Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Славосло́вие вели́кое. Ектении́ и отпу́ст.



Ин

Ирмо́ с: Утвержде́ й в нача́ ле Небеса́ ра́ зумом/ и зе́ млю на вода́ х основа́ вый, / на ка́ мени мя, Христе́, за́ поведей Твои́ х утверди́, / я́ ко несть свят па́ че Тебе́, // Еди́ не Человеколю́ бче.

Благи́ х о́ браз тебе́ дав твои́ м ученико́ м, / и привле́ кл еси́ мно́ ги ду́ ши во спасе́ ние, отлучи́ вшихся мирска́ го пристра́ стия, / и́ же утеше́ ния улучи́ ша ра́ йскаго наслажде́ ния.

Я́ ко добропло́ дная ма́ слина в дому́ Бо́ жии, блаже́ нне, процве́ л еси́, / и еле́ ем умаща́ я ду́ ши любо́ вию тя пою́ щих, преблаже́ нне Се́ ргие, / и ве́ рою Христу́ вопию́ щих: / несть свят па́ че Тебе́, Человеколю́ бче.

Стра́ сти душетле́ нныя успи́ л еси́ бо́ дренными бде́ нии, блаже́ нне, / и сих ра́ ди в черто́ г Небе́ сный всели́ лся еси́, / прие́ м, богому́ дре Се́ ргие, благода́ ть исцеле́ ний.

Богоро́ дичен: Херуви́ мов и Серафи́ мов превы́ шши яви́ лася еси́, Богоро́ дице: / Ты бо еди́ на прия́ ла еси́ невмести́ маго Бо́ га во чре́ ве Твое́ м, Нескве́ рная. / Те́ мже Тя, вси ве́ рнии, пе́ сньми, Чи́ стая, ублажа́ ем.

Ин

Ирмо́ с: Еди́ не ве́ дыи́ челове́ ческаго существа́ не́ мощь/ и ми́ лостивно в не вообра́ жься, / препоя́ ши мя с высоты́ си́ лою, / е́ же вопи́ ти Тебе́, Святы́ й: // одушевле́ нный хра́ ме неизрече́ нныя сла́ вы Твоея́, Человеколю́ бче.

Тле́ нную сла́ ву презре́ в, блаже́ нне, / нетле́ нныя и Боже́ ственныя сла́ вы насле́ дник бы́ ти сподо́ бился еси́, / всю бо попра́ в жития́ красоту́, / со А́ нгелы в Вы́ шних Боже́ ственныя сла́ вы наслажда́ ешися.

Ра́ лом моли́ твенным, преподо́ бне, зе́ млю се́ рдца твоего́ обнови́ в/ и сию́ насе́ яв се́ менем трудо́ в твои́ х, / и яви́ лся еси́ прекра́ сная Сло́ ва пшени́ ца, / и дости́ гл еси́ незаходи́ маго Све́ та селе́ ние.

Ду́ ха Свята́ го сия́ ньми почте́ н, и светоно́ сным житие́ м украси́ лся еси́, / тре́ бующим подава́ я неоску́ дно/ и прие́ мля с любо́ вию мона́ шествующих чи́ ны, о́ тче преподо́ бне.

Богоро́ дичен: Из Тебе́ прозябе́, Чи́ стая, Цвет неувяда́ емый, / облагово́ нствуя все челове́ чество Боже́ ственным ми́ ром естества́ Своего́, / И́ же и Отцу́ Собезнача́ льный, из Тебе́ бысть под ле́ том, Де́ во Всенепоро́ чная.

Ин конда́ к, глас 8:

Я́ ко безпло́ тным равножи́ тель, / всех преподо́ бных превозше́ л еси́ / по́ стническими труды́ и бде́ нии моли́ твенными, му́ дре Се́ ргие, / тем восприя́ л еси́ от Бо́ га исцели́ ти неду́ ги и прогони́ ти бе́ сы, / и того́ ра́ ди вопие́ м ти: // ра́ дуйся, о́ тче преподо́ бне Се́ ргие.

Седа́ лен, глас 4. Подо́ бен: Вознесы́ йся на Крест:

Яко вои́ стину тле́ нных оста́ вив нестоя́ нное, / Христу́ от души́ после́ довал еси́ / и боле́ зньми, и труды́, и зе́ льным воздержа́ нием, / я́ ко безпло́ тен пожи́ в, преблаже́ нне Се́ ргие, / моли́ Христа́ Бо́ га спасти́ ся душа́ м на́ шим.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Херуви́ мов и Серафи́ мов превы́ шши еси́, Богоро́ дице, / Небесе́ же и земли́ простра́ ннейши, / ви́ димыя тва́ ри и неви́ димыя яви́ лася еси́ преиму́ щи/ несосу́ дным сосужде́ нием: / Его́ же бо простра́ нствия Небеса́ не вмеща́ ют, / в Твое́ й утро́ бе вмести́ ла еси́, Чи́ стая, / Его́ же моли́ спасти́ ся рабо́ м Твои́ м.

