Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Святые 42 мученика в Амморее: Константин, Аетий, Феофил, Феодор, Мелиссен, Ка́ллист, Вассой и прочие



Пе́ снь 3

Ирмо́ с: Небе́ снаго кру́ га Верхотво́ рче, Го́ споди, / и Це́ ркве Зижди́ телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́ й, / жела́ ний кра́ ю, ве́ рных утвержде́ ние, / Еди́ не Человеколю́ бче.

Просвеща́ емь заре́ ю я́ ко вои́ стинну, сла́ вне, Богоче́ стия/ и добро́ тою украша́ ем Боже́ ственных дея́ ний, / ва́ рварскаго безбо́ жия мра́ чное разруши́ л еси́, блаже́ нне, злоче́ стие.

Крове́ й то́ ки, река́ ми те́ кший из пречи́ стых теле́ с страстоте́ рпец Твои́ х, / Ца́ рствие Твое́ и сла́ дости пото́ к сим исхода́ таи, / Благоутро́ бне Го́ споди.

Я́ ко зве́ зды, неле́ стныя страда́ льцы просия́ вше/ Це́ ркве святы́ я ны́ не тве́ рди, / всю озари́ ша вселе́ нную луча́ ми свои́ х страда́ ний, до́ блественнейшии.

Богоро́ дичен: Вопло́ щся во чре́ ве Твое́ м/ и быв Челове́ к лу́ чшаго ра́ ди, / Сый еди́ н Человеколю́ бец спаса́ ет челове́ ка от врат сме́ ртных, / Богома́ ти Пречи́ стая, еди́ на Всепе́ тая.

Конда́ к, глас 4.  Подо́ бен: Вознесы́ йся:

На земли́ Христа́ ра́ ди страда́ льчествовавше, / я́ вльшеся, благочести́ вии вене́ чницы, / Небеса́ прия́ сте жи́ ти в ра́ дости: / вся́ кую бо ко́ знь вра́ жию низложи́ вше боле́ зньми и кровьми́ ва́ ших язв, / хва́ лящим свы́ ше при́ сно грехо́ в разреше́ ние подава́ ете.

Седа́ лен, глас 8.  Подо́ бен: Прему́ дрости:

Ведо́ ми бы́ сте свя́ зани от враго́ в/ и в темни́ це заключе́ ни на времена́ мно́ га, / ве́ рою соблюда́ еми, невре́ дни пребы́ сте/ и, отре́ шшеся мечи́ теле́ с, / святи́ и, Боже́ ственным жела́ нием я́ ве связа́ стеся. / Те́ мже, я́ ко свети́ ла, просия́ ете в ми́ ре, / вся просвеща́ юще Ду́ ха благода́ тию, страстоте́ рпцы блаже́ ннии, / моли́ те Христа́ Бо́ га грехо́ в оставле́ ние дарова́ ти/ пра́ зднующим любо́ вию святу́ ю па́ мять ва́ шу.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Я́ ко Де́ ву и еди́ ну в жена́ х, / Тя, без се́ мене ро́ ждшую Бо́ га пло́ тию, / вси ублажа́ ем, ро́ ди челове́ честии, / О́ гнь бо всели́ ся в Тя Божества́, / и я́ ко Младе́ нца дои́ ши Зижди́ теля и Го́ спода. / Тем, А́ нгельский и челове́ ческий род, досто́ йно сла́ вим Пресвято́ е Рождество́ Твое́ / и согла́ сно вопие́ м Ти: / моли́ Христа́ Бо́ га согреше́ ний оставле́ ние дарова́ ти/ покланя́ ющимся ве́ рою Пресвято́ му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́ дичен:

А́ гнца, и Па́ стыря, и Изба́ вителя А́ гница зря́ щи на Кресте́, / восклица́ ше, пла́ чущи, и, го́ рько рыда́ ющи, вопия́ ше: / мир у́ бо ра́ дуется, прие́ мля Тобо́ ю избавле́ ние, / утро́ ба же Моя́ гори́ т, зря́ щи Твое́ распя́ тие, / е́ же терпи́ ши за милосе́ рдие ми́ лости. / Долготерпели́ ве Го́ споди, ми́ лости бе́ здно и исто́ чниче неисчерпа́ емый, / умилосе́ рдися и да́ руй согреше́ ний оставле́ ние/ ве́ рою пою́ щим Боже́ ственныя стра́ сти Твоя́.

Пе́ снь 4

Ирмо́ с: Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / Ты моя́ и си́ ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́ дование, / не оста́ вль не́ дра о́ тча/ и на́ шу нищету́ посети́ в. / Тем с проро́ ком Авваку́ мом зову́ Ти: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче .

Укра́ шься добро́ тами по́ двигов твои́ х, / оде́ ялся еси́ во хлами́ ду, от крове́ й твои́ х очервле́ ную му́ ченических, / и украси́ лся еси́ диади́ мою побе́ ды. / Те́ мже с му́ ченики пред лице́ м Госпо́ дним слику́ еши, всеблаже́ нне Фео́ доре.

В темни́ це окова́ ны но́ ги твоя́ желе́ зом, Ка́ ллисте непобеди́ ме, / муче́ ния неле́ стную стезю́ ше́ ствовати невозбра́ нно моли́ лся еси́, / разреши́ вся же мече́ м от те́ ла, / а́ бие любо́ вию связа́ лся еси́ Зижди́ теля.

Боже́ ственное во́ инство, богособра́ нный полк, / от мно́ гих мест же и градо́ в дво́ ица проста́ страда́ лец/ с четверочи́ сленною десяти́ цею ны́ не возсия́, зако́ нно пострада́ вше/ и усека́ еми в главы́ за главу́ всех – Христа́.

Богоро́ дичен: Ты ве́ рных похвала́ еси́, Безневе́ стная, / Ты Предста́ тельница, Ты и прибе́ жище христиа́ н, / стена́ и приста́ нище, / к Сы́ ну бо Твоему́ мольбы́ но́ сиши, Всенепоро́ чная, / и спаса́ еши от бед ве́ рою и любо́ вию Богоро́ дицу Чи́ стую Тя сла́ вящия.

Пе́ снь 5

Ирмо́ с: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те незаходи́ мый, / и покры́ ла мя е́ сть чужда́ я тьма́, окая́ ннаго? / Но обрати́ мя и к све́ ту за́ поведей Твои́ х/ пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся.

Предзря́ венцы́ и пребыва́ ющую сла́ ву, Фео́ доре, / дерзнове́ нным нра́ вом стра́ ждущим с тобо́ ю вопия́ л еси́: / сме́ рти ника́ коже ужаса́ йтеся, / е́ юже по ма́ ле весе́ лие и живо́ т прии́ мете несказа́ нный.

Уязвля́ ем любо́ вию, блаже́ нне, Влады́ ки твоего́ / и огне́ м опаля́ ем Того́ жела́ нием, / муче́ ния ча́ шу испи́ л еси́, / я́ же скве́ рнами вторы́ ми ника́ коже оскверня́ ется, / страда́ льче всеприснопа́ мятне Ка́ ллисте.

Терпеливому́ дрым нра́ вом пе́ рвый к страда́ нию самоотше́ л еси́, / поуче́ ние му́ жества состра́ ждущим был еси́, Фео́ доре, / с ни́ миже насле́ дствовал еси́ ве́ чная поко́ ища/ и сла́ дость, при́ сно пребыва́ ющую.

Богоро́ дичен: Разреше́ ние согреше́ ний Твои́ ми моли́ твами пода́ ждь рабо́ м Твои́ м, / избавля́ ющи сия́ напа́ стей, и бед, и скорбе́ й, / и ху́ льных еретико́ в одержа́ ния, / Богоро́ дице Де́ во Всенепоро́ чная.

Пе́ снь 6

Ирмо́ с: Очи́ сти мя, Спа́ се, / мно́ га бо беззако́ ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ ся, / к Тебе́ бо возопи́ х, и услыши мя, / Боше спасе́ ния моего́.

Крове́ й твои́ х тече́ ния, ре́ чно излива́ емая, / пре́ лести му́ тныя пото́ ки изсуши́ ша, / ве́ рных же напои́ ша всех се́ рдца, досточу́ дне Фео́ доре.

От стра́ сти глуби́ нныя возводя́ твоя́ му́ ченики, / на ка́ мени терпе́ ния тех утверди́ л еси́, / враго́ в стопы́ и стропти́ вых путе́ й уклони́ вшияся, Человеколю́ бче.

Красно́, я́ ко река́, из Еде́ ма устреми́ вшаяся, / град Бо́ жий ва́ шими кровьми́ веселите́, му́ ченицы, / нече́ стия скве́ рну благоче́ стно очи́ стивше.

Богоро́ дичен: Я́ ко одушевле́ нный киво́ т, Законоположи́ теля вмести́ ла еси́, / и, я́ ко свят же храм, прия́ ла еси́ Свята́ го, / бы́ вша Челове́ ка на благодея́ ние челове́ ков, Богоро́ дице Чи́ стая.

