Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Славосло́вие вели́кое.



Песнь 4

Ирмо́ с: Жезл из ко́ рене Иессе́ ова/ и цвет от него́, Христе́, / от Де́ вы прозя́ бл еси́, / из горы́, Хвальный, приосене́ нныя ча́ щи/ прише́ л еси́, вопло́ щся/ от Неискусому́ жныя, Невеще́ ственный и Бо́ же. / Сла́ ва си́ ле Твоей, Го́ споди.

Храни́ тель за́ поведей Христо́ вых был еси́ тща́ тельнейший и исполни́ тель непосты́ дный: / Бо́ га бо от се́ рдца и бра́ та, я́ ко себе́ сама́ го, возлюби́ л еси́, / обои́ м воздава́ я, всесла́ вне, подоба́ ющая.

От Бо́ га изрече́ нное за преслуша́ ние Ада́ му осужде́ ние: / в по́ те лица́ твоего́ сне́ си хлеб твой, –/ обнося́ в по́ мысле, смире́ нне зе́ млю возде́ ловал еси́, / я́ же и подава́ ше тебе потре́ бная к житию́ оби́ льне.

Избавле́ ние души́ му́ жа – свое́ ему́ бога́ тство, глаго́ лет при́ тча. / Но, о, му́ жества! / ты отда́ л еси́ после́ дняго от двою́ вола́ бли́ жнему́ твоему́ / и сего́ ра́ ди поноси́ мый от супру́ ги твоея́, я́ ко неразу́ мный и неключи́ мый, / благослове́ ниями той возда́ л еси́.

Богоро́ дичен: Ты вои́ стинну вы́ сшая челове́ ков и А́ нгел честне́ йшая, Богоро́ дице Де́ во, яви́ лася еси́: / вся́ ческих бо Творца́ во чре́ ве прия́ ла и родила́ еси́ без се́ мене, / благоволи́ вшаго вочелове́ читися от Тебе́ во спасе́ ние душ на́ ших.

Песнь 5

Ирмо́ с: Бог Сый ми́ ра, Оте́ ц ще́ дрот, / Вели́ каго Сове́ та Твоего́ А́ нгела, / мир подава́ юща, посла́ л еси́ нам. / Тем, Богоразу́ мия к све́ ту наста́ вльшеся, / от но́ щи у́ тренююще, / сла́ восло́ вим Тя, Человеколю́ бче.

Скор сый в раздая́ ний и ми́ ловании, / отдава́ л еси́ и после́ дняя твоя́ тре́ бующим, / те́ мже Ева́ нгелию Христо́ ву вои́ стинну после́ довал еси́, / подража́ я в милосе́ рдии Отцу́ Небе́ сному.

Слы́ ша стропти́ вая словеса́ жены́ и чад твои́ х, укоря́ ющих тя за милосе́ рдие, / благоду́ шне терпе́ л еси́, всеблаже́ нне, я́ коже И́ ов, / оба́ че и предре́ кл еси́ им, я́ ко прови́ дец, / от Бо́ га возда́ яние благотворе́ ния твоего́, сла́ вне.

Объе́ млется печа́ лию и го́ рестию мно́ гою со ча́ ды супру́ жница твоя́, / слы́ шащи глас дои́ лицы, ю́ ницу свою́ зову́ щия, / ты же, безпеча́ лен пребыва́ я в лише́ ниях, / о прося́ щих тя сле́ зно па́ че боле́ зновал еси́.

Богоро́ дичен: Спаси́ тельный кров и всех ра́ дование, предваря́ ющая ско́ ро и спаса́ ющая, / умилосе́ рдися и ны́ не, взыва́ ем к Тебе́, Чи́ стая, / о нас, призыва́ ющих Тя всегда́ во обстоя́ нии: / предста́ тельства бо у Бо́ га ина́ го равномо́ щнаго не и́ мамы.

Песнь 6

Ирмо́ с: Из утро́ бы Ио́ ну младе́ нца изблева́ морски́ й зверь, / якова́ прия́ т; / в Де́ ву же все́ льшееся Сло́ во/ и плоть прие́ мшее про́ йде, сохра́ ншее нетле́ нну: / его́ же, бо не пострада́ истле́ ния, / Ро́ ждшую сохрани́ неврежде́ нну.