Песнь 4

Ирмо́ с: Христо́ с моя́ си́ ла, / Бог и Госпо́ дь, / честна́ я Це́ рковь/ боголе́ пно пое́ т, взыва́ юще, // от смы́ сла чи́ ста о Го́ споде пра́ зднующи.

Пое́ м, Пречи́ стая, Тя, Всенепоро́ чную, и́ же Тобо́ ю спа́ сшиися, / и, благоче́ стно пою́ ще, взыва́ ем: / благослове́ нна, Яже Бо́ га, Присноде́ во, ро́ ждшая.

Свет незаходимый, Де́ во, родила́ еси́, / су́ щим во тьме жития́ Пло́ тию светя́ щ, Всеблаже́ нная, / и пою́ щим Тя ра́ дость, Присноде́ во, источи́ ла еси́.

Благода́ ть процвете́, Зако́ н преста́ Тобо́ ю, Всесвята́ я: / Ты бо, Чи́ стая, родила́ еси́ Го́ спода, / подаю́ щаго нам, Присноде́ во, оставле́ ние.

Ме́ ртва мя показа́ са́ да вкуше́ ние, / Жи́ зни же Дре́ во, из Тебе́ я́ вльшееся, Пречйстая, воскреси́ / и ра́ йския сла́ дости насле́ дника мя устро́ й.

Ин

Ирмо́ с: Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / Ты моя́ и си́ ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́ дование, / не оста́ вль не́ дра О́ тча/ и на́ шу нищету́ посели́ в. / Тем с проро́ ком Авваку́ мом зову́ Ти: // си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Ду́ ха Пресвято́ го храм, о́ тче, был еси́ и жи́ зненных вод река́ исполня́ ема, / основа́ ние непоколеби́ мо Це́ ркве, мона́ шествующих утвержде́ ние, / Се́ ргие досточу́ дне.

Проро́ чески сле́ зными ка́ плями на всяк день посте́ лю омоча́ я, Се́ ргие сла́ вне, / до́ ндеже до конца́ страсте́ й пучи́ ну изсуши́ л еси́; / те́ мже па́ мять твою́ почита́ ем, присночестну́ ю и свяще́ нную.

Лице́ Христо́ во лице́ м, преподо́ бне Се́ ргие, зре́ ти сподо́ бился еси́, / зерца́ лом вои́ стину разре́ шшимся. / Сие́ бо и от ми́ ра отлучи́ тя к возлю́ бленному жела́ нию.

Богоро́ дичен: Очище́ ние на́ ших да́ руй неве́ дений, я́ ко безгре́ шен, / и умири́ мир Твой, Бо́ же, моли́ твами Ро́ ждшия Тя.

Ин

Ирмо́ с: Го́ ру Тя, благода́ тию Бо́ жиею приосене́ нную, / прозорли́ выма Авваку́ м усмотри́ в очи́ ма, / из Тебе́ изы́ ти Изра́ илеву провозглаша́ ше Свято́ му// во спасе́ ние на́ ше и обновле́ ние.

Просвеща́ емь светолу́ чными заря́ ми, преблаже́ нне, / наслажде́ ние Небе́ сное прия́ л еси́, ра́ дуяся, / я́ ко вои́ стину чисте́ йший хлеб Творцу́ был еси́, му́ дре Се́ ргие, Ему́ же взыва́ я: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Стра́ сти душетле́ нныя преше́ д и во глубину́ безмо́ лвия вшед, / пре́ жде отреше́ ния теле́ снаго сою́ за уме́ ршее отроча возставил еси́ / и па́ че наде́ жди роди́ телю его́ ра́ дость сотвори́ л еси́. / Тем, удиви́ вся, Творцу́ вопия́ л еси́: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Душе́ вный ра́ зум впери́ в, сла́ вне, и чу́ вствия окорми́ в, му́ дре, / святы́ ню благоче́ стия су́ щим на земли́ возвести́ л еси́ к Небе́ сному ше́ ствию.

Богоро́ дичен: Ра́ дость Тебе́, Чи́ стая, яви́, с Небесе́ прише́ д, Архистрати́ г, благовести́, рек: / Бог изы́ дет Пло́ тию из Тебе́, Де́ во Пречи́ стая, во спасе́ ние любо́ вию пою́ щих Тя: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, челове́ ком Помо́ щнице.

