|
|||
Пе́сньБогоро́дицы:Вели́читдуша́моя́Го́спода:<см.основнойЧин>Песнь 1 Ирмо́ с то́ йже. Влады́ чнему повину́ яся, Арсе́ ние, Боже́ ственному повеле́ нию, / ца́ рскаго бога́ тства сла́ ву оста́ вил еси́, я́ коже Моисе́ й законода́ вец, / и, бе́ гая от челове́ к, А́ нгелом сожи́ тель был еси́, вку́ пе с ни́ ми веселя́ ся. Ты, мяте́ жей убега́ я, Арсе́ ние, я́ коже грехо́ вных исто́ чников, / безмо́ лвием язы́ к обузда́ л еси́. / Те́ мже немяте́ жен ум в молча́ нии соблю́ л еси́, / Боже́ ственнаго Ду́ ха быв достоле́ пнейший дом поко́ ища. Богоро́ дичен: Пресла́ вная, возглаго́ лашася о Тебе́ в ро́ дех родо́ в, / Бо́ га Сло́ ва во чре́ ве вме́ щшая, Чи́ ста же пребы́ вши, Богоро́ дице Мари́ е. / Те́ мже Тя вси почита́ ем, су́ щее по Бо́ зе заступле́ ние на́ ше. Песнь 3 Ирмо́ с: Утвержде́ й в нача́ ле небеса́ ра́ зумом/ и зе́ млю на вода́ х основа́ вши, / на ка́ мени мя, Христе́, за́ поведей Твои́ х утверди́, / я́ ко несть свят, па́ че Тебе́, Еди́ не Человеколю́ бче. От ры́ барей лове́ ц челове́ ков и Богосло́ в был еси́, му́ дре Иоа́ нне, / пренебре́ г оте́ ческую и мирску́ ю любо́ вь/ и Влады́ це Сло́ ву жела́ нием Боже́ ственным после́ дуя. Очище́ н душе́ вным о́ ком, о Богосло́ ве, / узре́ л еси́ неизрече́ нную сла́ ву, от Отца́ единоро́ днаго Сло́ ва и Сы́ на Бо́ жия, / И́ мже му́ дре вся Боже́ ственным бы́ ша Ду́ хом. Богоро́ дичен: Под Твое́ спаси́ тельное прибе́ жище притека́ ем, Богоро́ дице Де́ во, / и спаса́ емся наве́ та вра́ жия моли́ твами Твои́ ми/ и бу́ дущаго, Чи́ стая, избавля́ емся муче́ ния. Ин, ирмо́ с то́ йже О́ тче Арсе́ ние, твоея́ христоподража́ тельныя нищеты́ / о́ строе и зело́ ху́ ждшее ру́ бище пресла́ вное пе́ рвыя ри́ зы покры́ ло есть, / неизрече́ нныя сла́ вы одея́ ние тебе́ снабдева́ ющее. Претыка́ ния вра́ жия и велехва́ льных духо́ в, / от Бо́ га сокруше́ нием се́ рдца прие́ мый по́ мощь, Арсе́ ние, низве́ ргл еси́, / победоно́ сец, о́ тче, смире́ нием быв. Богоро́ дичен: Херуви́ мов и Серафи́ мов превы́ шши яви́ лася еси́, Богоро́ дице: / Ты бо еди́ на прия́ ла еси́ Невмести́ маго Бо́ га в Твое́ м чре́ ве, Нескве́ рная. / Те́ мже Тя, ве́ рнии вси, пе́ сньми, Чи́ стая, ублажа́ ем. Конда́ к преподо́ бнаго, глас 3: От Ри́ ма возсия́ л еси́, я́ коже со́ лнце вели́ кое, / и к Ца́ рскому гра́ ду дости́ гл еси́, преблаже́ нне, / словесы́ твои́ ми просвеща́ я сего́ и де́ лы, / вся́ ку неразу́ мия мглу отгоня́. / Сего́ ра́ ди тя почита́ ем, / отце́ в сла́ во, Арсе́ ние преподо́ бне. И́ кос: Услы́ шав глас Госпо́ день, преподо́ бне, / мирски́ я красоты́ оста́ вль, мона́ шествовал еси́, / а́ нгельскому житию́ поревнова́ в, Богому́ дре. / Те́ мже и яви́ лся еси́, весь преложе́ н, в телеси́ А́ нгел, / Христу́ принося́ поще́ ние и сле́ зы, непоро́ чну моли́ тву и стоя́ ние всено́ щное. / Те́ мже был еси́ храм Тро́ ицы, / о́ браз же мона́ хов, и наста́ вник доброде́ тели, / и чту́ щих тя всегда́ моли́ твенник тепл. / Сего́ ра́ ди тя чтим, отце́ в сла́ во, Арсе́ ние преподо́ бне. Та́ же седа́ лен апо́ стола, глас 8: Прему́ дрости на пе́ рси возле́ г и ра́ зума су́ щих навы́ к, / боже́ ственно возгреме́ л еси́: / в нача́ ле бе Сло́ во. / До́ бре написа́ в пе́ рвее безнача́ льное рождество́, пропове́ дал еси́ всем Сло́ ва воплоще́ ние. / Те́ мже и язы́ ком, я́ ко мре́ жею, улови́ в язы́ ки, / по благода́ ти Ду́ ха изуча́ еши концы́, и просвеща́ еши чудесы́, Богосло́ ве апо́ столе, / моли́ Христа́ Бо́ га грехо́ в оставле́ ние дарова́ ти/ пра́ зднующим любо́ вию святу́ ю па́ мять твою́. Сла́ ва, седа́ лен преподо́ бнаго: Молв жите́ йских убежа́ в и безмо́ лвие житие́ соверша́ я, / стра́ сти умертви́ л еси́, и ум впери́ л еси́ к Бо́ гу, / и столп о́ гненный показа́ лся еси́, и свети́ льник всех ве́ рных, чту́ щих тя, / ту́ чами же слез напая́ емь, яви́ лся еси́, я́ ко дре́ во плодови́ то, Богоно́ се Арсе́ ние. / Моли́ ся Христу́ Бо́ гу согреше́ ний оставле́ ние пода́ ти/ чту́ щим любо́ вию святу́ ю па́ мять твою́. И ны́ не, пра́ здника. Песнь 4 Ирмо́ с: Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / Ты моя́ и си́ ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́ дование, / не оста́ вль не́ дра О́ тча/ и на́ шу нищету́ посети́ в. / Тем с проро́ ком Авваку́ мом зову́ Ти: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче. Тя Гро́ мова сы́ на Госпо́ дь нарече́, тя греме́ ти Ду́ хом сподо́ би/ Своего́ от Отца́ Боже́ ственнаго и непостижи́ маго рожде́ ния неизрече́ нное. / Тем твою́, Богосло́ ве, всепра́ зднственную па́ мять пе́ сньми досто́ йно сла́ вим. Ты доброде́ тельми возше́ л еси́, апо́ столе, на высоту́, / ты узре́ л еси́ сла́ вою блиста́ ющее единоро́ дное Сло́ во во пло́ ти, / во Оте́ ческих безнача́ льно не́ дрех седя́ щее, / гла́ са же услы́ шати Оте́ ческаго сподо́ бился еси́, свиде́ тельствующа Того́ Сыновство́. Богоро́ дичен: Под Твое́ ны́ не прибега́ я заступле́ ние, / непотре́ бный раб Твой, Всенепоро́ чная, да не постыжу́ ся: / Тя бо к Бо́ гу и́ мам Предста́ тельницу и сте́ ну нера́ тну, / о Тебе́ и бу́ дущия да наслажду́ ся тишины́ и Боже́ ственныя жи́ зни, молю́ ся. Ин, ирмо́ с то́ йже Ты нуди́ тель естества́ яви́ лся еси́, Арсе́ ние, / ты стра́ сти, о́ тче, покори́ л еси́ у́ мному влады́ честву, я́ коже рабу́, сну повелева́ я. / Те́ мже и во всено́ щных бде́ ниих вопия́ л еси́: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче. Ты Бо́ га, преподо́ бне, жела́ тельне взыска́ л еси́, / ты я́ вльшагося мно́ жае возжела́ л еси́ / и, чистото́ ю Богови́ ден весь быв, к жела́ емому бесе́ довал еси́, / разуме́ в соедине́ нием вы́ шшаго вся́ каго постиже́ ния, о́ тче Арсе́ ние. Богоро́ дичен: Ты ве́ рных похвала́ еси́, Безневе́ стная, Ты Предста́ тельница, / Ты и прибе́ жище христиа́ н, стена́ и приста́ нище: / к Сы́ ну бо Твоему́ мольбы́ но́ сиши, Всенепоро́ чная, и спаса́ еши от бед/ ве́ рою и любо́ вию Богоро́ дицу Чи́ стую Тебе́ зна́ ющия. Песнь 5 Ирмо́ с: Вскую мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те незаходи́ мый, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ ннаго? / Но обрати́ мя и к све́ ту за́ поведей Твои́ х/ пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся. Во тьме ми́ ра просия́ вший, ви́ дев Свет Пречи́ ст, раствори́ лся еси́ любо́ вию/ и, свети́ льник благоче́ стия быв, многосе́ мейных ро́ ды язы́ к/ Богосло́ вия, Иоа́ нне, све́ том осия́ л еси́. Уве́ дев, я́ ко зако́ н Моисе́ ом се́ нный дан бысть, / Боже́ ственная же благода́ ть Христо́ м Бо́ гом на́ шим бысть, / богосло́ вным язы́ ком, сы́ не гро́ мов возлю́ бленне, благовести́ л еси́ Его́ Божество́. Богоро́ дичен: Ты ми покро́ в и держа́ ва, Пречи́ стая, / и утвержде́ ние, и стена́ неруши́ ма, и Тя призыва́ ю: / в нощи́ и во дни мя соблюда́ й от вся́ каго вре́ да велиа́ ра находя́ щаго, / да ве́ рою и любо́ вию сла́ влю Тя. Ин, ирмо́ с то́ йже Хода́ тая пе́ рвому, о́ тче, преступле́ нию первозда́ ннаго Ада́ ма благоче́ стно отри́ нул еси́, / вра́ жия до́ бре ви́ дя кова́ рствия, / те́ мже, в непоро́ чнем ликовству́ я пи́ щном приста́ нищи, Влады́ ку Христа́ моли́. Себе́ сама́ го отве́ ргся, вся́ каго сладостра́ стия отве́ рглся еси́ / и, на ра́ му крест твой нося́, Арсе́ ние, и Христа́ жела́ я, / на Небесе́ х снасле́ дник досто́ йне Сего́ показа́ лся еси́. Богоро́ дичен: Ма́ тернее дерзнове́ ние к Сы́ ну Твоему́ иму́ щи, Всечи́ стая, / сро́ днаго промышле́ ния о нас не пре́ зри, мо́ лимся, / я́ ко Тебе́ и еди́ ну, христиа́ не, ко Влады́ це очище́ ние ми́ лостивно предлага́ ем. Песнь 6 Ирмо́ с: Бе́ здна грехо́ в и прегреше́ ний бу́ ря мя смуща́ ет/ и во глубину́ ну́ жднаго ре́ ет мя отча́ яния, / но Твою́ кре́ пкую ру́ ку мне простри́, я́ ко Петро́ ви, / о Упра́ вителю, и спаси́. Угль Боже́ ственнаго огня́ прови́ де обра́ зно Иса́ ия, / очи́ стив устне́, проро́ чества сподо́ бися; / воплоти́ вшагося же Бо́ га Сло́ ва, блаже́ нне Иоа́ нне, ты яви́ лся еси́ напе́ рсник. Сло́ во Сый единоро́ дное, Еже в не́ дрех Оте́ ческих седя́ щее, / воплоще́ нно узре́ ся, Иоа́ нне блаже́ нне, / и я́ ко таи́ ннику возлю́ бленну тебе́ сказа́, / безпло́ тне Бо́ га никому́ же ви́ дети когда́. Богоро́ дичен: Просвети́ мою́ ду́ шу, ро́ ждшая