Конда́ к, глас 2. Подо́ бен: Вы́ шних ища́:

Новоявле́ нныя зве́ зды ве́ ры, / за Христа́ усе́ рдно пострада́ вшия, / похва́ льными венцы́ досто́ йне вси венча́ ем, / о нас моля́ щияся Христу́, / я́ ко су́ ще столпы́ и забра́ ла христиа́ нскаго нача́ льства.

И́ кос:

Ага́ рянскую безбо́ жную ве́ ру и лю́ таго бе́ са пре́ лесть, / от души́, страда́ льцы, ненави́ дяще и гнуша́ ющеся/ и печа́ ть Христо́ ву Боже́ ственную обнося́ ще це́ лу в сердца́ х, / плещи́ враго́ м, ненави́ дящим Того́, не да́ сте, / па́ че же усе́ рдно вси за Него́ я́ коже а́ гнцы, закала́ еми, / просия́ ете по кончи́ не, я́ ко со́ лнце, / беземе́ ртную сла́ ву обре́ тше, / я́ ко столпы́ и забра́ ла христиа́ нскаго нача́ льства.

Пе́ снь 7

Ирмо́ с: От Иуде́ и доше́ дше, о́ троцы/ в Вавило́ не иногда́, / ве́ рою Тро́ ическою пла́ мень пе́ щный попра́ ша, пою́ ще: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Я́ ко зако́ нно пострада́ в, / пра́ вды венцы́ прия́ л еси́ от Еди́ наго Влады́ ки/ и ны́ не Боже́ ственною добро́ тою наслажда́ ешися, о Фео́ доре, вопия́: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

К заколе́ нию во́ льне, я́ ко а́ гнец на же́ ртву, му́ чениче ведо́ м, / на Вы́ шней положи́ лся еси́ трапе́ зе же́ ртва, / песнопоя́, внегда́ закала́ тися: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Любве́ Твоея́, Сло́ ве, огне́ м в се́ рдцы опаля́ емь, / те́ рние злосла́ вия попали́ л е́ сть му́ ченик, / воспева́ я Тебе́, Ка́ ллист: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Исма́ ил пребезу́ мный, Богому́ дрыя увеща́ ти Христа́ отврещи́ ся мнев, посра́ млен бы́ сть, / ти́ и бо внегда́ умира́ ти, благоче́ стно взыва́ ху: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Богоро́ дичен: Из де́ вственнаго чре́ ва вопло́ щся, яви́ лся еси́ на спасе́ ние на́ ше. / Те́ мже, Твою́ Ма́ терь ве́ дуще, Богоро́ дицу, благода́ рно взыва́ ем: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Пе́ снь 8

Ирмо́ с: Седмери́ цею пе́ щь/ халде́ йский мучи́ тель/ Богочести́ вым неи́ стовно разжже́, / си́ лою же лу́ чшею спасе́ ны, сия́ ви́ дев, / Творцу́ и Изба́ вителю вопия́ ше: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Страда́ льцев лик прило́ г тя прия́ т, муче́ ния добро́ тами сия́ юща, / возду́ х освяти́ ся в возвраще́ нии твое́ м, му́ чениче, / и А́ нгельская собра́ шася мно́ жества, / земля́ освяти́ ся, иде́ же лежи́ т те́ ло твое́, / о терпеливому́ дренне Фео́ доре треблаже́ нне.

Насле́ дия уже́ Госпо́ дне быв/ и к заколе́ нию самово́ лею влеко́ м, / у́ жем связа́ тися тебе́ не прия́ л еси́, Ка́ ллисте, / отсека́ емей главе́ святе́ й. / Те́ мже венцено́ сец возше́ д, / лику́ еши с вы́ шними во́ инствы во ве́ ки вся.

Да ублажи́ тся Ка́ ллист и похвале́ н бу́ ди Фео́ дор, / вку́ пе с Константи́ ном чу́ дный Фео́ фил, / Васо́ й крепча́ йший и про́ чий му́ чеников лик, / со А́ нгельскими ликовству́ я ли́ ки и поя́ немо́ лчно: / о́ троцы, благослови́ те, свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

В реку́ вве́ ржени му́ ченицы бы́ вше сла́ внии, / по ме́ чнем томле́ нии ведя́ хуся ко приста́ нищу благоти́ шному, / е́ же о Христе́ осла́ бы, / во́ ды преле́ стныя, то́ ками крове́ й изсуши́ вше, е́ же пе́ ти научи́ ша: / о́ троцы, благослови́ те, свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Богоро́ дичен: Богороди́ тельнице Всечи́ стая, души́ моея́ я́ звы и грехо́ вныя стру́ пы очи́ сти, / исто́ чниками омыва́ ющи, су́ щими из ребр Рождества́ Твоего́ / и су́ щими от них очища́ ющи струя́ ми, / к Тебе́ бо взыва́ ю, и к Тебе́ прибега́ ю, / и Тя призыва́ ю, Богоблагода́ тную.

