вающу.

Или́ й жрец, беззако́ ннующим сыно́ м, осужда́ ется, / и пра́ ведным судо́ м Боже́ ственныя слу́ жбы отлуча́ ется, / свяще́ нный же Саму́ ил, я́ ко послу́ шник Зову́ щаго, неле́ стною душе́ ю вво́ дится.

Зако́ нным опра́ вданием предстоя́ изря́ дно, / я́ коже Ааро́ н дре́ вле, Всецарю́ служи́ л еси́ / и зако́ нныя же́ ртвы приноси́ л еси́, / прообразу́ ющия Христово заколе́ ние спаси́ тельное.

Безу́ мным лю́ дем твои́ м, Саму́ иле, не пребыва́ ющим всех Царя́ в Боже́ ственных повеле́ ниих, / помазу́ еши манове́ нием богоде́ льным царя́, я́ коже проси́ ша, / рогопосека́ юща тех кре́ пость безу́ мную.

Богоро́ дичен: Недр не истощи́ в О́ тчих, / в не́ дрех Твои́ х я́ коже нов Младе́ нец восклони́ тися благоволи́, / на воззва́ ние, Де́ во, душ на́ ших, Ему́ же зове́ м: / Сла́ ва, Христе́, си́ ле Твое́ й.

Песнь 5

Ирмо́ с: Бо́ жию и неизрече́ нную добро́ ту /доброде́ телей Твои́ х, Христе́, испове́ м: / от Присносу́ щныя бо сла́ вы / Соприсносу́ щное и Ипоста́ сное возсия́ вый Сия́ ние, / из де́ вственныя утро́ бы / су́ щим во тьме и се́ ни вопло́ щся, / возсия́ л еси́ Со́ лнце.

Я́ ко на о́ блаце, Де́ во, апо́ стольский лик носи́ мь, / к Сио́ ну от коне́ ц служи́ ти Тебе́, О́ блаку ле́ гкому, собира́ шеся: / от Нея́ же Вы́ шний Бог су́ щим во тьме и се́ ни Пра́ ведное возсия́ Со́ лнце.

Труб богоприя́ тнии язы́ цы богосло́ вных му́ жей благогла́ снейше Богоро́ дице вопия́ ху, / исхо́ дную возглаша́ юще песнь Ду́ хом: / ра́ дуйся, нетле́ нный Исто́ чниче / Бо́ жия живонача́ льнаго и спаси́ тельнаго всем воплоще́ ния.

Ин

Ирмо́ с: Нечести́ вии не у́ зрят сла́ вы Твоея́, Христе́, / но мы Тя, Единоро́ дне, / Оте́ ческия сла ́ вы Сия́ ние Божества́, / от но́ щи у́ тренююще, /воспева́ ем Тя, Человеколю́ бче.

Умудри́ вся Ду́ хом Боже́ ственным, из младе́ нства служи́ тель был еси́ Бо́ гу, / еле́ ем, сла́ вне, пома́ зания цари́ благода́ тию помазу́ я, / Боже́ ственными манове́ ньми.

Непоко́ рно пребыва́ ющу предре́ кл еси́ Сау́ лу безчи́ нная преложе́ ния, Саму́ иле блаже́ нне, / Боже́ ственное хоте́ ние и оставле́ ние я́ ве Боже́ ственнаго Ду́ ха.

Беззло́ бием всегда́ со изра́ ильтяны живы́ й, / злое преложе́ ние я́ ве облича́ ше, / исправля́ я, я́ ко свяще́ нник Боже́ ствен, я́ ко проро́ к и́ стиннейший.

Богоро́ дичен: С на́ ми быв за милосе́ рдие, / Спас от крове́ й Твои́ х свяще́ нных па́ че ума́, Всенепоро́ чная, воплоща́ ется / и Бог и Челове́ к Человеколю́ бец познава́ ется.

Песнь 6

Ирмо́ с: Морски́ й пучиноро́ дный ки́ тов вну́ тренний огнь – / тридне́ внаго Твоего́ погребе́ ния проображе́ ние, / его́ же Ио ́ на проро́ к показа́ ся. / Спасе́ н бо, я́ ко и предпосла́ ся, неврежде́ н, вопия́ ше: / пожру́ Ти со гласом хвале́ ния, Го́ споди.

