|
|||
Вход. Проки́мен дне. Чте́ния три му́ченическая.Вход. Проки́мен дне. Чте́ния три му́ченическая. Проро́чества Иса́иина чте́ние (глава́ 43): Та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ вси язы́цы собра́шася вку́пе, и соберу́тся кня́зи от них./ Кто возвести́т сия́ в них?/ Или́, я́же от нача́ла, кто слы́шана сотвори́т вам?/ Да приведу́т свиде́тели своя́, и оправдя́тся,/ да услы́шат, и да реку́т и́стину./ Бу́дите Ми свиде́тели,/ и Аз Свиде́тель, глаго́лет Госпо́дь Бог,/ и о́трок, его́же избра́х./ Да позна́ете и ве́руете Ми/ и разуме́ете, я́ко Аз е́смь,/ пре́жде Мене́ не бы́сть ин бог, и по Мне не бу́дет./ Аз е́смь Бог,/ и не́сть, ра́зве Мене́, спаса́яй./ Аз возвести́х и спасо́х,/ уничижи́х и не бе в вас чужди́й./ Вы Мне свиде́тели, и Аз Госпо́дь Бог,/ и еще́ от нача́ла Аз е́смь,/ и не́сть от рук Мои́х избавля́яй./ Сотворю́, и кто отврати́т то?/ Си́це глаго́лет Госпо́дь Бог,/ избавля́яй вас Святы́й Изра́илев. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3): Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их./ И е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние,/ они́ же су́ть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше,/ вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися На́нь, разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́;/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 4): Пра́ведник а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется./ Седи́на же е́сть му́дрость челове́ком,/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бы́сть/ и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бы́сть./ Восхище́н бы́сть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́,/ или́ ле́сть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая,/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше и не разуме́ете,/ ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́. На лити́и стихи́ры, глас 8: Восхваля́ем пе́сньми свяще́нными/ чудотворе́ния твоя́, пресла́вне Арте́мие:/ ты бо, я́ко врач хи́трый,/ яви́вся в Дви́нской стране́,/ да́руеши здра́вие челове́ком/ и чуде́с дарова́ние источа́еши,/ и Го́сподеви хода́тай о всех предстои́ши,/ и мо́лишися о душа́х на́ших. Но́ваго страстоте́рпца Арте́мия/ пе́сньми духо́вными воспое́м,/ просия́вшаго чудесы́ свои́ми;/ той бо, я́ко не созре́лый клас, пожа́тый/ от всех Творца́ и Го́спода,/ преста́вися в жи́знь неконча́емую,/ предстоя́ти Престо́лу Его́/ и моли́тися о душа́х на́ших. Пресла́вная па́мять твоя́, Арте́мие,/ и мо́щи твоя́, я́ко пресве́тлая заря́, возсия́,/ Боже́ственною благода́тию невреди́ми ничи́мже/ и источа́ющии пресла́вная чудеса́./ Те́мже ти ны́не вопие́м:/ не забу́ди ны, моли́ся Христу́ Бо́гу/ о душа́х на́ших. Сла́ва, глас 6: Дне́сь стеце́мся, ве́рнии,/ в пречестну́ю па́мять прему́драго о́трока и страстоте́рпца Арте́мия,/ и пе́сненными похвала́ми воспое́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, де́лателю благи́й земли́,/ от нея́же плоды́ к Бо́гу принося́й/ и прие́мляй до́брыя кла́сы;/ ра́дуйся, свети́льниче пресве́тлый,/ и́же мно́гими чудесы́ просвеща́яй концы́ вселе́нныя;/ ра́дуйся, врачу́ хи́трый душа́м и те́лом./ И ны́не, пресла́вне Арте́мие,/ не преста́й моля́ся Христу́ Бо́гу/ о и́же ве́рою и любо́вию/ чту́щих приснора́достную и всепра́зднственную па́мять твою́.
|
|||
|