Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Песнь 3. Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный 170 исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла



Песнь 3

Ирмо́ с: Твоя́ песносло́ вцы, Богоро́ дице, / живы́ й и незави́ стный 170 исто́ чниче, / лик себе́ совоку́ пльшия, духо́ вно утверди́, / в Боже́ ственней Твое́ й сла́ ве/ венце́ в сла́ вы сподо́ би.

Начина́ ющия отрокови́ цы де́ вы, / свещи́ нося́ щия све́ тло, бу́ дущее подпису́ ют: / из Нея́ бо роди́ тся просвеще́ ние зна́ ния, / реша́ щее пре́ лести омраче́ ние.

Ревну́ ющи дре́ вле Богому́ дренно, А́ нна моли́ тву исполня́ ет/ и Тебе́ привозлага́ ет святи́ лищу, Всенепоро́ чная, / свяще́ ннейшее зача́ тие име́ ти хотя́ щу и рождество́.

Со́ лнце простре́ лучи́, зря о́ блак све́ тлый, простира́ емь/ ма́ нием Боже́ ственным внутрь во свята́ я, / из Нея́ же одожди́ т оставле́ ние олядене́ вшим171 страстьми́.

Обожа́ ет мя Бог, всели́ вся в Тя за милосе́ рдие, Всенепоро́ чная, Чи́ стая, / укра́ дена сне́ дию пре́ жде ле́ стию змии́ ною, / и тли нетле́ ния па́ ки пи́ щу воздае́ т.

Ин

Ирмо́ с: Небе́ снаго кру́ га верхотво́ рче, Го́ споди, / и Це́ ркве Зижди́ телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твоей, / жела́ ний кра́ ю, / ве́ рных утвержде́ ние, / еди́ не Человеколю́ бче .

Доброде́ телей на го́ ру восте́ к, преподо́ бне, / во мрак виде́ ния вшел еси́ / и, разуме́ в, ели́ ко вмести́ л еси́ Непости́ жнаго естество́ м, / просвеще́ ния испо́ лнен, о́ тче, быв.

Рожде́ нный в верте́ пе172 за земны́ х избавле́ ние, / дре́ вле тя, в верте́ пе, всеблаже́ нне, живу́ ща, / све́ том озари́ Небе́ сным, я́ ко Па́ вла, / светоза́ рна показу́ я тя, о́ тче Григо́ рие.

Небе́ сная дверь, Христо́ ва Пречи́ стая Ма́ ти, / прило́ ги тя де́ монскими окружа́ ема, о́ тче, впери́ / и мо́ щна кре́ постию на них соде́ ла Ду́ ха благода́ тию.

Богоро́ дичен: Ра́ дуйся, еди́ на, ро́ ждшая вся́ ческих Го́ спода, / ра́ дуйся, жизнь челове́ ком исхода́ таившая, / ра́ дуйся, осене́ нная и несеко́ мая горо́, ве́ рных утвержде́ ние, / ра́ дуйся, Всенепоро́ чная.

Ин

Ирмо́ с: Еди́ не, ве́ дый челове́ ческаго существа́ не́ мощь/ и ми́ лостивно в не вообра́ жся, / препоя́ ши мя с высоты́ си́ лою, / е́ же вопи́ ти Тебе́, Святы́ й: / одушевле́ нный хра́ ме неизрече́ нныя сла́ вы Твоея́, Человеколю́ бче.

Свет из Све́ та Богови́ дно, всеблаже́ нне, прие́ м, / Це́ ркве свет был еси́. / Те́ мже и Свет тебе́ Боже́ ственный возсия́ разу́ мно, я́ коже есть пи́ сано, / и́ мже просвеща́ емь, пою́ щия озаря́ еши па́ мять твою́.

Воструби́ в догма́ тов гро́ мом, / я́ ко сте́ ны низложи́ л еси́ Иерихо́ нския ересе́ й де́ рзости вся и во́ инства/ и одоле́ ния побе́ ду возста́ вил еси́, / Воплоще́ ние Бо́ жие е́ же от Де́ вы пропове́ дав я́ сно.

Исто́ чнику му́ дрости приложи́ в уста́ твоя́, Богоприя́ тне, / и духо́ вныя поче́ рпл еси́ му́ дрости, Про́ кле, Боже́ ственныя во́ ды, / му́ тныя потопи́ в ре́ ки, всеблаже́ нне, Несто́ риева безбо́ жная мне́ ния.

Богоро́ дичен: И́ же горе́ 173 Отцу́ Единоро́ дный Сын неизрече́ нно сразумева́ емь, / единоро́ дный из Тебе́ до́ ле174, Пречи́ стая, па́ че вины́ и ра́ зума роди́ ся/ и обожа́ ет челове́ ка, Пречи́ стая Влады́ чице Богороди́ це: / те́ мже Тя сла́ вим.

Ин и́ кос предпра́ зднства:

В прама́ тери на́ шей о́ браз прообразова́ шеся, / егда́ вообрази́ ся есте́ ственный зра́ к от Де́ вы све́ тло, / я́ коже бо о́ на от ре́ бр без се́ мене произы́ де пра́ отца, / та́ ко и Сия́ без се́ мене Го́ спода роди́ / па́ че сло́ ва и помышле́ ния челове́ ческа и ра́ зума все́ х Безпло́ тных, / те́ мже тя́ та́ йно А́ нна науча́ я, пропове́ да я́ вственно я́ же от Де́ вы, / да с ра́ достию приведе́ ши Ю Го́ сподеви, / Та есть сень Небе́ сная.