Дае́ т Тебе́ я́ же Превы́ ше естества́ Царь всех Бог: / в рождестве́ бо Де́ ву я́ коже сохрани́, та́ ко во гро́ бе те́ ло соблюде́ нетле́ нно / и спросла́ ви Боже́ ственным преставле́ нием, / честь Тебе́, я́ ко Сын ма́ тери, да́ руя.

Вои́ стинну Тя, я́ ко све́ тел све́ щник невеще́ ственнаго Све́ та, / кади́ льницу злату́ ю Боже́ ственнаго У́ гля, во Свята́ я святы́ х всели́, / ру́ чку и жезл, скрижа́ ль богопи́ санную, ковче́ г святы́ й, / трапе́ зу Сло́ ва жи́ зни, Де́ во, Рождество́ Твое́.

Ин

Ирмо́ с: Возопи́, прообразу́ я погребе́ ние тридне́ виое, / проро́ к Ио́ на, в ки́ те моля́ ся: / от тли изба́ ви мя, Иису́ се, Царю́ сил.

Сло́ во твое́, Сло́ ва обожа́ емо благода́ тию, проявля́ ше да́ льняя, я́ ко близ су́ щая, / Саму́ иле проро́ че, сосу́ де Боже́ ственнаго Ду́ ха.

Возвыша́ емь высо́ кими виде́ нии и дея́ ньми, / я́ ко проро́ к и Бо́ жий свяще́ нник Вседержи́ теля, / зако́ нными служе́ нии очи́ щаеши лю́ ди, досточу́ дне.

Непотре́ бствовася Сау́ л, престу́ пник быв, / и Бог тебе́ вме́ сто о́ наго Дави́ да кро́ ткаго, / Саму́ иле Богому́ дре, повелева́ ет пома́ зати ма́ стию.

Богоро́ дичен: Изба́ вися от боле́ зней Е́ ва, Пренепоро́ чная, / без боле́ зни бо Ты родила́ еси́ Христа́ Бо́ га на́ шего, / страсти́ всех и боле́ зни я́ ве исцели́ вшаго.

Кондак, глас 2:

В моли́ твах Неусыпа́ ющую Богоро́ дицу / и в предста́ тельствах непрело́ жное упова́ ние / гроб и умерщвле́ ние не удержа́ ста, / я́ коже бо Живота́ ма́ терь / к животу́ преста́ ви / во утро́ бу Всели́ выйся присноде́ вственную.

И́ кос:

Огради́ моя́ помышле́ ния, Христе́ мой, / и́ бо Сте́ ну ми́ ра воспе́ ти дерза́ ю, Чи́ стую ма́ терь Твою́, / на столпе́ глаго́ л укрепи́ мя и в тя́ жких мы́ слех заступи́ мя, / Ты бо взыва́ ющим и прося́ щим ве́ рою моле́ ния исполня́ еши. / Ты мне у́ бо да́ руй язы́ к прино́ сен и по́ мысл непосты́ ден: / вся́ кое бо дая́ ние сия́ ния от Тебе́ низпосыла́ ется, Светопода́ телю, / во утро́ бу всели́ выйся присноде́ вственную.

Песнь 7

Ирмо́ с: Безсту́ дней я́ рости же и огню́ / Боже́ ственное жела́ ние сопротивля́ яся, / огнь у́ бо ороша́ ше, / я́ рости же смея́ шеся, / богодохнове́ нною слове́ сною преподо́ б ных тривеща́ нною цевни́ цею / противовеща́ я мусики́ йским орга́ ном посреди́ пла́ мене: / препросла́ вленный отце́ в и наш Бо́ же, благослове́ н еси́.

Богоде́ ланныя скрижа́ ли Моисе́ й, пи́ санныя Боже́ ственным Ду́ хом, я́ ростию сокруши́, / но сего́ Влады́ ка Ро́ ждшую неврежде́ нну в Небе́ сныя сохра́ нь до́ мы ны́ не внутрь всели́. / С Не́ ю игра́ юще, вопие́ м Христу́: / препросла́ вленный отце́ в и наш Бо́ же, благослове́ н еси́.