Благонаме́ рения твоего́ неизме́ нность ве́ лие есть вои́ стинну соверше́ нство: / ше́ ствуя бо в житии́ путе́ м ца́ рским, / вшел еси́ со дерзнове́ нием в Ца́ рствие непрестаю́ щее, / иде́ же соца́ рствуеши ве́ чному Царю́ Сла́ вы, ми́ лостиве Филаре́ те.

Ино́ го Авраа́ ма показа́ тя ми́ рови ве́ ра вкупе и Человеколю́ бие твое́: / боголю́ бне бо ко всем благо́ е расположе́ ние явля́ л еси́, / доброхо́ тне же всем тре́ бующим подава́ л еси́. / сего́ ра́ ди Бога́ тне возда́ яше тебе́ Бог в де́ лех твои́ х.

Что ми зла́ то, что ми бога́ тство, / сла́ ва же и вся земна́ я мимотеку́ щая? / Ничто́ же суть вся́ ко, поне́ же в ничто́ обраща́ ются, / многолюбе́ зно же ми еди́ но бога́ тство Небе́ сное, всегда́ пребыва́ ющее, –/ Филаре́ та язы́ к провеща́ ваше.

Богоро́ дичен: Недр не отлучи́ вся Безнача́ льнаго Роди́ теля, / Сын безма́ терний во утро́ бу Чи́ стыя Де́ вы вселяется, / без отца́ вопло́ щаемь, Царь пра́ вды, Бог. / Того род стра́ шен, неисповеди́ мь и неизсле́ димь.

Кондак, глас 3. Подо́ бен: Де́ ва днесь:

И́ стинно всеизря́ дная твоя́ ку́ пля зри́ тся/ и му́ дрою бы́ ти су́ дится все́ ми благому́ дрствующими: / отда́ л бо еси́ до́ льняя и кратковре́ менная, взыску́ я Го́ рних и ве́ чных. / Те́ мже и досто́ йно стяжа́ л еси́ ве́ чную сла́ ву, ми́ лостиве Филаре́ те.

И́ кос:

Го́ спода услы́ шал еси́, во Ева́ нгелии законополага́ юща: / продади́ те име́ ния ваша и дади́ те ми́ лостыню, / сотвори́ те себе́ влага́ лища неветша́ юща, сокро́ вище неоску́ дева́ ющее на Небесе́ х, / иде́ же ни тать краде́ т, ни моль истлева́ ет. / сего́ Боже́ ственнаго и к соверше́ нству возводя́ щаго законоположе́ ния ре́ вностный исполни́ тель был еси́: / прода́ л бо еси́ вся и дал еси́ ми́ лостыню, / сотвори́ л еси́ себе́ влага́ лища нетле́ нна/ и сокро́ виществовал еси́ сокро́ вище на Небесе́ х некрадо́ мое. / сего́ ра́ ди и блаже́ нствуеши со благослове́ нными Отца́ Небе́ снаго, / я́ ко насле́ дник от сложе́ ния ми́ ра угото́ ваннаго Ца́ рствия, ми́ лостиве Филаре́ те.

Песнь 7

Ирмо́ с: О́ троцы, благоче́ стию совоспита́ ни, / злочести́ ваго веле́ ния небре́ гше, / о́ гненнаго преще́ ния не убоя́ шася, / но, посреди́ пла́ мене стоя́ ще, поя́ ху: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

В тебе́, не то́ чию не изме́ ншемся от диа́ воля нападе́ ния, / но па́ че в доброде́ тели укре́ пльшемся, Филаре́ те, / вои́ стинну Христо́ с просла́ вися, / враг же, искуша́ яй тя, постыде́ ся. / Сего́ ра́ ди взыва́ л еси́: / Бо́ же, благослове́ н еси́.

На предложе́ ние твое́, блаже́ нне, призира́ ет Христо́ с/ и воздае́ т ти мно́ гими благи́ ми пе́ рвее, по искуше́ нии же и бо́ льшими. / Сего́ ра́ ди и взыва́ л еси́: / Бо́ же, благослове́ н еси́.

