Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Күпірлікте айыптау бүлігі



  Кү пірлікте айыптау бү лігі

(«ФИТНА Ә Т-ТАКФИР»)

шейх, мухаддис, атақ ты ғ алым Мухаммад Насыруддин ә л-Ә лбанидің

(Аллаһ оғ ан рахым етсін) сө зі

шейх, атақ ты ғ алым ‘Абдуль-‘Азиз ибн Баздың (Аллаһ оғ ан рахым етсін)

 пікірі

шейх, атақ ты ғ алым Мухаммад ибн Салих ә л-‘Усайминнің

(Аллаһ оғ ан рахым етсін) ескертулері

қ азақ тіліне орыс тілінен аударғ ан

сайтының редакциясы

Кө рнекті ғ алым ә л-Ә лбанидің кү пірлікте айыптау мә селесіне қ атысты сө йлеген сө зі [1]

Барша мадақ тар мен мақ таулар Аллаһ қ а, біз Оны ғ ана мадақ таймыз жә не Одан кө мек пен кешірім тілейміз. Аллаһ тан ө з нә псіміздің жамандығ ынан жә не ө зіміздің жаман істерімізден пана тілейміз; кімді Аллаһ тура жолғ а салса, оны ешкім адастыра алмайды, ал кімді Аллаһ тура жолдан тайдырса, оғ ан тура жолды ешкім нұ сқ ай алмайды. Ешбір серігі жоқ Аллаһ тан ө зге қ ұ лшылық қ а лайық ты ешбір қ ұ дай жоқ екендігіне жә не Мухаммад – Оның қ ұ лы, ә рі елшісі екендігіне кү ә лік беремін.    

Іс жү зінде кү пірлікте айыптау мә селесі тек ә мірлерге ғ ана емес, қ оластындағ ыларғ а да қ атысты. Мұ ның барлығ ы - басын бір мұ сылман сектасы бастап кеткен кө не бү ліктің жаң ғ ырығ ы болып табылады. Оның мү шелері хауариж[2] деп аталып кетті.

Ө кінішке орай, қ азіргі кезде кейбір уағ ыздаушылар жә не дін жанашырлары Қ ұ ран мен Сү ннеттің шең берінен шығ ып кетті, алайда осы шығ уды Қ ұ ран мен Сү ннет деп тү сіндіреді. Мұ ның себебі екі нә рседе:

Біріншісі – терең білімнің жоқ тығ ы жә не дінді терең тү сінуге деген жеткіліксіз ұ мтылыс.

Екіншісі (жә не бұ л - ө те маң ызды себеп) –  адамдардың Исламғ а дұ рыс шақ ырудың (дағ уаттың ) негізі болып табылатын шариғ и принциптерді игермеуі. Мұ ндай принциптердің біріне сә йкес, дұ рыс жолдан ауытқ ығ ан жә не Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) бірнеше рет мақ тау айтқ ан топтан алыстап кеткен кез келген топ Аллаһ қ а жә не Оның Елшісіне қ арсы шығ ады. Ә рі мұ ндайлар жө нінде Аллаһ Тағ ала да ескертіп, былай деді: «Ал біреу, ө зіне тура жол айқ ындалғ аннан кейін, Пайғ амбарғ а қ арсы шық са, сондай-ақ мү міндердің жолынан басқ а жол іздесе, оны бұ рылғ ан жағ ына бұ рамыз да, Тозақ қ а саламыз. Ол - нендей жаман орын! » (ә н-Ниса сү ресі, 115-аят).

Білімге ие адамдарғ а айдай айқ ын болғ ан себептерге байланысты Аса Қ ұ діретті жә не Ұ лы Аллаһ «Ал біреу, ө зіне тура жол айқ ындалғ аннан кейін Пайғ амбарғ а қ арсы шық са... » деген сө здермен ғ ана шектелмеді, алайда елшіге бағ ынбауғ а мү міндердің жолынан ө зге жолғ а ілесуді де қ осып атап: «Ал біреу, ө зіне тура жол айқ ындалғ аннан кейін Пайғ амбарғ а қ арсы шық са, сондай-ақ мү міндердің жолынан басқ а жолғ а ілессе, оны бұ рылғ ан жағ ына бұ рамыз да, Тозақ қ а саламыз. Ол - нендей жаман орын! » - деді.  

