Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Мұсылмандарды күпірлікте айыптау – бидғаттарды жақтаушылардың өзгермейтін сипаты.



Суннетті ұ станушылар (ә һ лю-Суннә ) кү пірлік жасағ ан мұ сылманды, оғ ан оның амалы кү пірлік (куфр) екендігі туралы дә лел ұ сынылмайынша, кә пір деп атамайды. Ал дә лелді ұ сыну қ ұ қ ығ ы адамның білімінің денгейіне байланысты.

Қ ұ ран мен Сү ннет ә рекет пен оны жасаушының арасында айырмашылық жасайды, ө йткені кү пірлікті жасағ анның ә рбірі кә пірге айналмайды. Ал Исламның қ андай да бір ү кімін теріске шығ арушы мен оғ ан қ ате тү сіндірме жасайтынның (тауиль) арасында айырмашылық бар, ө йткені біріншісі, екіншісінен ерекше, кә пір болады.

Сондай-ақ жалпы жә не жеке ү кімнің (жағ дайдың ) арасында да айырмашылық бар, мысалы, " «Қ ұ ран жаратылғ ан», - деп айтқ ан адам кә пір болады" дегенге ғ алымдардың бірауызды келісімі (ижмә ’) бар, бірақ, осығ ан қ арамастан, осы сө зді бір нақ ты мұ сылман айтса, онда бұ л мә селені жеке қ арастыру қ ажет болады, мұ ны шейхуль-Ислам Ибн Таймийя былай деп тү сіндіргеніндей: «Мұ сылмандардың кейбір ә мірлері «Қ ұ ран – жаратылғ ан, жә не болашақ ө мірде ешкім Аллаһ ты кө рмейді» дейтін жә хмилердің айтатын нә рсесін айтатын. Олар осыны адамдардың арасында тарататын, жә не ө зінің шақ ыруына жауап бермегендерді қ инап жазалайтын, жә не ө зіне ілеспегендерді кү пірлікте айыптайтын. Біреуді тұ тқ ынғ а алып, оғ ан ө здерінің «Қ ұ ран – жаратылғ ан» деген сенімдерін мойындатпайынша босатпайтын. Олар ө здерінің ә кімдері етіп тек осыны мойындағ андарды ғ ана тағ айындайтын жә не тек осындай адамдарғ а ғ ана қ азынадан кө мек беретін. Осығ ан қ арамастан, имам Ахмад Аллаһ тан оларғ а рақ ым етіуін жә не оларды кешіруін сұ райтын, ө йткені ол: «Олардың ө здері осынысымен Аллаһ тың Елшісіне (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) қ айшы келіп жатқ анын тү сінбейді», - деп есептейтін. Олар Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) алып келген нә рсесін тікелей жоқ қ а шығ армайтын, алайда, олар мә тіндерді қ ате тә псірлейтін жә не ө здерін осығ ан ү йреткендерге соқ ыр тү рде ілесетін”. Қ з.: “Мә жму‘уль-фатауа” 3/229-231.

Шейх Ибн ‘Усаймин былай деген: «Кө пқ ұ дайшылық, кү пірлік, Аллаһ тың қ аһ арын тудыратын нә рселерді жасағ ан біреуді мү шрик, кә пір, лағ ынеттелген деп айыптауғ а болмайды, ө йткені бұ л мә селеде ү кім (хукм) шығ арудың ө зіндік шарттары (шурут) мен тыйымдары (мә уани’) бар. Біз ө сім жеумен (ә р-риба) айналысушығ а ол лағ ынеттелген деп айтпаймыз, ө йткені оғ ан Аллаһ тың лағ ынетінің тү суіне білімсіздік, кү мә н секілді нә рселер кедергі болуы мү мкін. Кө пқ ұ дайшылық қ а да қ атысты осылай. Біз кө пқ ұ дайшылық (ширк) амалдарын жасап жү рген белгілі бір адамды мү шрик, деп айта алмаймыз, ө йткені сол жерді мекендейтін ғ алымдардың салғ арттық тарының себебінен, оғ ан дә лел (ақ иқ ат) жетпеген болуы мү мкін [1]. ... Ә руақ тардан кө мек сұ рау кө пқ ұ дайшылық болып табылады, алайда осындай амал жасап жү рген белгілі бір адамды, оғ ан дә лелдің (ақ иқ аттың ) жеткені толық айқ ын болмайынша, мү шрик деп атауғ а болмайды. Қ з.: “ә л-Қ аулюль-муфид шарх Китаби-ттаухид” 29-30.

Мұ сылмандарды кү пірлікте айыптау – бидғ аттарды жақ таушылардың ө згермейтін сипаты.