Песнь 5

Ирмо́ с: Бо́ жиим све́ том Твои́ м, Бла́ же, / у́ тренюющих Ти ду́ ши любо́ вию озари́, молю́ ся, / Тя ве́ дети, Сло́ ве Бо́ жий, / И́ стиннаго Бо́ га, // от мра́ ка грехо́ внаго взыва́ юща.

Чистото́ ю возсия́ вши све́ тло, / Боже́ ственное пребыва́ ние Влады́ ки, Всепе́ тая, была́ еси́: / Ты бо еди́ на Ма́ ти Бо́ жия яви́ лася еси́, / во объя́ тиих, я́ ко Младе́ нца, Сего́ носи́ вши.

Нося́ щи добро́ ту у́ мную красне́ йшия Твоея́ души́, / Неве́ ста Бо́ жия была́ еси́, / запеча́ тствована де́ вством, Чи́ стая, / и све́ том чистоты́ мир просвеща́ ющи.

Да рыда́ ет собра́ ние злочести́ вых, / не пропове́ дающих Тя я́ ве Чи́ стую Богома́ терь, / Ты бо врата́ Боже́ ственнаго Све́ та яви́ лася еси́ нам, / мрак прегреше́ ний разгоня́ ющи.

Ин

Ирмо́ с: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те незаходи́ мый, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ ннаго? / Но обрати́ мя и к све́ ту за́ поведей Твои́ х// пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся.

В поще́ ниих непрекло́ нен пребы́ л еси́, му́ дре, / и до отше́ ствия своего́ храня́ сие́ опа́ сно, / и́ мже сподо́ бился еси́ я́ ве нетле́ ннаго блаже́ нства.

Остр ум име́ я к Бо́ гу внима́ ти, страсти душетле́ нныя успи́ л еси́, о́ тче, / и снопы́ благопло́ дия пожа́ л еси́, / пита́ я благоче́ стно восхваля́ ющия тя, преподо́ бне о́ тче Се́ ргие.

Све́ тло житие́ твое́, преподо́ бне Се́ ргие, и изве́ стно всем конце́ м яви́ ся, / и боже́ ственныя добро́ ты испо́ лнено, / моли́ твами же, и поще́ ньми, и любо́ вию, я́ же ко Христу́ Человеколю́ бцу.

Богоро́ дичен: Тя сте́ ну иму́ ще и заступле́ нием Твои́ м соблюда́ ема, / Твое́ ю боже́ ственною сла́ вою хва́ лящеся, Тя ублажа́ ем. / Ты бо, Пречи́ стая, душа́ м на́ шим источа́ еши весе́ лие и ра́ дование.

Ин

Ирмо́ с: Бог сый ми́ ра, Оте́ ц щедро́ т, / Вели́ каго Сове́ та Твоего́ А́ нгела, / мир подава́ юща, посла́ л еси́ нам; / тем богоразу́ мия к све́ ту наста́ вльшеся, / от но́ щи у́ тренююще, // славосло́ вим Тя, Человеколю́ бче.

Обветша́ вшаго челове́ ка я́ ве, о́ тче, совле́ клся еси́ / и, я́ ко скве́ рну ри́ зу, отве́ рг с грехо́ вными страстьми́, / в новаго обле́ клся еси́, е́ же по подо́ бию о Христе́, всече́ стне.

Стра́ стныя у́ зы расто́ рг высо́ ким твои́ м равноа́ нгельным житие́ м/ и свы́ ше прии́ м чудоде́ йствия дарова́ ние, / согреше́ ний на́ ших очище́ ние, Се́ ргие, испроси́.

Богоро́ дичен: Кля́ тву Евы, всех прама́ тере, Твои́ м рождество́ м, Де́ во, упраздни́ ла еси́, / ми́ ру благослове́ ние возсия́ вши Христа́. / Те́ мже Тя, ра́ дующеся, язы́ ком и се́ рдцем Богоро́ дицу и́ стинно испове́ дающе, велича́ ем.

Песнь 6

Ирмо́ с: Жите́ йское мо́ ре/ воздвиза́ емое зря напа́ стей бу́ рею, / к ти́ хому приста́ нищу Твоему́ прите́ к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, // Многоми́ лостиве.

Вели́ кий преднаписа́ во проро́ цех Моисе́ й Тя ковче́ г, / и трапе́ зу, и све́ щник, и ста́ мну, обра́ зно назна́ менуя/ воплоще́ ние, е́ же из Тебе́, Высоча́ йшаго, Ма́ ти Де́ во.