Конда́ к Григо́ рия, глас 3:

Све́ тлое тя со́ лнце Це́ рковь познава́ ет, / доброде́ телей красота́ ми и исцеле́ ний луча́ ми/ всех просвеща́ я, Христо́ в уго́ дниче: / те́ мже пра́ зднуем честну́ ю па́ мять твою́ / и почита́ ем по́ двиги твоя́, / всеблаже́ нне о́ тче прему́ дре Григо́ рие.

Конда́ к Про́ кла, глас 4. Подо́ бен: Яви́ лся еси́:

Досто́ йно днесь торжеству́ ет/ всех градо́ в честне́ йший вои́ стинну в честно́ м преставле́ нии твое́ м, / о́ тче отце́ в, Про́ кле му́ дре.

Ин конда́ к свята́ го Про́ кла, глас 8. Подо́ бен: Взбра́ нной:

Всечестна́ го святи́ теля, Ца́ рскаго гра́ да престо́ л украси́ вшаго/ и сокро́ вищем безце́ нным того́ обога́ щшаго, пречестны́ ми мощми́ Златоу́ стовыми, / и́ мже сло́ во живо́ тно стяжа́, просвеща́ я ве́ рно чту́ щия его́, / пе́ сньми похвале́ ния того́ ра́ достно ублажи́ м, зову́ ще: / ра́ дуйся, архиере́ ю, о́ тче свяще́ нный.

Седа́ лен Григо́ рия, глас 4. Подо́ бен: Ско́ ро предвари́:

Боже́ ственною све́ тлостию озаря́ емь, / мрак изгна́ л еси́ душетле́ нных страсте́ й, Григо́ рие прему́ дре, / взя́ тся к безстра́ стия чисте́ йшей высоте́, / возсия́ л еси́ пресла́ вно врачева́ ний зари́, / всели́ вся в незаходи́ мый свет Ца́ рствия Христо́ ва.

Сла́ ва, Про́ кла, глас 3. Подо́ бен: Боже́ ственныя ве́ ры:

Боже́ ственный быв свяще́ ннопропове́ дник, / Боже́ ственным уче́ нием Це́ рковь обогаща́ я, тайноучи́ телю всехва́ льне, / и Богоро́ дицу Де́ ву Пречи́ стую пропове́ дал еси́ / и Несто́ рия посрами́ л еси́. / Те́ мже вси чтим ве́ рно па́ мять твою́, / прося́ ще прия́ ти ве́ лию ми́ лость.

И ны́ не, предпра́ зднства, глас 1. Подо́ бен: Ка́ мени запеча́ тану:

Восхвали́ те, де́ вы, ма́ тери, предпра́ зднуйте, / лю́ дие, славосло́ вите, свяще́ нницы, благослови́ те Пречи́ стую Ма́ терь Бо́ жию: / пло́ тию бо младе́ нствующи пре́ жде, / во храм принесе́ ся, я́ ко храм Бо́ жий святе́ йший. / Те́ мже пра́ здник соверша́ юще духо́ вный, воспое́ м Ю, / я́ ко Предста́ тельницу ро́ да челове́ ческаго.

Песнь 4

Ирмо́ с: Неизсле́ дный Бо́ жий сове́ т175/ е́ же от Де́ вы воплоще́ ния/ Тебе́, Вы́ шняго, проро́ к Авваку́ м, усмотря́ я, зовя́ ше: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Свяще́ ннии провозвести́ ша язы́ цы Тебе́, Чи́ стая, / бы́ ти село́ 176 невмести́ маго Естества́, / сего́ ра́ ди Тя ли́ цы де́ вственнии провожда́ ют, свещи́ нося́ ще во свята́ я.

Сла́ ву взят Иоаки́ м со А́ нною, / ходя́ ще и нося́ ще Тя с весе́ лием во святы́ й храм, хра́ ме Бо́ жий пресвяты́ й, / Чи́ стая и Всенепоро́ чная Влады́ чице.

Разреша́ ется изрече́ ние прароди́ тельное: / се бо процвете́ Лоза́, я́ же Грозд нетле́ нный нам плодоно́ сит, / вино́ нося́ щий весе́ лия конце́ м.

Еди́ ну Тя Всенепоро́ чную Соде́ тель Сло́ во обре́ т, / всели́ ся во Твое́ чре́ во, содева́ я на́ ше спасе́ ние благода́ тию, Пречи́ стая, / за неизглаго́ ланную ми́ лость.

Ин

Ирмо́ с: Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / Ты моя́ и си́ ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́ дование, / не оста́ вль не́ дра О́ тча, и на́ шу нищету́ посети́ в. / Тем с проро́ ком Авваку́ мом зову́ Ти: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Нас ра́ ди стра́ нным соше́ ствием быв, Григо́ рие, стра́ нен благосты́ нею, / тебе́ Его́ ра́ ди стра́ нна ви́ дев, от оте́ чества бы́ вша прия́ т/ и Боже́ ственна насле́ дника Своего́ Ца́ рства, доброде́ тельми укра́ шена, соде́ ла.

За Христа́, нас ра́ ди младе́ нствовавшаго, и О́ трока, преподо́ бне, бы́ вша, / отроко́ в учи́ лищу вдал еси́ тебе́ сама́ го, младе́ нец зло́ бою, Богому́ дре о́ тче, быв, / и Боже́ ственным смире́ нием вра́ жию зло́ бу смири́ л еси́, блаже́ нне Григо́ рие.