В кимва́ лех – усты́ чи́ стыми, мусики́ йски же – се́ рдцем све́ тлым, / доброгла́ сною трубо́ ю – высо́ кою мы́ слию, / Де́ вы и Чи́ стыя в наро́ читый избра́ нный день преставле́ ния, / де́ тельными пле́ щуще рука́ ми, вопие́ м: / препросла́ вленный отце́ в и наш Бо́ же, благослове́ н еси́.

Богому́ дрии, собери́ теся, лю́ дие: / Бо́ жия бо сла́ вы Селе́ ние от Сио́ на преставля́ ется к Небе́ сному жили́ щу, / иде́ же глас чист пра́ зднующих, / глас несказа́ ннаго ра́ дования, и в весе́ лии вопи́ ющих Христу́: / препросла́ вленный отце́ в и наш Бо́ же, благослове́ н еси́.

Ин

Ирмо́ с : Ю́ ноши три в Вавило́ не, /веле́ ние мучи́ телево на бу́ йство прело́ жше, / посреде́ пла́ мене вопия́ ху: / благослове́ н еси́, Го́ споди, / Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Вели́ к тя ро́ ждшая дар всех Царю́ приво́ дит, блаже́ нне, / моли́ тву свяще́ нну соверши́ вши и пою́ щи: / Го́ споди Бо́ же оте́ ц на́ ших, благослове́ н еси́.

Внутрь су́ ща хра́ ма тя и по чи́ ну Ааро́ ню служа́ ща Небе́ сному Влады́ це, / Боже́ ственная благода́ ть, сла́ вне Саму́ иле, просвети́.

Сло́ вом Боже́ ственным су́ диши, блаже́ нне, люде́ й Изра́ илевым, / сим опра́ вдание всегда́ Бо́ жие возвеща́ я / и отвраща́ я всяк вред враго́ в моли́ твою́ приле́ жною.

Вся́ ку вещь упраздни́ в, сла́ вне, твоего́ ума́, / зерца́ ло Ду́ ха показа́ лся еси́, вопия́ немо́ лчно: / благослове́ н еси́, Го́ споди Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Богоро́ дичен: Яви́ лася еси́ неопа́ льно ро́ ждши, Пречи́ стая, я́ ко вои́ стинну Огнь Божества́. / Те́ мже, ве́ щныя моя́ стра́ сти, Богороди́ тельнице, попалй, / я́ ко ми́ лостива и благолюби́ ва.

Песнь 8

Ирмо́ с: Пла́ мень, ороша́ ющ преподо́ б ныя, / злочести́ выя же попаля́ ющ, / А́ нгел Бо́ жий всемо́ щный показа́ о́ троком, / живонача́ льный же исто́ чник соде́ ла Богоро́ дицу, / тлю сме́ рти и живо́ т точа́ щу пою́ щим: / Соде́ теля еди́ наго пои́ м, изба́ вленнии, / и превозноси́ м во вся ве́ ки.

Глаго́ лы после́ доваху Боже́ ственному Ковче́ гу свяще́ нному / все мно́ жество Богосло́ вов в Сио́ не: / ка́ мо и́ деши ны́ не, Ски́ ние, – зову́ ще, – Бо́ га Жива́ го? / Не преста́ й призира́ ющи ве́ рою пою́ щия: / Соде́ теля еди́ наго пое́ м, изба́ вле́ ннии, и превозно́ сим во вся ве́ ки.

Я́ коже, возде́ вши ру́ це, исхо́ диши, Всенепоро́ чная, / ру́ це, и́ миже Бо́ га носи́ ла еси́ пло́ тию, / со дерзнове́ нием, я́ ко Ма́ ти, рекла́ еси́ к Рожде́ нному: / я́ же Ми дал еси́, во ве́ ки сохрани́, вопи́ ющия Тебе́: / Соде́ теля еди́ наго пое́ м, изба́ вленнии, и превозно́ сим во вся ве́ ки.

Ин

Ирмо́ с: Изба́ вителю всех Всеси́ льне, / посреде́ пла́ мене благоче́ ствовавшия, / снизше́ д, ороси́ л еси́ / и научи́ л еси́ пе́ ти: / вся дела́, благослови́ те, по́ йте Го́ спода.

Украси́ вся Ааро́ нею оде́ ждою, во святы́ х Свята́ я вшел еси́, / же́ ртвами, преблаже́ нне, Изра́ иля очища́ я, / провозвеща́ ющими закла́ ние А́ гнца спаси́ тельное.