Нрав твой страннолюби́ вому нраву Авраа́ мову подо́ бится, блаже́ нне Филаре́ те: / ты бо, я́ коже той, пу́ тники не оставля́ л еси́ мимоити́, / но сам во сре́ тение им текл еси́, взыва́ я: / Бо́ же, благослове́ н еси́.

Богоро́ дичен: От всех прие́ млющи проше́ ния, Богоро́ дице, / моли́ ся Сы́ ну Твоему́ и Бо́ гу от всех зол изба́ витися нам, / чту́ щим Тя и ко Го́ споду взыва́ ющим: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Песнь 8

Ирмо́ с: Чу́ да преесте́ ственнаго/ росода́ тельная изобрази́ пещь о́ браз: / не бо, я́ же прия́ т, пали́ т ю́ ныя, / я́ ко ниже́ огнь Бо́ жества – Де́ вы, / в Ню́ же вни́ де утро́ бу. / Тем, воспева́ юще, воспои́ м: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода/ и превозно́ си́ т во вся ве́ ки.

Гостеприи́ мство твое́, ми́ лостиве, чу́ да бысть вои́ стинну вино́ вно, / егда́ благоприя́ тен показа́ ся невестоводи́ телем царя́ / и самому́ царю́ Христоиме́ нному вну́ ки твоея́ о́ браз. / Сего́ ра́ ди и жре́ бий благи́ й устро́ ися ей/ ку́ пно с тобо́ ю Бо́ жиим смотре́ нием, вся пра́ вящим.

Глаго́ лы му́ дрости, о́ тче, прия́ л еси́ во глубину́ души́ твоея́, / сего́ ра́ ди от бла́ гаго сокро́ вища се́ рдца твоего́ благи́ я плоды́ изне́ сл еси́. / Те́ мже восприя́ л еси́ бла́ гая и в животе́ твое́ м, / быв сро́ дник царе́ в сла́ вный и Бога́ тый, / по успе́ нии же твое́ м Ца́ рствие Небе́ сное насле́ довал еси́.

Вели́ ка и́ стинно показа́ тя ра́ зума твоего́ и́ стина, блаже́ нне, / а не от челове́ к сла́ ва и све́ тлость привре́ меннаго достои́ нства, / я́ ко при́ сно пребыва́ ющих взыску́ я, к тем вся́ чески стреми́ лся еси́. / Те́ мже тя восхваля́ ем, Филаре́ те Богому́ дре.

Богоро́ дичен: Стра́ ннаго собы́ тия́ о́ браз показа́ купина́, / неопа́ льно горя́ щая дре́ вле на горе́ Сина́ и, / та́ инство рождества́ Твоего́ прообразу́ ющи, Пренепоро́ чная Де́ во: / огнь бо в Тебе́ Бо́ жества́ все́ льшийся неврежде́ нну Тя сохрани́. / Сего́ ра́ ди Тя пое́ м во вся ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Та́ инство стра́ нное ви́ жу и пресла́ вное: / Не́ бо – верте́ п, престо́ л Херуви́ мский – Де́ ву, / я́ сли – вмести́ лище, / в ни́ хже возлеже́ Невмести́ мый – Христо́ с Бог, / его́ же, воспева́ юще, велича́ ем.

Чудесы́ Бог прославля́ ет и кончи́ ну твою́, Филаре́ те: / прикоснове́ нием бо ко гро́ бу твоему́ прогоня́ ется де́ мон, / стужа́ яй от рожде́ ния ни́ щему, / всегда́ тобо́ ю ми́ луемому, сострада́ тельне.

Предрека́ еши, я́ ко ины́ й Иа́ ков, ча́ дом твои́ м иму́ щая бы́ ти, / ку́ пно же и законополага́ еши им ми́ лостивым бы́ ти, я́ коже ты; / и́ хже и благословя́, пре́ дал еси́ в ру́ це Бо́ жии святу́ ю твою́ ду́ шу, блаже́ нне.

Приими́ от нас, Филаре́ те, я́ ко досто́ йную, сию песнь малобде́ нную, / я́ коже и Христо́ с прия́ т вдови́ цы две ле́ пте, / и испроси́ нам, всеблаже́ нне, у Христа́ Бо́ га на́ шего ве́ лию и Бога́ тую ми́ лость.