Ту́ чами твои́ х слез, о́ тче Григо́ рие, я́ коже росо́ ю Боже́ ственною, напая́ емь, / вся́ ку возрасти́ л еси́ доброде́ тель, вся́ кое благопло́ дие пра́ вды процве́ л еси́, / я́ ко дре́ во плодоно́ сное, при исхо́ дищах вод насажде́ н соверше́ ннаго по́ стничества.

Богоро́ дичен: Ма́ ти Бо́ жия, Благослове́ нная, Всенепоро́ чная, / души́ моея́ я́ звы исцели́, сла́ сти утоли́ плотски́ я, / омраче́ нное се́ рдце мое́ просвети́, умири́ ум мой/ и вся́ каго вре́ да, и вра́ жиих мя напа́ стей изба́ ви.

Ин

Ирмос: Го́ ру Тя, благода́ тию Бо́ жиею приосене́ нную, / прозорли́ выма Авваку́ м усмотри́ в очи́ ма, / из Тебе́ изы́ ти Изра́ илеву провозглаша́ ше Свято́ му 177 / во спасе́ ние на́ ше и обновле́ ние.

Глаго́ л веща́ ния и догма́ тов благогла́ сный уче́ ний твои́ х гром/ Це́ рковь Бо́ жию му́ дро веселя́ т, / ерети́ ческое отго́ нят свире́ пство, священноявле́ нне Про́ кле всесла́ вне.

Я́ коже зла́ то огне́ м, свяще́ ннейше, воздержа́ нием/ честно́ е те́ ло твое́ очи́ стив, му́ дре, красно́ показа́ л еси́ Творцу́. / Сего́ ра́ ди тебе́ одея́ ние свяще́ нства ве́ чно дарова́.

Зна́ ние Боже́ ственное навы́ к, быв я́ ко иера́ рх свяще́ нный, / благопода́ тно про́ чее всем препо́ дал еси́ просвеще́ ние/ и Боже́ ственныя све́ тлости во спасе́ ние душ, достосла́ вне.

Богоро́ дичен: Угль Боже́ ственный во утро́ бе, Всенепоро́ чная, прие́ мши па́ че ума́, / не опали́ лася еси́ и́ стинно: / купина́ бо издале́ ча обра́ зно Твое́ Рождество́ прообразова́ / во спасе́ ние на́ ше и обновле́ ние.

Песнь 5

Ирмо́ с: Ужасо́ шася вся́ ческая/ о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й: / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га/ и родила́ еси́ Безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя/ мир подава́ ющая.

О́ блацы да воска́ плют пра́ вду днесь, / я́ ко на Небеси́ бо простира́ ется Боже́ ственный о́ блак во хра́ ме Бо́ жии, / и́ же ка́ плет сла́ дость, всю го́ ресть душ на́ ших изъе́ млющу.

Стра́ нно Твое́ зача́ тие, стра́ нно Твое́ и рождество́, стра́ нно твое́ происхожде́ ние, Де́ во, / е́ же внутрь святи́ лища введе́ ние, / стра́ нна и пресла́ вна Твоя́, сло́ во превосходя́ ща и помышле́ ние, Пречи́ стая.

Всю Тебе́ освяти́ Дух Всесвяты́ й, внутрь хра́ ма пребыва́ ющу/ и пита́ ему пи́ щею небе́ сною, Неве́ сто О́ тча прекра́ сная, / сего́ ра́ ди была́ еси́ и Сло́ ва Роди́ тельница.

К Тебе́ мою́ всю наде́ жду, Отрокови́ це, полага́ я, / к щедро́ там твои́ м прибега́ ю: / вре́ да де́ монскаго яви́ неприча́ стну па́ дшую ду́ шу мою́ / и изнемо́ гшую сласте́ й потопле́ нми.

Ин

Ирмо́ с: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те Незаходи́ мый, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ ннаго, / но обрати́ мя и к све́ ту за́ поведей Твои́ х/ пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся.

Де́ ланием словесе́ лоза́ показа́ лся еси́ плодоно́ сна, преподо́ бне, / доброде́ телей зре́ лыя и велича́ йшия принося́ щая гро́ зды, / спасе́ ния вино́ духо́ вное точа́ щия, о́ тче, / и ве́ рных сердца́ веселя́ щее.

Сла́ вный Рим, о́ тче, от восто́ ка тя свети́ льника незаходи́ ма прие́ м ве́ рою, / просвети́ ся честны́ ми твои́ ми дарова́ нии: / Христа́ бо име́ л еси́ в души́ я́ ко свет, / ви́ дящия тя, о́ тче, озаря́ юща.

Ползя́ щаго зми́ я и наблюда́ ющаго твою́ пя́ ту, Григо́ рие, / бо́ дростию Боже́ ственною в путе́ х жи́ зни ходи́ я́ ко Бо́ жий уго́ дник, / я́ ко за́ поведей Христо́ вых де́ латель, умертви́ л еси́ си́ лою Ду́ ха.

Богоро́ дичен: Предста́ тельнице ми́ ра, Ма́ ти Присноде́ во, Ты мя окорми́, / и путево́ дстви мя на пра́ вый путь, / и напра́ ви к пра́ вды стезя́ м пра́ вым помышле́ ние мое́, / души́ ше́ ствия исправля́ ющи.

Ин

Ирмо́ с: Просвети́ вый сия́ нием прише́ ствия Твоего́, Христе́, / и освети́ вый Кресто́ м Твои́ м ми́ ра концы́, / сердца́ просвети́ све́ том Твоего́ Богоразу́ мия/ правосла́ вно пою́ щих Тя.