Сө йтіп, мү міндердің жолымен жү ру немесе одан бас тарту маң ызды роль атқ арады, ө йткені мү міндердің жолынан ө зге жолмен жү рушілерді Тозақ тосып тұ р. Сондық тан да, бұ рынғ ы жә не қ азіргі топтардың кө бі тура жолдан адасты, ө йткені Қ ұ ран мен Сү ннетті тү сіндіруде мү міндердің жолына ілеспей, ө здерінің ой-тұ жырымдарына жә не нә псілерінің қ алауларына жү гінді. Олардың негізінде ө те қ ауіпті қ орытындылар жасады. Олар біздің салиқ алы алдың ғ ы буын ө кілдеріміз ұ станғ ан жолдан тайды. Міне сондық тан, кө птеген сахих хадистерде Аллаһ тың « мү міндердің жолынан басқ а жолғ а ілессе» деген сө здерінің мағ ынасы ерекше сызылып айтылады.

Мен атағ алы тұ рғ ан бұ л хадистер тек білім иелеріне ғ ана емес, қ арапайым мұ сылмандарғ а да мә лім. Алайда адамдарғ а осы жоғ арыда аталғ ан хадистер Қ ұ ран мен Сү ннетті тү сінуде мү міндердің жолына ауытқ ымай ілесу қ ажеттілігіне нұ сқ айтыны жә не мұ ның маң ызды ә рі міндетті екендігі беймә лім. Міне дә л осы тармақ қ а жә не оның міндетті жә не қ ажетті екендігіне, «жамағ ат ә т-такфир» деп танылғ андарды немесе ө здерін жихадқ а телитін жә не іс жү зінде «такфирдің » қ алдық тарына жататын кейбір топтарды айтпағ анда, кө птеген шағ ын топтар салғ ырт қ арайды.

Олар да, осылар да жү ректерінде ізгі жә не ық ыласты болуы мү мкін, алайда ық ыласты болудың жалғ ыз ө зі адамның Аллаһ тың алдында жетістікке жә не қ ұ тылуғ а жетуі ү шін жеткіліксіз, ө йткені мұ сылманғ а екі нә рсе міндетті болып табылады: ық ылас жә не Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ұ станғ анына ауытқ ымай ілесу. Сө йтіп, оғ ан тек ық ыласты болу жә не іс-жү зінде Кұ ран мен Сү ннеттің нұ сқ ауларын ұ станып, осыларғ а ө згелерді де шақ ыру жеткіліксіз, ө йткені, бұ дан тыс, ол тура, салиқ алы, дұ рыс жолғ а ілесуі де керек. Жә не бұ л осы ү мметтің ізгі алдың ғ ы буынының (сахабалармен олардың ізбасарларының ) жолына ілесуден ө згеше болуы мү мкін емес.

Мен сө зімнің басында атап кеткен хадистердің қ атарына жетпіс ү ш топ туралы хадис те жатады. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын): «Яхудилер жетпіс бір топқ а бө лінді, христиандар жетпіс екі топқ а бө лінді, ал менің ү мметім жетпіс ү ш топқ а бө лінеді жә не олардың барлығ ы отта болады, тек біреуінен басқ а», - деді. Адамдар (сонда): «Оғ ан (қ ұ тылғ ан топқ а) кім кіреді? » - деп сұ рады, ол: «Жама'аны ұ станушылар », - деп жауап берді.  Хадистің басқ а нұ сқ асында Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын): «Мен жә не менің сахабаларым ұ станғ анды ұ станатындар», - деп жауап берегені жеткізіледі. Имам Ахмад «Муснад», № 11798 хадис; Ибн Мажжаһ «Сунан», № 3993. Ә т-Тирмизиде де осығ ан ұ қ сас хадис келтіріледі, «Сунан», №2641.

Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) жауабы жоғ арыда біз келтірген « мү міндердің жолынан басқ а жолғ а ілессе» деген Аллаһ тың сө здеріне толық сә йкес келіп тұ рғ анын кө ріп тұ рмыз. Ең алдымен айта кететін жайт – « мү міндердің жолы » деп аталғ ан жол Аллаһ тың Елшісінің сахабаларына қ атысты айтылғ андығ ы, ал ол (Пайғ амбар, оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ө зі ұ станғ ан жолды ұ стану қ ажеттілігін нұ сқ аумен шектелмеді, ө йткені бұ л Қ ұ ран мен Сү ннеттен терең тү сінігі болғ ан мұ сылманғ а жеткіліксіз болар еді. Бұ дан тыс, Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) іс жү зінде Аса Қ ұ діретті де Ұ лы Аллаһ тың «... мү міндерге ө те аяушы, ерекше мейірімді» (ә т-Тә убә сү ресі, 128-сү ре) деген сө здеріне ілесіп,  ө зінің сахабалары мен ізбасарларына ерекше аяушылық пен мейірімділік таныта отырып, қ ұ тылатын топтың сипаты Пайғ амбардың ө зі тірі шағ ында ұ станғ ан жолына, ә рі ол қ айтыс болғ аннан кейін оның сахабалары ұ станатынын жолына ілесу екендігін тү сіндіріп берді. Демек, қ арапайым мұ сылмандардың да, діннің уағ ыздаушыларының да Кұ ран мен Сү ннетті тү сінуде  араб тілін, кү ші жойылғ ан (мансух) жә не кү шін жоятын (насих) шариғ и ү кімдерді білу, т. с. с. қ ұ ралдармен ғ ана шектелулеріне болмайды. Алайда ең алдымен Аллаһ қ а ғ ибадат етуде бізден кө бірек ық ылас танытқ ан, Қ ұ ран мен Сү ннетті бізден жақ сы тү сінген жә не ө зге де кө птеген ө здеріне лайық ты сипаттарымен ерекшеленген (мұ ны сира дә лелдейді) Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) сахабаларының ө негесіне ілесуі міндетті болып табылады. Біз жоғ арыда келтірген хадис ө зінің мазмұ ны жә не пайдасы бойынша «Сунандарда» келтірілген ізгі (тура жолдағ ы) халифалар туралы хадиспен ұ қ сас келеді.

