Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Святой мученик Конон Исавривский (I)



Пе́ снь 4

Ирмо́ с: Христо́ с моя́ си́ ла, / Бог и Госпо́ дь, / честна́ я Це́ рковь/ боголе́ пно пое́ т, взыва́ ющи, / от смы́ сла чи́ ста о Го́ споде пра́ зднующи .

Хра́ мы низложи́ л еси́ безбо́ жных, свя́ те, / и бо́ ги поги́ бели коне́ чней, му́ чениче, пре́ дал еси́, / чудоде́ йствуя и соверша́ я досточу́ дная зна́ мения.

Свя́ то, преподо́ бне, ше́ ствующу тебе́, / де́ монский род Бо́ жие Сло́ во покори́ тебе́ / и тя чуде́ с мно́ гими показа́ ньми просла́ ви.

Вельми́ любя́ тя Преблаги́ й, / Михаи́ ла тебе́, вели́ каго наказа́ теля, даде́, / науча́ юща тя, велича́ йший Ко́ ноне, я́ ве превели́ ким та́ йнам.

Богоро́ дичен: Свята́ я Влады́ чице, Всесвято́ е воплоти́ вшая Сло́ во, / освяще́ ние души́ мое́ й да́ руй, / руководя́ щи мой ум, безпу́ тиями порева́ емый.

Пе́ снь 5

Ирмо́ с: Бо́ жиим све́ том Твои́ м, Бли́ же, / у́ тренюющих Ти ду́ ши любо́ вию озари́, молю́ ся, / Тя ве́ дети, Сло́ ве Бо́ жий, / и́ стиннаго Бо́ га, / от мра́ ка грехо́ внаго взыва́ юща.

Тече́ нием крове́ й твои́ х свяще́ нных/ хлами́ ду тебе́ самому́ му́ ченическую прея́ вственно обагри́ в, му́ чениче доблему́ дренне, / и живе́ ши, ра́ дуяся, в Вы́ шних жили́ щах и све́ тлостех.

Просте́ р тя, блаже́ нне, злоу́ мный, / ве́ сь просте́ рт к Бо́ гу ум, приснопа́ мятне, иму́ щаго, ра́ нами ссеца́ ет, / призыва́ ющаго И́ мя вели́ кое Вседержи́ теля.

Благода́ тно вжи́ лився, терпе́ л еси́ ка́ пли я́ звенныя, / му́ ченически украша́ яся, и безбо́ жие, Ко́ ноне, побежда́ я, / и безсме́ ртия сподобля́ емь.

Богоро́ дичен: Изба́ вльшеся вся́ кия прароди́ тельныя, Пречи́ стая, кля́ твы, / Тобо́ ю благослове́ ние получи́ хом. / Те́ мже благослови́ м, и велича́ ем, / и любо́ вию Тя чтим, и ублажа́ ем.

Пе́ снь 6

Ирмо́ с: Жите́ йское мо́ ре, / воздвиза́ емое зря напа́ стей бу́ рею, / к ти́ хому приста́ нищу Твоему́ прите́ к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, / Многоми́ лостиве.

Облиста́ в, я́ ко со́ лнце, светолу́ чными доброде́ тельми и пресла́ вными чудесы́, / терпе́ нием же страда́ ний вельми́ украша́ яся, / просвеща́ еши концы́, великоимени́ тый му́ чениче, хва́ лящия тя.

Ран добро́ тами красне́ йший показа́ вся, чудоде́ йствуеши изря́ дная, / и у́ мер, па́ ки по погребе́ нии прогоня́ я неду́ ги/ и отгоня́ пре́ лести, блаже́ нне, ду́ хи.

Стра́ сти уврачу́ й душ на́ ших, му́ дре, / и пло́ ти отжени́ неможе́ ния, / изря́ днейший врач нам, чту́ щим тя, от Бо́ га дан еси́, Ко́ ноне сла́ вне.