Светоно́ сен, я́ ко свети́ льник, всеблаже́ нне, быв, / Боже́ ственныя Це́ ркве яви́ лся еси́ побо́ рник, / и Бо́ жие уясни́ л еси́ е́ же из Де́ вы Всесвяты́ я Рождество́ невра́ щное, сла́ вне.

Воплоще́ ние Бо́ жие из Де́ вы сла́ вное/ догма́ тов в пра́ щу178 вложи́ в, / яко́ иноплеме́ нника Голиа́ фа, низложи́ л еси́ Несто́ риев свире́ пый нрав, / я́ ко дре́ вле Боже́ ственный Дави́ д.

Па́ вловыми уче́ нии сый испо́ лнен/ и того́ виде́ ния узре́ в, всеизбра́ нне, / Елиссе́ й вторы́ й показа́ вся, / ма́ стию Боже́ ственною, свяще́ нством, пома́ зан та́ инственно.

Богоро́ дичен: Ни смуще́ ния, ни смеше́ ния во утро́ бе прия́ т Де́ вы/ Бог, пло́ тию происходи́, / но е́ же бе, пребы́ сть Бог и Челове́ к, / невра́ щно де́ йствы явля́ емь.

Песнь 6

Ирмо́ с: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е/ соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим .

Укре́ пльшеся Боже́ ственно благода́ тию, Боже́ ственныя Де́ вы родите́ лие/ Сию́ я́ ко непоро́ чную голуби́ цу во свята́ я воспита́ тися любо́ вию возлага́ ют.

Тебе́, хотя́ щей приима́ ти Свет, из Све́ та происходя́ щий, / свещи́ вжига́ юще, отрокови́ цы, Чи́ стая, / предхло́ дят светови́ дно к Боже́ ственному хра́ му, ликовству́ юще.

Полна́ сла́ вы Пала́ та, / вели́ кое проро́ ков оглаше́ ние, Престо́ л Святы́ й внутрь свята́ я вво́ дится, / Царю́ всех гото́ вящися.

Пою́ Твое́, Отрокови́ це, зача́ тие, пою́ Твое́ и неизрече́ нное рождество́, / пою́ и покро́ в Твой, и́ мже вре́ да вся́ каго избавля́ емся, / к Твоему́ оти́ шию прибега́ ющии.

Ин

Ирмо́ с: Очи́ сти мя, Спа́ се, / мно́ га бо беззако́ ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ ся: / к Тебе́ бо возопи́ х, и услы́ ши мя, / Бо́ же спасе́ ния моего́ .

Ма́ нием179 е́ же к Бо́ гу обожа́ емь, свяще́ ннейше, / виде́ нии та́ инственными и Боже́ ственными осия́ нии/ я́ ко проро́ к Боже́ ственный, я́ ко Бо́ жий уго́ дник сподо́ бился еси́ Бо́ жия благода́ ти.

Молчали́ во твою́ жизнь соверши́ л еси́, Богодухновенне, / мяте́ жей жите́ йских яви́ лся еси́ бо́ льший, и страсте́ й вы́ шший, / и земли́ всея́ стра́ нен же и пришле́ ц.

Я́ ко зерца́ ло чи́ стое, Боже́ ственною заре́ ю обогати́ лся еси́, / я́ ко сосу́ д свяще́ нный, храм украси́ л еси́, го́ рнюю, Григо́ рие, / и перворо́ дных Це́ рковь просвети́ л еси́.

Богоро́ дичен: Мари́ е, чи́ стая пала́ та Царе́ ва, / бы́ вша мя разбо́ йником нечи́ стый верте́ п моли́ твами Твои́ ми очи́ стивши, / из Тебе́ ро́ ждшемуся храм свят покажи́.

Ин

Ирмо́ с: Обы́ де нас после́ дняя бе́ здна, / несть избавля́ яй, / вмени́ хомся, я́ ко о́ вцы заколе́ ния. / Спаси́ лю́ ди Твоя́, Бо́ же наш: / Ты бо кре́ пость немощству́ ющих и исправле́ ние.

Обыше́ дшия, я́ ко зве́ ри, отгна́ л еси́ ересе́ й от ста́ да Христо́ ва побо́ рники/ жезло́ м разу́ мным твои́ х уче́ ний, Про́ кле блаже́ нне, / к па́ стве же правосла́ вия па́ ству испра́ вил еси́.

Я́ ко ин ковче́ г, Це́ ркви Христо́ ве те́ ло всеблаже́ ннаго Златоу́ ста/ вдал еси́ твои́ ми, Про́ кле, поуче́ ньми/ и возвесели́ л еси́ правосла́ вных ли́ ки прису́ тствием его́.

На вели́ кое возше́ д седа́ лище, преподо́ бне, / велича́ йшими исправле́ нии украси́ л еси́ то́ е Боголе́ пно. / Те́ мже, соше́ дшеся, благохва́ лим тя, архиере́ е, великому́ дренне Про́ кле сла́ вне.

Богоро́ дичен: Яви́ лася еси́ Херуви́ мов, Богоблагода́ тная Де́ во, преиму́ щи: / на ра́ мех бо носи́ ма те́ ми, Чи́ стая, / объя́ тии Твои́ ми носи́ ла еси́. / Те́ мже Тя при́ сно, Богоро́ дице, вси́ сла́ вим.