Умерщвля́ ется смерть, упраждня́ ется и тле́ ние Ада́ мова осужде́ ния, / Плоду́ Твоему́, о Влады́ чице, прирази́ вшееся: / Жизнь бо родила́ еси́, от тли избавля́ ющую пою́ щия Тя.

Зако́ н изнемо́ же, и пре́ йде сень, / па́ че бо ума́ и по́ мысла яви́ вшейся мне благода́ ти, я́ же из Тебе́, Де́ во, / Рождество́ м Бо́ га и Спа́ са, Многопе́ тая.

Ин

Ирмо́ с: Очи́ сти мя, Спа́ се, / мно́ га бо беззако́ ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ ся, / к Тебе́ бо возопи́ х, и услы́ ши мя, // Бо́ же спасе́ ния моего́.

Па́ мять твою́ творя́ щим свяще́ нную, о́ тче, / не преста́ й, моля́ Изба́ вителя дарова́ ти согреше́ ний оставле́ ние/ и Небе́ сное Ца́ рство восприя́ ти, иде́ же глас пра́ зднующих веселя́ т вся.

О Христе́ укрепля́ емь, / вся кова́ рствия лука́ ваго тве́ рдым умо́ м, Се́ ргие, / я́ коже сеть, расто́ ргнул еси́ / и пресве́ тло свети́ ло ми́ ру, о́ тче, показа́ лся еси́.

Све́ том Боже́ ственным осия́ емь/ и со А́ нгелы ны́ не на Небесе́ х водвори́ лся, / помина́ й ве́ рою чту́ щих па́ мять твою́, / преподо́ бне Се́ ргие приснопа́ мятне.

Богоро́ дичен: Возвы́ сила еси́ вои́ стину па́ дшее челове́ ческое существо́, / я́ же о́ бразом Боже́ ственным и Отца́ ра́ венством, / ви́ димым Сы́ ном неизме́ нным, Богома́ ти, / без Се́ мене во чре́ ве поноси́ вши.

Ин

Ирмо́ с: Из утро́ бы Ио́ ну младе́ нца изблева́ морски́ й зверь, / якова́ прия́ т; / в Де́ ву же все́ льшееся Сло́ во/ и Плоть прие́ мшее про́ йде, сохра́ ншее нетле́ нну: / Его́ же бо не пострада́ нетле́ ния, // Ро́ ждшую сохрани́ неврежде́ нну.

Нас свы́ ше, ста́ до твое́, озаря́ еши ми́ лостивно, о́ тче, / во́ инству благочести́ вому побе́ ду подая́ моли́ твами твои́ ми, возвыша́ я рог правосла́ вных, / от нас же приими́, а́ ще и ма́ лое, приноси́ мое тебе́ моле́ ние.

На неду́ зех разли́ чных исцеле́ ния благода́ ть тебе́ дарова́ ся/ и на ду́ сех нечи́ стых от Христа́ власть, му́ дре, / я́ ко боже́ ственный до́ блественник, вене́ ц прия́ л еси́ побе́ ды от всех Ца́ рствующаго.

Богоро́ дичен: Весь лик проро́ ческий, от Бо́ га науче́ н, Твое́ провозгласи́ та́ инство/ несказа́ ннаго Боже́ ственнаго зача́ тия е́ же из Тебе́ Сло́ ва, Ма́ ти Де́ во: / Ты бо И́ стинный нача́ льный Свет родила́ еси́.

Конда́ к, глас 8. Подо́ бен: Избра́ нной Воево́ де:

Христо́ вою любо́ вию уязви́ вся, преподо́ бне, / и Тому́ невозвра́ тным жела́ нием после́ довав, / вся́ кое наслажде́ ние плотско́ е возненави́ дел еси́ / и, я́ ко со́ лнце, Оте́ честву твоему́ возсия́ л еси́; / тем и Христо́ с да́ ром чуде́ с обогатя́ тя. / Помина́ й нас, чту́ щих пресве́ тлую па́ мять твою́, да зове́ м ти: // ра́ дуйся, Се́ ргие богому́ дре.

И́ кос:

