Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 3.



Катавасия: Христо́ с ражда́ ется – сла́ вите, / Христо́ с с Небе́ с – сря́ щите. / Христо́ с на земли́ – возноси́ теся. / По́ йте Го́ сподеви, вся земля́, / и весе́ лием воспо́ йте, лю́ дие, / я́ ко просла́ вися.

Песнь 3

Ирмо́ с: Весели́ тся о Тебе́ Це́ рковь Твоя́, Христе́, зову́ щи: / Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / и прибе́ жище, и утвержде́ ние.

Н аде́ ждею муче́ ний, я́ коже невеще́ ственнаго сокро́ вища, / преесте́ ственно был еси́ испо́ лнен вся́ кия ра́ дости, / всеблаже́ нне Евстра́ тие.

М у́ дростию духо́ вною, терпе́ нием же напа́ стей/ обличи́ л еси́, му́ чениче Христо́ в Авксе́ нтие, мучи́ тельское безбо́ жие.

Я́ коже красота́ пресве́ тлая Це́ ркве ве́ рных, / му́ ченицы Христо́ выми я́ звами, я́ ко цве́ ты, обложе́ ни бы́ сте.

Богоро́ дичен: Г оспо́ дственно и и́ стинно Тя, Богоро́ дицу, ве́ рнии чтим: / Ты бо Бо́ га родила́ еси́, плоть бы́ вша, Всенепоро́ чная.

Ин

Ирмо́ с: Несть свят, / я́ коже Ты, Го́ споди Бо́ же мой, / вознесы́ й рог ве́ рных Твои́ х, Бла́ же, / и утверди́ вый нас на ка́ мени/ испове́ дания Твоего́.

Т ве́ рдостию ума́ упова́ ние твое́ все возложи́ в, блаже́ нне, / к Вы́ шнему́ Бо́ гу, наде́ ждею ран утеше́ ния испо́ лнен весь был еси́.

П роцве́ л еси́ любо́ вию Христо́ вою, Боже́ ственною му́ дростию, / терпе́ нием же мук, Авксе́ нтие, безу́ мие облича́ вши гони́ телей, на́ глость и су́ етие.

Н еукроти́ мый, му́ дре, Лиси́ ев гнев вмени́ ся Тебе́ сон/ и огнь мук си́ льных, утве́ рждся бо о Христе́, преоби́ дел еси́, / я́ коже иному стра́ ждущу.

Богоро́ дичен: С вященнослове́ сными Тя гла́ сы, Богома́ ти Де́ во, / всех вино́ вную Вино́ вника по нам бы́ ти, / боголе́ пно воспева́ юще, ве́ рнии, ублажа́ ем.

Катавасия: Пре́ жде век от Отца́ рожде́ нному нетле́ нно Сы́ ну / и в после́ дняя от Де́ вы/ воплоще́ нному безсе́ менно, / Христу́ Бо́ гу возопии́ м: / вознесы́ й рог наш, / свят еси́, Го́ споди.

Конда́ к, глас 2. Подо́ бен: В моли́ твах:

С вети́ льник яви́ лся еси́ светле́ йший во тьме неве́ дения седя́ щим, страстоте́ рпче: / ве́ рою бо, я́ ко копие́ м, обложи́ вся, / враго́ в шата́ ния не убоя́ лся еси́, Евстра́ тие, / ри́ торов сый благоязы́ чнейший.

Седа́ лен, глас 8. Подо́ бен: Прему́ дрости:

Н и меч, ни зве́ рие, ни огнь, / ниже́ и́ но что страша́ щих чу́ вственных, / отню́ д устраши́ ти твою́ тве́ рдость возмого́ ша: / вра́ жию бо попра́ в тече́ нием си́ лу, / я́ ко безстра́ стен премину́ л еси́ житие́ и Безпло́ тен. / Те́ мже ве́ рным исцеле́ ния подава́ вши, / любо́ вию притека́ ющим в па́ мять твою́, свя́ те страстоте́ рпче Евстра́ тие. / Моли́ Христа́ Бо́ га грехо́ в оставле́ ние дарова́ ти/ пра́ зднующим любо́ вию святу́ ю па́ мять твою́.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Е гда́ прии́ дет суди́ ти всей земли́ всех Влады́ ка и Творе́ ц, / овца́ м мя причти́ десны́ м, осужде́ ннаго, / и кроме́ шния тьмы, и вся́ каго муче́ ния/ Твоего́ непотре́ бнаго раба́ исхити́, молю́ ся: / да благода́ рно велича́ ю бога́ тство Твоей бла́ гости, Богоро́ дице Всенепоро́ чная, / и вопию́ Ти, ра́ дуяся: / моли́ Христа́ Бо́ га согреше́ ний оставле́ ние дарова́ ти, / Тя бо и́ мам наде́ жду, раб Твой.

