Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Шарль Бодлер «Квіти зла» (1857)



Присвята: Теофілю Готьє

Провідний мотив збірки: трагічна несумісність дійсності та ідеалу.

Провідна тема: стосунки Поета та Юрби.

Ліричний герой: поєднання тваринного і людського, тілесного та духовного, того, що йде від Бога та того, що йде від Сатани.

Композиція: присвята, вступ та 6 циклів - " Сплін та ідеал", " Паризькі картини", " Вино", " Квіти зла", " Бунт", " Смерть".

Символізм назви збірки " Квіти зла":

· епатаж аудиторії: квіти, які означають найсвітліше в житті людини, було пов'язано зі злом;

· передача світовідчуття ліричного героя: оскільки пекло це зло, то там можуть вирости тільки квіти зла;

· назва збірки багатозначна: " квіти зла", " квіти болю", " квіти хвороби".

Назва збірки - це парадокс, адже у ній протиставлено ідеали та сподівання безнадії та відчаю.

У вступі до “Квітів зла” Шарль Бодлер пояснює читачам, що поет, подібно до Данте, проходить крізь “Лімби” (перші верхні кола пекла) і, проникаючи в сутність зла, намагається протиставити йому ідеал, прекрасне, яке можливе лише у тому випадку, якщо будуть знищені всі гріхи світу і все його зло. Мотив подорожі, як і в “Божественній комедії” Данте, є основним у збірці “Квіти зла”.

Ліричний герой – митець, який подорожує у світі людей і у нетрях власного «я», які сприймає як кола пекла. Ця подорож – важкий шлях блукань, злетів, віри, розчарувань, прозрінь, відчаю, поневірянь. Це шлях пошуків вічного Ідеалу, Краси, Істини, Бога і – віддалення від заповітної мрії.

У першому вірші збірки “До читача” Шарль Бодлер малює жахливу картину гріховного людського “я” та називає хворобу, яка, на думку поета, веде людство до духовної загибелі.

Трагедія Ш. Бодлера у тому, що за життя він не здобув ані визнання, ані розуміння співвітчизників. І все ж він сподівався, що його вірші будуть оцінені освіченими читачами.

Про свою книгу він говорив: “Ця книга під назвою “Квіти зла” відзначається страшною холодною красою; вона створювалася із несамовитим терпінням. До того ж доказом її позитивної цінності є те зло, про яке вона розповідає. Книга доводить людей до нестями. Втім, сам злякавшися жаху, який я створив, я знищив третину в коректурах. Мені відмовляють у всьому: в оригінальності і навіть знанні французької мови. Я сміюся над всіма цими дурнями і знаю, що книга ця з її достоїнствами та недоліками залишить помітний слід у пам’яті освічених людей разом з кращими віршами В. Гюго, Т. Готьє і навіть Байрона…”

У Давньому Римі була традиція: поета, який уславив своє ім’я геніальними творіннями, урочисто увінчувати лавровим вінком на Капіталійському пагорбі. Звичайно, ця традиція відійшла у минуле, але і сьогодні лавровий вінок є символом визнання митця. Ш. Бодлер вірив, що і його увінчають лавровим вінком, але це справа часу.

Я добре знаю: біль – єдине благородство,

Яке не погризуть ні пекло, ні земля,

А щоб мені вінок сплести, потрібне мнозтво

Часів, віків, епох, що світять оддаля. (Ш. Бодлер).

Ш. Бодлер – ключова постать у світовій літературі ХІХ століття.

В його “Квітах зла” вперше знайшли відображення декадентські настрої, які стали панівними в кінці ХІХ на початку ХХ століття.

Своїм завданням у поезії Ш. Бодлер бачив “вирощування прекрасного із зла”.

У “Квітах зла”він втілив мрію про Ідеал - “ людину, підняту до рівня справжнього життя”.

Ш. Бодлер розвинув традиції романтизму у поезії.

Він став зачинателем нового мистецтва, яке назвав модерністським.

 Ключові слова модернізму: нереалістичне спрямування, звернення до підсвідомості читача, культ краси.

Ш. Бодлера вважають попередником символізму. Його «Відповідності» яскравий приклад формування символістської поетики, програмні принципи якої були успадковані символістами різних країн.

Ключові слова символізму: символи, синестезія, сугестивне навіювання.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.