Ева́ нгельский глас, о́ тче, услы́ шав, / вся оста́ вил еси́ плотска́ я мудрова́ ния, / бога́ тство же и сла́ ву, я́ ко прах, вмени́ в, / и на стра́ сти, я́ ко безпло́ тен, подвиза́ вся, / и безпло́ тных ликостоя́ нием че́ сти сподо́ бился еси́. / Ра́ зума дарова́ ние прия́ л еси́, / е́ же и пода́ ждь в пе́ снех пою́ щим ти си́ це: / ра́ дуйся, Се́ ргие преподо́ бне и богоно́ се, Небе́ сный челове́ че, земны́ й А́ нгеле; / ра́ дуйся, Ду́ ха Свята́ го оби́ тель; / ра́ дуйся, моли́ твами богода́ нен дар прие́ мый; / ра́ дуйся, я́ ко пре́ жде рожде́ ния проглаше́ нием просла́ вив Святу́ ю Тро́ ицу, Яже тя просла́ ви в жи́ зни сей и по сме́ рти; / ра́ дуйся, целому́ дрия сто́ лпе, и́ мже вся́ ка страсть попра́ ся; / ра́ дуйся, я́ ко от млады́ х ногте́ й после́ дствовал еси́ Христу́; / ра́ дуйся, притека́ ющим к тебе́ спасе́ ния хода́ тай; / ра́ дуйся, свети́ льниче многосве́ тлый, возведы́ й ко Христу́ мона́ хов мно́ жества; / ра́ дуйся, похвала́ Оте́ честву твоему́; / ра́ дуйся, проро́ чеством укра́ шенный, во е́ же прорица́ ти, я́ ко настоя́ щая, бу́ дущая; / ра́ дуйся, я́ ко моли́ твами твои́ ми сопроти́ внии побежда́ ются; / ра́ дуйся, правосла́ вному во́ инству на́ шему похвала́ и утвержде́ ние, / его́ же соблюди́ моли́ твами твои́ ми от враг ненаве́ тно, да зове́ м ти: / ра́ дуйся, Се́ ргие богому́ дре.

Песнь 7

Ирмо́ с: Росода́ тельну у́ бо пещь/ соде́ ла А́ нгел/ преподо́ бным отроко́ м, / халде́ и же опаля́ ющее/ веле́ ние Бо́ жие мучи́ теля увеща́ вопи́ ти: // благослове́ н еси́ Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Ю́ нош трие́ х пещь не опали́, рождество́ прообразу́ ющих Твое́, / Боже́ ственный бо огнь, Тебе́ не опали́ в, всели́ ся в Тя/ и вся научи́ вопи́ ти: благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Блажа́ т Тебе́ концы́, Всенепоро́ чная Ма́ ти, я́ ко прорекла́ еси́, / просвеща́ еми светолу́ чными сия́ нии Твои́ ми/ и благода́ тию, пою́ щии, вопию́ т: благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Па́ губныя у́ бо зу́ бы в мя вонзе́ змий лука́ внейший, / но ты́ я Твой, Богома́ ти, Сын сокруши́, / кре́ пость же мне даде́ вопи́ ти: благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Очисти́ лище естества́ Ты еси́, Еди́ на Богоблаже́ нная: / на ра́ мех бо херуви́ мских седя́ щаго Бо́ га во объя́ тиих носи́ вши, вопие́ ши: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Ин

Ирмо́ с: Бо́ жия снизхожде́ ния/ огнь устыде́ ся в Вавило́ не иногда́, / сего́ ра́ ди о́ троцы в пещи́, ра́ дованною ного́ ю, / я́ ко во цве́ тнице, лику́ юще, поя́ ху: // благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

В пещи́ искуше́ ний разжже́ ния/ Боже́ ственная благода́ ть ороси́ тя, преподо́ бне, / и многосве́ тла Тро́ ическим жела́ нием показа́, зову́ ща: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Мир преоби́ дев, сла́ вне Се́ ргие, / на земли́, я́ ко безпло́ тен, пожи́ л еси́ / и а́ нгельским ликостоя́ нием сподо́ бился еси́. / Тем тя ве́ рою почита́ ем, досточу́ дне.

В приста́ нище ти́ хое вшед, богому́ дре, / жите́ йских пла́ ваний отбе́ гл еси́ / и волну́ ющимся жите́ йскими спаси́ тельное окормле́ ние был еси́, воспева́ ющим: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Богоро́ дичен: Жезл прорасте́, Де́ во, из ко́ рене Иессе́ ева, / всеблаже́ нный Плод, Цвет нося́ щи спаси́ тельный/ ве́ рою Сы́ ну Твоему́ вопию́ щим: / отце́ в на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Ин

Ирмо́ с: Тебе́ у́ мную, Богоро́ дице, пещь/ разсмотря́ ем, ве́ рнии, / я́ коже бо о́ троки спасе́ три Превозноси́ мый, / мир обнови́ во чре́ ве Твое́ м всеце́ л, // хва́ льный отце́ в Бог и препросла́ влен.

Друго́ е Не́ бо на земли́ / боже́ ственным манове́ нием, преблаже́ нне, показа́ лся еси́, / воспита́ л еси́ слове́ сное ста́ до, / я́ ко А́ нгел живы́ й с пло́ тию, богому́ дре.