Песнь 4

Ирмо́ с: Любве́ ра́ ди, Ще́ дре, Твоего́ о́ браза/ на Кресте́ Твое́ м стал еси́, / и раста́ яшася язы́ цы: / Ты бо еси́, Человеколю́ бче, / кре́ постъ моя́ и хвале́ ние.

О тложи́ л еси́ с я́ звами пло́ ти твоея́ душе́ вныя скве́ рны, / стре́ лы сокруши́ л еси́ лука́ ваго зми́ я ве́ рою, Евстра́ тие.

П росла́ вися твои́ ми ра́ нами, страстоте́ рпче, Царь Сла́ вы/ и неизрече́ нныя тя сла́ вы си́ лою испо́ лни чуде́ с, Евстра́ тие.

Р ы́ барскому поревнова́ в дерзнове́ нию, / му́ ченическою мре́ жею Влады́ це приво́ диши му́ драго Евге́ ния, / улови́ в, Евстра́ тие.

Богоро́ дичен: В сенепоро́ чная и Еди́ на Святе́ йшая Херуви́ мов я́ вльшися, / ду́ ши на́ ша спаси́ от вся́ каго обстоя́ ния ве́ рою пою́ щих Тя.

Ин

Ирмо́ с: Христо́ с моя́ си́ ла, / Бог и Госпо́ дь, / честна́ я Це́ рковь/ боголе́ пно пое́ т, взыва́ ющи, / от смы́ сла чи́ ста о Го́ споде пра́ зднующи .

В сеси́ льный Боже́ ственное жела́ ние в души́ твое́ й вжег, / чудоде́ йственна показа́ изря́ дно, / всеце́ лы плотски́ я ра́ ны твоя́ творя́.

М ре́ жею духо́ вною ры́ барей, му́ дре, улови́ в, / приводи́ ли царю́ му́ драго Евге́ ния, / его́ же улови́ в, Христу́ приве́ л еси́, Евстра́ тие.

Г воздьми́, всему́ дре, но́ зе разжига́ емь, / муче́ нием сапо́ г желе́ зных, весь себе́ обагри́ л еси́, / Царя́ Иису́ са подо́ бяся стра́ сти.

Богоро́ дичен: Н еобъе́ млемый и неизме́ нный, Бо́ га Отца́ Сло́ во, / измени́ вся виде́ нием, Пренепоро́ чная, из Тебе́ вопло́ щаемь, / обожа́ ет человеколю́ бно мя челове́ ка.

Катавасия: Жезл из ко́ рене Иессе́ ева / и цвет от него́, Христе́, / от Де́ вы прозя́ бл еси́, / из горы́, Хва́ льный, приосене́ нныя ча́ щи, / прише́ л еси́, вопло́ щся от Неискусому́ жныя, / Невеще́ ственный и Бо́ же: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Песнь 5

Ирмо́ с: Ты, Го́ споди, мой Свет, / в ми́ р прише́ л еси́, / Свет Святы́ й, обраща́ яй из мра́ чна неве́ дения/ ве́ рою воспева́ ющия Тя.

Т ы, я́ коже звезда́ светоно́ сная, / возсия́ л еси́ в полце́ му́ ченик далечесия́ тельно, / непобеди́ мый Евстра́ тие.

О, жре́ бия блага́ го! / О, ча́ сти Богода́ нныя! / О, жены́ добре́ йшия, / сове́ том победи́ вшия лесть прама́ тернюю.

Т ы вся кра́ сная вмени́ л еси́, я́ ко уме́ ты, Марда́ рие, / победи́ в естества́ зако́ ны любо́ вию страда́ ния.

Богоро́ дичен: У м зе́ млен Твоего́ па́ че ума зача́ тия/ не мо́ жет разуме́ ти, Де́ во Ма́ ти, Отрокови́ це: / Бо́ га бо родила́ еси́.