Имам ә л-Ә сбахани былай деп айтатын: “Ә һ лю-Суннә уә л-жама’а, бірін-бірі кү пірлікте айыптайтын хауариждер, рафидилер жә не қ адарилер сияқ ты бидғ аттың жақ таушыларынан ерекше, бірін-бірі кү пірлікте айыптамайды! Егер олардың жетеуі бір мә жілісте бас қ осса, онда бірін-бірі кү пірлікте айыптауының себебімен міндетті тү рде тарап кетеді. Олар  - Аллаһ олар туралы: « Яһ удилер: «Христиандар тура жолмен жү рмейді», - деді, ал христиандар: «Яһ удилер тура жолмен жү рмейді» (ә л-Бақ ара; 113), - деген яһ удилер мен христиандар сияқ ты”. Қ з.: “ә л-Хужжә ” 2/255.

Такфир мә селесінде адамдар екі тү рлі шекке шығ ушылық қ а тү сті.

Біреулер Аллаһ пен Оның Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) кә пір деп атағ андардың ө зін, мысалы, яһ удилер мен христиандарды, кә пір деп атауғ а қ орқ ады. Ал ө згелері қ арама-қ айшы шекке шығ ып, ө здерін осығ ан қ ұ қ ық ты деп санап, мұ сылмандарды кү пірлікте айптай бастады. Жағ дайдың жеткен шегі соншалық ты – ө зін жә не дү ние жү зі бойынша бірнеше адамдарды ғ ана мұ сылман деп санайтындар пайда болды. Сондай-ақ олар қ азіргі кезде бү кіл дү ние жү зінде Ислам жері (даруль-Ислам) жоқ деп санайды.

Хузайфа Аллаһ тың Елшісінің (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай дегенін баяндағ ан: «Ақ иқ атында, мен сендер ү шін Қ ұ ранды оқ итын жә не оның ә демілігі оның жү зінен байқ алатын жә не Исламның қ орғ аушысына айналатын адамнан қ орқ амын. Кейін ол Қ ұ ранды артына тастап қ алдырады да, ө зінің кө ршісіне қ ылыш алып тап береді жә не оны ширкте (кө пқ ұ дайшылық та) айыптайды». Хузайфа: “Уа, Аллаһ тың пайғ амбары, олардың қ айсысы кө пқ ұ дайшылық қ а жақ ын: айыптаушысы ма, ә лде айыпталушысы ма?! ”, – деп сұ рады.  Ол: « Жоқ, айыптаушысы », - деді. Ә л-Бухари “ә т-Тарих” 297, Ибн Хиббан 81. Хадистің сахихтығ ын имам ә л-Хайсами, хафиз Ибн Кә сир жә не шейх ә л-Ә лбани растағ ан. Сондай-ақ “ә с-Сильсилә ә с-сахиха” (3201) қ араң ыз.

Біз бү гінгі кү ні Пайғ амбарымыз (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) қ орық қ ан нә рселердің орындалып жатқ анына куә болудамыз. Нендей жиі жағ дайда ақ иқ атқ а ілесіп жү ргендер: «Дұ рыс жасап жатырмын», - деп ойлап, ө здерінің сенімдері мен ә дістерін (манһ ажын) толығ ымен ө згертіп жіберді! Ақ иқ атқ а ілесу – ө те жақ сы, бірақ бастысы – ақ иқ аттың ү стінде жан тапсыру.

Аллаһ Тағ ала біздіПайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) осы хадисте айтқ ан адамдардан болудан сақ тасын. Пайғ амбарымыз (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) қ орық қ ан нә рседен қ орқ у барлық мұ сылмандарғ а міндеттілік болып табылады.

Ал соң ында біз ә лемдердің Раббысы – Аллаһ қ а мадақ айтамыз!

Пайғ амбарымыз Мухаммадқ а, оның отбасы мү шелеріне, сахабаларына жә не оларғ а ық ыласты тү рде ергендерге Аллаһ тың сә лемі мен игілігі болсын.

Дереккө зі: «Ғ алымдар жә не олардың Исламдағ ы орны» мақ аласы
http: //www. toislam. ws сайты дайындағ ан

 


[1] Егер шейх Ибн ‘Усаймин себеп ретінде адамдарғ а ақ иқ атты жеткізуде салғ ырттық кө рсетіп жатқ ан ғ алымдарды атап жатқ ан болса, онда ғ алымдар мү лдем жоқ Ресей немесе Еуропа сияқ ты елдерінің мұ сылмандары туралы не айтуғ а болады?!



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.