Иму́ ще тя к Бо́ гу, ча́ да твоя́, кре́ пка моли́ твенника, блаже́ нне, / и уте́ шителя печа́ льных, побо́ рника же, и предста́ теля, и хода́ тая благоче́ стия, / от вся́ ких бед спаса́ емся, преподо́ бне Се́ ргие.

Богоро́ дичен: Ра́ дуйся, чи́ стая Ада́ мова Дщи, / из Тебе́ бо произы́ де Па́ стырь, обле́ кся и́ стинно во всего́ мя, челове́ ка, / превозноси́ мый за милосе́ рдие непости́ жное отце́ в Бог благослове́ нный.

Песнь 8

Ирмо́ с: Из пла́ мене преподо́ бным ро́ су источи́ л еси́ / и пра́ веднаго же́ ртву водо́ ю попали́ л еси́: / вся бо твори́ ши, Христе́, то́ кмо е́ же хоте́ ти. // Тя превозно́ сим во вся ве́ ки.

Позлаще́ нною ри́ зою, я́ коже Цари́ цу, / Сын Твой, просвети́ в заре́ ю Ду́ ха, / Тебе́ одесну́ ю Себе́ поста́ ви, Всечи́ стая, / Его́ же превозно́ сим во вся ве́ ки.

И́ же хоте́ нием еди́ нем мир водрузи́ вый/ из пречи́ стыя утро́ бы Твоея́ Плоть зае́ млет, / свы́ ше ту́ ю назда́ ти хотя́, / Его́ же превозно́ сим во вся ве́ ки.

Сочета́ нием Сло́ ва ко мне, челове́ ку, / Боже́ ственное жили́ ще была́ еси́, Пречи́ стая, / просия́ вши я́ ве де́ вства све́ тлостию. / Тем Тя пое́ м во вся ве́ ки.

Златоза́ рный Тя све́ щник предвообрази́, / прие́ мшую несказа́ нно Свет непристу́ пный, / зна́ нием Свои́ м озаря́ ющ вся́ ческая. / Тем Тя пое́ м, Чи́ стая, во вся ве́ ки.

Ин

Ирмо́ с: Седмери́ цею пещь/ халде́ йский мучи́ тель/ богочести́ вым неи́ стовно разжже́, / си́ лою же лу́ чшею спасе́ ны сия́ ви́ дев, / Творцу́ и Изба́ вителю вопия́ ше: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, // лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Светоно́ сный твой пра́ здник, преблаже́ нне Се́ ргие, / испо́ лни ра́ дости и весе́ лия духо́ внаго, благоуха́ ния же и просвеще́ ния/ тя иму́ щим засту́ пника и пра́ вило мона́ шествующим.

Моли́ твою непреста́ нною к Бо́ гу восте́ кл еси́ / и отту́ ду Трисо́ лнечными сия́ нии озари́ лся еси́, / на враги́ боре́ ния поста́ вив, приводя́ по́ стников собо́ ры но́ вым житие́ м, Христу́ вопию́ щим: / де́ ти, благослови́ те, свяще́ нницы, воспо́ йте, лю́ дие, превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

В поще́ ниих кре́ пкое, в моли́ твах неле́ ностное/ терпе́ ние в искуше́ ниих, Се́ ргие, на земли́ показа́ л еси́, зовы́ й: / де́ ти, благослови́ те, свяще́ нницы, воспо́ йте, лю́ дие, превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Богоро́ дичен: Богороди́ тельнице Чи́ стая, ду́ ши моей я́ звы грехо́ вныя и собла́ зны очи́ сти, / ко исто́ чником примеша́ ющи, я́ же из ребр Рождества́ Твоего́, и́ же от них поте́ кшим струя́ м; / к Тебе́ бо взыва́ ю, и к Тебе́ прибега́ ю, и Тя призыва́ ю, Богоблагода́ тную.

Ин

Ирмо́ с: Чу́ да преесте́ ственнаго/ росода́ тельная изобрази́ пещь о́ браз: / не бо, я́ же прия́ т, пали́ т ю́ ныя, / я́ ко ниже́ огнь Божества́ Де́ вы, / в Ню́ же вни́ де утро́ бу. / Тем, воспева́ юще, воспое́ м: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода// и превозно́ сит во вся ве́ ки.

Приле́ жно пою́ ще мо́ лим тя: / моли́ ся, преподо́ бне, побе́ ды дарова́ ти на враги́ во́ инству на́ шему, / и Це́ ркви благоле́ пие, и ми́ ру мир.