Богоро́ дичен: Призре́ Госпо́ дь на Тя/ и Тобо́ ю посеще́ ние соде́ ла уда́ льшимся, Пречи́ стая, от Него́. / Те́ мже, я́ коже рекла́ еси́, ро́ ди спаса́ емых ублажа́ ют Тя.

Конда́ к, глас 3:

Чистото́ ю я́ ко А́ нгел на земли́ пожи́ в, / отону́ дуже собесе́ дник А́ нгелом бы́ ти сподо́ бился еси́, / и роди́ тели ко Христо́ ву позна́ нию приве́ л еси́, / и, еди́ наго Бо́ га в Тро́ ице испове́ дав, / пострада́ л еси́ до кро́ ве, / му́ чениче Ко́ ноне, / моли́ Его́ непреста́ нно о всех нас.

Пе́ снь 7

Ирмо́ с: Росода́ тельну у́ бо пе́ щь/ соде́ ла А́ нгел/ преподо́ бным отроко́ м, / халде́ и же опаля́ ющее/ веле́ ние Бо́ жие мучи́ теля увеща́ вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Свет тебе́ незаходи́ мый возсия́, возненави́ девшему страсте́ й тьму́, преподо́ бне, / весе́ лие же прия́ т тя, до́ брый по́ двиг сконча́ вша тща́ нием. / Те́ мже помина́ й нас, предстоя́ Христу́.

Се́ рдце твое́ кро́ тко и мудрова́ ние смире́ нно яви́ ся, преподо́ бне, / и́ мже погуби́ л еси́ возноше́ ния вся врага́, / возвыша́ емь Боже́ ственными доброде́ тельми/ и чудесы́ стра́ шными, Ко́ ноне, му́ чеников основа́ ние.

Стра́ шен всем де́ моном был еси́, / сим повелева́ я повинова́ тися твои́ м свяще́ нным, Богому́ дре, веле́ нием, / Бо́ гу тя просла́ вльшу, / Того́ де́ лы до́ брыми на земли́, Ко́ ноне, просла́ вльшаго.

Богоро́ дичен: Во́ лею вся соде́ ловаяй, / во Твою́ восхоте́ в всели́ тися пренепоро́ чную, Богоро́ дице, утро́ бу вои́ стинну, / еди́ н во святы́ х сове́ тех прославля́ емый Бог, / я́ ко вели́ кий и стра́ шный.

Пе́ снь 8

Ирмо́ с: Из пла́ мене преподо́ бным ро́ су источи́ л еси́ / и пра́ веднаго же́ ртву водо́ ю попали́ л еси́, / вся бо твори́ ши, Христе́, то́ кмо е́ же хоте́ ти. / Тя превозно́ сим во вся ве́ ки.

Тве́ рдо сопроти́ вился еси́ суему́ дренному, мня́ щу тебе́ повину́ ти, / че́ сти чужди́ м принести́, страда́ льче, о́ нем ме́ рзостным. / Тем, я́ ко зако́ нно пострада́ в, просла́ вился еси́.

Де́ монскими уязви́ вшиися прило́ ги уче́ нии Боже́ ственными твои́ ми исцелева́ ются/ и ско́ рбных избавле́ ние прие́ млют, / воспева́ юще благода́ ть твою́, Богому́ дре.

Неду́ гов вся́ ких здра́ вие почерпи́ те, к ра́ це преподо́ бнаго ве́ рою приступа́ ющии, / источа́ ет бо я́ ве Ду́ ха благода́ тию и пото́ ки страсте́ й изсуша́ ет.

Богоро́ дичен: Мольбу́ Зижди́ телю Бо́ гу принеси́ ду́ ши на́ ша спасти́, Богора́ дованная, / и страсте́ й одержа́ ния нас изба́ вити/ и злоде́ йственных челове́ к искуше́ ния.

Пе́ снь 9

Ирмо́ с: Бо́ га челове́ ком невозмо́ жно ви́ дети, / на Него́ же не сме́ ют чи́ ни А́ нгельстии взира́ ти; / Тобо́ ю же, Всечи́ стая, яви́ ся челове́ ком/ Сло́ во воплоще́ нно, / Его́ же велича́ юще, / с Небе́ сными во́ и/ Тя ублажа́ ем.

