Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни.



Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 4:

И́же в де́встве пренепоро́чнем и пло́ти подобозра́чием/ су́щим на земли́ сложила́ еси́/ и по успе́нии ве́рныя не оста́вила еси́,/ с Первообра́зным бо горе́ взяла́ся еси́,/ в поклоне́ние безтеле́сных А́нгелов,/ до́ле же лю́бящим Тя/ во спасе́ние подо́бие Первообра́знаго дарова́ла еси́,/ о́браз многочу́дный, Влады́чице,/ на него́же взира́юще,/ кра́сною Тя добро́тою ублажа́ем, Цари́це,/ ма́терь Христа́ Бо́га на́шего.

И́же Твоего́ Боговиде́ния сподо́бився лице́м к лицу́, Богома́ти,/ Боже́ственный благове́стник/ о́браз, Пречи́стая, зра́ка Твоего́ напису́ет Боже́ственным манове́нием,/ первообра́зному изя́щно уподо́бив;/ сей благода́ти испо́лнила еси́/ и тем пребыва́ти с на́ми рекла́ еси́./ О, е́же ве́лия о нас Твоего́ промышле́ния!/ О, неизрече́ннаго благоутро́бия!/ О, пресла́вных чуде́с Твои́х,/ гра́ду на́шему Москве́ явля́емых, Пречи́стая!

Я́ко дар честне́йший ца́рствующему гра́ду Москве́ дарова́ся/ чуде́сная Твоя́ ико́на, Богоотрокови́це,/ от восто́ка возсия́вшая/ и се́верныя страны́ просвеща́ющая./ Луча́ми Твое́й ми́лости и нас ны́не озари́ла еси́,/ и тьму́ скорбе́й отгна́ла еси́,/ и мир вселе́нней дарова́ла еси́/ и Росси́йстей стране́ благостоя́ние,/ я́ко еси́ ве́рных предста́тельство/ и я́ко еси́ всех прибе́жище./ И ны́не, Госпоже́, изба́ви от бед/ и спаси́ ду́ши на́ша.

Облача́ется, я́коже в преми́рную у́тварь ца́рскую,/ Тобо́ю земли́ Росси́йская, Богоро́дице,/ град же Москва́ торжеству́ет,/ и с ним все мно́жество правосла́вных све́тло ликовству́ют/ пред чуде́сною Твое́ю ико́ною, Влады́чице,/ Взбра́нную Тя Воево́ду христолюби́ваго во́инства сла́вят,/ победи́тельная Тебе́ воспису́юще,/ благове́рнии во́ини припа́дают,/ мона́си же и вси лю́дие благода́рственно вопию́т Тебе́:/ Ты еси́ избавле́ние на́ше, Пренепоро́чная.

Сла́ва, и ны́не, глас 2:

Стека́ются все мно́жество благочести́вых дне́сь,/ да Цари́цу и Влады́чицу всех песносло́вят похвала́ми./ О, торжества́ ди́внаго!/ О, ра́дости неизрече́нныя:/ всех бо Бо́га и Спа́са Ро́ждшая/ матероле́пно с высоты́ приклоня́ется,/ благослове́нием венча́ющи воспева́ющия Ю́./ Го́споди Человеколю́бче, нас ра́ди вочелове́чивыйся,/ ве́лия Твоя́ ми́лость, Сла́ва Тебе́.

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния Богоро́дичная.

Бытия́ чте́ние (глава́ 28):

Изы́де Иа́ков от студенца́ кля́твеннаго/ и и́де в Харра́нь./ И обре́те ме́сто, и спа та́мо,/ за́йде бо со́лнце,/ и взят от ка́мения ме́ста того́, и положи́ возгла́вие себе́,/ и спа на ме́сте о́ном, и сон ви́де:/ и се ле́ствица утвержде́на на земли́,/ ея́же глава́ досяза́ше до Небе́с,/ и А́нгели Бо́жии восхожда́ху и низхожда́ху по ней,/ Госпо́дь же утвержда́шеся на ней и рече́:/ Аз Бог Авраа́мов, отца́ твоего́,/ и Бог Исаа́ков, не бо́йся:/ земля́, иде́же ты спи́ши на ней,/ тебе́ дам ю́ и се́мени твоему́./ И бу́дет се́мя твое́, я́ко песо́к земны́й,/ и распространи́тся на мо́ре, и ли́ву, и се́вер, и на восто́ки,/ и возблагословя́тся о тебе́ вся коле́на земна́я и о се́мени твое́м./ И се Аз с тобо́ю, сохраня́яй тя на вся́ком пути́,/ я́ко не и́мам тебе́ оста́вити,/ до́ндеже сотвори́ти Ми вся, ели́ка глаго́лах тебе́./ И воста́ Иа́ков от сна своего́ и рече́:/ я́ко есть Госпо́дь на ме́сте сем, аз же не ве́дех./ И убоя́ся, и рече́:/ я́ко стра́шно ме́сто сие́,/ несть сие́, но дом Бо́жий,/ и сия́ врата́ Небе́сная.