Абу Нажжих ә л-Ирбад бин Сарийяның (Аллаһ оғ ан разы болсын) былай дегені жеткізіледі: «Бірде Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) бізге жү регімізді қ орқ ынышқ а бө леген, кө зімізден жас тө ктірген ө сиет айтты. Ал біз: «Уа, Аллаһ тың елшісі, бұ л қ оштасып жатқ ан адамның ө сиетіне ұ қ сап тұ р ғ ой, ендеше бізге насихат бер! » - дедік. Ол сонда былай деді: «Мынау менің сендерге берген ө сиетім: Аса Қ ұ діретті жә не Ұ лы Аллаһ тан қ орқ ың дар жә не сендерге (эфиопиялық ) қ ұ л ә мірлік етсе де, тың даң дар жә не мойынсұ ның дар. Ақ иқ атында, (сендерден) кім (менен кейін) ө мір сү рсе, кө птеген келіспеушіліктердің кү ә гері болады, сондық тан сендер менің Сү ннетімді жә не менен кейін дұ рыс жолдағ ы салиқ алы (шыншыл) халифалардың Сү ннетін (мығ ым) ұ стануларың керек... » Абу Дауд «Сунан», №4607; ә т-Тирмизи «Сунан», №2676.

Бұ л хадис, Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) осыдан алдың ғ ы сұ рақ қ а берген жауабы нұ сқ ағ ан нә рселерге нұ сқ айды. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ө з ү мметіне тек ө зінің ғ ана Сү ннетін ұ стануды бұ йырмады, ө йткені ол: «... менен кейін дұ рыс жолдағ ы салиқ алы халифалардың Сү ннетін (мығ ым) ұ стануларың керек... », - деді[3].

Сө йтіп, егер біз шариғ атымыздың жә не ғ ибадатымыздың мә нін тү сінгіміз келсе, ө зімізде қ андай адамгершілік сипаттарын тә рбиелеуді жә не ө зімізді қ алай ұ стауымызды, ә рбір мұ сылманғ а не қ ажет екендігін білгіміз келсе, онда ә ркез біздің салиқ алы алдың ғ ы буын ө кілдерінің ө негесіне жү гінуіміз керек, бұ л ә рбір адамғ а ө зінің қ ұ тылғ ан топқ а жататынын, не жатпайтынын тү сінуге мү мкіндік береді. Бұ рынғ ы жә не қ азіргі топтардың адасуының себебі олардың осы аятқ а да, ізгі халифалар туралы хадиске де лайық ты мә н бермегендігінде, міне, сондық тан осындай адамдардың, оларғ а дейін де ө мір сү ргендердің кө бі сияқ ты, Қ ұ раннан жә не Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Сү ннетінен, біздің алдың ғ ы салиқ алы буын ө кілдерінің жолынан ауытқ андай, ауытқ ығ аны - ә бден табиғ и нә рсе. Олардың қ атарына бұ рынғ ы жә не қ азіргі хауариждер жатады, ө йткені біздің заманымызда да кү пірлікте айыптауғ а «Кім Аллаһ тың тү сіргенімен ү кім етпесе, міне солар қ арсы болушылар» (ә л-Мә идә сү ресі, 44-аят) деген, олар ү немі келтіретін аят негіз ретінде қ олданылуда.

Осығ ан ұ қ сас сө здер Қ ұ ранның басқ а да екі аятында айтылатынын біз бә ріміз білеміз. Сол сияқ ты Аллаһ Тағ ала: «Жә не кім Аллаһ тү сірген заң бойынша билік етпесе, міне солар залымдар» (ә л-Мә идә сү ресі, 45-аят),  - деді.

