|
|||
Lexis: ex.1, p.10
1) In 862 Rurik began his reign. this marked the beginning of the formation of ancient Russia. 2) In 1480 there was a standing on the Ugra River. After that the Russian state got rid of the Mongol dependence. 3) In 1957, the first artificial satellite was launched. This is important because it made it possible to explore space. 4) In 1564, Ivan Fyodorov started printing in Russia. 5) In 1569, Lithuania and Poland signed the Union of Lublin and united to form the Polish-Lithuanian Commonwealth 1) August 12, 2003 - my birthday 2) September 1, 2010 - I went to first grade 3) December 31st of every year is the new year, my favorite holiday 4) In 2019, I started playing sports - going to basketball 5) In 2021 I graduated from high school and went to university. Внешний вид– это наша покорность. Бледно-белого цвета лицо, с похожими на кроваво-красную рану губами, прикрыто неестественно прямым занавесом темных блестящих волос. Это суровый образ гейши, которая смотрит в камеру. Поэтому трудно поверить, что это Мадонна... женщина, которая олицетворяет дерзкую независимость в постфеминистскую эпоху... позирует как молчаливая, покорная девушка-гейша. Но принять такой образ Мадонны за чистую монету – значит неправильно понять одну из самых сложных и умных женщин-звезд последних двух десятилетий. Она - мастерица перевоплощений. И за каждой сменой имиджа - всегда полной, всегда совершенной до мельчайших деталей - стоит тщательно продуманная стратегия привлечения внимания, которого она хочет. С того момента, как двадцать лет назад воспитанница детройтского монастыря отправилась автостопом в Нью-Йорк с горячим желанием стать самой известной женщиной в мире, она проявила удивительный талант к перевоплощению. Она была названа новым лицом косметики MaxFactor - немалое достижение в сорок лет. Но певица почти наверняка присматривается к следующей роли в кино. Не случайно Стивен Спилберг искал женщину для экранизации бестселлера Артура Голдена " Мемуары гейши". И что, если новый образ гейши - часть кампании Мадонны по получению роли, кто может ее винить? Все было решено заранее. Она отчаянно хотела получить роль Евы Перон в фильме " Эвита", поэтому она показала режиссеру Алану Паркеру, что является идеальным выбором, приняв сверхъестественное сходство с женой аргентинского президента. Мадонна всегда была блестящим консолидатором тенденций, подхватывая существующий образ и делая его своим собственным. Когда она впервые ворвалась в чарты в 1984 году с такими хитами, как Holiday, она была дрянным панком с рваными колготками и большими браслетами. MaterialGirl в 1985 году была не просто ловким пастишем на песню Мэрилин Монро DiamondsAreaGirl'sBestFriend. Платиновые светлые волосы, меха и блестящие украшения, которые она носила для видеоклипа, так очаровали актера Шона Пенна, что он решил заполучить ее. Еще один пример того, как Мадонна одевается для достижения результата. К 1989 году, когда ее брак с Пенном официально распался, она уже двигалась дальше и была увлечена Уорреном Битти. В течение короткого времени она одевалась как любовница гангстера, которую она играла в их совместном фильме " Дик Трейси", где она играла Брезлес Махони... роль, к которой она относилась настолько серьезно, что была готова набрать вес ради нее. Когда роман с Битти закончился, она обратилась к Жану-Полю Готье за нарядами космической эры с тугими корсетами и угрожающими коническими топами бюстгальтеров. На церемонии вручения премии MTVMusicVideoAwards в 1995 году она приняла образ Бриджит Бардо с черной подводкой для глаз и распущенными волосами, спадающими на плечи. Когда Мадонна ждала свою дочь Лурдес в 1996 году, она полностью исчезла из поля зрения. Только когда Лурдес исполнилось девять месяцев, она предстала в образе Матери Земли, надевая красивые платья и почти не нанося макияж. Затем, в сорок лет, она перешла в фазу индийской мистики... и девять месяцев спустя ее волосы, которые были почти всех цветов под солнцем, теперь вернулись к своему естественному темно-коричневому цвету, подстриженные под каре. Что привлекло Мадонну в образе гейши, в одном из самых печально известных символов дофеминистской женщины, фактически заключенной в тюрьму в услужение мужчинам? Только время покажет, но одно можно сказать наверняка... эта гейша используется в угоду лишь одному человеку. СамойМадонне. Ex. 2, p. 9 h, e, g, c, f, a, i, d, b. The look is pure subservience. The white-painted face, with lips like a red gash, is farmed by a dead straight curtain of dark glossy hair. It is the stark image of a geisha that stares into the camera. So it is difficult to believe that this is Madonna... the woman who sums up feisty independence in the post-feminist era... posing as a silent, submissive geisha girl. But to take