Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





На хвали́тех стихи́ры, на 4, глас 6.



Песнь 4

Ирмо́ с: Удиви́ ся Тво́ й ра́ зум от Мене́, / услы́ шавшу пресла́ вная веле́ ния смотре́ ния Твоего́, / укрепи́ ся же возлюбле́ нием Твоего́ схожде́ ния, / Ты бо моея́ нищеты́ не отве́ рглся еси́.

Почита́ ющий Тя град, Пречи́ стая, и по до́ лгу сла́ вящий, / огражда́ й от безбо́ жных, Чи́ стая, иноплеме́ нник, / Ты бо тому́, Пречи́ стая, бога́ тство неотъе́ млемо еси́, покро́ в же и сла́ ва.

Мня́ щиися, я́ коже дре́ вле Иерихо́ н, / разори́ ти град Твой, пречи́ стая Ма́ ти Сло́ ва, / са́ ми коне́ чней поги́ бели преда́ шася/ си́ лою из Тебе́ Воплоще́ ннаго, Влады́ чице.

При́ зри, Чи́ стая, / спаси́ пою́ щия Тя, потреби́ тися хотя́ ща от сопроти́ вных, / те́ мже наше́ дшаго преще́ ния изба́ ви, Богороди́ тельнице.

Ин

Ирмо́ с: Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / Ты моя́ и си́ ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́ дование, / не оста́ вль не́ дра О́ тча/ и на́ шу нищету́ посети́ в. / Тем с проро́ ком Авваку́ мом зову́ Ти: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Егда́ услы́ шаша наро́ ди чу́ дное обеща́ ние побе́ ды, / ра́ достию неизрече́ нною испо́ лнившеся, / и, я́ коже кре́ пка не́ коего храни́ теля иму́ ще, сопроти́ вныя побежда́ ху.

Многобога́ тный дар и неистощи́ мое сокро́ вище/ дарова́ л еси́ гра́ ду Твоему́ – ико́ ну Ма́ тере Твоея́, Сло́ ве, / и Сея́ по́ мощию проти́ вныя низлага́ ем.

В боже́ ственнем хра́ ме Твое́ м, Богора́ дованная, / иде́ же чудотво́ рная Твоя́ ико́ на положена́ бысть, / исцеле́ ния ве́ рою приходя́ щим подава́ ет.

Собо́ ри ве́ рных и вся́ ко состоя́ ние челове́ ческое весели́ тся, / совоку́ пльшеся в честне́ м хра́ ме Твое́ м, / зря́ ще в нем, я́ коже пресве́ тлое со́ лнце, честны́ й о́ браз Тво́ й, Влады́ чице.

Катавасия: Жезл из ко́ рене Иессе́ ева / и цвет от него́, Христе́, / от Де́ вы прозя́ бл еси́, / из горы́, Хва́ льный, приосене́ нныя ча́ щи, / прише́ л еси́, вопло́ щся от Неискусому́ жныя, / Невеще́ ственный и Бо́ же: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Песнь 5

Ирмо́ с: Сою́ зом любве́ / связу́ еми апо́ столи, / влады́ чествующему все́ ми себе́ Христу́ возло́ жше, / кра́ сны но́ ги очища́ ху, / благовеству́ юще всем мир.

Те́ плая засту́ пница к Тебе́ прибега́ ющим/ и ненаде́ ющимся наде́ жда, / виждь озлобле́ ние люде́ й Твои́ х и пода́ ждь по́ мощь, Пречи́ стая.

Я́ же огнь ро́ ждшая Боже́ ственный, Де́ во, / проти́ вных, Пречи́ стая, моли́ твою Твое́ ю огне́ м попали́, / я́ ко Ма́ ти су́ щи Зижди́ теля, Всепе́ тая.

Чи́ стая Богоневе́ сто, / недоуме́ нныя лю́ ди уще́ дри ма́ терними Твои́ ми мольба́ ми/ и я́ же на ны проти́ вных обстоя́ ния разори́ вско́ ре моли́ твами Твои́ ми.

Ин

Ирмо́ с: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те Незаходи́ мыи́, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ ннаго, / но обрати́ мя и к све́ ту за́ поведеи́ Твои́ х/ пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся.

Я́ коже иногда́ в ца́ рствующем гра́ де/ неи́ стовящаго и хули́ теля, хотя́ щаго о́ браз Тво́ й низложи́ ти, / того́ а́ бие коне́ чне уязви́, / та́ кожде и ны́ не показа́ ла еси́, Богороди́ тельнице.