Аллаһ Тағ ала сондай-ақ былай деді: «Кім Аллаһ тың нұ сқ ауымен ү кім етпесе, міне солар бұ зақ ылар» (ә л-Мә идә сү ресі, 47-аят).

Аллаһ тың «солар қ арсы болғ андар» деген сө зін дә лел ретінде пайдаланатындардың надандығ ына олардың тым болмағ анда кү пірлік туралы айтылатын басқ а да аяттармен таныспағ андығ ы жә не “«Кү пірлік» сө зі дінді теріске шығ аруды білдіреді жә не мұ ндай кү пірлікке тү скен адамдардың христиандардан, яхудилерден жә не басқ а дінді ұ станатын адамдардан болғ ан кө пқ ұ дайшылардан еш айырмашылығ ы жоқ ” деген тұ жырымғ а сү йенуі куә болады. Алайда Қ ұ ран мен Сү ннетте «кү пірлік» сө зі олар бұ ғ ан еш қ атысы болмағ ан адамдарғ а қ атысты ү немі айтатын қ ате мағ ынада қ олданылмайды. Шын мә нінде, «зұ лымдық » жә не «бұ зақ ылық » сө здері сияқ ты «кү пірлік» сө зі де жалғ ыз мағ ыналы емес. Егер адам залым жә не бұ зақ ы деп сипатталса, бұ л міндетті тү рде оның ө з дінінен шығ ып кеткендігін білдірмейді. Бұ л (ереже) адам кә пір деп сипатталатын жағ дайларғ а да қ атысты. Сө з кө пмағ ыналы болуы мү мкін, бұ ғ ан тіл де, шариғ ат та нұ сқ айды, ө йткені Қ ұ ранның тілі - араб тілі. Міне, сондық тан да мұ сылмандарғ а, олар ә мірлер немесе қ ара халық болғ анына қ арамастан, пә туа беруге кіріскен адам Қ ұ ран мен Сү ннетті жақ сы білуі керек жә не біздің салиқ алы алдың ғ ы буын ө кілдерінің (ізгі салә фтар) жолы туралы хабардар болуы керек. Алайда Қ ұ ранды, Сү ннетті жә не оларғ а қ атысты болғ ан барлық нә рсені тү сіну тек араб тілін жақ сы мең геру арқ ылы жә не ө ткеннің ғ алымдарының, ә сіресе Исламның алғ ашқ ы ү ш ғ асырында ө мір сү рген ғ алымдардың ең бектеріне сү йену арқ ылы ғ ана мү мкін болмақ.

Енді «Кім Аллаһ тың тү сіргенімен ү кім етпесе, міне солар қ арсы болушылар» деп айтылатын аятқ а оралайық. Бұ л аятта кү пірлік деп не айтылуда? (Аятта) діннен шығ у мең зеліп тұ р ма, ә лде басқ а нә рсе ме? Бұ л аяттың мағ ынасын дұ рыс тү сіну ү шін (мә селенің ) кейбір бү ге-шігесін ескеру керек, ө йткені бұ л жерде амалдардағ ы кү пірліктің (куфр амали) кө рініс табуы, яғ ни адамдардың амалдары шариғ аттың кейбір заң дарына қ айшы келетін жағ дай мең зеліп тұ рғ ан болуы мү мкін.  

Осы сө здің мағ ынасын бұ л аяттың контекстінде тү сінуге бізге мұ сылман ү мметінің ғ ұ ламасы ә рі Қ ұ ран тә псірлеушілерінің имамы Абдуллаһ ибн Аббас, Аллаһ оғ ан разы болсын, кө мектеседі, ө йткені ол адасқ ан топтарғ а ілесушілерден басқ а барша мұ сылмандар мойындайтын сахабалардың қ атарына кіреді. Осы аятты ү стіртін тә псірлеп, оның бү ге-шігесіне дейін толық тү сінбейтін, бү гінгі кү ні біз естіп жү рген адамдар туралы ол да естіген сияқ ты.

 Абдуллаһ бин Аббастың былай дегені жеткізіледі: «Сендер айтып тұ рғ ан кү пірлік - адамды дінен шығ аратын кү пірлік болып табылмайды». Ә л-Хаким «Мустадрак», 2/313.