Богоро́ дичен: Спасе́ ся вся тварь Рождество́ м Твои́ м, / и отъя́ Госпо́ дь плач и рыда́ ние, и вся́ ку сле́ зу/ от вся́ каго лица́, Чи́ стая Богоро́ дице, Всенепоро́ чная, / те́ мже досто́ йно ублажа́ ем Тя, А́ нгелов и челове́ ков Ра́ досте.

Ексапостила́ рий:

Филаре́ та па́ мять ми́ лостиваго, ве́ рнии, почти́ м досто́ йно, / я́ ко долго́ в оставле́ ние и разреше́ ние согреше́ ний/ того моли́ твами улуча́ ем вси.

На хвали́ тех стихи́ ры, глас 8:

О́ тче ми́ лостиве преподо́ бне, / ты, Бо́ га от души́ возлюби́ в, / был еси́ испо́ лни́ тель за́ поведи, / ю́ же пе́ рвою и бо́ льшею Госпо́ дь нарече́: / вои́ стинну бо пе́ рвее и па́ че всего́ подоба́ ет люби́ ти Бо́ га, / вся ви́ димая и неви́ димая из ничего́ прему́ дро сотво́ ршаго.

О́ тче всехва́ льне, / ты, я́ ко себе́ самого́, бли́ жняго возлюби́ л еси́, / сего́ ра́ ди испо́ лнил еси́ за́ поведь, / я́ же втора́ я, но подо́ бная пе́ рвей, полага́ ется, / я́ ко от сея́ исходя́ щая и к сей обраща́ ющаяся. / Любя́ й бо Бо́ га, глаго́ лет Богосло́ в, да люби́ т и бра́ та, / еже ты де́ лом показа́ л еси́.

Де́ лы вся́ ческими показа́ л еси́, / я́ ко и́ стинную к Бо́ гу и бли́ жнему́, Филаре́ те, любо́ вь стяжа́ л еси́ в се́ рдце, и теплоту́, / наипа́ че же яви́ л еси́ сие́ гото́ вностию подая́ ти ни́ щим, / в не́ йже позна́ вается и начертава́ ется любы́ к Бо́ гу и бли́ жнему́.

Вои́ стинну досто́ йно и́ мени твоего́ пожи́ л еси́ на земли́, Филаре́ те, / начерта́ в в се́ рдце твое́ м, блаже́ нне, доброде́ тели: / му́ жество, и пра́ вду, и му́ дрость, и воздержа́ ние. / Сего́ ра́ ди досто́ йным ны́ не на Небеси́ / наслажда́ ешися возда́ янием жити́ я твоего́, сла́ вне.

Сла́ ва, глас 8:

Прииди́ те, доброде́ тели люби́ телие вси, / духо́ вный лик соста́ вльше, / Филаре́ та ми́ лостиваго ублажи́ м, / сокро́ вище убо́ гих, пита́ теля а́ лчущих/ и помо́ щника неоску́ днаго нужда́ ющихся. / Сей бо, я́ ко живописа́ тель не́ кий изря́ дный, / взира́ я при́ сно на пе́ рвое и госпо́ дственное бла́ го, / е́ же есть Бог, и в себе́ само́ м я́ ко не́ кое начерта́ ние и подо́ бие бла́ гости живописа́ в, / всех благотворя́, ми́ лует. / Сего́ ра́ ди и и́ мя досто́ йно прия́, / и Боже́ ственнаго блаже́ нства пра́ ведно сподо́ бися: / блаже́ ни бо ми́ лостивии, / я́ ко ти́ и поми́ ловани бу́ дут, / глаго́ лет ми́ лостивый Изба́ витель и Спас душ на́ ших.

И ны́ не, глас то́ йже:

Свети́ ся, Вифлее́ ме, гра́ де Бо́ жий, / Свет бо незаходи́ мый в тебе́ роди́ тися гряде́ т. / А́ нгели, удиви́ теся на Небеси́, / челове́ цы, просла́ вите на земли́, / волсви́, от Перси́ ды тро́ ичный дар принеси́ те, / па́ стырие, свиря́ юще, трисвяту́ ю песнь сла́ дце воспо́ йте. / Вся́ кое дыхание да хва́ лит Го́ спода Вседе́ теля.

Славосло́ вие вели́ кое.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.