Кондак предпра́ зднства, глас 4. Подо́ бен: Яви́ лся еси́ днесь:

Весе́ лия днесь вселе́ нная испо́ лнися вся/ в благознамени́ том пра́ зднице Богоро́ дицы, / зову́ щи: / Та есть сень Небе́ сная.

И́ кос:

И́ же всех Творе́ ц, Созда́ тель и Влады́ ка, / неизрече́ нным благоутро́ бием приклони́ выйся, еди́ нем человеколю́ бием Свои́ м, / его́ же Свои́ ма устро́ и рука́ ма, ви́ дев па́ дша, уще́ дри/ и возста́ вити сего́ благоволи́, зда́ ние Боже́ ственнейшее, / и истоще́ нием Свои́ м, я́ ко благ естество́ м и ми́ лостив. / Тем Мари́ ю Хода́ таицу прие́ млет и я́ ко Де́ ву и чи́ стую та́ инства, / из Нея́ на́ ше естество́ носи́ ти восхоте́: / Та есть сень Небе́ сная.

Песнь 7

Ирмо́ с: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии/ па́ че Созда́ вшаго, / но, о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́.

Светоно́ сное Тя я́ ко со́ лнце, прие́ млет храм святы́ й, / внутрь сия́ ющу зарю́ конце́ м спасе́ ния, Чи́ стая, / храм бы́ ти иму́ щую Сы́ на Бо́ жия, Де́ во.

Рука́ ми вси воспле́ щем, / избавле́ ния нося́ щую о́ бразы Неискусобра́ чную ви́ дяще: / руко́ ю бо А́ нгеловою пита́ ется, / Небе́ сный Хлеб нам я́ ко хотя́ щу неизрече́ нно породи́ ти.

Ду́ ши вся пра́ ведных подзе́ мныя благовести́ ша Тя, голуби́ це злата́ я, / поко́ й нося́ щу пото́ па разу́ мнаго проявля́ ют, / и во святы́ х свята́ я благоче́ стно ликовству́ ющу.

Я́ ко красна́, Кра́ снаго родила́ еси́, / неле́ поту на́ шу возвраща́ ющаго в пе́ рвый о́ браз, Отрокови́ це Всенепоро́ чная, / Ему́ же и пое́ м: / отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́.

Ин

Ирмо́ с: Бо́ жия снизхожде́ ния/ огнь устыде́ ся в Вавило́ не иногда́; / сего́ ра́ ди о́ троцы в пещи́ ра́ дованною ного́ ю, / я́ ко во цве́ тнице, лику́ юще, поя́ ху: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Слез пролия́ ньми греха́ огнь погаси́ л еси́, / безстра́ стия же во́ ду и врачева́ ний чи́ стое пи́ во песнопою́ щим то́ чиши, Григо́ рие: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Пла́ менною колесни́ цею, честны́ я любве́ соверше́ нием носи́ мь, / к высоте́ возше́ л еси́, / в не́ йже стяжа́ л еси́ твое́, Богому́ дре, житие́, зовы́ й: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Страсте́ й успи́ л еси́ треволне́ ния бо́ дренными стоя́ нми: / усну́ в же сном, пра́ ведным подо́ бно, / к све́ ту преше́ л еси́ невече́ рнему, зовы́ й: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Богоро́ дичен: Ме́ ртва бы́ вша грехо́ м и погиба́ юща, / Жизнь ро́ ждшая, Чи́ стая Де́ во, / оживи́ и спаси́ мя и гее́ нны исхити́, пою́ щаго: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Ин

Ирмо́ с: Тебе́, у́ мную, Богоро́ дице, пещь, / разсмотря́ ем, ве́ рнии, / я́ коже бо о́ троки спасе́ три Превозноси́ мый, / мир обнови́, во чре́ ве Твое́ м всеце́ л, / хва́ льный отце́ в Бог и препросла́ влен.

Те́ ло, и ум, и ду́ шу очи́ стив отъя́ тием страсте́ й, иера́ рше Про́ кле му́ дре, / отту́ ду догма́ тствовал еси́, / те́ ло, и ду́ шу, и ум от Де́ вы ро́ ждшагося Бо́ га кроме́ премене́ ния, / за е́ же спасти́ ны, прие́ мшаго.

Ты, ко Христу́ стяжа́ в, свя́ те, дерзнове́ ние, / на земли́ хва́ лящим песнопе́ сненно па́ мять твою́ сла́ вную/ вся́ ких напа́ стей изба́ витися моли́, / хва́ льнаго пою́ щим Бо́ га пресла́ внаго.

Огнь разу́ мный, в помышле́ ниих вжег твои́ х, / хвра́ стную180 и гнилу́ ю злочести́ ваго Несто́ рия е́ ресь попали́ л еси́. / Те́ мже ти мо́ лимся: / хвра́ стныя на́ ша сла́ сти, е́ же к Бо́ гу мольба́ ми твои́ ми, поже́ г, очи́ сти, сла́ вне.

Богоро́ дичен: Но́ сиши Бо́ га, пло́ тию обложе́ на, на объя́ тиих Твои́ х, Чи́ стая, / я́ коже Престо́ л Херуви́ мский, Нося́ щаго вся глаго́ лом си́ лы Своея́, / Ему́ же песнопое́ м, веселя́ щеся: / препе́ тый отце́ в Бо́ же и препросла́ вленный, благослове́ н еси́.