Ин

Ирмо́ с: Бо́ жиим све́ том Твои́ м, Бла́ же, / у́ тренюющих Ти ду́ ши любо́ вию озари́, молю́ ся, / Тя ве́ дети, Сло́ ве Бо́ жий, / и́ стиннаго Бо́ га, / от мра́ ка грехо́ внаго взыва́ юща.

Ч у́ ден, я́ коже звезда́, быв Це́ ркви, / издале́ ча посреде́ му́ ченик возсия́ л еси́, / му́ ченическими осия́ я заря́ ми, Евстра́ тие, ми́ р па́ че со́ лнца.

З арелу́ чными сия́ нии зарю́ испуща́ юща тя ви́ дев, Богоглаго́ ливый Марда́ рий/ тебе́, я́ коже а́ гнец па́ стырю незло́ бив, простото́ ю се́ рдца после́ дова.

П ревознесе́ ся сро́ днаго естества́ мужелю́ бная жена/ и, разу́ мная, и Христолюби́ вая, изря́ дно предпобежда́ ет и соверше́ нне, / пома́ завши му́ жа к муче́ нию.

Богоро́ дичен: И́ же Богоро́ дицу от души́ и Влады́ чицу ми́ ра, Бла́ гая, испове́ дающия Тя спаса́ й: / Тя бо Предста́ тельницу непобеди́ му стяжа́ хом, / су́ щую Богороди́ тельницу.

Катавасия: Бог сый ми́ ра, Оте́ ц щедро́ т, / Вели́ каго Сове́ та Твоего́ А́ нгела, / мир подава́ юща, посла́ л еси́ нам: / тем, Богоразу́ мия к све́ ту наста́ вльшеся, / от но́ щи у́ тренююще, / славосло́ вим Тя, Человеколю́ бче.

Песнь 6

Ирмо́ с: Пожру́ Ти со гла́ сом хвале́ ния, Го́ споди, / Це́ рковь вопие́ т Ти, / от бесо́ вския кро́ ве очи́ щшися/ ра́ ди ми́ лости от ребр Твои́ х/ исте́ кшею Кро́ вию.

Х ристо́ с мне вме́ сто всех есть, –/ Марда́ рий велегла́ сно вопия́ ше, – и оте́ чество, и честь, и и́ мя: / от Тебе́ бо сему́ научи́ хся, Евстра́ тие.

Я зы́ к отре́ зан пе́ сней непрестае́ т, / отсе́ ченныя же твоя́ руки́ к Бо́ гу, Евге́ ние, возвыша́ хуся, / спасе́ ния прося́ ще пою́ щим па́ мять твою́.

Н ога́ м проверте́ нным пове́ шен бысть стремгла́ в, / разжже́ нными же рожны́ пали́ мь по плеще́ м, / дух Влады́ це пре́ дал еси́, Марда́ рие.

Богоро́ дичен: К ре́ пость Тя обре́ тши, Де́ во, и твердь, / страстоте́ рпица ра́ ны до́ блественне терпи́ т/ и, ра́ дующися, в след Тебе́, всех Влады́ це, приво́ дится.

Ин

Ирмо́ с: Жите́ йское мо́ ре, / воздви́ гаемое зря напа́ стей бу́ рею, / к ти́ хому приста́ нищу Твоему́ прите́ к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, / Многоми́ лостиве.

С ам вме́ сто всех мне Христо́ с есть оте́ ческих, – возопи́ в, о Марда́ рие. / Пяте́ сокруше́ нней рожны́, разнеже́ нным огне́ м, / стрела́ ми же ра́ мена, ра́ дуяся, сконча́ лся еси́.

О тре́ зан быв, Евге́ ние, твой язы́ к Христа́ песносло́ вити не престае́ т, / руки́ же отсе́ чены к Бо́ гу, блаже́ нне, возвыша́ ются, / пою́ щим тя избавле́ ния прося́ ще.

Я́ ко досточу́ дна му́ жественная твоя́ душа́, всеблагоро́ дне Евге́ ние, / сокруше́ нным бо ну́ ждею твои́ м го́ ленем, / дух пре́ дал еси́ в ру́ це Влады́ ки всех, ра́ дуяся.

Богоро́ дичен: П речи́ стая Влады́ чице, ро́ ждшая земны́ х Ко́ рмчию и Го́ спода, / страсте́ й мои́ х непостоя́ нное и лю́ тое утиши́ смуще́ ние/ и тишину́ пода́ ждь се́ рдцу моему́.