Мү мкін, ол бұ л сө здерді мү миндердің ә мірі болғ ан Алиге, Аллаһ оғ ан разы болсын, қ арсы шық қ ан жә не соның салдарынан олар мұ сылмандардың қ анын тө ккен жә не мұ сылмандарғ а кө пқ ұ дайшыларғ а кө рсетпегенді кө рсеткен хауариждерге айтып тұ рғ ан болуы мү мкін. Абдуллаһ бин Аббас сондай-ақ былай деді: «Істің мә ні - олар айтып немесе шамалап тұ рғ андай емес, ө йткені бұ л - кү пірліктен кіші кү пірлік ғ ана». [4] Қ ұ ранның ең беделді тә псіршісінің осы аят туралы қ ойылғ ан сұ рақ қ а берген қ ысқ а жауабы осы болатын. Мен алдын келтірген аяттар мен хадистерді де осыдан ө згеше тү сінуге болмайды. [5] 

«Кү пірлік» (куфр) сө зі Қ ұ ранда жә не Сү ннетте кө п рет кездеседі, алайда барлық жағ дайларда оны діннен шығ у[6] деп тү сіну керек деп тұ жырымдауғ а болмайды. Бұ ғ ан мысал ретінде Абдуллаһ ибн Масъудтан, Аллаһ оғ ан разы болсын, жеткен хадисте келтірілген Пайғ амбардың, оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын: «Мұ сылманды балағ аттау (қ орлау) – бұ зақ ылық (кө рінісі), ал онымен соғ ысу – кү пірлік (айғ ағ ы)», - деген сө здерін келтіруге болады. Ә л-Бухари «Сахих», № 48 хадис; Муслим «Сахих», № 64 хадис.

 Бұ л жерде кү пірлік дегенде, кү нә жә не мойынсұ нбаушылық таныту аталып тұ р, алайда арабша сө йлейтіндердің ең шешені болғ ан Пайғ амбар, оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын, мұ ндайғ а ешбір жағ дайда жол бермеуді қ алап, осындай сө з орамын қ олданды жә не сондық тан да ол: «Мұ сылманды балағ аттау (қ орлау) – бұ зақ ылық, ал онымен соғ ысу – кү пірлік», - деп айтты.

Ө зге жағ ынан (келер болсақ ), хадистің « Мұ сылманды балағ аттау – бұ зақ ылық ... », - деп айтылатын бірінші бө лімінде «бұ зақ ылық » дегенде «Кім Аллаһ тың нұ сқ ауымен ү кім етпесе, міне солар бұ зақ ылар» (ә л-Маида сү ресі, 47-аят) - деген аятта аталып тұ рғ ан нә рсе тұ спалдануда ма? Бұ ғ ан былай деп жауап беруге болады: бұ зақ ылық - адамды діннің шең берінен шығ аратын кү пірліктің синонимі ретінде де, адамды діннен шығ армайтын кү пірліктің синонимі ретінде де кө рініс бере алады. Бұ л жерде Абдуллаһ ибн Аббас: «кү пірліктен кіші кү пірлік» - деп нұ сқ ағ ан кү пірлік аталып тұ р. Бұ л хадис «кү пірлік» сө зіне осындай да мағ ына салуғ а болатындығ ына дә лел болып тұ р. Алайда не ү шін? Бұ ғ ан жауап - мына аятта:

«Егер мү міндерден екі топ соғ ысса, дереу араларын жарастырың дар; мұ бада екі жақ тын бірі екіншісіне ө ктемдік жасаса, жә бір кө рсетуші жақ пен, ол Аллаһ тың ә міріне қ айтқ анғ а дейін, соғ ысың дар». (ә л-Хужурат сү ресі, 9-аят).

Бұ л жерде Аса Қ ұ діретті жә не Ұ лы Раббымыз ө ктемдік жасаушы жә не мү міндермен соғ ысып жатқ ан топ туралы атап ө теді, алайда хадисте: « ал онымен соғ ысу – кү пірлік», - деп айтылса да, Аллаһ бұ л адамдардың кү пірлігі туралы айтпады. Демек, аталғ ан жағ дайдағ ы соғ ысу жоғ арыда келтірілген аятқ а Абдуллаһ ибн Аббас берген тә псірінде аталғ ан кү пірліктен кіші кү пірлік болып табылады. Мұ сылманның мұ сылманмен соғ ысуы - зұ лымдық тың, дұ шпандық тың, бұ зақ ылық тың жә не кү пірліктің кө рінісі болып табылады, алайда бұ л дегеніміз – ол кү пірлік амалдарда да, сондай-ақ сенімде де кө рініс табуы мү мкін. Міне, сондық тан болар, бұ л мә селені шейхуль-Ислам Ибн Таймия, Аллаһ оны рахымына бө лесін, ал одан кейін оның шә кірті Ибн Қ айим ә л-Жаузийя егжей-тегжейлі тү сіндірген болатын. Олардың (бұ л мә селеде) ең бек сің іргендіктері - Абдуллаһ ибн Аббастың ұ станғ ан пікірін ұ станып, тек амалдарда ғ ана кө рініс табатын кү пірлікті сенімдегі кү пірліктен бө лек (ажыратып) қ арастыру қ ажет деп санауында болып тұ р, ал керісінше болғ ан жағ дайда кү пірліктің бірінші тү рін екіншісінен ажыратпайтын мұ сылман ө зі байқ амай, мұ сылман ү мметінен, ескі замандарда хауариждер шығ ып кеткендеріндей, ал қ азір олардың ізбасарлары шығ ып жатқ андарындай, шығ ып кетуі мү мкін.

