|
|||
Плани семінарських занятьСтр 1 из 5Следующая ⇒ Плани семінарських занять Семінар № 1 Тема : Давньогрецька міфологія. План 1. Поняття про міф. Особливості міфологічного мислення. Функціональна спрямованість міфу. 2. Класифікація міфологічних сюжетів. 3. Своєрідність античної міфології. Давньогрецька теогонія. Титани та олімпійці. 4. Героїчні міфи та міфи про культурного героя. 5. Міфологічні цикли. 6. Історико-культурне значення давньогрецької міфології. Література 1. Кун М.А. Легенди та міфи стародавньої Греції. – К., 1967. - http://www.lib.ru/MIFS/greece.txt 2. Лосев А.Ф. Античная мифология в ее историческом развитии. – М., 1957. 3. Никола М.И. Античная литература. – М., 2003. 4. Пащенко В.І. Антична література. - К., 2001. 5. Тронський І.М. Історія античної літератури. – К., 1959. 6. http://mipholog.ru/ 7. http://godsbay.ru/antique/index.html 8. http://mith.ru/alb/antic/index.htm 9. http://www.greekroman.ru/greek.htm 10. http://mify.org/dictionary.shtml Семінар № 2 Тема: Творчість Гомера План 1. Поняття про епос. Соціально-історична основа епосу. Своєрідність епічної фабули та епічного героя. 2. Сюжетна основа гомерівських поем, їх композиційна єдність. 3. Принципи епічної характеристики героїв «Іліади» та «Одіссеї». 4. Люди і боги в поемах Гомера. Своєрідність зображення богів у поемах. Література 1. Вагнер И. Начала поэзии. Епос: Гомер и Гесиод. – www.philology.ru/literature3.htm 2. Гомер Илиада. – любое издание. Пащенко В.І. Антична література. - К., 2001. 3. Гомер Одіссея. – будь яке видання. 4. Зайцев А.И. Древнегреческий героический эпос и «Илиада» Гомера. – www.philology.ru/literature3.htm 5. Лосев А.Ф. Гомер. – М., 1960. 6. Никола М.И. Античная литература. – М., 2003. 7. Пащенко В.І. Антична література. - К., 2001. 8. Тронський І.М. Історія античної літератури. – К., 1959. 9. Чистякова Н.А., Вулих Н.В. История античной литературы. – Л., 1963. – www.greekroman.ru/lib/crit/lithist/01.htm 10. Шталь И. Гомеровский епос. – М., 1975. Семінар № 3 Тема: Походження і розвиток драми. Драматургія Есхіла. . План 1. Короткі відомості про Есхіла та його творчість. 2. Джерела походження трагедії. 3. Структура античної трагедії і сценічні нововведення Есхіла. 4. Еволюція жанру трагедії в творчості Есхіла (від ораторської до декламатичної). 5. Міфологічна основа трагедії «Орестея» (міф про Атея та Тієста (Фієста)). 6. Актуальність проблематики і конфлікту в «Орестея» Есхіла. 7. Своєрідність драматичних характерів Ореста, Клітемнестра, Агамемнона, Кассандра. 8. Роль хору в трилогії.
Література 1. Мегела І. Історія давньогрецької літератури: курс лекцій:навч. посіб. для студ. ВНЗ. — К. : Видавець Вадим Карпенко, 2007. 2. Никола М.И. Античная литература. – М., 2003. 3. Пащенко В.І. Антична література. - К., 2001. 4. Підлісна Г.Н. Світ античної літератури. – К., 1989. 5. Підлісна Г.Н. Антична література. – К., 1992. 6. Радциг С.И. История древнегреческой литературы – М., 1982. 7. Тронський І.М. Історія античної літератури. – К., 1959. 8. Чистякова Н.А., Вулих Н.В. История античной литературы. – Л., 1963. – www.greekroman.ru/lib/crit/lithist/01.htm
Семінар № 4 Тема: Драматургія Софокла та Еврипіда. План 1. Софокл як представник другого етапу розвитку давньогрецької трагедії. 1.1. Етапи життя та творчості Софокла. 1.2. Світосприйняття Софокла та його художній метод. 1.3. Критичний аналіз трагедій фіванського циклу. 2. Місто Еврипіда в історії грецької та світової літератури. 2.1. Своєрідність світосприйняття, методу та стилю письменника. 2.2. Три ідейно-художні тенденції творчості драматурга. Література 1. Еврипід Медея. Іфігенія в Авліді. Олена. 2. Никола М.И. Еврипид. – www.philology.ru/literature3.htm 3. Никола М.И. Софокл. – www.philology.ru/literature3.htm 4. Пащенко В.І. Антична література. - К., 2001. 5. Софокл Цар Едип. Едип в Колоні. Антігона. 6. Тронський І.М. Історія античної літератури. – К., 1959. 7. Чистякова Н.А., Вулих Н.В. История античной литературы. – Л., 1963. – www.greekroman.ru/lib/crit/lithist/01.htm 8. Ярхо В.Н. Драматургия Еврипида и конец античной героической трагедии. – www.philology.ru/literature3.htm 9. Ярхо В.Н. Еврипид. – www.philology.ru/literature3.htm 10. Ярхо В.Н. Софокл. – www.philology.ru/literature3.htm 11. Ярхо В.Н. Софокл и его трагедии. – www.philology.ru/literature3.htm
Семінар № 5 Тема: Давня аттична комедія Арістофана - комедія суспільно-політичних ідей. 1. Фольклорні джерела комедії (культ Діоніса, пісні на честь богів родючості, веселі сценки пародійного характеру, та ін.) 2. Короткі відомості про Арістофана та його творчість. 3. Структура давньогрецької комедії (двоскладова, парод, агон, парабаса, ода-антода, епірема-антиепірема, ексод). 4. Актуальність тематики комедій. Відображення вагоні суспільно-політичних уподобань Арістофана («Вершники», «Жаби», «Хмари», «Лісітрат»). 5. Характер сміху Арістофана. Види сміху: парадія (наприклад в «Осах» Кленослав намагається бігти під брюхом осла – пародія на Одіссея), карикатура, сарказм, іронія, гумор. 6. Художні засоби та комедійні прийоми в комедіях Арістофана.
Література 9. Никола М.И. Античная литература. – М., 2003. 10. Пащенко В.І. Антична література. - К., 2001. 11. Підлісна Г.Н. Світ античної літератури. – К., 1989. 12. Підлісна Г.Н. Антична література. – К., 1992. 13. Радциг С.И. История древнегреческой литературы – М., 1982. 14. Тронський І.М. Історія античної літератури. – К., 1959. 15. Чистякова Н.А., Вулих Н.В. История античной литературы. – Л., 1963. – www.greekroman.ru/lib/crit/lithist/01.htm
|
|||
|