|
|||
На стихо́вне Окто́иха. ⇐ ПредыдущаяСтр 3 из 3 Песнь 3 Ирмо́ с: Да утверди́ тся се́ рдце мое́ в во́ ли Твое́ й, Христе́ Бо́ же, / и́ же над вода́ ми не́ бо утвержде́ й второ́ е/ и основа́ вши на вода́ х зе́ млю, Всеси́ льне. За Христа́ страда́ ти изво́ ливый, я́ звы терпи́ ши теле́ сныя, / услажда́ лся, му́ дре, боле́ зньми и скорбьми́; / сего́ ра́ ди неболе́ зненну жи́ знь ны́ не восприя́ л еси́. Те́ плым жела́ нием сотво́ ршаго, страда́ льче Богому́ дре, держи́ мь, / разжже́ нней тебе́ сама́ го поверга́ вши хи́ трости, / ороша́ емь ду́ ха огне́ м, Елевфе́ рие. Во свяще́ нницех свяще́ ннейший и в му́ ченицех му́ ченик тверде́ йший я́ влься, / вене́ ц сугу́ б прия́ л еси́, блаже́ нне, / лице́ Бо́ жие вы́ ну ви́ дя. Богоро́ дичен: Жезл кре́ пости прозя́ бла еси́ – Христа́, И́ мже утвержда́ емся: / Тя бо вообража́ ше Ааро́ нов жезл, иногда́ прозя́ бший, / неде́ ланная земле́, Чи́ стая Голуби́ це Присноде́ во. Ин Ирмо́ с: Пре́ жде век от Отца́ рожде́ нному нетле́ нно Сы́ ну/ и в после́ дняя от Де́ вы/ воплоще́ нному безсе́ менно, / Христу́ Бо́ гу возопии́ м: / вознесы́ й рог наш, / Свят еси́, Го́ споди. О, твоего́ му́ жества! / О, душе́ вныя до́ блести, сла́ вне! / Ты бо, члено́ вныя львов сокруши́ ти неви́ димых жела́ я, / два ка́ меня носи́ л еси́ превели́ ка во время но́ щи, / тя́ готу на ра́ менах. Кто твоя́ по́ двиги изрещи́ по достоя́ нию возмо́ жет? / Ты бо, пути́ жесто́ кия в пусты́ ни ше́ ствуя, / суро́ выя же́ луди ел еси́, / вкуш́ ение навыца́ я твое́ услажда́ ти боле́ зньми воздержа́ ния. Богови́ дец дре́ вле Моисе́ й/ в купине́ сподо́ бися та́ инственнаго виде́ ния, / всечестны́ й же Па́ вел, огню́ я́ вльшуся свы́ ше, / сам позна́ я́ ве себе́ сама́ го, неопа́ льно распаля́ ема. Богоро́ дичен: Безнача́ лен Сый естество́ м я́ ко Бог/ и Отцу́ Сло́ во равноче́ стное, / е́ же под ле́ том прия́ л еси́, ро́ ждся от Де́ вы, нача́ ло, / естество́ м я́ влься Челове́ к, и, младе́ нствовав, я́ ко Отроча́, / Ты, Христе́, яви́ лся еси́, пелена́ ми пови́ т. Конда́ к преподо́ бнаго, глас 8. Подо́ бен: Взбра́ нной: От ю́ ности, му́ дре, я́ же па́ че смы́ сла вожделе́ л еси́ му́ жески, / мирски́ й мятеж оста́ вил еси́, / и был еси́ Боже́ ственнаго ра́ ди жи́ тельства Тро́ ицы жили́ ще, / и просвети́ л еси́ ве́ рою приступа́ ющим тебе́. / Тем зове́ м: ра́ дуйся, Па́ вле пребога́ те. Седа́ лен священному́ ченика, глас 1. Подо́ бен: Гроб Твой, Спа́ се: Свобо́ ден ум от страсте́ й стяжа́ в, / был еси́ Бо́ жий и́ скреннейший раб/ и от ле́ сти свободи́ л еси́ до́ бре послу́ шавшия тебе́: / пострада́ в же я́ ко иере́ й и му́ ченик, Елевфе́ рие, / сугу́ б прия́ л еси́ венец: / моли́ спасти́ ся нам. Сла́ ва, преподо́ бнаго, глас 8. Подо́ бен: Прему́ дрости: Окормля́ емь си́ лою вседе́ тельною/ и ве́ трилом вкриля́ емь Кре́ стным, / легко́ преплы́ л еси́ жите́ йскую бу́ рю/ и к Боже́ ственным и́ стинно приста́ нищем дости́ гл еси́, / доброде́ телей ку́ плю мно́ гу стяжа́ в, / ю́ же Влады́ це всех прине́ сл еси́ / и е́ же, благи́ й ра́ бе, слы́ шал еси́ и сим после́ дующая. / Те́ мже, Па́ вле блаже́ нне, моли́ Христа́ Бо́ га/ грехо́ в оставле́ ние пода́ ти/ чту́ щим любо́ вию святу́ ю па́ мять твою́. И ны́ не, Богоро́ дичен: В напа́ сти многоплете́ нныя впад от враг ви́ димых и неви́ димых, / бу́ рею одержи́ мь безчи́ сленных согреше́ ний мои́ х, / и я́ ко к те́ плому заступле́ нию и покро́ ву моему́, Чи́ стая, / ко приста́ нищу притека́ ю Твоея́ бла́ гости. / Те́ мже, Пречи́ стая, из Тебе́ Воплоще́ нному безсе́ менно моли́ ся приле́ жно/ о всех рабе́ х Твои́ х, непреста́ нно моля́ щих Ти ся, Богоро́ дице Пречи́ стая, / моля́ щи его́ при́ сно согреше́ ний оставле́ ние дарова́ ти/ воспева́ ющим досто́ йно сла́ ву твою́. Крестобогоро́ дичен: Де́ ва и Ма́ ти Изба́ вителя, Кресту́ предстоя́ ще, / боле́ зненно со слеза́ ми рыда́ ющи, ма́ терски вопия́ ше: / что стра́ нное сие́ и пресла́ вное, Сы́ не? / Источа́ яй всем челове́ ком безстра́ стие, / посреде́ осужде́ нною на Кресте́ распя́ тся, / в ре́ бра пробода́ емь и же́ лчию напоя́ емь от рук, я́ же созда́ л еси́. / Но воста́ ни и да́ руй прегреше́ ний оставле́ ние/ ве́ рою пою́ щим Боже́ ственная Твоя́ страда́ ния. Песнь 4 Ирмо́ с: Ду́ хом прови́ дя, проро́ че Авваку́ ме, Словесе́ вопло́ щение, / пропове́ дал еси́, вопия́: / внегда́ прибли́ жится ле́ том – позна́ ешися, / внегда́ приити́ вре́ мени – пока́ жешися. / Сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. Ни зия́ ния львов, ни вре́ ния огня́, ни лю́ тых преще́ ния/ кре́ пости твоего́, священнотаи́ нниче, разсла́ биша терпе́ ния, / но, я́ ко адама́ нт, му́ ками услажда́ лся еси́, / ре́ вностию Боже́ ственною распаля́ емь. Вод живо́ точных уста́ твоя́ испо́ лнена, / ре́ ки источи́ ша Боже́ ственных уче́ ний, священному́ чениче, / потопля́ ющие беззако́ ннующих руга́ ния/ и напая́ ющия се́ рдца́ позна́ вших Христа́ Бо́ га. Вельми́ тя прославля́ я твой Соде́ тель, / за него́ же усе́ рдствовал еси́ страда́ ти, страстоте́ рпче, / го́ лубя тебе́ посыла́ ет, приноша́ юща пи́ щу а́ нгельскую, / равноа́ нгельну бы́ вшу страда́ ний светле́ йшими сия́ ньми. Богоро́ дичен: Ужасо́ шася зря́ ще А́ нгельская во́ инства, / ка́ ко Неви́ димый зра́ ком/ су́ щим по нам из Тебе́ ви́ ден бысть, Де́ во Богороди́ тельнице: / его́ же моли́ спасе́ ния сподо́ бити вся, / ве́ рно Тя сла́ вящия. Ин Ирмо́ с: Жезл из ко́ рене Иессе́ ова/ и цвет от него́, Христе́, / от Де́ вы прозя́ бл еси́, / из горы, Хва́ льный, приосене́ нныя ча́ щи/ прише́ л еси́, вопло́ щся от Неискусому́ жныя, / Невеще́ ственный и Бо́ же. / Сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. Сном победи́ вшуся тебе́ иногда́ во вре́ мя ю́ ности/ и ко всено́ щному осла́ бившуся стоя́ нию, / твой, ви́ дев, честны́ й учи́ тель Петр по лицу́, о́ тче, ударя́ ет/ и, тебе́ зауше́ ние дав, дае́ т а́ бие исцеле́ ние. Бо́ гу осо́ бь бесе́ дуя/ и сему́ прибли́ жився несре́ дственне, Па́ вел, оте́ ц наш, / никогда́ же победи́ вся, от сна пребы́ сть по я́ зве учи́ телеве, / но, я́ коже безпло́ тен сый, бодр при́ сно бысть. Сосу́ д свяще́ ннейший я́ влься, / ми́ ро Небе́ сное – Христа́ прия́ л еси́ се́ рдцем твои́ м/ и, свещу́ твоего́ терпели́ внаго воздержа́ ния жи́ тельством доброде́ тельным вжег све́ тло, / к Неве́ стнику Боже́ ственному восте́ кл еси́. Богоро́ дичен: Име́ я, Сло́ ве, престо́ л Не́ бо, зе́ млю же подножие, / в ложесна́ Де́ вы, воплоща́ яся, вшел еси́ / и во у́ бог верте́ п всели́ лся еси́; / от волхво́ в же, царе́ й перси́ дских, / я́ ко Царь да́ ры и Богочелове́ к прия́ л еси́. Песнь 5 Ирмо́ с: Твой ми́ р даждь нам, / Сы́ не Бо́ жий: / ино́ го бо, ра́ зве Тебе́, Бо́ га не зна́ ем, / и́ мя Твое́ имену́ ем, / я́ ко Бог живы́ х и ме́ ртвых еси́. Ле́ стными ухшцря́ яй укра́ сти тя словесы́, му́ чениче, враг вселука́ вый/ смех зри́ тся, / му́ дростию твое́ ю му́ дрец зло́ бы прехищря́ емь. На колесни́ це взима́ емь Боже́ ственных доброде́ телей, сла́ вне, / высоту́ дости́ гл еси́ муче́ ния/ и низложи́ л еси́ лука́ вых бесо́ в превознесе́ нную горды́ ню. Ви́ дети красоту́ жела́ я Иису́ сову, преподо́ бне, / тебе́ сама́ го украси́ л еси́ муче́ ния красото́ ю/ и к Нему́ прише́ л еси́, венча́ вся све́ тлым венце́ м. Богоро́ дичен: Удивля́ ет всяк ум чу́ до Твое́, Чи́ стая: / ражда́ еши бо Бо́ га пло́ тию и Пита́ теля пита́ вши млеко́ м, / искуше́ ния му́ жеска не позна́ вши, Сам я́ ко весть Еди́ н. Ин Ирмо́ с: Бог Сый ми́ ра, Оте́ ц щедро́ т, / Вели́ каго Сове́ та Твоего́ А́ нгела, / ми́ р подава́ юща, посла́ л еси́ нам; / тем, Богоразу́ мия к све́ ту наста́ вльшеся, / от но́ щи у́ тренююще, / славосло́ вим Тя, Человеколю́ бче. От ка́ ла страсте́ й очи́ стив ум, / нескве́ рно зерца́ ло был еси́, осия́ ния ду́ ха прие́ м при́ сно. / Те́ мже тебе́ искуси́ тель посрами́ ся, прирази́ вся, / и́ же сада́ зло́ бы не́ мощь изучи́ вый. Му́ дрость су́ що – Христа́ Бо́ га во твое́ м се́ рдцы стяжа́ в обита́ ющую, / нему́ драго низложи́ л еси́ зло́ бы му́ дреца нога́ ми твои́ ми кра́ сными, / мудростьми́ разли́ чными прельсти́ ти тя, Па́ вле Богому́ дре, покуша́ ющася. Све́ та сый прия́ телище, дне сын, / тьмы прельсти́ л еси́ нача́ льника, / я́ коже льва, на тя наве́ тующа, земны́ ми тру́ сы и колеба́ нии ка́ мений, / безсту́ дием устраша́ юща, Па́ вле, и мечта́ нии свире́ пствующа. Богоро́ дичен: Изве́ рженна пе́ рваго Ада́ ма из Еде́ ма, Присноде́ во Отрокови́ це Богоневе́ сто, / Сло́ во Пребезнача́ льное, из Тебе́ вопло́ щся/ и в я́ сли безслове́ сных восклони́ вся я́ ко Младе́ нец, / наш род от безслове́ сия изба́ ви. Песнь 6 Ирмо́ с: Проро́ ка Ио́ ну подража́ я, вопию́: / живо́ т мой, Бла́ же, свободи́ из тли/ и спаси́ мя, Спа́ се ми́ ра, зову́ ща: сла́ ва Тебе́. Наро́ читый овен паств Христо́ вых, па́ стырь слове́ снейший, / по́ двигов стезя прославля́ ется, / Бо́ га просла́ вив свои́ ми удесы́. Вжили́ вся к Бо́ гу воззре́ нии, му́ дре, / обезжи́ лил еси́ врага́ многоко́ зненнаго тве́ рдо, приснопа́ мятне, / му́ чеников сла́ во, свяще́ нства пра́ вило. К ра́ нам терпя́, ко огню́ самоидя́, / успи́ л еси́ звере́ й свире́ пых стремле́ ния, / неусы́ пну к Зижди́ телю име́ я любо́ вь. Богоро́ дичен: Свяще́ ния сень я́ вльшися, Мари́ е, / оскверне́ нную сластьми́ окая́ нную мою́ ду́ шу освяти́ / и Боже́ ственныя сла́ вы прича́ стницу сотвори́. Ин Ирмо́ с: Из утро́ бы Ио́ ну младе́ нца изблева́ морски́ й зверь, / якова́ прия́ т; / в Де́ ву же все́ льшееся Сло́ во/ и плоть прие́ мшее про́ йде, сохра́ ншее нетле́ нну: / его́ же бо не пострада́ истле́ ния, / Ро́ ждшую сохрани́ невре́ жде́ нну. Я́ коже Спас, Христо́ с Бог наш, ма́ лыми хле́ бы наро́ д насы́ ти многочи́ слен, / та́ кожде и Па́ вел, таи́ нник Христо́ в, / скуде́ ла мале́ йшаго ма́ лою водо́ ю мно́ жества до сы́ тости возвесели́, / и сы́ тость явля́ ет оби́ лие. Уставля́ еши зной моли́ твами твои́ ми, чу́ дне, / и реши́ ши глад прети́ мый: / вода́ ми же, свы́ ше пролия́ вшимися, упая́ еши зе́ млю/ и напая́ еши сухи́ я сея́ бразды, / прозяба́ я и богатя́ дарова́ нии/ и умножа́ яй сея́ де́ лание. Неболе́ зненную жи́ знь в боле́ знех восприя́ л еси́ / и боле́ зней лю́ тых уставля́ еши озлобле́ ние/ ве́ рою прося́ щим прия́ ти врачева́ ния от Тебе́, всече́ стне, отце́ в добро́ то. / Те́ мже разреши́ боле́ зни моя́ душе́ вныя и теле́ сныя, молю́ ся. Богоро́ дичен: Сло́ во О́ тчее, Сы́ не Бо́ жий безле́ тне/ и Порожде́ ние Ма́ тере Чи́ стыя Богоотрокови́ цы Преве́ чное, / я́ ко Бог и я́ ко Челове́ к Младе́ нец Сый/ в верте́ пе вмести́ ся Невмести́ мый. / Те́ мже вси, дивя́ щеся, покланя́ емся вели́ кому та́ инству. Конда́ к священному́ ченику, глас 2. Подо́ бен: Тве́ рдыя: Я́ ко удобре́ ние свяще́ нников, преподо́ бне, / и предувеща́ ние страстоте́ рпцев вси восхваля́ ем/ и про́ сим тя, священному́ чениче Елевфе́ рие: / любо́ вию па́ мять твою́ пра́ зднующия/ бед многообра́ зных свободи́, / моля́ непреста́ нно о всех нас. И́ кос: Пре́ зри, Благоутрбо́ не Жизнода́ вче, / я́ ко Человеколю́ бец Еди́ н и ще́ дрый Бог, / души́ моея́ омрачение/ и всемо́ щною десни́ цею Твое́ ю, Сло́ ве, страсте́ й свободи́ стуже́ ния, / я́ ко да Твоего́ иера́ рха воспою́ Елевфе́ рия, / той бо и́ стинно из утро́ бы позна́ ся Тебе́, и освяти́ ся, / и возложе́ н бысть, я́ ко Самуи́ л, / от ма́ тере свяще́ нныя Тебе́, Зижди́ телю, / моля́ непреста́ нно о всех нас. Песнь 7 Ирмо́ с: Су́ щим в пещи́ отроко́ м Твои́ м, Спа́ се, / не прикосну́ ся, ниже́ стужи́, огнь. / Тогда́ трие́, я́ ко еди́ неми усты́, поя́ ху/ и благословля́ ху, глаго́ люще: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших. Да велича́ ется, – взыва́ л еси́, му́ дре, раздробля́ емь, –/ ны́ не во пло́ ти мое́ й Христо́ с, / не ужаса́ юся распале́ ний коно́ бов, не бою́ ся сме́ рти, ни звере́ й стремле́ ний/ су́ щия ра́ ди жи́ зни. Еди́ наго Бо́ га добро́ ты иски́ й, / еди́ ну того́ сла́ ву получи́ ти жела́ ю, / да раздробля́ ется и опаля́ ется все те́ ло мое́, – взыва́ л еси́, сла́ вне, –/ свобожде́ ния ищу́, порабоща́ ющаго Христу́. Смотря́ я бу́ дущую жи́ знь, блаже́ нне, / ми́ ру умертви́ лся еси́ и́ стинно, / и, я́ ко зла́ то, я́ звенными искуше́ нии разже́ гся, просия́ л еси́, / и положи́ лся еси́ в сокро́ вищах Небе́ сных оби́ телей. Богоро́ дичен: Чисте́ йшу Тя Еди́ ну обре́ т, Всенепоро́ чная, / Сло́ во Чисте́ йшее Бо́ жие, из чре́ ва Твоего́ роди́ вся, / ве́ рныя очища́ ет оскверне́ ния, Богоневе́ сто, / прибы́ вшая нам от неуде́ ржа́ ния страсте́ й. Ин Ирмо́ с: О́ троцы, благоче́ стию совоспита́ ни, / злочести́ ваго веле́ ния небре́ гше, / о́ гненнаго преще́ ния не убоя́ шася, / но, посреде́ пла́ мене стоя́ ще, поя́ ху: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́. Я́ ко со́ лнце возсия́ в, восто́ к а́ бие просвети́ л еси́, / на столп же возше́ д, я́ ко посреде́ небесе́ стоя́, / вселе́ нную всю уче́ нии возвесели́ л еси́, / отце́ в, – вопия́, – Бо́ же, благослове́ н еси́. Удали́ лся еси́, бе́ гая мирски́ х волн, / и, в пусты́ ни псало́ мски водвори́ вся, Богоблаже́ нне, / прия́ л еси́ Бо́ га в се́ рдцы твое́ м, / А́ нгельским хране́ нием тебе́ соблюда́ юща. Зрел еси́ муче́ ния та́ мошняя мы́ сленными очесы́ / и, человеколю́ бною твое́ ю душе́ ю се́ рдцем боле́ знуя, / слеза́ ми себе́ при́ сно омака́ л еси́, / не я́ ко Дави́ д во время но́ щи посте́ лю. Богоро́ дичен: Безпло́ тный воплоща́ ется, и Безлетный в ле́ то быва́ ет, / и пелена́ ми повива́ ется нас ра́ ди, / и́ же зе́ млю повива́ яй Госпо́ дь мглою, / плоть Сам па́ че пости́ же́ ния неизме́ нно яви́ вся от Неискусому́ жныя. Песнь 8 Ирмо́ с: Его́ же ужаса́ ются А́ нгели и вся во́ инства, / я́ ко Творца́ и Го́ спода, / по́ йте, свяще́ нницы, просла́ вите, о́ троцы, / благослови́ те, лю́ дие, / и превозноси́ те во вся ве́ ки. Процве́ т, прозя́ бл еси́ сад кра́ сен/ муче́ ний светлостьми́, му́ чеников добро́ то, / и ны́ не ра́ я цве́ ти яви́ стеся, / Боже́ ственно благово́ ние испуща́ юще Боже́ ственне. Кропле́ ньми крове́ й твои́ х, рожде́ ннаго из ней, / кровь свою́ ма́ ти приобща́ ет: / твоему́ бо телеси́ объе́ мшися, му́ дре, / мече́ м скончава́ ется и живе́ т во ве́ ки. Исцеле́ ний во́ ды, чуде́ с ре́ ки/ излива́ ет тре́ бующим ра́ ка твоя́, му́ дре, / отмывающе скве́ рны душетле́ нных страсте́ й, / му́ чениче иера́ рше, во вся ве́ ки. Богоро́ дичен: Яко дождь, во утро́ бу твою́ сни́ де Христо́ с/ и всю напои́ тварь вои́ стинну, / изсуши́ в, Де́ во, му́ тныя реки идолонеи́ стовства, / Еди́ н Благоде́ тель. Ин Ирмо́ с: Чу́ да преесте́ ственнаго/ росода́ тельная изобрази́ пещь о́ браз: / не бо, я́ же прия́ т, пали́ т ю́ ныя, / я́ ко ниже́ огнь Божества́ – Де́ вы, / в Ню́ же вни́ де утро́ бу. / Тем, воспева́ юще, воспое́ м: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода/ и превозно́ си́ т во вся ве́ ки. Спротяже́ ну с Дави́ дом Благогла́ сну песнь/ всестро́ йну пел еси́, глаго́ ля: / я́ ко утеше́ ния Твоя́ ду́ шу мою́ боголе́ пно человеколю́ бным манове́ нием, Всецарю́, возвесели́ ша. / Те́ мже, ра́ дуяся, взыва́ л еси́: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода/ и превозно́ си́ т его́ во ве́ ки. Подава́ яй тебе́ я́ же проти́ ву любви́ Зижди́ тель, / от ю́ ности соблюда́ я тя десни́ цею, / и треми́ пита́ ет тя сала́ тами боголе́ пно, / я́ ко от младе́ нства вся́ ко по́ хоте́ ние попра́ вша, / руко́ ю же А́ нгела сия́ дае́ т, я́ ко А́ нгельскому житию́ ревну́ ющу, / препросла́ вленному тебе́, Па́ вле Богоно́ се. Возмого́ ша убежа́ ти осужде́ ния трие́ осужде́ ннии свя́ зани му́ жие, / я́ ко укло́ ншеся служе́ ния о́ бщаго: / уз бо неви́ димо и́ менем разре́ шшеся твои́ м, о́ тче всесла́ вне, / свя́ занных от бед изба́ ви, и еди́ ною носи́ мы руко́ ю Содержа́ щего. Богоро́ дичен: Со́ лнце Пра́ вды ро́ ждшая/ звездо́ ю созыва́ ет волхвы́ со зла́ том, и сми́ рною же, и лива́ ном, / новоле́ пно покланя́ ющеся невра́ щно Младе́ нствовавшему, / его́ же па́ стырие возвели́ чиша, и А́ нгел мно́ жества воспе́ ша, сла́ вяще, / я́ ко и по существу́ Бо́ га и Челове́ ка естество́ м. Песнь 9 Ирмо́ с: Живоприе́ мный исто́ чник приснотеку́ щий, / светоно́ сный свети́ льник благода́ ти, / храм одушевле́ нный, сень Пречи́ стую, / Небесе́ и земли́ простра́ ннейшую, / Богоро́ дицу, ве́ рнии, велича́ ем. Уста Бо́ жия быв, / от уст чужда́ го лю́ ди суему́ дренныя восхи́ тив, / показа́ л еси́ насле́ дники благода́ ти/ и, пострада́ в кре́ пко, со иере́ и и страда́ льцы живе́ ши, Елевфе́ рие. Чи́ стая мирополо́ жница ду́ ха, / доброде́ телей кра́ сное жили́ ще, / а́ гнец незло́ бивый, свети́ льник незаходи́ мый, / иера́ рхов степе́ нь и му́ чеников, / да восхвали́ тся ве́ рно Елевфе́ рий. Во Све́ те живе́ ши и́ стинно невече́ рнем, / свет быв со́ лнца светле́ йший. / Тем па́ мять твою́ светоно́ сную днесь соверша́ ющия/ страсте́ й мглы изба́ ви к Бо́ гу твои́ ми моли́ твами, Елевфе́ рие. Богоро́ дичен: Пощади́ нас, пою́ щих Твое́, Го́ споди, е́ же из Де́ вы, неизре́ ченное Рождество́, / от напа́ стей избавля́ я, и страсте́ й, и скорбе́ й/ мольба́ ми ея́ Твоя́ рабы́, я́ ко Благоде́ тель/ и Еди́ н Человеколю́ бец. Ин Ирмо́ с: Та́ инство стра́ нное ви́ жу и пресла́ вное: / Не́ бо – верте́ п, престо́ л Херуви́ мский – Де́ ву, / я́ сли – вмести́ лище, / в ни́ хже возлеже́ Невмести́ мый – Христо́ с Бог, / его́ же, воспева́ юще, велича́ ем. Пове́ дует е́ же к Бо́ гу дерзнове́ ние твое́ / и я́ же соверши́ л еси́, по е́ же к Нему́ отше́ ствии, чу́ дная дела́: / мно́ гих бо еле́ ем твоего́ световожде́ ния/ от неду́ г разли́ чных свободи́ л еси́. Всесве́ тлу твою́ ду́ шу име́ я, преподо́ бне, / я́ ко ми́ ром благода́ ти весь напои́ вся, еле́ ем де́ моны отгони́ ши, / прокаже́ нныя очища́ я и угрызе́ нныя главы́ / и краст18/ лю́ тых уставля́ я боле́ зни. Распа́ дся, па́ дает сатана́ вселука́ вый о́ бразом всесвире́ па зве́ ря, / зря просте́ рша тебе́ еле́ й канди́ ла твоего́, / я́ ко ми́ ро, на исцеле́ ние разли́ чных неду́ гов, / и, стра́ хом одержи́ мь, исчезе́. Богоро́ дичен: Зачала́ еси́ в после́ дняя ле́ та в ложесна́ х Твои́ х, / его́ же Оте́ ц роди́, Сы́ на, пре́ жде век нетле́ нно, Неискусому́ жная Ма́ ти. / Сего́ звездо́ ю небеса ́ показу́ ют/ и земля́ пеще́ рою земно́ ю. Свети́ лен Окто́ иха. Сла́ ва, преподо́ бнаго. Подо́ бен: Со ученики́ взы́ дем: Дави́ дски процве́ л еси́ в до́ му́ Госпо́ дни, я́ ко фи́ никс, о́ тче преподо́ бне, / плоды́ твои́ х трудо́ в во сто ны́ не умно́ жив. / Те́ мже полк де́ монов ту́ чами слез твои́ х, Па́ вле блаже́ нне, погру́ жь, / от Христа́ по́ честь и вене́ ц побе́ ды прия́ л еси́ / и чуде́ с, прему́ дре, независтнобога́ туто благода́ ть. И ны́ не, Богоро́ дичен: И́ же горе́ сла́ вимый Бо́ жески от А́ нгел, / недр Оте́ ческих не отступи́ в, Чи́ стая, / неизрече́ нно с до́ льними поживе́; / Ты же сего́ была́ еси́ спасе́ ния вино́ вна, / от чи́ стых Твои́ х крове́ й сему́, Чи́ стая, па́ че сло́ ва плоть заимода́ вши. / его́ же моли́ рабо́ м Твои́ м избавле́ ние да́ ти прегреше́ ний. На стихо́ вне Окто́ иха. Священномученик Елевферий, мученица Анфия и мученик Корив, епарх, пострадали около 120 года. Святой Елевферий, сын знатного римского гражданина, был воспитан в христианском благочестии своей матерью Анфией, принявшей святое Крещение от апостола Павла. Святая Анфия отдала отрока Елевферия на воспитание римскому архиепископу