Сө йтіп, Пайғ амбардың « ал онымен соғ ысу – кү пірлік» деген сө здері діннен шығ ушылық қ а нұ сқ ау болып табылмайды. Бұ ғ ан растауды кө птеген басқ а хадистерден де табуғ а болады, ал егер қ андай да бір зерттеуші оларды біріктіріп жинақ таса еді, бұ дан «Жоғ арыда келтірілген аятта сенімдегі кү пірлік айтылып тұ р» деп табанды тү рде тартысатын адамдарғ а қ арсы бұ лтартпайтын дә лел бола алатын, ө те пайдалы жолдау шығ ар еді. Ал егер ә мірлерді жә не олардың билігіне мойынсұ нушыларды кү пірлікте айыптайтындарғ а келер болсақ, олар: «Кү нә жасаушылар жасағ ан кү нә сі ү шін осындай айыптауғ а лайық », - деп есептейді жә не олардың бұ зылғ ан кө зқ арастары осығ ан негізделеді[7].

Сұ рақ қ ойғ ан кісі басқ а нә рселердің қ атарында алғ ашында ө згелерді кү пірлікте айыптағ ан, бірақ кейіннен Аса Қ ұ діретті жә не Ұ лы Аллаһ оларғ а дұ рыс жол кө рсеткен адамдардан естігендерімді менің есіме салды. Біз олардан: «Сендер кү пірлікте кейбір ә мірлерді айыптадың дар, бірақ неліктен сендер мешіттердің имамдарын, ол жерде қ ұ тпа оқ итындарды (хатыбтарды), муазиндерді, тіпті мешіт қ ызметкелерін де кү пірлікте айыптадың дар? Ә рі неліктен сендер мектептерде шариғ ат ғ ылымдарын ү йрететін оқ ытушыларды кү пірлікте айыптадың дар? » - деп сұ радық.

Ал олар бізге: «Себебі, олар Аллаһ тү сірмеген нә рсемен билік еткен ә мірлердің ү стемдігімен келісетін еді», - деп жауап берді.

Бұ ғ ан мен былай деп айтамын: егер сө з Аллаһ тан тү спеген нә рсеге негізделіп билік атқ арумен іштей келісу туралы болып жатқ ан болса, онда амалдарда кө рініс табатын кү пірлік сенімдегі кү пірлікке айналады. Аллаһ тарапынан тү скеннен ө згеге негізделіп ү кім еткен жә не: «Бұ л осы заманғ а сә йкес келеді жә не Кұ ран мен Сү ннеттің негізінде ү кім шығ ару дұ рыс емес», - дейтін ә рбір ә мірдің кү пірлігі, кү мә нсіз, - тек амалдағ ы ғ ана емес, сенімдегі де кү пірлік болып табылады[8]. Ал, осығ ан келіскен жә не нық сенген (адам) да осығ ан (сенімдегі кү пірлікке) тү седі. Кейін мен оларғ а былай дедім: біріншіден, сіз: ”Ү немі немесе кө п жағ дайда батыс заң дарына сә йкес ү кім ететін барлық немесе кейбір ә мірлерден (осы туралы) сұ расаң ыз, олар міндетті тү рде: «Осылай ү кім ету - дұ рыс, ал Ислам заң дары бойынша ү кім етуге болмайды», - деп жауап қ айтарады”, - деп айта алмайсыз. Ал осындай заң дар бойынша ө здеріне қ атысты ү кім шығ арылатындар туралы айтар болсақ, олардың арасында діндарлар да, ізгі адамдар да бар. Ал қ алайша сіз оларды, билігі сендерге толық жү ргені сияқ ты, оларғ а да толық жү ретін осындай режимде ө мір сү ргендігі ү шін ғ ана кү пірлікте айыптай аласыз?! Осығ ан қ арамастан, сіздер діннен шығ ушылық ты мең зей отырып, оларды кә пірлер деп жариялайсыздар. Аллаһ тан тү сірілген заң дарғ а негізделіп ү кім ету міндетті болып табылады, алайда бұ л - «Егер адам бұ л міндеттілікті орындамаса, діннен шық қ ан болып табылады» деу емес.