Я́ ко щито́ м, огражда́ еми непобеди́ мою Твое́ ю си́ лою, Де́ во, / проти́ вных побежда́ ют неизрече́ нное мно́ жество/ на Тя наде́ жду иму́ щии лю́ дие Твои́, Всепе́ тая.

Тя бога́ тство неистощи́ мое иму́ ще и исцеле́ ний исто́ чник/ ве́ рою прибега́ ющий хра́ му Твоему́, / иде́ же пребыва́ ет честны́ й о́ браз Твой, Влады́ чице.

Катавасия: Бог сый ми́ ра, Оте́ ц щедро́ т, / Вели́ каго Сове́ та Твоего́ А́ нгела, / мир подава́ юща, посла́ л еси́ нам: / тем, Богоразу́ мия к све́ ту наста́ вльшеся, / от но́ щи у́ тренююще, / славосло́ вим Тя, Человеколю́ бче.

Песнь 6

Ирмо́ с: Ят бысть, / но не удержа́ н в пе́ рсех ки́ товых Ио́ на, / Твой бо о́ браз нося́, / страда́ вшаго и погребе́ нию да́ вшагося, / я́ ко от черто́ га, от зве́ ря изы́ де, / приглаша́ ше же кустоди́ и 228, / храня́ щии су́ етная и ло́ жная, / ми́ лость сию́ оста́ вили есте́ .

Изба́ ви ра́ тных наше́ ствия рабы́ Твоя́, Пречи́ стая, / и не преда́ ждь до конца́ поги́ бнути насле́ дию Твоему́, Всепе́ тая, / но си́ лою из Тебе́ Рожде́ ннаго проти́ вныя низложи́.

Многосогре́ шших Тебе́ не пре́ зри, / но приими́ мольбу́ Ма́ тере Твоея́ о нас, Ще́ дре, / да не похва́ лятся сопроти́ внии, – где́ есть Бог их? – глаго́ люще, / но да разуме́ ют вси, я́ ко Ты, Изба́ витель, с на́ ми еси́.

Ны́ не по́ мощи прии́ де время, / ны́ не премене́ ния потре́ ба, Чи́ стая. / Моли́ ся Сы́ ну Твоему́ и Бо́ гу, / я́ ко да уще́ дрит согреши́ вшия и належа́ щаго гне́ ва изба́ вит.

Ин

Ирмо́ с: Моли́ тву пролию́ ко Го́ споду, / и Тому́ возвещу́ печа́ ли моя́, / я́ ко зол душа́ моя́ испо́ лнися/ и живо́ т мой а́ ду прибли́ жися, / и молю́ ся, я́ ко Ио́ на: / от тли, Бо́ же, возведи́ мя.

Су́ щему тогда́ чу́ дному архиере́ ю/ яви́ лася еси́ стра́ шным о́ бразом, на де́ рзость подвиза́ ющи, / наро́ ди же, неизре́ ченныя ра́ дости испо́ лнившеся, / ору́ жныя побежда́ ху, Влады́ чице.

Зна́ мение стра́ шно, и вещь пресла́ вну, / и чу́ дное одоле́ ние днесь пра́ зднующе, лю́ дие Твои́, Богоро́ дице, / похва́ льная я́ ко досто́ йной похвалы́ прино́ сим, глаго́ люще: / ра́ дуйся, Обра́ дованная.

Честну́ ю ико́ ну Твою́ ра́ достным се́ рдцем и душе́ ю облобыза́ ем, веселя́ щеся, / и, те́ плою ве́ рою прикаса́ ющеся, исцеле́ ние почерпа́ ем.

Катавасия: Из утро́ бы Ио́ ну младе́ нца изблева́ морски́ й зверь, / якова́ прия́ т, / в Де́ ву же все́ льшееся Сло́ во / и плоть прие́ мшее про́ йде сохра́ ншее нетле́ нну. / Его́ же бо не пострада́ истле́ ния, / Ро́ ждшую сохрани́ неврежде́ нну.

Конда́ к, глас 4. Подо́ бен: Яви́ лся еси́ днесь:

Честна́ го о́ браза Твоего́ зна́ мение/ пра́ зднующе лю́ дие Твои́, Богороди́ тельнице, / и́ мже ди́ вную побе́ ду на сопроти́ вныя гра́ ду Твоему́ дарова́ ла еси́. / Те́ мже Тебе́ ве́ рою взыва́ ем: / ра́ дуйся, Де́ во, христиа́ н похвало́.

