|
|||
МҰТЫЛҒАННЫҢ ӨМІРІҰ лық пен елге жағ ындым, Туғ ан елiм – надан жұ рт, ДИКТОР: Шә кә рім Абай турасында: " Ер жеткен соң сол кісіден тағ ылым алып, ә ртү рлі кітаптарын оқ ып, насихат тың дап, аз ғ ана ғ ылымның сә улесін сездім". - деп жазады. Сондық тан болар, ақ ынның ө мірге деген кө зқ арасы, ойы, пә лсапасы Абаймен ү ндес. Оның ө лең дері ХІХ ғ асыр соң ы мен ХХ ғ асыр басындағ ы қ азақ қ оғ амында болып жатқ ан ө згерістерге ү н қ осты. Шә кә рім қ азақ қ оғ амының рухани ө суіне ық пал етті. Жастарды ғ ылым, білім, ө нерге баулыды. Қ амық қ ан қ азақ кө ң іліне жұ баныш болды. Дү ниені ө лең мен ө рген ақ ын " Кел, жастар, біз бір тү рлі жол табалық " атты туындысында Абайдан, оның ө лең дерінен ү лгі алуғ а шақ ырады. ГРАФИКА: Кел жастар, біз біртү рлі жол табалық, Арам, айла, зорлық сыз мал табалық. Ө шпес ө мір, таусылмас мал берелік Бір білімді данышпан жан табалық. Ал, енді олай болса, кімді аталық, Қ азақ та қ ай жақ сы бар, кө з саларлық. Шын іздесек - табармыз шыны ғ алым! Жалыналық Абайғ а, жү р баралық! ДИКТОР: Білім-ғ ылымның қ адір-қ асиетін кеш тү сінсе де, терең інен ұ ғ ып, ү йреніп, қ азыналарғ а кө п ү ң ілген. Ө з елінің сө з мұ расына қ оса, басқ а жұ рттың мә дениетін, асылдарын мең герген Шә кә рім Абай мектебінде тек ақ ындық ты ғ ана емес, кемең герлікті, ө мір жайлы пә лсапалық ой тү юді ү йренеді. " Ызақ орлар", " Қ ұ марлық " атты ө лең дерінде адам бойындағ ы жасандылық пен жағ ымсыз қ асиеттерді сынғ а алады. Бір сө збен айтқ анда сол тұ стағ ы қ азақ қ оғ амының диагнозын дө п қ оя білген. ГРАФИКА: Қ азақ тың жаманы болмас, Жаманнан аманы болмас. Бірігіп іс қ ылатұ ғ ын, Тү зелер заманы болмас. Бұ л елде адалдық бар ма, Ондайын байқ адың дар ма? Істейді нені де болса, Наданғ а арамдық ар ма? Ар сатар шайғ а да болса, Бір асам майғ а да болса, Ізденіп табады, жейді Арамды қ айда да болса. Жуаны қ ылады зорлық, Момынның кө ргені қ орлық. Теп-тегіс қ улық пен ұ рлық, Ал енді қ айтіп ел болдық? ДИКТОР: Қ азақ тың жыр дастандарын жетік білген Шә кә рім поэзиясының алтын арнасы қ азақ тың тө л жә не шығ ыс ә дебиеттерінен бастау алады. Ол Шығ ыс шайырларының ізімен адам бойындағ ы рухани қ ұ ндылық тарды жырлай отырып, ө з оқ ырманын адам жаратылысының мә ніне ү ң ілуге шақ ырды. Ақ ын кө птеген ө лең дерінде адам ақ иқ атты іздеу арқ ылы ғ ана ө зінің бастапқ ы болмысын, иманын сақ тайды деген тұ жырым жасайды. ГРАФИКА:
|
|||
|