|
|||
Вход. Проки́мен дне и чте́ния 3 преподо́бническая.Прему́ дрости Соломо́ новы чте́ ние (глава́ 3): Пра́ ведных ду́ ши в руце́ Бо́ жией, / и не прико́ снется их му́ ка. / Непщева́ ни бы́ ша во очеса́ х безу́ мных умре́ ти, / и вмени́ ся озлобле́ ние исхо́ д их. / И е́ же от нас ше́ ствие сокруше́ ние, / они́ же суть в ми́ ре. / Ибо пред лице́ м челове́ ческим а́ ще и му́ ку прии́ мут, / упова́ ние их безсме́ ртия испо́ лнено. / И вма́ ле нака́ зани бы́ вше, / вели́ кими благоде́ тельствовани бу́ дут, / я́ ко Бог искуси́ я/ и обра́ те их досто́ йны Себе́. / я́ ко зла́ то в горни́ ле, искуси́ их/ и, я́ ко всепло́ дие же́ ртвенное, прия́ т я. / И во вре́ мя посеще́ ния их возсия́ ют/ и, я́ ко и́ скры по сте́ блию, потеку́ т. / Су́ дят язы́ ком и облада́ ют людьми́, / и воцари́ тся Госпо́ дь в них во ве́ ки. / Наде́ ющиися Нань разуме́ ют и́ стину/ и ве́ рнии в любви́ пребу́ дут Ему́, / я́ ко благода́ ть и ми́ лость в преподо́ бных Его́ / и посеще́ ние во избра́ нных Его́. Прему́ дрости Соломо́ новы чте́ ние (глава́ 4): Пра́ ведник а́ ще пости́ гнет сконча́ тися, в поко́ и бу́ дет. / Ста́ рость бо честна́ не многоле́ тна, / ниже́ в числе́ лет исчита́ ется. / Седи́ на же есть му́ дрость челове́ ком, / и во́ зраст ста́ рости – житие́ нескве́ рное. / Благоуго́ ден Бо́ гови быв, возлю́ блен бысть/ и живы́ й посреде́ гре́ шник преста́ влен бысть. / Восхище́ н бысть, да не зло́ ба измени́ т ра́ зума его́ / или́ лесть прельсти́ т ду́ шу его́. / Раче́ ние бо зло́ бы помрача́ ет до́ брая, / и паре́ ние по́ хоти пременя́ ет ум незло́ бив. / Сконча́ вся вма́ ле, испо́ лни ле́ та до́ лга, / уго́ дна бо бе Го́ сподеви душа́ его́, / сего́ ра́ ди потща́ ся от среды́ лука́ вствия. / Лю́ дие же ви́ девше и не разуме́ вше, / ниже́ поло́ жше в помышле́ нии таково́ е, / я́ ко благода́ ть и ми́ лость в преподо́ бных Его́ / и посеще́ ние во избра́ нных Его́. Прему́ дрости Соломо́ новы чте́ ние (главы 5 и 6): Пра́ ведницы во ве́ ки живу́ т, / и в Го́ споде мзда их, и попече́ ние их у Вы́ шняго. / Сего́ ра́ ди прии́ мут Ца́ рствие благоле́ пия/ и вене́ ц добро́ ты от руки́ Госпо́ дни, / зане́ десни́ цею покры́ ет я и мы́ шцею защити́ т их. / Прии́ мет всеору́ жие рве́ ние свое́ / и вооружи́ т тварь в месть враго́ м. / Облече́ тся в броня́ пра́ вды/ и возложи́ т шлем суд нелицеме́ рен. / Прии́ мет щит непобеди́ мый преподо́ бие, / поостри́ т же напра́ сный гнев во ору́ жие, / спобо́ рет же с ним мир на безу́ мныя. / По́ йдут праволу́ чныя стре́ лы мо́ лниины/ и, я́ ко от благокру́ гла лу́ ка облако́ в, на наме́ рение полетя́ т. / И от каменоме́ тныя я́ рости испо́ лнь паду́ т гра́ ды, / вознегоду́ ет на них вода́ морска́ я, / ре́ ки же потопя́ т я на́ гло. / Сопроти́ в ста́ нет им дух си́ лы/ и, я́ ко ви́ хор, разве́ ет их, / и опустоши́ т всю зе́ млю беззако́ ние, / и злоде́ йство преврати́ т престо́ лы си́ льных. / Слы́ шите у́ бо, ца́ рие, и разуме́ йте, / навы́ кните, судии́ конце́ в земли́, / внуши́ те, держа́ щии мно́ жества/ и гордя́ щиися о наро́ дех язы́ к, / я́ ко дана́ есть от Го́ спода держа́ ва вам/ и си́ ла от Вы́ шняго. На стихо́ вне стихи́ ры, глас 1. Подо́ бен: Прехва́ льнии му́ ченицы: Прехва́ льному страстоте́ рпцу Росси́ йскому кня́ зю Бори́ су/ ве́ рне рабо́ тая, о́ тче наш Моисе́ е, / научи́ лся еси́ служи́ ти и Царю́ Небе́ сному в преподо́ бии и пра́ вде. / Ему́ же ны́ не предстоя́, / не забу́ ди и о нас моли́ ти, / да порабо́ тим ду́ хови у́ ды на́ ша/ и прии́ мем венцы́ по́ чести Небе́ сныя. Стих: Блаже́ н муж, боя́ йся Го́ спода, / в за́ поведех Его́ восхо́ щет зело́. Ты, преблаже́ нне о́ тче наш Моисе́ е, / боя́ щемуся Бо́ га влады́ це после́ дуя, / научи́ лся еси́ кро́ тости и смире́ нию/ и за того́ любо́ вь гото́ в был еси́ ду́ шу свою́ положи́ ти, / ничто́ же проти́ вяся враго́ м ви́ димым, / то́ чию бо стал еси́ проти́ ву неви́ димым, / и́ хже до конца́ победи́ в, / моли́ ся и о нас Вы́ шнему Влады́ це, / е́ же победи́ ти ду́ хи зло́ бы поднебе́ сныя. Стих: Восхва́ лятся преподо́ бнии во сла́ ве/ и возра́ дуются на ло́ жах свои́ х. Вы́ шняго благода́ ть соблюде́ тя, преподо́ бне: / убива́ ему су́ щу господи́ ну твоему́, / тебе́ покры́ всеще́ драя десни́ ца Христа́ Бо́ га/ и сохрани́ тя, я́ ко зе́ ницу о́ ка, / до́ ндеже сотвори́ тя ве́ рнаго Себе́ раба́, / Ему́ же в жи́ зни сей ве́ рне порабо́ тав, / прия́ л еси́ ра́ достный дина́ рий жи́ зни ве́ чныя, / моли́ не лиши́ тися сего́ и нам, / чту́ щим па́ мять твою́. Сла́ ва, глас 8: Мона́ хов Росси́ йских собо́ ри/ и чистоты́ рачи́ телие, / прииди́ те к святе́ й пеще́ ре/ и ви́ дите ра́ ку многоцеле́ бных моще́ й преблаже́ ннаго отца́ на́ шего Моисе́ я, / и научи́ теся от того́ смире́ нию и чистоте́, / терпе́ нию же и великоду́ шию, / и просла́ вите Отца́ Небе́ снаго, / да́ рующаго рабо́ м Свои́ м ве́ лию ми́ лость. И ны́ не, Богоро́ дичен: Влады́ чице, Ма́ ти всех Творца́, / днесь в пречестне́ м Твое́ м хра́ ме, / его́ же в жили́ ще Себе́ создала́ еси́ / и мно́ гими чудесы́ обогати́ ла еси́, / нас, пою́ щих, изба́ ви/ от вся́ кия ну́ жды и печа́ ли. Тропа́ рь, глас 3: Друга́ го тя Ио́ сифа, / вели́ кий чистоты́ и целому́ дрия рачи́ телю, / всече́ стне и равноа́ нгельне Моисе́ е, / свяще́ нными пе́ сньми восхваля́ юще, гре́ шнии, / мо́ лимтися приле́ жно: / моли́ Христа́ Бо́ га, / я́ ко да исцели́ т вся на́ ша стра́ сти/ и пода́ ст ве́ лию ми́ лость. Ин тропа́ рь, глас то́ йже: Труды́ и по́ двиги со страстьми́ по чистоте́ твое́ й ви́ дя, свя́ те, / кто не удиви́ тся? / Глад бо, темни́ цу и ра́ ны прие́ мля, / не порабо́ тился еси́ сласте́ м ля́ ховицы, / но, я́ ко царь, страстьми́ облада́ яй, / ны́ не и тогда́ возпросла́ вился еси́ от Всеви́ дящаго челове́ ческая сердца́, / от Него́ же во искуше́ ниих всем посо́ бствовати благода́ ть прие́ м, / посо́ бствуй и нам, твою́ па́ мять чту́ щим, Моисе́ е преподо́ бне.
|
|||
|