По́ мыслом чи́ стым прие́ м зарю́, Саму́ иле, Ду́ ха, / я́ коже проро́ к Боже́ ствен, провозвеща́ еши да́ льная, я́ ко настоя́ щая, / сего́ ра́ ди ве́ рно восхваля́ ем тя.

Избра́ н Дави́ д бысть в сыне́ х Иессе́ евых, / я́ коже яви́ л еси́, помазу́ я того́ ма́ стию, Саму́ иле, свято́ ю и взыва́ я: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

И́ же твое́ соверша́ юще торжество́, Саму́ иле, пра́ ведным собесе́ дниче, / твои́ ми моли́ твами да улучи́ м Ца́ рство Вы́ шнее, вопию́ ще: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Богоро́ дичен: Милосе́ рдия Твоего́ мя сподо́ би, ми́ лостивая и благолюби́ вая Влады́ чице, / и гее́ нны изба́ ви мя и тьмы о́ ныя кроме́ шния, / да ве́ рою и любо́ вию почита́ ю Тя.

Песнь 9

Ирмо́ с: Побежда́ ются естества́ уста́ вы / в Тебе́, Де́ во Чи́ стая: / де́ вствует бо рождество́ и живо́ т предобруча́ ет сме́ рть, / по рождестве́ Де́ ва и по сме́ рти жива́, / спаса́ еши при́ сно, Богоро́ дице, насле́ дие Твое́.

Дивля́ хуся А́ нгельския си́ лы, в Сио́ не смотря́ юще своего́ Влады́ ку, / же́ нскую ду́ шу рука́ ми нося́ щаго, / пречи́ сто бо Ро́ ждшей сыноле́ пно провозглаша́ ше: / гряди́, Чи́ стая, с Сы́ ном и Бо́ гом просла́ влена бу́ ди.

Опря́ та лик апо́ стольский богоприя́ тное те́ ло Твое́, / со стра́ хом зря́ ще и гла́ сом ве́ лиим веща́ юще: / в Небе́ сныя до́ мы к Сы́ ну восходя́ щи, спаса́ еши при́ сно, Богоро́ дице, насле́ дие Твое́.

Ин

Ирмо́ с: Е́ ва у́ бо неду́ гом преслуша́ ния / кля́ тву всели́ ла есть, / Ты же, Де́ во Богоро́ дице, /прозябе́ нием чревоноше́ ния ми́ рови Благослове́ ние процвела́ еси́. / Тем Тя вси велича́ ем.

Стоя́ я́ ко служи́ тель пред лице́ м Влады́ ки и Бо́ га на́ шего, блаже́ нне, / непоро́ чным житие́ м укра́ шен, тому́ служи́ л еси́, / Боже́ ственныя лучи́ прие́ мля и проро́ чествуя явле́ ннее.

Яви́ лся еси́ от утро́ бы ма́ терни, сла́ вне, Свята́ го Ду́ ха сосу́ д: / свяще́ нною же проси́ яв оде́ ждою, Бо́ гу угоди́ л еси́ / кро́ тостию се́ рдца, пребога́ те, и по́ мысла красото́ ю.

Днесь па́ мять твоя́ нам, я́ ко со́ лнце, Богоно́ се, возсия́ лучи́ бога́ тых дарова́ ний, / просвеща́ ющи ду́ ши чту́ щих тя, мглу же лю́ тых отгоня́ щи. / Те́ мже тя вси ублажа́ ем.

Взя́ тся ко оби́ телем светови́ дным и просия́ л еси́ со́ лнца светле́ йше, / ви́ диши, я́ же ви́ дят проро́ цы, и апо́ столи, и вси пра́ веднии, / обожа́ емь прича́ стием, Богодохнове́ нне. / Те́ мже тя вси ублажа́ ем.

Богоро́ дичен: Тлени́ я не позна́ вши му́ жеска, / Нетле́ ннаго во утро́ бе прия́ ла еси́ Сло́ ва, / нас, истле́ вшия, избавля́ ющаго мно́ гими грехи́, / стра́ стию нетле́ нныя пло́ ти его́, нетле́ нная еди́ на, Всенепоро́ чная.

Свети́ лен.