Анаклету (70–91). Добродетели юного подвижника были столь велики, что в возрасте 15 лет он был рукоположен в сан диакона, через три года – во пресвитера, а в 20 лет был поставлен епископом Иллирийским. Когда император Адриан начал преследование христиан, в Иллирию был послан воевода по имени Филикс. Ворвавшись в храм во время Богослужения, он хотел схватить святого Елевферия, произносившего проповедь. Однако вслушавшись в слова Евангельской истины и содействием благодати Божией из гонителя стал кротким учеником Христовым. Филикс решил не возвращаться к императору, но святитель, желая пострадать за Христа, уговорил его вместе идти в Рим. Святой Елевферий мужественно стал перед судом, призывая мучителей отречься от ложных богов и познать Единого Истинного Бога, сотворившего небо и землю. «Из того, что Он создал, – поучал святой, – мы самое лучшее и благороднейшее творение. Между тем мы заблуждаемся в неведении, ходя как бы в ночи, и, не зная, что угодно или неугодно Господу, поднимаем брань против него... Я прилепился Господу и все почести или бесчестия и муки считаю детской угрозой. Для меня умереть за Христа – наслаждение и блаженство». Эти слова привели императора в ярость, и он подверг кроткого пастыря жестоким мукам, но он неизменно оставался невредимым. Видевший это народ прославил Бога, и многие уверовали во Христа. Городской епарх Корив, пытавший святого, был поражен словами его молитвы: Елевферий молился об обращении к святой вере своих мучителей. Просвещенный Божией благодатью Корив обвинил императора в бесчеловечном обращении с невинным страдальцем. За исповедание Истинного Бога святой Корив был усечен мечом. Священномученика Елевферия бросили в темницу и томили там голодом, но к святому прилетали голуби и приносили ему пищу. Во время очередной пытки Господь восхитил святого из рук мучителей и возвел его на гору, где он стал подвизаться в неустанной молитве. Через некоторое время император узнал о его убежище и повелел схватить святого. Однако дикие звери, пребывавшие в той местности, не допускали воинов к горе, где находился архипастырь. Тогда святой, запретив им, пошел с воинами и по дороге беседовал с ними о Царствии Небесном и вечных мучениях. Многие из них уверовали во Христа. По прибытии в Рим святой был осужден на съедение зверями, но звери не прикоснулись к нему. Тогда Адриан приказал отсечь ему голову. Мать священномученика, с радостью и сердечной мукой взиравшая на подвиг сына, стала лобызать его мертвое тело и была усечена мечом рядом с ним. Римская Церковь издревле чтит память священномученика Елевферия 18 апреля, а Восточная – 15 декабря́: в этот день в Царьграде, при императоре Аркадии (395–408) был освящен храм в его честь
|
|||
|