И́ кос:

Разреши́ тьму́ мои́ х согреше́ ний, / во уме́ мое́ м лежа́ щую, / и Твои́ м мя све́ том просвети́, Де́ во, / я́ ко да возмогу́ Тебе́ похвалу́ принести́, / Ю́ же Оте́ ц восхвали́, / и Дух Святы́ й осени́, / Сын же и Сло́ во Бо́ жие, всели́ вся/ и нетле́ нно от пречи́ стою Твое́ ю боку́ проше́ д, / с челове́ ки поживе́. / Те́ мже мы, гре́ шнии и недосто́ йнии раби́ Твои́, / днесь соверша́ юще свяще́ нное торжество́ зна́ мения, / бы́ вшаго честно́ ю ико́ ною Твое́ ю, / е́ юже пресла́ вную побе́ ду на проти́ вныя/ гра́ ду Твоему́ дарова́ ла еси́, / и, от всех чуде́ с испо́ лнившеся, / вме́ сто благово́ нных арома́ т, / ели́ ко возмо́ жно нам, земны́ м, похва́ льная Тебе́ прино́ сим, глаго́ люще: / ра́ дуйся, Богоро́ дице, ра́ досте А́ нгелов и челове́ ков; / ра́ дуйся, тве́ рдая наде́ жда и покро́ ве гра́ ду Твоему́; / ра́ дуйся, я́ ко проти́ вныя си́ лою Твое́ ю низлага́ ем; / ра́ дуйся, у́ мнаго Со́ лнца Ма́ ти, / ве́ рныя просвеща́ ющаго, неве́ рныя же помрача́ ющаго; / ра́ дуйся, Де́ во, христиа́ н похвало́.

Песнь 7

Ирмо́ с: Неизрече́ нное чу́ до! / в пещи́ Изба́ вивый преподо́ бныя о́ троки из пла́ мене, / во гро́ бе мертв, бездыха́ нен полага́ ется/ во спасе́ ние нас, пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

Вои́ стинну сокро́ вище че́ стно гра́ ду Твоему́, ико́ на Твоя́, Пречи́ стая, дарова́ ся, / ю́ же и са́ ми зря́ ще, чудеси́ удивля́ емся и Сы́ ну Твоему́ вопие́ м: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

Я́ коже иногда́ Ниневи́ тяны/ покая́ ния ра́ ди пощади́ л еси́, Сло́ ве Бо́ жий, про́ поведию Ио́ ны проро́ ка, / та́ кожде и зде показа́ л еси́ о́ бразом Пречи́ стыя Твоея́ Ма́ тере, Христе́, вопию́ щим: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

Храм Тя Бо́ жий, Влады́ чице, ве́ дуще, / во святе́ м хра́ ме Твое́ м ру́ ки на́ ша возно́ сим на моли́ тву: / виждь озлобле́ ние на́ ше и пода́ ждь нам по́ мощь.

Ин

Ирмо́ с: Бо́ жия снизхожде́ ния/ огнь устыде́ ся в Вавило́ не иногда́, / сего́ ра́ ди о́ троцы в пещи́ ра́ дованною ного́ ю, / я́ ко во цве́ тнице лику́ юще, поя́ ху: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Виждь, Пречи́ стая, озлобле́ ние раб Твои́ х и не отри́ ни в коне́ ц, / Твое́ бо есмы́ достоя́ ние и Твое́ ю наде́ ждею крепи́ мся, да вси вопие́ м Ти: / ра́ дуйся, обра́ дованная.

Светоно́ сная благода́ ть и исцеле́ ния дарова́ ние/ даде́ ся гра́ ду Твоему́ о́ браз Твой, Пречи́ стая, / его́ же любе́ зно облобыза́ юще, весели́ мся.

Катавасия: О́ троцы, благоче́ стию совоспита́ ни, / злочести́ ваго веле́ ния небре́ гше, / о́ гненнаго преще́ ния не убоя́ шася, / но, посреде́ пла́ мени стоя́ ще, поя́ ху: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Песнь 8

Ирмо́ с: Ужасни́ ся боя́ йся, Не́ бо, / и да подви́ жатся основа́ ния земли́: / се бо в мертвеце́ х вменя́ ется в Вы́ шних Живы́ й/ и во гроб мал странноприе́ млется. / Его́ же, о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Собезнача́ льное Сло́ во О́ тчее, Де́ во пречи́ стая, нетле́ нно родила́ еси́ / и от сосцу́ пита́ ла еси́. / Того́ моли́, Богороди́ тельнице, от обстоя́ ния вра́ жия спасти́ пою́ щия Тя/ и превознося́ щия во ве́ ки.