Песнь 8

Ирмо́ с: Слы́ ши, Отрокови́ це, Де́ во Чи́ стая, / да рече́ т у́ бо Гаврии́ л/ сове́ т Вы́ шняго, дре́ вний, и́ стинный: / бу́ ди к прия́ тию гото́ ва Бо́ жию, / Тобо́ ю бо Невмести́ мый с челове́ ки поживе́. / Тем и ра́ дуяся, вопию́: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Слы́ ши и разуме́ й, ста́ рче му́ дрый, –/ Заха́ рии А́ нна глаго́ лет, –/ сове́ том Боже́ ственным, Ю́ же и́ мам Отрокови́ цу Чи́ стую до́ блественною душе́ ю приими́, / Тоя́ бо ра́ ди бу́ дет избавле́ ние, / и в храм святы́ й введи́ Сию́, вопия́: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Благослове́ н еди́ н Госпо́ дь, возопи́ свяще́ нник: / жи́ зни вхо́ ды ны́ не указу́ ют я́ ве, нам объяви́ вше, / в ню́ же хо́ щет всели́ тися, Боговмести́ мую пала́ ту, Христо́ с, Царь вся́ ческих, / Ему́ же вопие́ т вся земля́: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Се, ста́ рче мудре́ йше, –/ А́ нна рече́ благогове́ йно, –/ до́ брейшую Отрокови́ цу, Ю́ же даде́ мне Бог, / све́ тло приими́ и проро́ чествуй еди́ ну, хотя́ щую в ве́ щи произнести́ пропове́ дания, / с ни́ миже вопие́ ши проро́ чески: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Ны́ не позна́ х, же́ но, я́ вственнейше, –/ разу́ мно рече́ ста́ рец, –/ дре́ во возраста́ ет посреде́ хра́ ма, / е́ же процвете́ т су́ що Боже́ ственный плод, в рай вводя́ щий/ сне́ дию изгна́ нныя тле́ ния, вопию́ щия ра́ достию: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Глаго́ л неизрече́ нных уче́ ний/ Твоя́ душа́, Отрокови́ це Чи́ стая, я́ ве бу́ дет, –/ ста́ рец рече́ я́ сно, –/ в Боже́ ственный сей, Де́ во, всели́ шися храм: / А́ нгелом бо пита́ ема, Сове́ та Вели́ каго А́ нгела роди́ ши. Ему́ же пое́ м: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Глас Ти поем, Отрокови́ це Чи́ стая, ра́ достно Гаврии́ лов: / ра́ дуйся, всех вина́ еди́ на ра́ дости, / ра́ дуйся, душ очище́ ние, яко ро́ ждшая избавле́ ние на́ ше и воздание, песнопою́ щих Тому́: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Ин

Ирмо́ с: Седмери́ цею пещь/ халде́ йский мучи́ тель/ Богочести́ вым неи́ стовно разжже́, / си́ лою же лу́ чшею спасе́ ны, сия́ ви́ дев, / Творцу́ и Изба́ вителю вопия́ ше: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки .

Твои́ ми к Бо́ гу мольба́ ми терпели́ вно де́ я, / прия́ л еси́, всеблаже́ нне, ве́ рою проси́ мое: / но́ щию бо спя́ щу, яви́ вся тебе́, А́ нгел/ меч пла́ менный вдаде́, стра́ сти се́ рдца отсека́ ющ, / и огне́ м тя невеще́ ственным очища́ ющ, и сла́ вою просвеща́ ющ неизрече́ нно.

Всесве́ тлое я́ ко со́ лнце, / разу́ мно возсия́ л еси́ све́ том доброде́ телей светоза́ рно, Григо́ рие, / чуде́ с же сия́ ньми озаря́ я всю зе́ млю и просвеща́ я благоче́ стно песнопою́ щия: / де́ ти, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те Христа́ во ве́ ки.

А́ нгельскаго песнопе́ ния слы́ шав, Григо́ рие, / еще́ ходя́ в ме́ ртвеннем твое́ м телеси́, / от него́ же чу́ вствия твоя́ душе́ вная я́ ве наслади́ в, / и Богови́ ден, и светоза́ рен позна́ лся еси́, зовя́ Влады́ це: / де́ ти, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Богоро́ дичен: Судию́ и Го́ спода па́ че сло́ ва ро́ ждшая, / Того́ я́ ко Сы́ на Твоего́, Всесвята́ я, умоли́ в час суда́, / осужде́ ния, и огня́, и тьмы несве́ тлыя, / и скре́ жета зубо́ в изба́ вити ве́ рою благоче́ стно песнопою́ щия: / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Ин

Ирмо́ с: В пещи́ о́ троцы Изра́ илевы, / я́ коже в горни́ ле, / добро́ тою благоче́ стия чисте́ е зла́ та блеща́ хуся, глаго́ люще: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Я́ ко в горни́ ле светоза́ рнем, всесла́ вне, чистото́ ю стра́ сти плотски́ я очи́ стив, / я́ ко зла́ то, всем возсия́ л еси́, воспева́ я: / вся дела́ Го́ спода по́ йте и превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Орга́ ном, блаже́ нне, честна́ го твоего́ язы́ ка, украша́ ема веща́ нием, Це́ рковь Бо́ жия/ на земли́ спаси́ тельное низше́ ствие воспева́ ет, всем глася́ щи я́ сно и вопию́ щи: / Тя превозно́ сим, Христе́, во вся ве́ ки.