Катавасия: Из утро́ бы Ио́ ну младе́ нца изблева́ морски́ й зверь, / якова́ прия́ т, / в Де́ ву же все́ льшееся Сло́ во / и плоть прие́ мшее про́ йде сохра́ ншее нетле́ нну. / Его́ же бо не пострада́ истле́ ния, / Ро́ ждшую сохрани́ неврежде́ нну.

Конда́ к, глас 3. Подо́ бен: Де́ ва днесь:

В ити́ йствуя пред беззако́ ннующими Боже́ ственная, / бие́ ния претерпе́ л еси́ му́ жественнейшим се́ рдцем, / облиста́ л еси́ Богозна́ меньми, пречу́ дне, / угаси́ л еси́ возвы́ шенный пре́ лести пла́ мень, / сего́ ра́ ди тя че́ ствуем, всеблаже́ нне му́ чениче Христо́ в Евстра́ тие.

И́ кос:

С вяще́ нный соверша́ ет Це́ рковь днесь пра́ здник та́ инственно, / све́ тло пропове́ дающи твоя́ до́ блести, боле́ зни и труды́, / я́ же па́ че естества́ Боже́ ственная боре́ ния, / я́ же всю́ ду ра́ ны, и́ миже низложи́ многоко́ зненнаго, / сла́ ва страда́ льцев ве́ лия и хвала́, / му́ жества столп, свети́ льник всех тя чту́ щих благоче́ стно, / врачева́ ний сокро́ вище, богати́ телю ни́ щих, / первопобе́ дниче честны́ х му́ чеников, / всеблаже́ нне му́ чениче Христо́ в Евстра́ тие.

Песнь 7

Ирмо́ с: В пещи́ авраа́ мстии о́ троцы перси́ дстей, / любо́ вию благочести́ я па́ че, / не́ жели пла́ менем, опаля́ еми, взыва́ ху: / благослове́ н еси́ в хра́ ме сла́ вы Твоея́, Го́ споди.

Н епрело́ жно испове́ дания мудрова́ ние име́ я в Тро́ ице че́ ствовати Еди́ наго Бо́ га, / му́ ки преоби́ дел еси́, зовя́ й: / благослове́ н еси́ в хра́ ме сла́ вы Твоей, Го́ споди.

Я́ ко блаже́ н в непоро́ чном пути́ ходи́ л еси́, / коле́ ни благоразу́ мно преклони́ л еси́ Изба́ вителю, / ду́ шу же преда́ в Влады́ це в руки́, / я́ ко благово́ ннейшу же́ ртву, Авксе́ нтие.

И́ же вра́ ном Илии́ пи́ щу подава́ яй Бог, / Той и о честне́ й твое́ й главе́ чудотво́ ря, жела́ ющим откры́, / я́ ко многожела́ нное чрежде́ ние ми́ ру, Авксе́ нтие.

Богоро́ дичен: Д е́ во Ма́ ти, / я́ ко Чи́ сту Тя и нетле́ нну Сло́ во Чи́ стое возлюби́ / и, из Тебе́ вопло́ щся, возсозда́ всего́ челове́ ка, / и́ же Луки́ ю просла́ вивый чудесы́.

Ин

Ирмо́ с: Росода́ тельну у́ бо пещь/ содела́ А́ нгел/ преподо́ бным отроко́ м, / халде́ и же опаля́ ющее/ веле́ ние Бо́ жие мучи́ теля увеща́ вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

П обедоно́ сец к Небе́ сному Ца́ рству, Авксе́ нтие, восте́ кл еси́: / по искуше́ нии бо мук многови́ дных, Христа́ Бо́ га испове́ дая, / сконча́ лся еси́ за него́, во главу́ усе́ чен.