Его́ же прови́ де на Престо́ ле превзя́ тем Иса́ ия, / Сего́ в ложесна́ х, Де́ во, вмести́ ла еси́ и нетле́ нно родила́ еси́. / Его́ же моли́ спасти́ ся рабо́ м Твои́ м, пою́ щим: / де́ ти, благослови́ те, свяще́ ннии, по́ йте и превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Еди́ на су́ щи блага́ я, / преблаго́ е Сло́ во моли́ приле́ жно настоя́ щаго гне́ ва рабо́ м Твои́ м изба́ витися, / несомне́ нною ве́ рою Сы́ ну Твоему́ пою́ щим: / де́ ти, благослови́ те, свяще́ ннии, по́ йте и превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Ин

Ирмо́ с: Седмери́ цею пещь/ халде́ йский мучи́ тель/ богочести́ вым неи́ стовно разжже́, / си́ лою же лу́ чшею спасе́ ны сия́ ви́ дев, / Творцу́ и Изба́ вителю вопия́ ше: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки .

О всех наро́ ди недоуме́ вшеся, к Тебе́ прибега́ ют, вопию́ ще: / не преда́ ждь нас враго́ м на́ шим, Влады́ чице Богоро́ дице, / но держа́ вною Твое́ ю руко́ ю ты́ я низложи́, / да Тя непреста́ нно пое́ м и превозно́ сим во ве́ ки.

Я́ ко неруши́ мое забра́ ло иму́ ще раби́ Твои́ ико́ ну Твою́, Пречи́ стая, / проти́ вящияся низлага́ ем и Сы́ ну Твоему́ вопие́ м: / де́ ти, благослови́ те, свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Чу́ дному иера́ рху яви́ лася еси́, Пречи́ стая, / он же со мно́ гим наро́ дом, чудеси́ уди́ влься, / а́ бие с ра́ достию ко о́ бразу Твоему́ прибега́ ет, – пода́ ждь по́ мощь, Влады́ чице, – глаго́ лющим: / де́ ти, благослови́ те, свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Что́ Ти принести́, Пречи́ стая, / от всей тва́ ри сла́ вимей, недоуме́ емся, Влады́ чице, / то́ чию е́ же Гаврии́ л нас научи́: / ра́ дуйся, Обрадованная.

Катавасия: Чу́ да преесте́ ственнаго / росода́ тельная изобрази́ пещь о́ браз: / не бо, я́ же прия́ т, пали́ т ю́ ныя, / я́ ко ниже́ огнь Божества́ Де́ вы, / в Ню́ же вни́ де утро́ бу. / Тем воспева́ юще, воспое́ м: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода / и превозно́ сит во вся ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Стра́ нствия Влады́ чня/ и безсме́ ртныя трапе́ зы/ на го́ рнем ме́ сте высо́ кими умы́, / ве́ рнии, прииди́ те, наслади́ мся/ возше́ дша Сло́ ва, / от Сло́ ва научи́ вшеся, Его́ же велича́ ем.

Милосе́ рдым о́ ком свы́ ше при́ зри на град и лю́ ди Твоя́, Пречи́ стая, / ины́ я бо по́ мощи не и́ мамы, то́ кмо Тебе́, Всенепоро́ чная, / да Тя вси, Ма́ терь Бо́ жию, непреста́ нно велича́ ем.

Еди́ на, ро́ ждшая Сло́ во воплоще́ нное, Де́ во всепе́ тая, / приснотеку́ щий исто́ чник исцеле́ ний излива́ еши/ ве́ рою притека́ ющим хра́ му Твоему́, Пречи́ стая.

Се, раби́ Твои́, вопие́ м Ти, Ма́ ти Бо́ жия: / обы́ чныя ми́ лости Твои́ на град и лю́ ди Твои́ ми́ лостивно показу́ ющи, / проти́ вных обстоя́ ний нас измени́, да Тя вси непреста́ нно велича́ ем.

Ин

Ирмо́ с: Ужасе́ ся о сем Не́ бо, / и земли́ удиви́ шася концы́, / я́ ко Бог яви́ ся челове́ ком пло́ тски/ и чре́ во Твое́ бысть простра́ ннейшее Небе́ с. / Тем Тя, Богоро́ дицу, / А́ нгелов и челове́ к чинонача́ лия велича́ ют.

Се вре́ мя благоприя́ тно и день спасе́ ния, / в не́ мже зна́ мение ико́ ны Твоея́, Пречи́ стая, показа́ ся, / е́ же пра́ зднующе све́ тло, духо́ вне торжество́ соверша́ ем.