Гусль Боже́ ственная яви́ лся еси́ и́ стинно, / веща́ ние возглаша́ ющая ве́ рою прие́ млющим Бо́ жие, е́ же к нам, спаси́ тельное Воплоще́ ние, / Про́ кле, о́ тче блаже́ нне, ве́ рою зовы́ й: / Го́ спода по́ йте дела́ и превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Богоро́ дичен: Сохрани́ в зна́ мения Твоего́, Де́ во, де́ вства невре́ дна Влады́ ка, / про́ йде Бог из Тебе́ па́ че смы́ сла, во е́ же спасти́ вопию́ щия: / Го́ спода по́ йте и превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Всяк земноро́ дный/ да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная Богоро́ дице, / Чи́ стая Присноде́ во .

Се Бо́ жия гора́ свята́ я со свеща́ ми све́ тлыми внутрь во свята́ я ше́ ствует, / от Нея́ же Ка́ мень отсече́ тся и тре́ бища181 и куми́ ры182 демонския истни́ т183, / челове́ ки же са́ мыя соде́ лает хра́ мы и честна́ я оби́ телища.

Кля́ тся Бог и ны́ не испо́ лни, / от коле́ на Иу́ дова нам дав Присноде́ ву, / Ея́ же чре́ во дре́ во возрасти́ т Жи́ зни, / смертоно́ сныя сне́ ди избавля́ ющее, паде́ нию пи́ щею подни́ кшия/ и укра́ деныя пре́ лестию змии́ ною.

Усты́ све́ тлыми А́ нна возопи́ в хра́ ме Бо́ жии: / Тебе́ привозлага́ ю, Ю́ же мне дал еси́, Отрокови́ цу, о Влады́ ко! / Из Нея́ же за милосе́ рдие неизглаго́ ланное, Плотоно́ сец яви́ вся, спасе́ ши мир, / его́ же созда́ л еси́, возвели́ чив Ю я́ ко Ма́ терь Твою́.

Се озари́ ся день спасе́ ния су́ щим в нощи́ лю́ тых: / дверь Небе́ сная, хра́ ма две́ ри отве́ рзши, со свеща́ ми вхо́ дит внутрь во свята́ я/ от святы́ я пита́ тися си́ лы, свято́ е Бо́ га вселе́ ние.

Просвети́, Чи́ стая, души́ моея́ о́ чи, Свет ро́ ждшая, / да не пости́ гнет мя грехо́ вная тьма́ глубоча́ йшая, / ниже́ глубина́ да покры́ ет мя отча́ яния, / но Сама́ мя спаси́ и окорми́ ко приста́ нищу Боже́ ственнаго хоте́ ния.

Ин

Ирмо́ с: Устраши́ ся всяк слух/ неизрече́ нна Бо́ жия снизхожде́ ния, / я́ ко Вы́ шний во́ лею сни́ де да́ же и до пло́ ти, / от Деви́ ческаго чре́ ва быв Челове́ к. / Те́ мже Пречи́ стую Богоро́ дицу, ве́ рнии, велича́ ем .

По́ ты по́ стническими греха́ угаси́ л еси́ у́ глие/ и с Небесе́ я́ ве огня́ в ви́ де благода́ ть прия́ л еси́, / не попаля́ ющую, му́ дре, но па́ че ороша́ ющую/ и кре́ постию тя си́ льна на стра́ сти показу́ ющую.

Я́ ко ши́ пок, в по́ стнических, о́ тче, процве́ л еси́ удо́ лиих184, Григо́ рие, / и я́ ко крин185 благово́ нный. / Сего́ ра́ ди то́ чиши ми́ ро благово́ нное, твоя́ ко́ сти оби́ льно уха́ ют186 жизнь: / по́ лны бо лани́ ты187 твоя́, я́ ко ча́ ши, арома́ т показа́ шася.

Днесь с на́ ми собо́ р по́ стников и преподо́ бных весели́ тся, патриа́ рхов и проро́ ков/ в па́ мяти твое́ й, блаже́ нне, спра́ зднуют нам апо́ столи и му́ ченицы, / с ни́ миже помина́ й чту́ щих тя ве́ рно, досточу́ дне.

Ра́ ка, иде́ же честно́ е и многострада́ льное те́ ло твое́ лежи́ т, / чуде́ с благода́ ть нам источа́ ет, о́ тче Григо́ рие, / освяща́ ющи на́ ша ду́ ши и телеса́, / обогати́ вшихся тобо́ ю и предста́ теля и те́ пла тя засту́ пника иму́ щих.

Богоро́ дичен: Глас Тебе́ Гаврии́ лов, ве́ рнии, ра́ достно привещава́ ем: / ра́ дуйся, раю́, Жи́ зни дре́ во прозя́ бший, / ра́ дуйся, реше́ ние кля́ твы, / му́ чеников венча́ ние, преподо́ бных похвало́ и челове́ ков благочести́ вых утвержде́ ние.

Ин

Ирмо́ с: О́ браз чи́ стаго Рождества́ Твоего́, / огнепали́ мая купина́ показа́ неопа́ льная; / и ны́ не на нас напа́ стей свире́ пеющую угаси́ ти, мо́ лимся, пещь/ да Тя, Богоро́ дице, / непреста́ нно велича́ ем.

О́ бразы и се́ ни мимоте́ к и и́ стинно Христа́ разуме́ в, / породи́ вся ба́ нею Креще́ ния, свяще́ нник же пома́ зан свяще́ ннейший. / Те́ мже и Богоро́ дицу, Того́ ро́ ждшую, пропове́ дал еси́.