П речу́ дно есть благоразу́ мное, Оре́ сте, му́ жество твое́, / на суди́ щи бо показу́ еши ра́ зум, / ду́ шу же Лиси́ еву кресто́ м унза́ еши, поя́: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

М уче́ ния путе́ м спу́ тника тебе́ / и с тобо́ ю теку́ ща сою́ зника Оре́ ста и сострада́ льца име́ я, / обогати́ л еси́, поя́ с ним: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Богоро́ дичен: Ю́ ноши три пещь не опали́, Рождество́ прообразу́ ющи Твое́, / Боже́ ственный бо Огнь Тя не опали́, всели́ вся в Тя, / и вся просвети́ вопи́ ти: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Катавасия: О́ троцы, благоче́ стию совоспита́ ни, / злочести́ ваго веле́ ния небре́ гше, / о́ гненнаго преще́ ния не убоя́ шася, / но, посреде́ пла́ мени стоя́ ще, поя́ ху: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Песнь 8

Ирмо́ с: Ру́ це распросте́ р, Дании́ л/ львов зия́ ния в ро́ ве затче́, / о́ гненную же си́ лу угаси́ ша, / доброде́ телию препоя́ савшеся, / благочести́ я рачи́ тели, о́ троцы, взыва́ юще: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

У стна́ ра́ зверз чи́ сто, Боже́ ственный привле́ кл еси́ Дух, Евстра́ тие, / и душетле́ нных у́ бо обличи́ л еси́ служе́ ний не́ мощь, / в Тро́ ице же Бо́ га чествова́ ти взыва́ л еси́: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

М у́ дрыми наказа́ нии твои́ ми укрепи́ в смысл, му́ чениче Евстра́ тие, / на одре́ желе́ знем просте́ рт быв, / непобеди́ мый Оре́ ст вопия́ ше разори́ телем пла́ мене, де́ тем подо́ бяся: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

П росте́ р те́ ло терпели́ вно, Оре́ сте сла́ вне, / ты на одре́ разжже́ ннем сопричта́ лся еси́ у́ бо му́ чеников, / в Го́ споде ра́ дуяся, воспочи́ л же еси́ в ски́ ниях Небе́ сных, вопия́: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Богоро́ дичен: Я ви́ лася еси́ превы́ шши небе́ с, Бо́ га Небе́ снаго поро́ ждши, / онебеси́ вшаго, Всечи́ стая, земноро́ дных все смеше́ ние/ и Луки́ и честны́ я па́ мять уясни́ вшаго, / ему́ же вопие́ м всегда́: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Ин

Ирмо́ с: Из пла́ мене преподо́ бным ро́ су источи́ л еси́ / и пра́ веднаго же́ ртву водо́ ю попали́ л еси́: / вся бо твори́ ши, Христе́, то́ кмо е́ же хоте́ ти. / Тя превозноси́ м во вся ве́ ки.

Е ди́ наго естества́ Тро́ ицы безме́ рную си́ лу со дерзнове́ нием пропове́ дая, богосло́ вил еси́ / и и́ дольское служе́ ние су́ етное обличи́ л еси́, / всему́ дре Евстра́ тие, Богому́ дре.

Н е ве́ дый гони́ тель терпе́ ния твоего́, пла́ менным ви́ дом устраши́ ти тя покуша́ шеся, / ты же, того́ суровство́ оплева́ в, / ра́ дуяся, Влады́ ку, Евстра́ тие, воспева́ л еси́.

В еща́ нии твои́ ми Боже́ ственными наказу́ емь, Богому́ дрый Оре́ ст/ на одр вскочи́, игра́ я, я́ ко а́ гнец непоро́ чен всесожига́ емь, Бо́ гу Венцеда́ вцу вопия́: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Богоро́ дичен: П речи́ стая Де́ во, Ты мя спаси́, / мое́ й не́ мощи бу́ ди по́ мощь, / скорбе́ й мно́ гих и лю́ тых мя изба́ ви, / да Тя сла́ влю, Еди́ ну Богоро́ дицу.

Катавасия: Чу́ да преесте́ ственнаго / росода́ тельная изобрази́ пещь о́ браз: / не бо, я́ же прия́ т, пали́ т ю́ ныя, / я́ ко ниже́ огнь Божества́ Де́ вы, / в Ню́ же вни́ де утро́ бу. / Тем воспева́ юще, воспое́ м: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода / и превозно́ сит во вся ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Ка́ мень нерукосе́ чный/ от несеко́ мыя горы, Тебе́, Де́ во, / краеуго́ льный отсече́ ся, / Христо́ с, совокупи́ вый разстоя́ щаяся естества́. / Тем, веселя́ щеся, Тя, Богоро́ дице, велича́ ем.

Б оже́ ственных причасти́ тися тайн возжеле́ в, страстоте́ рпче, / и Богоявле́ ния светоза́ рнаго сподо́ битися, блаже́ нне Евстра́ тие, / к зову́ щему тя на Небеса́, жела́ емому прибли́ жился еси́ Христу́.