озаре́ ние сла́ вы О́ тчи, / Де́ во Богоро́ дице Всепе́ тая, / Твою́ бо и́ стинную благода́ ть иму́ ще, бесе́ ды языковре́ дия возбраня́ емся. Ин, ирмо́ с то́ йже Му́ дрость плотску́ ю благоче́ стно безстра́ стием умертви́ л еси́, / не возлюби́ в насле́ дия земна́ го, преподо́ бне, / от Христа́ жела́ я, отче Арсе́ ние, в Вы́ шних насле́ дие восприя́ ти. Со́ лнце я́ вльшееся всено́ щное твое́ разреши́ стоя́ ние, / мы́ сленнаго со́ лнца несравне́ нное сия́ ние, по е́ же в нощи́ жития́ трудо́ в твои́ х, / просвеща́ я осия́ ти тебе́, Арсе́ ние. Богоро́ дичен: Иму́ щи сострада́ тельное, я́ ко ро́ ждши человеколю́ бное Сло́ во, / спаси́ нас го́ рькия и лю́ тыя напа́ сти, / Тя бо еди́ ну, ве́ рнии, Пречи́ стая Влады́ чице, заступле́ ние необори́ мое стяжа́ хом. Конда́ к, глас 2: Вели́ чия твоя́, де́ вственниче, кто пове́ сть? / То́ чиши бо чудеса́, и излива́ еши исцеле́ ния, / и мо́ лишися о душа́ х на́ ших, / я́ ко Богосло́ в и друг Христо́ в. И́ кос: Высоты́ Небе́ сныя уве́ дети и мо́ ря глубины́ испыта́ ти де́ рзостно есть и непостижи́ мо. / Я́ коже бо зве́ зды исчести́ и морски́ й песо́ к невозмо́ жно отню́ д, / си́ це и Богосло́ ва исправле́ ния изрещи́ недово́ льно есть. / Толи́ цеми того́ венцы́ Христо́ с, Его́ же возлюби́, венча́, / Ему́ же и на пе́ рси возле́ г, / и на та́ йней ве́ чери с Ним яде́, / я́ ко Богосло́ в и друг Христо́ в. Песнь 7 Ирмо́ с: Бо́ жия снизхожде́ ния/ огнь устыде́ ся в Вавило́ не иногда́, / сего́ ра́ ди о́ троцы в пещи́, ра́ дованною ного́ ю, / я́ ко во цве́ тнице, лику́ юще, поя́ ху: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. Усе́ рдно изше́ л еси́ уз ве́ щи, о всеблаже́ нне, я́ ко Бо́ жий предста́ тель, / и, Богодухнове́ ннаго быв ве́ стник Богосло́ вия, вопи́ ти научи́ л еси́: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. Я́ ко траву́ вмени́ л еси́ зла́ то и бога́ тство, о всеблаже́ нне, / и се́ но, я́ ко зла́ то, тебе́ де́ йством Боже́ ственным бысть, / богосло́ вящу Соде́ теля и Го́ спода: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. Дух Святы́ й, от Отца́ Безнача́ льнаго исходя́ щ/ и от Тебе́ неразде́ льне прие́ млемь, Сло́ ве Единоро́ дне Бо́ жий, / апо́ столом зва́ ти возвести́ л еси́: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. Богоро́ дичен: Храм и пала́ та Царя́ Христа́ была́ еси́ и одр еди́ на Соломо́ нов, / Его́ же, я́ коже рече́ Писа́ ние, окружа́ ют си́ льнии шестьдеся́ т, / с Тобо́ ю ны́ не, Де́ во, зову́ т и пою́ т: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. Ин, ирмо́ с то́ йже Па́ губу возмни́ в дре́ вних ми́ ров, о́ тче Арсе́ ние, злово́ ние терпя́, / и, благово́ ние Христо́ во быв прича́ стием благода́ ти, глаго́ лал еси́: / благослове́ н еси́, Бо́ же о́ тец на́ ших. В Боже́ ственный в телеси́ мрак вшед, о́ тче Арсе́ ние, / во Христе́ же поучи́ вся позна́ ти Отца́ Безнача́ льна и Ду́ ха, / Ю́ же в Тро́ ице Еди́ ницу воспе́ л еси́: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. Тро́ ичен: Всех у́ бо Го́ спода, Еди́ наго же еди́ ному Единоро́ дному Сы́ ну, / правосла́ вно Отца́ богосло́ вяще, Тя возвеща́ ем, / и еди́ наго ве́ дяще Твоего́ исходя́ ща Ду́ ха пра́ ваго, / Соесте́ ственна и Соприсносу́ щна. Богоро́ дичен: В ле́ то Безле́ тнаго неискусобра́ чно, Чи́ стая, родила́ еси́, / пре́ жде Безпло́ тное Сло́ во/ пло́ ти прия́ тием, Де́ во, породила́ еси́, Ему́ же пое́ м, согла́ сно зову́ ще: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. Песнь 8 Ирмо́ с: Седмери́ цею пещь/ халде́ йский мучи́ тель/ Богочести́ вым неи́ стовно разжже́, / си́ лою же лу́ чшею спасе́ ны, сия́ ви́ дев, / Творцу́ и Изба́ вителю вопия́ ше: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки. Я́ ко благоле́ пна и благознамени́ та пресла́ вная па́ мять твоя́, / благове́ стниче Иису́ сова Божества́, / Боже́ ственная, благоуха́ ющи, Це́ ркви возсия́. / Тем, ра́ дующеся, ве́ рнии, пое́ м: / о́ троцы, благослови́ те, свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки. Богосло́ ва иму́ ще ли́ ку чинонача́ льника, Тя от него́, Христе́, богосло́ вима, / Бо́ га возвеща́ ем со Отце́ м и Ду́ хом и, единонача́ льственне песносло́ вяще, вопие́ м: / о́ троцы, благосло́ вите, свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки. Богоро́ дичен: Воплоще́ ннаго родила́ еси́ Бо́ га Сло́ ва, Всенепоро́ чная, / Сего́ умоли́ огня́ мя изба́ вити: / се бо житие́ мое́ все отягчи́ ся, все порабо́ тися лю́ тыми греха́ ми. / Тем к Тебе́, Де́ во, прибега́ ю и Тя призыва́ ю, Обра́ дованную. Ин, ирмо́ с то́ йже По́ хотей, Арсе́ ние, душегу́ бных разжже́ ния, мучи́ тельныя же гее́ нны распале́ ние/ благоразу́ мно сле́ зными исто́ чники погаси́ л еси́, / но и нас от обою́ исхи́ тити непреста́ й моля́ Спа́ са ми́ ра Христа́, / Его́ же благослови́ м во вся ве́ ки. Седмь седми́ цею, преподо́ бне, умиле́ ния пещь вавило́ нскую себе́ разже́ гл еси́, / в не́ йже ороша́ емь просвеще́ нием благода́ ти, Соде́ телю и Спа́ су вопия́ л еси́: / о́ троцы, благослови́ те, свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки. Тро́ ичен: Трисве́ тлое Божество́, еди́ ну сия́ ющее зарю́, / от еди́ наго Триипоста́ снаго естества́, Роди́ теля Безнача́ льна, / единоесте́ ственно же Сло́ во Отцу́ и сца́ рствующаго Единосу́ щнаго Ду́ ха, / о́ троцы, благослови́ те, свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки. Пе́ сньБогоро́ дицы: Вели́ читдуша́ моя́ Го́ спода: < см. основнойЧин>
|
|||
|