Пе́ снь 9

Ирмо́ с: Ужасе́ ся о сем Не́ бо/ и земли́ удиви́ шася концы́, / я́ ко Бог яви́ ся челове́ ком пло́ тски/ и чре́ во Твое́ бы́ сть простра́ ннейшее Небе́ с. / Тем Тя, Богоро́ дицу, / А́ нгелов и челове́ к чинонача́ лия велича́ ют .

Дре́ вних му́ жеству поревнова́ в страстоте́ рпцев, / тех и зва́ ния и ра́ дости получи́ л еси́, Фео́ доре, вои́ стинну. / Но нас помина́ й, соверша́ ющих твою́ благоче́ стно па́ мять святу́ ю, / я́ ко име́ я дерзнове́ ние ко Влады́ це, е́ же спасти́ ся нам.

В струя́ х Иорда́ нских крести́ выйся, крести́ вшияся свои́ ми кровьми́ / и Того́ сме́ рти поревнова́ вшия благоче́ стно, в реце́ му́ ченики соедини́, / вве́ рженныя главы́ к телесе́ м совокупи́ в/ и ты́ я в приста́ нище наста́ вив невла́ емое.

Четверочи́ сленная му́ чеников Боже́ ственная десяти́ це/ с дво́ ицею честно́ ю, моли́ теся, на Небесе́ х ны́ не живу́ ще в ра́ дости, о нас, мо́ лимся, / соверша́ ющих на земли́ ва́ шу всесвяту́ ю и светоно́ сную па́ мять, / вся́ каго изба́ витися обстоя́ ния.

Богоро́ дичен: Зачала́ еси́, Де́ во, без се́ мене/ вся́ ческая созда́ вшего Сло́ ва Бо́ жия, / кроме́ хоте́ ний пло́ ти; / без истле́ ния же родила́ еси́, без боле́ зней ма́ терних. / Тем Тя, Богоро́ дицу, и язы́ ком и се́ рдцем испове́ дающе, велича́ ем.

Свети́ лен. Подо́ бен: Жены́, услы́ шите:

Му́ чеников ка́ я у́ бо бу́ дет сы́ тость мучениколю́ бцу/ па́ мяти Боже́ ственныя, я́ ко рече́ Васи́ лий пре́ жде Вели́ кий? / Нам же ны́ не предстои́ т пе́ ти Боже́ ственныя му́ ченики, / два и четы́ редесять, / терпели́ вно пострада́ вшия за Христа́ Спа́ са.

Богоро́ дичен: Прему́ дрость Ипоста́ сную, и Сло́ во Пресу́ щественное, / и Врача́ теле́ с и душ ро́ ждшая, / стру́ пы и я́ звы души́ моея́ исцели́ лю́ тыя и вре́ менныя/ и се́ рдца моего́ ути́ ши боле́ зни, Де́ во.

Святые 42 мученика в Амморее: Константин, Аетий, Феофил, Феодор, Мелиссен, Ка́ ллист, Вассой и прочие

Святые 42 мученика в Амморее: Константин, Аетий, Феофил, Феодор, Мелиссен, Ка́ ллист, Вассой и прочие пострадали во время войны между греческим императором Феофилом (829–842) и сарацинами. Во время осады сарацинами города Аммореи (Фригия, Малая Азия) они были взяты в плен из-за измены военачальника Вадитзиса. Амморея пала, а пленников отправили в Ассирию, Здесь, в течение 7 лет, они находились в заключении, подвергаясь угрозам и пыткам.

Несмотря на жестокие мучения, пленники отказались принять ислам. Они сохранили непоколебимую верность Христу, Которого продолжали исповедовать перед самой казнью.

Особое мужество проявил воин Феодор, ранее бывший священнослужителем. Его пытались склонить к вероотступничеству, говоря: «Нам известно, что ты, оставив священный сан, стал воином и проливал кровь. Ты не можешь надеяться на Христа, – признай Магомета». На это мученик с глубоким смирением отвечал: «Я не отрекся от Христа, а за то, что оставил священный сан, должен пролить свою кровь».

Все сорок два мученика были обезглавлены, тела их вместе с честными главами брошены в реку. Через некоторое время река вынесла тела святых, чудесным образом соединенные с их главами. Окрестные христиане взяли их и с честью предали погребению.

Предатель Вадитзис не избежал позорной участи: сарацины убили его, убежденные в том, что нельзя доверять изменнику.

Мученическая кончина святых сорока двух мучеников Амморейских совершилась на реке Тигре в г. Самарре (ныне на территории Ирака).




  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.