З ело́ веселя́ ся, страстоте́ рпче, / ра́ достному осужде́ нию мучи́ тельскаго пребезу́ мия, / По́ двигоположника твоего́ велича́ л еси́, / песносло́ вя, Евстра́ тие, сме́ рти разори́ теля Христа́.

П рииди́ те, мучениколю́ бцы вси, / пре́ лести потреби́ теля свяще́ нными Евге́ ния пе́ сньми, / му́ драго Оре́ ста же и Марда́ рия/ и с ни́ ми Авксе́ нтия со Евстра́ тием возвели́ чим.

Богоро́ дичен: С вет нам возсия́ из ложе́ сн Неискусому́ жных Твои́ х, Де́ во, / его́ же светосия́ нии Боже́ ственно озари́ вшися, свет же бысть чу́ дная Луки́ я, / Богороди́ тельнице Де́ во Ма́ ти.

Ин

Ирмо́ с:  Бо́ га/ челове́ ком невозмо́ жно ви́ дети, / на него́ же не сме́ ют чи́ ни А́ нгельсти́ и взира́ ти; / Тобо́ ю бо, Всечи́ стая, яви́ ся челове́ ком/ Сло́ во воплоще́ нно, / его́ же велича́ юще, / с Небе́ сными во́ и Тя ублажа́ ем.

П оя, Евстра́ тие, жела́ емаго и о́ бщник Боже́ ственных тайн быв, / Богоявле́ ния его́ в темни́ це сподо́ бился еси́, блаже́ нне, / зову́ ща тя к Небе́ сней жи́ зни Ца́ рствия его́.

У крепи́ вся си́ лою Христо́ вою, Евстра́ тие, / гони́ телей ласка́ нию посмея́ лся еси́, велича́ я, сла́ вне, Христа́ пе́ сньми: / я́ коже бо ю́ ноши дре́ вле в пещь, ра́ дуяся, / я́ ко в кра́ сный рай, блаже́ нне, внутрь вшел еси́.

П е́ сньми и пе́ ньми восхва́ лим, вси ве́ рнии, Боже́ ственный во́ ины, / Авксе́ нтия, Евге́ ния, вку́ пе и Марда́ рия, / сла́ внаго Оре́ ста и чинонача́ льника, и сострада́ льца, и наста́ вника му́ драго Евстра́ тия.

Богоро́ дичен: Х рам, Де́ во, ца́ рствующаго со Отце́ м и Ду́ хом Христа́ была́ еси́; / Тебе́ ра́ ди, Чи́ стая, хра́ мы и мы благода́ тию бы́ вше, / сподо́ бихомся сынотворе́ ния его́ креще́ нием.

Катавасия: Та́ инство стра́ нное ви́ жу и пресла́ вное: / Не́ бо – верте́ п, Престо́ л Херуви́ мский – Де́ ву, / я́ сли – вмести́ лище, / в ни́ хже возлеже́ Невмести́ мый – Христо́ с Бог, / Его́ же, воспева́ юще, велича́ ем.

Свети́ лен. Подо́ бен: Ду́ хом во святи́ лищи:

С оверши́ л еси́ чу́ дное страда́ ния тече́ ние, Евстра́ тие блаже́ нне, / и приве́ д ку́ пно Евге́ ния честна́ го и му́ драго Авксе́ нтия, Марда́ рия же со Оре́ стом, / и́ хже ве́ ре и де́ рзости удиви́ шася челове́ честии и а́ нгельсти́ и собо́ ри.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Н есказа́ ннаго Рождества́ Твоего́ была́ еси́, Пренепоро́ чная Неве́ ста, / я́ ко су́ щи честне́ йший храм, Богоро́ дице: / Ты бо Преве́ чное, в Тя все́ льшееся, родила́ еси́ Бо́ га Сло́ во. / Тем, пою́ ще, Рождество́ Твое́ велича́ ем, / о Всенепоро́ чная Отрокови́ це.

На хвали́ тех стихи́ ры на 4, глас 3.

Ге́ рманово: Р и́ торскими словесы́ Христо́ в во́ ин беззако́ нныя ужаси́, / страда́ льческими ра́ нами вра́ жия си́ лы му́ жески победи́ Евстра́ тий сла́ вный/ и тве́ рдый страда́ лец, / и́ же те́ сный и приско́ рбный ше́ ствовав путь/ и в зе́ млю дости́ г ве́ чныя жи́ зни; / в не́ йже и мо́ лит Христа́ / дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость.