 Олардың қ ателескенін жә не адасқ анын жарық қ а шығ арғ ан пікірталастардың барысында мен олардан: ”«Аллаһ тан басқ а қ ұ лшылық қ а лайық ты қ ұ дай жоқ жә не Мухаммад - Аллаһ тың елшісі» деп куә лік беретін жә не намазды аз немесе кө п орындайтын мұ сылманды қ ай кезде кү пірлікте айыптау керек болады? (Ол Аллаһ тың тү сіргенінен ө зге нә рсенің негізінде ү кім етуі) бір рет (орын алса) жеткілікті ме, ә лде ол ө зінің діннен шығ уын амалдарымен немесе сө здерімен мә лімдеуі керек пе? ” - деп сұ рағ анымда, олар бұ л сұ рақ қ а жауап беруге қ иналды. Сонда мен мынадай мысал келтіруге мә жбү р болдым: «Ү немі шариғ ат бойынша ү кім ететін белгілі бір қ азы (сот) қ ателесіп, шариғ атқ а қ айшы келетін ү кім шығ арып қ ойды делік. Осыны Аллаһ тың тү сіргені болмағ ан нә рсемен ү кім ету болып есептелетін жағ дай деп атауғ а болады ма? », - дедім. Олар: «Жоқ », - деп жауап берді. Мен: «Не ү шін? », - деп сұ радым. Олар: «Ө йткені бұ л бір рет қ ана орын алды», - деп жауап берді. Мен: «Жарайды, ал егер ол екінші мә рте осындай немесе басқ а, бірақ бә рібір шариғ атқ а қ айшы келетін шешім шығ арса, бұ л адам кү пірлікке кірді дегенді білдіреді емес пе? », - дедім. Жә не мен егер ол ү шінші рет те, тө ртінші рет те осылайша жасаса, не болатындығ ы жө нінде, оны қ ашан кә пір деп атауғ а болатындығ ын білгім келіп, сұ рай бастадым.

Іс жү зінде, бұ л қ азының қ анша рет шариғ атқ а қ айшы келетін ү кім шығ арғ анын санай отырып, оның иман мен кү пірлікті бө летін сызық тан қ ашан аттап ө тетінін анық тау мү мкін емес, бірақ ол алғ ашқ ы ретте-ақ: «Аллаһ тың тү сіргеніне сә йкес келмейтінмен ү кім шығ ару – орынды, - деп, жә не: - Шариғ атқ а сә йкес ү кім шығ ару - орынды емес», - деп есептесе, онда ол діннен шық ты деп бірден айтуғ а болады. Егер ол тү рлі мә селелер бойынша он мә ртелеп шариғ атқ а қ айшы шешімдер шығ арса жә не сен одан: «Сен не ү шін Аллаһ тан тү скенге сә йкес келмейтінмен ү кім еттің? » - деп сұ расаң, ал ол: «Қ орық тым, - немесе, - бұ л ү шін пара алдым», - десе (екінші жағ дай біріншісінен едә уір жаман болып табылады), бұ л жағ дайда да ол: «Шариғ ат бойынша ү кім шығ аруды жө н санамаймын», - деп мә лімдемейінше, сен оны кү пірлікте айыптай алмайсың. Тек ол осылай деп мә лімдеген жағ дайда ғ ана оның діннен шығ аратын мағ ынадағ ы кү пірлігі туралы айтуғ а болады.

Қ ысқ а қ айырғ анда, бұ зақ ылық тың екі тү рі жә не зұ лымдық тың екі тү рі болғ андай, кү пірліктің де екі тү рі бар екендігін есте сақ тау керек: ө зі істеген (шариғ атқ а қ айшы) амалдарын жү регімен мақ ұ лдағ ан жағ дайдағ ы адамды діннің шең берінен шығ аратын кү пірлік (бұ зақ ылық, зұ лымдық ); ал егер ол зина жасаса немесе шарап ішсе, бірақ осыны рұ қ сат етіледі деп санамаса, онда адамның амалдары оны діннен шығ армайды. Кү пірліктің мұ ндай тү рі амалдарда кө рініс табады, бірақ сенімде емес.