Нра́ вы свяще́ нныя и догма́ ты Златоу́ стаго, блаже́ нне, впе́ рсил188 еси́, / ре́ вность же его́ свяще́ нную ве́ ры, / изры́ гнул еси́ догма́ тов твои́ х пучи́ ну, / ересе́ й пото́ ки изсуша́ ющую благода́ тию.

Уста́ ви свяще́ нными твои́ ми моли́ твами воздвиза́ емое на ны смуще́ ние/ и отжени́ 189 напа́ стей омраче́ ние и челове́ к всех озлобле́ ние, / я́ ко име́ я дерзнове́ ние ко Влады́ це и Бо́ гу на́ шему.

Богоро́ дичен: О, па́ че ума́ чуде́ с Твои́ х! / Бо́ жие бо Сло́ во, плоть бы́ вшее, еди́ на родила́ еси́ преесте́ ственно, Ма́ ти Де́ во, / вся́ ческая Боже́ ственным хоте́ нием му́ дре Содержа́ щаго, и окормля́ юща190, и соблюда́ юща.

Свети́ лен, Григо́ рия. Подо́ бен: Ученико́ в зря́ щим:

Святы́ ни храм был еси́, иера́ рше, / по Боже́ ственному же прича́ стию ны́ не благ быва́ еши и рая́ граждани́ н, / в не́ мже напитава́ ешися невозбра́ нно дре́ ва зна́ ния и нетле́ нныя сла́ вы, / па́ мять творя́, Григо́ рие му́ дре, о и́ же от любве́ ве́ рою хва́ лящих тя, свяще́ нный о́ тче.

Сла́ ва, и ны́ не, предпра́ зднства. Подо́ бен: Жены́, услы́ шите:

День предпра́ зднственный/ храм приво́ дит ны́ не пречи́ стым введе́ нием Богоро́ дицы Мари́ и, / Ю́ же пою́ т А́ нгели, и челове́ цы ублажа́ ют, / де́ вы же провожда́ ют, свещи́ нося́ ще и игра́ юще, в храм Госпо́ день.

На стихо́ вне стихи́ ры, глас 1. Подо́ бен: Небе́ сных чино́ в:

Прииди́ те, ве́ рнии, соше́ дшеся, пе́ сньми почти́ м/ от ма́ тере непло́ дныя пресла́ вно ро́ ждшуюся/ Богоневе́ стную Ма́ терь Творца́, / и с де́ вами же и свеща́ ми предъусря́ щем191 Ю, / в храм входя́ щу во свята́ я.

Стих: Приведу́ тся Царю́ де́ вы в след Ея́, / и́ скренния Ея́ приведу́ тся Тебе́.

Я́ коже цве́ ты разли́ чныя собра́ вше/ от разу́ мных цветнико́ в Ду́ ха слове́ с, / похва́ льныя венцы́ ра́ достно Де́ ве исплете́ м/ и предпра́ зднственный дар Ей/ досто́ йно принесе́ м.

Стих: Приведу́ тся в весе́ лии и ра́ довании, / введу́ тся в храм Царе́ в.

Да угото́ вятся две́ ри хра́ ма Госпо́ дня и да отве́ рзутся: / и дом сла́ вы, и еди́ ну, Превы́ шшую Небе́ с, / па́ че ума́ бы́ вшую, / да прие́ млют, ра́ дующеся, / и Христа́ Спа́ са да воспою́ т.

Сла́ ва, и ны́ не, глас то́ йже,  Гео́ ргия Никомиди́ йскаго:

Да ра́ дуется днесь Не́ бо свы́ ше, / и о́ блацы весе́ лие да кропя́ т/ о зело́ пресла́ вных вели́ чиих Бо́ га на́ шего: / се бо дверь, на восто́ ки зря́ щая, / ро́ ждшися от непло́ дове безпло́ дныя по обетова́ нию/ и Бо́ гу освяще́ на бы́ вши в жили́ ще, / днесь в храм я́ ко непоро́ чное приноше́ ние приво́ дится. / Да ра́ дуется Дави́ д, бряца́ я в гу́ сли: / приведу́ тся (рече) Царю́ де́ вы в след Ея́, / бли́ жния Ея́ приведу́ тся внутрь ски́ нии Бо́ жия, / внутрь очисти́ лища Его́, / воспита́ тися в жили́ ще пре́ жде век от Отца́ нетле́ нно Ро́ ждшагося/ во спасе́ ние душ на́ ших.

На Литурги́ и

Блаже́ нны предпра́ зднства, пе́ сни 3-я и 6-я. Проки́ мен, глас 1: Уста́ моя́ возглаго́ лют прему́ дрость, / и поуче́ ние се́ рдца моего́ ра́ зум. Стих: Услы́ шите сия́ вси язы́ цы, внуши́ те вси живу́ щии по вселе́ нней. Апо́ стол дне и у́ трешний под зача́ ло. Та́ же свята́ го, ко Евре́ ем, зача́ ло 351. Аллилу́ ия, глас 2: Уста́ пра́ веднаго поуча́ тся прему́ дрости, и язы́ к его́ возглаго́ лет суд. Стих: Зако́ н Бо́ га его́ в се́ рдце его́, и не за́ пнутся стопы́ его́. Ева́ нгелие дне и у́ трешнее под зача́ ло. И свята́ го Ева́ нгелие от Иоа́ нна, зача́ ло 36. Прича́ стен: В па́ мять ве́ чную будет праведник, от слуха зла не убоится.

Подоба́ ет ве́ дати, я́ ко а́ ще случи́ тся предпра́ зднство Вхо́ да Пресвяты́ я Богоро́ дицы в неде́ лю:



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.