И́ же в Боже́ ственней му́ дрости я́ вльшася филосо́ фа/ и в добро́ те слове́ с показа́ вшася ри́ тора, / в свиде́ телех вели́ каго Евстра́ тия страда́ льческими похвала́ ми увенча́ им: / сво́ инство бо сей Христо́ в во́ ин благочести́ вое собра́ в, / во вре́ мя бра́ ней к по́ двигом страда́ ния вчиня́ я, / вра́ жий восхи́ тив меч, сим того́ уязви́. / К нему́ же возопии́ м: / му́ чеников изря́ днейше, / с пострада́ вшими с тобо́ ю моли́ Христа́ Бо́ га/ о ве́ рою соверша́ ющих всечестну́ то па́ мять твою́.

Глас 4. Иоа́ нна мона́ ха:

Д а венча́ ются от нас похвала́ ми добропобе́ днии и́ стины свиде́ тели: / Евстра́ тий, е́ ллинскаго басносмышле́ ния обличи́ тель/ и христиа́ нскаго Богому́ дрия пропове́ дник; / Авксе́ нтий, и́ же му́ дростию сло́ вес/ и терпе́ нием дел мучи́ тельское обличи́ вый безбо́ жие, / к сим Евге́ ний, Бо́ гу благопотре́ бный/ и мучи́ телем непотре́ бный спаси́ тельнаго ра́ ди испове́ дания, / и Оре́ ст, и́ стинный и чу́ дный Царя́ всех во́ ин; / с ни́ миже и Марда́ рий, голубь незло́ бивый, / му́ дрое посрами́ вый зми́ я благода́ тию Христа́ Бо́ га/ и Спа́ са душ на́ ших.

Касси́ и мона́ хини:

П а́ че е́ ллинских наказа́ ний/ апо́ стольскую му́ дрость предпочто́ ша святи́ и му́ ченицы, / кни́ ги вити́ йския оста́ вльше и рыба́ рскую навы́ кше: / та́ мо бо у́ бо благоязы́ чие глаго́ лам, / в некни́ жных же Богогла́ сиих Тро́ ическому науча́ хуся Богора́ зумию. / В не́ мже моли́ теся/ в ми́ ре сохрани́ тися душа́ м на́ шим.

Сла́ ва, глас 4, тоя́ же Касси́ и:

П ятостру́ нную цевни́ цу/ и пятосве́ тлый све́ щник Бо́ жия Це́ ркве, / Богоно́ сныя му́ ченики тезоиме́ нне воспои́ м/ и благоче́ стне похва́ лим: / ра́ дуйся, и́ же до́ бре Бо́ гом вво́ инствованный в Небе́ снем во́ инстве/ и, вво́ инившему тя угоди́ в, / и́ же в вити́ ях вити́ й, Евстра́ тие Богому́ дре; / ра́ дуйся, и́ же тала́ нт от Бо́ га, тебе́ вве́ ренный, / во́ зрастав во мно́ жество, Авксе́ нтие блаже́ нне; / ра́ дуйся, красне́ йшая ветвь/ Боже́ ственнаго благоро́ дия, Евге́ ние Богому́ дре; / ра́ дуйся, кра́ сный о́ бразом, / нра́ вом же предо́ брый и обоюдоизря́ дный, / и́ же в Боже́ ственных гора́ х пребыва́ я весь, всеблаже́ нне Оре́ сте; / ра́ дуйся, сия́ яй прозра́ чный би́ сере, / и́ же му́ ки го́ рькия ра́ достне претерпе́ вый, Марда́ рие непобеди́ ме; / ра́ дуйся, равночи́ сле́ нный ли́ че му́ дрых дев, / я́ же мо́ лим вся́ каго гне́ ва и ско́ рби изба́ вити/ и неизрече́ нныя ва́ шея сла́ вы соприча́ стники сотвори́ ти/ ле́ тнюю ва́ шу па́ мять чту́ щия.

И ны́ не, Богоро́ дичен: И му́ ще Тя, Богоро́ дице, упова́ ние и предста́ тельство, / вра́ жиих наве́ т не убои́ мся, / я́ ко спаса́ еши ду́ ши на́ ша.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.