Ду́ ха Свята́ го благода́ ть в тя всели́ ся, / лука́ вых духо́ в прогони́ теля соде́ ла, / мона́ шествующих же наста́ вника показа́, зову́ щих: / благослови́ те, вся тварь, Го́ спода и превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Трисо́ лнечным све́ том издале́ ча сия́ я, / твои́ м певце́ м свет да́ руй и спасе́ ние и ми́ ру мир, / в твое́ й па́ мяти, преподо́ бне о́ тче, зову́ щим: / да благослови́ т вся тварь Го́ спода и превозно́ сит Его́ во ве́ ки.

Богоро́ дичен: И́ же а́ нгельскими пе́ сньми Прославля́ емый, / бога́ тное Сло́ во нас ра́ ди обнища́, / Тя Ма́ терь, добро́ ту Иа́ ковлю, Благослове́ нная, избра́ в. / Те́ мже, воспева́ юще, пое́ м: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода и превозно́ сит Его́ во ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Бо́ га/ челове́ ком невозмо́ жно ви́ дети, / на Него́ же не сме́ ют чи́ ни а́ нгельстии взира́ ти; / Тобо́ ю бо, Всечи́ стая, яви́ ся челове́ ком/ Сло́ во воплоще́ нно, / Его́ же велича́ юще, // с Небе́ сными во́ и Тя ублажа́ ем.

Звезда́, сия́ ющи заря́ ми Божества́ от Иа́ кова, / от мра́ ка содержи́ мым возсия́ Тобо́ ю, Всечи́ стая, / Христо́ с Бог, Сло́ во воплоще́ нно, / И́ мже просвеща́ еми, с Небе́ сными во́ и Тя ублажа́ ем.

Укрепи́ вся си́ лою Твое́ ю и благода́ тию, / Тебе́ песнь усе́ рдно от се́ рдца возложи́ х; / но сию́ приими́, Де́ во Чи́ стая, / благода́ ть воздаю́ щи Твою́ многосве́ тлую/ от нетле́ нных сокро́ вищ, Богоблаже́ нная.

Поста́ в показа́ лася еси́ Я́ ве Божества́, / в не́ мже ри́ зу телесе́ Сло́ во истка́, / богосоде́ лав, Де́ во, мой зрак; / в него́ же обле́ кся, вся спасе́ от смы́ сла чи́ ста Тя велича́ ющия.

Богоро́ дичен: Ме́ ртвым воскресе́ ние ны́ не дарова́ ся Твои́ м несказа́ нным и неизрече́ нным Рождество́ м, / Богоро́ дице Всечи́ стая: / Жизнь бо, из Тебе́ Пло́ тию обложи́ вся, всем возсия́ / и сме́ ртную дря́ хлость я́ ве разруши́.

Ин

Ирмо́ с: Ужасе́ ся о сем Не́ бо, / и земли́ удиви́ шася концы́, / я́ ко Бог яви́ ся челове́ ком пло́ тски/ и чре́ во Твое́ бысть простра́ ннейшее Небе́ с. / Тем Тя, Богоро́ дицу, // А́ нгелов и челове́ к чинонача́ лия велича́ ют.

Светоявле́ ния духо́ внаго испо́ лнен быв, преподо́ бне Се́ ргие, / свети́ льник, сия́ я издале́ ча, яви́ лся еси́, / слове́ сныя зари́ нам облиста́ я, / и Пребоже́ ственныя Тро́ ицы жили́ ще показа́ лся еси́.

Вои́ стину тя вели́ ка учи́ теля, му́ дре Се́ ргие, Росси́ йским страна́ м Христо́ с дарова́, / нело́ жным правле́ нием пра́ вяща оте́ чество свое́ / и уче́ ния сладча́ йша ме́ да излива́ юща, / и́ хже, я́ ко от окри́ на, и мы, ве́ рнии, почерпа́ ем незави́ стно.

Душетле́ нныя стра́ сти победи́ в, / я́ ко па́ стырь и́ стинный, упа́ сл еси́ слове́ сное Христо́ во ста́ до, / е́ же вы́ ну благода́ тию Ду́ ха, я́ ко цве́ ты ра́ йския, пита́ я, преподо́ бне.

Богоро́ дичен: Псалмы́ Тя воспева́ ем, Обра́ дованная, / и немо́ лчно Ти, е́ же ра́ дуйся, вопие́ м: / Ты бо источи́ ла еси́ всем ра́ дование.

Ин

Ирмо́ с: О́ браз чи́ стаго Рождества́ Твоего́ / огнепали́ мая купи́ на показа́ неопа́ льная, / и ны́ не на нас напа́ стей свире́ пеющую угаси́ ти, мо́ лимся, пещь, / да Тя, Богоро́ дице, // непреста́ нно велича́ ем.