Madonna at face value is to misunderstand one of the most complex and intensely clever female stars of the past two decades. She is the mistress of reinvention. and behind every change of image - always total, always perfect down to the last detail - is a carefully though-out strategy to get the attention that she wants. From the moment the Detroit convent girl hitch-hiked to New York twenty years ago with a burning ambition to be the world's most famous woman, she has shown an amazing talent for transformation. She was named the new face of Max Factor make-up - quite an achievement at the age of forty. But the singer almost certainly has her eye on her next film role. It is no coincidence that Steven Spielberg is looking for a woman for his film adaptation of Arthur Golden's best-selling novel, Memoirs of a Geisha. And if her new geisha look is part of Madonna's campaign to secure the part, who can blame her? It has paid of before. She desperately wanted the role of Eva Peron in the film Evita, so she showed director Alan Parker she was the perfect choice by adopting an uncanny resemblance to the Argentinian president's wife. Madonna has always been a brilliant consolidator of trends, picking up on an existing look and making it her own. When she first bounced into the charts in 1984 with hits such as Holiday, it was as a trashy punk with torn tights and big bangles. Material Girl in 1985 was not just a clever pastiche on Marilyn Monroe's Diamonds Are a Girl's Best Friend. The platinum blond hair, furs and glitzy jewellery she wore for the video so entranced actor Sean Penn that he was determined to have her. Another example of Madonna dressing for results. By 1989, when her marriage to Penn formally ended, she has already moved on and was involved with Warren Beatty. For a short time, she dressed like the gangster's moll she played in their joint movie venture, Dick Tracy, in which she played Breathless Mahoney... a role she took so seriously that she was prepared to put on weight for it. When the Beatty romance ended, she turned to Jean-Paul Gaultier for space-age outfits with tight corsets and menacing conical bra tops. At the 1995 MTV Music Video Awards she adopted the Brigitte Bardot look with black eyeliner and loose hair falling over her shoulders. When Madonna was expecting her daughter, Lourdes, in 1996 she completely vanished from view. It wasn't until Lourdes was nine months old that she emerged as Earth Mother, wearing pretty dresses and hardy any make-up. Then at forty, she moved into the Indian mystic phase... and nine months later her hair, which has been almost every colour under the sun, is now back to its natural dark brown, cut in a bob. What has drawn Madonna to be persona of the geisha, one of the most notorious symbols of pre-feminist woman, virtually imprisoned in the service of men? Only time will tell, but one thing is certain... this geisha is being used in the service of only one person. Madonna herself. Ex. 3, p. 10 a) Madonna posing as a geisha girl because Madonna is the woman who sums up feisty independence in the post-feminist era. b) Because she is the mistress of reinvention. and behind every change of image - always total, always perfect down to the last detail - is a carefully though-out strategy to get the attention that she wants. Madonna has always been a brilliant consolidator of trends, picking up on an existing look and making it her own. c) Because Madonna’s images help her achieve her goals. d) The real reason for Madonna’s geisha look is role in the Steven Spielberg’s film - adaptation of Arthur Golden's best-selling novel, Memoirs of a Geisha. e) Madonna showed director Alan Parker she was the perfect choice by adopting an uncanny resemblance to the Argentinian president's wife. f) Madonna borrows an existing look and making it her own. g) The image of Marilyn Monroe Madonna wore for the video so entranced actor Sean Penn that he was determined to have her. h) Because Madonna was involved with Warren Beatty. she played Breathless Mahoneyin their joint movie venture, Dick Tracy – arole she took so seriously that she was prepared to put on weight for it. i) Madonna changed her image since Dick Tracy then at least 5 times. j) Innocent. I admire Madonna and her work. Lexis: ex. 1, p. 10 a) I usually take people at a face value and then regret it. b) I have to burning ambitions, but I’d quite like to earn a lot of money. c) I have an amazing talent for wasting time, particularly when I need to do something urgently. d) I’m always disappointed when I see a film adaptation of a novel I’ve read. e) When I was at school I take my work very seriously. f) I’ve recently adopt a new look. Диалог мы записали вместе с Полиной, она вам отправила)
|
|||
|