Я́ ко кора́ бль, ви́ ден был еси́, / препла́ вающ мирску́ ю немо́ кренно, Богоно́ се, бу́ рю, / до́ брых бре́ мя спаса́ ющ к кра́ сным приста́ нищем поко́ я, / и Ца́ рствия Бо́ жия, и све́ тлости.

Кресто́ м, я́ ко броня́ ми, оде́ явся, / вра́ жия, всеблаже́ нне, обнажи́ л еси́ полки́ / и нога́ м твои́ м кра́ сным порабо́ тил еси́, / раб же Влады́ це и́ скренний быв, / порабоще́ нныя враго́ м избавля́ я.

О нас, любо́ вию восхваля́ ющих тя, па́ мять сотвори́, / Христу́, венцено́ сец, предстоя́ с Вы́ шними безчи́ сленными си́ лами, / я́ ко да моли́ твами твои́ ми обря́ щем ми́ лость/ и злолю́ тых измене́ ние, Ко́ ноне всехва́ льне.

Богоро́ дичен: Све́ том Твои́ м мя, Де́ во, просвети́, но́ щию при́ сно уны́ ния одержи́ ма, / и к земли́ погорбле́ на, / и де́ юща всяк грех ра́ зума развраще́ нием, / я́ ко да, Тобо́ ю спаса́ емь, пою́ Тя, Многопе́ тую.

Святой мученик Конон Исавривский (I)

Святой мученик Конон Исавривский родился в селении Вифании неподалеку от малоазийского города Исаврии. Родителей его звали Нестор и Нада. Когда Конон подрос, они решили женить сына и обручили его с девицей Анной. Перед свадьбой Конону явился Архистратиг Михаил в образе светлого мужа, который наставил его в истинах христианской веры. Святой Конон с юных лет сподобился особого покровительства Михаила, который являлся ему и помогал в трудных обстоятельствах. Вступив в брак, Конон и Анна по взаимному согласию жили как брат и сестра, храня девственную чистоту, всецело предавшись служению Богу. Под влиянием святого Конона и родители его стали добрыми христианами. Блаженный Нестор, его отец, за обличение идолопоклонников удостоился мученического венца. Через некоторое время ко Господу преставились мать и жена Конона. Святой Конон похоронил их в одном гробе. Он усугубил подвиги поста и молитвы, стяжав у Господа особую благодать. В преклонном возрасте святой Конон удостоился дара чудотворений. Однажды, по его повелению, волк, похитивший во время жатвы младенца, положенного на поле, принес его в зубах к святому, и таким образом младенец был возвращен матери. Кроме того, по молитвам святого Конона получали исцеление больные оспой. Своей праведностью святой Конон привлек к себе сердца окрестных жителей-язычников. Благодаря его проповеди многие из них обратились ко Христу. Когда в Исаврии при военачальнике Магдоне начались гонения на христиан, святой Конон был схвачен одним из первых. Его жестоко пытали за отказ принести жертву идолам. Узнав об этом, жители Исаврии выступили с оружием в руках, чтобы освободить мученика. Палачи в страхе бежали, и святой Конон был освобожден. Его нашли израненного и окровавленного, но святой не утратил крепости духа и сожалел о том, что не удостоился принять мученическую кончину Христа ради.

Святой Конон преставился ко Господу спустя два года. Оплаканный жителями Исаврии, он был похоронен рядом со своими родителями и супругой. Дом его родителей был преобразован в храм. Предание сообщает и о посмертных чудесах святого.

Святого мученика Конона Исаврийского не следует смешивать со святым мучеником Кононом градарем (огородником). Последний, родом из Назарета Галилейского, жил в городе Мандоне в Памфилии. Он занимался возделыванием огородов, угождая Богу простотой и невзыскательностью жизни. Святой мученик Конон градарь пострадал за веру Христову в период гонений, воздвигнутых императором Декием (249–251).

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.