Любо́ вию Христо́ вою, му́ дре, просвеща́ емь и доброде́ тельми облиста́ емь, / не оскверни́ л еси́ души́ твоея́ добро́ ту, / ко отце́ м преста́ вился еси́ в до́ брей ста́ рости/ и Бо́ гу со А́ нгелы, Се́ ргие, предстои́ ши.

Очи́ сти на́ ша согреше́ ния, Сло́ ве, и просвети́ о́ чи серде́ чныя, / е́ же чи́ сто зре́ ти Твою́ све́ тлость Боже́ ственнаго светоли́ тия, / моли́ твами твоего́ уго́ дника Се́ ргия, / да Тя вси велича́ ем.

Богоро́ дичен: О, стра́ ннаго Твоего́ чудесе́! / Ты бо, Де́ во Богоро́ дице, / та́ инство, пре́ жде веко́ в и родо́ в сокрове́ нное в Бо́ зе, вся созда́ вшем, / ро́ ждши Бо́ га Сло́ ва несказа́ нно, яви́ лася еси́.

Свети́ лен:

Процве́ л еси́, я́ ко фи́ никс, Дави́ дски, о́ тче, / и оби́ тель яви́ лся еси́ Ду́ ха Всесвята́ го, / И́ же сла́ вна тя вселе́ нней показа́, / о нас непреста́ нно Христа́ моли́, / почита́ ющих ве́ рою пречестную па́ мять твою́, / преподо́ бне Се́ ргие.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Тя пе́ сньми немо́ лчными ублажа́ ем, Де́ во, / я́ ко от Тро́ ицы Еди́ наго родила́ еси́, Богоро́ дице, / и но́ сиши на боже́ ственных объя́ тиих/ Пребога́ тое Сло́ во, Невра́ щное и Неизме́ нное.

На хвали́ тех стихи́ ры на 4, глас 4. Подо́ бен: Зва́ нный свы́ ше:

Егда́ Боже́ ственное зва́ ние/ на́ йде на тя, пребога́ те, / тогда́ все плотско́ е мудрова́ ние/ ду́ ху повину́ л еси́, / поще́ ния страда́ ньми утверди́ вся, / и, я́ ко зла́ то, в горни́ ле искуше́ но, сия́ я, яви́ лся еси́. / Прия́ телище был еси́ Ду́ ха Пресвята́ го, / собра́ в мона́ шествующих мно́ жества/ и уче́ нии твои́ ми, я́ ко не́ коею небовосхо́ дною ле́ ствицею, / на высоту́ доброде́ телей возводя́. / Помина́ й нас, Се́ ргие, чту́ щих па́ мять твою́, / спасти́ и просвети́ ти ду́ ши на́ ша.

Возсия́ днесь пресве́ тлая/ и всепра́ зднственная па́ мять твоя́, пресла́ вне Се́ ргие, / созыва́ ющи многочи́ сленное по́ стников сосло́ вие/ и преподо́ бных ликостоя́ ния, / в не́ йже Ангели сла́ вят/ в Тро́ ице покланя́ емаго Бо́ га на́ шего, / челове́ цы же, притека́ ющии/ к свяще́ нней ра́ це моще́ й твои́ х, / исцеле́ ния да́ ры прие́ млют; / и тя венча́ вшаго/ Христа́ прославля́ ем, / Спа́ са душ на́ ших.

Богоно́ се и преблаже́ нне/ о́ тче Се́ ргие, / ты проро́ чески/ посте́ лю слеза́ ми измыва́ л еси́, / не дал еси́ сна твои́ м очесе́ м, / ни ве́ ждом дрема́ ния, / серде́ чное жела́ ние е́ же ко Христу́ явля́ я, / Его́ же измла́ да возлюби́ в, / вся́ кия доброде́ тели вид испра́ вил еси́. / Те́ мже тя ублажа́ ем, / Христа́ велича́ юще, / тя просла́ вльшаго.

Сла́ ва, глас 2:

Преподо́ бне о́ тче, / измла́ да воздержа́ нию прилежа́ в, пости́ вся, / орга́ н был еси́ Свята́ го Ду́ ха. / Тем и чуде́ с дарова́ ния прие́ м, / челове́ ки научи́ л еси́ преоби́ дети маловре́ менная. / Ны́ не же неизрече́ нным све́ том све́ тле сия́ вши, / просвети́ на́ ша мы́ сли хода́ тайством твои́ м, / му́ дре Се́ ргие.

И ны́ не, Богоро́ дичен, глас то́ йже:

Все упова́ ние мое́ на Тя возлага́ ю, / Ма́ ти Бо́ жия, // сохрани́ мя под кро́ вом Твои́ м.

Славосло́ вие вели́ кое. Ектении́ и отпу́ ст.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.