Проро́чества Иезеки́илева чте́ние (главы́ 43 и 44):

Та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ бу́дет от дне осма́го и про́чее,/ сотворя́т иере́и на олтари́ всесожже́ния ва́шего/ и я́же спасе́ния ва́шего,/ и прииму́ вы, глаго́лет Адона́й Госпо́дь./ И обрати́ мя на путь врат святы́х вне́шних,/ зря́щих на восто́ки, и сия́ бя́ху затворе́на./ И рече́ Госпо́дь ко мне:/ врата́ сия́ затворе́на бу́дут и не отве́рзутся,/ и никто́же про́йдет сквозе́ их,/ я́ко Госпо́дь Бог Изра́илев про́йдет и́ми, и бу́дут затворе́на./ Я́ко игу́мен ся́дет в них сне́сти хлеб,/ по пути́ Ела́мских врат вни́дет и по пути́ его́ изы́дет./ И введе́ мя по пути́ врат святы́х,/ су́щих к се́веру, пря́мо хра́му, и ви́дех,/ и се испо́лнь сла́вы храм Госпо́день.

При́тчей чте́ние (глава́ 9):

Прему́дрость созда́ Себе́ дом/ и утверди́ столпо́в седмь./ Закла́ своя́ же́ртвенная, и раствори́ в ча́ши Свое́й вино́,/ и угото́ва Свою́ трапе́зу./ Посла́ Своя́ рабы́, созыва́ющи с высо́ким пропове́данием на ча́шу, глаго́лющи:/ и́же есть безу́мен, да уклони́тся ко Мне,/ и тре́бующим ума́ рече́:/ прииди́те, яди́те Мой хлеб и пи́йте вино́, е́же раствори́х вам./ Оста́вите безу́мие, и жи́ви бу́дете,/ и взыщи́те ра́зума, да поживете́,/ и испра́вите ра́зум в ве́дении./ Наказу́яй злы́я, прии́мет себе́ безче́стие,/ облича́яй же нечести́ваго, опоро́чит себе́,/ обличе́ния бо нечести́вому – ра́ны ему́./ Не облича́й злых, да не возненави́дят тебе́,/ облича́й прему́дра, и возлю́бит тя./ Даждь прему́дрому вину́, и прему́дрший бу́дет;/ сказу́й пра́ведному, и приложи́т приима́ти./ Нача́ло прему́дрости – страх Госпо́день,/ и сове́т святы́х – ра́зум:/ разуме́ти бо зако́н, по́мысла есть блага́го./ Сим бо о́бразом мно́гое поживе́ши вре́мя,/ и приложа́тся тебе́ ле́та живота́.

На лити́и стихи́ры, глас 2:

Приноси́му бы́вшу иногда́ киво́ту заве́та/ ко гра́ду Дави́дову,/ веселя́щеся Изра́иль, в шу́ме пра́зднующе,/ и Дави́д, ли́ки собра́в, игра́ше;/ си́це и ны́не пред Тобо́ю, Пречи́стая,/ предноси́мей Твоего́ о́браза ико́не,/ дре́вняго и́стинно киво́та пречестне́йшей,/ ра́дуются а́нгельская во́инства,/ иера́рхов собо́ри предсрета́ют,/ благове́рнии лю́дие благогове́ют,/мона́си честву́ют и лобыза́ют,/ и все мно́жество правове́рных покланя́ются/ и, смире́нно благодаря́ще, припа́дают:/ и́маши бо на святы́х Твои́х объя́тиих Изба́вителя и Спа́са всех,/ к Нему́же Ма́терним Твои́м хода́тайством/ всем, ко изображе́нию лица́ Твоего́ прибега́ющим,/ про́сиши ми́ра и ве́лия ми́лости.

Глас 6: О Пресла́вная Богоро́дице Де́во,/ вы́шшая всех А́нгел и Арха́нгел/ и прибе́жище ро́да челове́ческаго!/ Что досто́йное воздади́м Тебе́?/ Ка́ко же возымену́ем Тя?/ Проро́цы Тя многообрази́е прообрази́ша,/ апо́столи многому́дренне пропове́даша,/ му́ченицы со иера́рхи благослови́ша/ и всех святы́х ли́цы воспе́ша Тя,/ ве́дуще, я́ко Тобо́ю, Богома́ти,/ вси ро́ди христиа́нстии Бо́гови притека́ют,/ удивля́емся и мы, велича́юще Твое́ милосе́рдие,/ е́же о нас показа́ла еси́/ пречестно́ю Твое́ю ико́ною.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:

Единоро́дный Сын Безнача́льнаго Отца́,/ изво́ливый милосе́рдия ра́ди небеса́ преклони́ти/ и на земли́ яви́тися непрело́жно,/ зрак раба́ прии́м,/ и да́же до Креста́ и страсте́й к нам сни́де,/ неду́ги понесе́ ро́да на́шего./ И мытаре́м и гре́шником позна́ся,/ о́вцы призыва́я поги́бшия до́му Изра́илева./ Блудни́цы почерпа́ху милосе́рдие от кра́йняго Того́ благоутро́бия,/ искупи́вшаго вся Свое́ю Кро́вию от рабо́ты вра́жия./ Блаже́нно чре́во Твое́, Богоро́дице, носи́вшее/ и сосца́ Твоя́, воздои́вшая/ Спасе́ние душа́м на́шим.

На стихо́вне стихи́ры, глас 5:

Ра́дуйся, пречестны́й о́бразе Живода́вца Спа́са Христа́/ и Честне́йшия Де́вы Богоотрокови́цы,/ первопи́санный благове́стником Ева́нгелия Христо́ва/ и к первообра́зней Влады́чице принесе́нный,/ Той благослове́нием освяще́нный/ и Боже́ственный благода́ти испо́лненный./ Тебе́ ны́не покланя́ются Небе́сная и земна́я,/ ублажа́юще первоо́бразную ма́терь Христа́ Бо́га на́шего,/ из Ней нас ра́ди воплоти́вшагося преесте́ственно и неизрече́нно/ и подаю́щаго ми́рови ве́лию ми́лость.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.