Подо́ бен: Не́ бо звезда́ ми:

Саму́ ил пет бу́ ди, / пре́ жде зача́ тия да́ нный дар Бо́ гу Вы́ шнему от ма́ тере всеблагосла́ вныя, / и цари́ помазу́ яй сей, я́ ко иере́ й и проро́ к.

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника:

Апо́ столи, от коне́ ц совоку́ пльшеся зде, / в Гефсимани́ йстей ве́ си погреби́ те те́ ло Мое́, / и Ты, Сыне и Бо́ же Мой, приими́ дух Мой.

На стихо́ вне стихи́ ры, глас 2.

Подо́ бен: До́ ме Евфра́ фов:

О, па́ че есте́ ственных, / Чи́ стая, Твои́ х та́ инств: / Бо́ жия бо Ма́ ти, / к Сему́, Богоро́ дице, све́ тло / ны́ не прешла еси́.

Стих: Воскресни́, Го́ споди, в поко́ й Твой, / Ты и Киво́ т святы́ ни Твоея́.

Ле́ ствица к Небеси́ / гроб Пречи́ стыя Богоро́ дицы есть, / возводя́ пою́ щия / Боже́ ственное / Сея́ успе́ ние.

Стих: Кля́ тся Госпо́ дь Дави́ ду и́ стиною / и не отве́ ржется ея.

Егда́ ко из Тебе́ / Рожде́ нному преста́ вилася еси́, / снидо́ шася на о́ блацех / те́ ло Твое́ погребсти́, / Де́ во, апо́ столи.

Сла́ ва, и ны́ не, глас и подо́ бен то́ йже:

Вси земноро́ днии, / стеце́ мся усе́ рдно / со Безпло́ тными / погребсти́ Ро́ ждшую / Творца́ тва́ ри.

НА ЛИТУРГИ́ И

Бла́ женны пра́ здника, песнь 6-я, обою́ кано́ нов со ирмосо́ м на 6.

Пророк Самуил был пятнадцатый и последний судия Израильский, живший за 1146 лет до Рождества Христова. Он происходил от колена Левиина, был сыном Елканы из Рамафаим-Цофима, с горы Ефремовой. Родился испрошенный у Господа молитвами своей матери Анны (почему и получил имя Самуил, что значит «испрошенный») и еще до рождения был посвящен Богу. Когда мальчику исполнилось 3 года, мать пошла с ним в Силом и по обету отдала его в скинию на попечение первосвященника Или́ я, который в то же время был и судьей над народом Израильским.

Пророк возрастал в страхе Божием, и уже в 12 лет ему было откровение о том, что Бог покарает весь дом первосвященника Или́ я за то, что он не обуздывает своих нечестивых сыновей.

Пророчество сбылось, когда филистимляне, убив 30 000 израильтян (среди них были и сыновья первосвященника Офни и Финеес), одержали победу и взяли Ковчег Божий. Услышав об этом, первосвященник Или́ й упал с седалища навзничь у ворот и, сломав хребет, умер. Жена Финееса, до которой слух о происшедшем дошел в тот час, когда рождался младенец, умерла со словами: «Отошла Слава от Израиля, ибо взят Ковчег Божий» (1Цар. 4: 22).

По смерти Или́ я Самуил сделался судьей народа Израильского. При нем Ковчег Божий был возвращен из плена самими филистимлянами, а после обращения израильтян к Богу они вернули себе и все города, которые взяли филистимляне. Состарившись, пророк Самуил поставил своих сыновей – Иоиля и Авию – судьями над Израилем, но они не наследовали честности и правосудия отца, так как были корыстолюбивы. Тогда старейшины Израиля, желая, чтобы народ Божий был «как прочие народы» (1Цар. 8: 20), потребовали у пророка Самуила поставить им царя. Пророк Самуил увидел в этом глубокое падение народа, которым до того времени управлял Сам Бог, возвещая волю через святых избранников. Оставляя должность судии, пророк Самуил спрашивал народ, не обидел ли он кого в продолжение своего правления, но никто не нашел за ним ничего. После обличения первого царя Саула в непослушании Богу, пророк Самуил помазал на царство святого Давида, который находил у него прибежище, спасаясь от преследования царя́ Саула. Пророк Самуил скончался, достигнув глубокой старости. Жизнь его описана в Библии (1Цар.; Сир. 46: 16–23). В 406 году мощи пророка Самуила были перенесены из Иудеи в Константинополь.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.