Я́ ко Боже́ ственною све́ тлостию озаря́ ему, / зрим днесь, Пречи́ стая, ико́ ну Твою́ честну́ ю, / е́ йже ве́ рою покланя́ ющеся, Тя велича́ ем.

Мы́ сли очи́ стивше, празднолю́ бнаго Нова́ гра́ да собо́ ри/ со архиере́ йским ли́ ком, восхвали́ те, / па́ че наде́ жди по́ мощь на сопроти́ вныя дарова́ вшую.

Де́ вства Твоего́ зна́ мения невреди́ мо сохрани́ в, Сло́ во Бо́ жие, из Тебе́ проше́ д, / сохрани́ град Твой невреди́ м, Де́ во всепе́ тая, / да Тя непреста́ нно велича́ ем.

Катавасия: Та́ инство стра́ нное ви́ жу и пресла́ вное: / Не́ бо – верте́ п, Престо́ л Херуви́ мский – Де́ ву, / я́ сли – вмести́ лище, / в ни́ хже возлеже́ Невмести́ мый – Христо́ с Бог, / Его́ же, воспева́ юще, велича́ ем.

Свети́ лен. Подобен: Посети́ л ны есть:

Возжеле́ в Твоея́ добро́ ты Иису́ с, Пречи́ стая, / в Тя всели́ ся и Тебе́ засту́ пницу гра́ ду Твоему́ Сло́ во Бо́ жие дарова́, / его́ же сохраня́ й заступле́ нием Твои́ м при́ сно, / я́ ко да Тя ублажа́ ем, пренепоро́ чная Отрокови́ це.

На хвали́ тех стихи́ ры, на 4, глас 6.

Самогла́ сны:

Непоко́ рством ра́ зума и го́ рдостию разже́ гшеся ненака́ заннии/ на ста́ до Твое́, Пречи́ стая, / е́ же искорени́ ти град, в не́ мже пречестны́ й Твой о́ браз водворя́ ется, / но у́ бо показа́ ла еси́, / я́ коже иногда́ Сын Твой евре́ ем, / досто́ йно в пусты́ ни телесы́ па́ дшим.

Се храм пресве́ тел и ме́ сто свяще́ ния, / иде́ же честна́ я ико́ на Ма́ тере Твоея́, Сло́ ве, / приступи́ те, челове́ цы, и исцеле́ ние почерпи́ те, / я́ ко спасе́ ние Тоя́ ра́ ди нам дарова́ ся/ и избавле́ ние от проти́ вных, потреби́ ти нас хотя́ щих, / но ти́ и, по проро́ ку, потреби́ шася.

Я́ коже иногда́ кро́ ткий Дави́ д/ проти́ вящагося го́ рдаго Голиа́ фа, / си́ лою Сы́ на Твоего́ препоя́ сався, низложи́, / та́ кожде и лю́ дие Твои́, Пречи́ стая, / иму́ ще о́ браз Твой честны́ й, / пресла́ вно одоле́ ние показа́ ша.

Чу́ дная побе́ да и ди́ вное одоле́ ние/ честны́ я ико́ ны Твоея́, пречи́ стая Ма́ ти Сло́ ва, / удивля́ ет ум и ужаса́ ет по́ мысл, / безору́ жнии бо ору́ жных побежда́ ху/ си́ лою Твое́ ю, Де́ во всепе́ тая, / и посо́ бием Боже́ ственнаго зра́ ка Твоего́ / во спасе́ ние душ на́ ших.

Сла́ ва, и ны́ не, глас 8:

Мня́ щеся непокори́ вии/ от основа́ ния разори́ ти град Тво́ й, Пречи́ стая, / не разуме́ вше по́ мощь Твою́, Влады́ чице, / но си́ лою Твое́ ю низложе́ ни бы́ ша, / на бежа́ ние устремля́ хуся, / и, я́ коже ю́ зами желе́ зными, слепото́ ю свя́ зани бы́ вше/ и мра́ ком, я́ коже дре́ вле Еги́ пет, объя́ ти не разуме́ вше, / до́ ндеже и коне́ чне побежде́ ни бы́ вша. / Те́ мже чи́ стою ве́ рою сла́ вим Тя/ и Сы́ ну Твоему́ любе́ зно вопие́ м: / моли́ твами ро́ ждшия Тя, / Иису́ се всеси́ льне, неизрече́ нная ра́ досте, / сохраня́ й град Твой невреди́ м, / я́ ко милосе́ рд и Человеколю́ бец.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.