Сө йтіп, бізге кү наһ арларды олар кү нә жасап жатқ андығ ы ү шін ғ ана кү пірлікте айыптауғ а болмайды. Олар жү регінде Аллаһ тың тыйым салғ ан (харам) нә рсесін харам деп есептемейтініне біздің кө зіміз анық жетпейінше, біз оларды кү пірлікте айыптай алмаймыз, ө йткені Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деп қ орқ ытып айтқ анынан қ орқ амыз:

«Егер адам ө зінің (Исламдағ ы) бауырына: «Ә й, кә пір! » - десе, бұ л олардың біреуіне қ айта оралады [9], ол (адам) [10] ол туралы айтылғ андай болса (ол соғ ан лайық ты), керісінше болғ ан жағ дайда (айтылғ ан нә рсе айтқ ан адамғ а) қ айтады. Ә л-Бухари «Сахих», №6104 хадис; Муслим «Сахих», №60 хадис.

Бұ л жө нінде айтылатын басқ а да хадистер ө те кө п. Біздің сұ хбатымыздың тақ ырыбына орай, олардың бірінде бір кө пқ ұ дайшылмен (мушрикпен) соғ ысқ ан сахаба туралы айтылатынын еске салу орынды болып табылады. Тө бесінен қ ылыштың кө терілгенін кө рген кезде, кө пқ ұ дайшыл: «Аллаһ тан басқ а қ ұ лшылық қ а лайық ты қ ұ дай жоқ! » - деп дауыстап жібереді[11], алайда сахаба бұ ғ ан мә н бермей, оны ө лтіріп тастайды. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) болғ ан оқ иғ а туралы біле салысымен, бұ л амалды қ атаң айыптады. Сахаба кө пқ ұ дайшылдың ө лім қ арсаң ында болғ андығ ы себебімен қ орық қ андығ ы ү шін ғ ана куә лік сө здерін айтқ анын келтіріп, ө зінің амалын ақ тай бастағ анда, Пайғ амбар оғ ан: «Ал (неліктен) сен, ол мұ ны жү регімен айтқ ан-айтпағ анын білу ү шін, оның жү регін қ ақ жарып кесіп [12] кө рмедің?! » [13] - деді.

Сө йтіп, сенімдегі кү пірлік амалдарғ а емес, жү рекке қ атысты болады, бірақ біз, пасық тың, бұ зақ ының, ұ рының, зинақ ордың, ө сімқ ордың, немесе кез-келген ө зге кү нә һ ардың жү регінде не бар екенін, бұ л жө нінде оның ө зі айтпаса, біле алмаймыз[14]. Егер мұ ндай адамның амалдары туралы айтар болсақ, олар оның шариғ атқ а қ арсы амал жасағ анына айғ ақ болып тұ р жә не ол, біз оның діннен шық қ андығ ы туралы шешім шығ арсақ - бізге Аса Қ ұ діретті де Ұ лы Аллаһ тың алдында ақ тау болуғ а жарайтын жә не оның салдары Пайғ амбардың « Ө з дінін ауыстырғ анды ө лтірің дер» ( ә л-Бухари «Сахих», № 6922) деген сө здерінде айтылғ ан ү кім болатын амал істемейінше, біз оғ ан: «Сен шариғ атқ а қ арсы амал жә не кү нә жасадың », - дер едік, бірақ: «Сен кү пірлікке кіріп кеттің жә не ө з дінің нен тайдың », - деп айтпас едік.

Ә рі қ арай (жалғ астырайық ), мен алдын да мұ ны айтқ анмын жә не қ азір де мұ сылмандардың ә мірлерін ү немі кү пірлікте айыптайтын адамдарғ а осыны қ айталаймын: Олар шын мә нісінде кү пірлікке тү сіп кетті жә не діннен шық қ ан (муртад) болды жә не олардың ү стінен билік жү ргізетін Жоғ арғ ы ә мір бар жә не ол олардың осындай кү пірлікке кіріп кеткенін анық тағ ан жағ дайда оларғ а міндетті тү рде шариғ ат бекіткен жазаны қ олдану керек делік. Бірақ тіпті осы ә мірлердің барлығ ы кә пір жә не діннен шық қ ан (муртад) болды деп шамаласақ та, сендер іс жү зінде осыдан қ андай пайда ала аласың дар? Сендер не істей аласың дар?

Егер олар: «Достық жә не қ атыссыздық », - десе, біз: «Достық пен қ атыссыздық сү йіспеншілік пен ө шпенділік болып екі тү рге бө лінеді жә не бұ л мү мкіндіктерге сә йкес амалдарда да, жү ректе де кө рініс табуы мү мкін. Ал достық пен қ атыссыздық тың болуының шарты ашық тү рде кү пірлікте айыптау болып табылмайды! Мұ ның ү стіне, достық пен қ атыссыздық сондай-ақ бидғ атшығ а да, мойынсұ нбаушығ а да, залымғ а да қ атысты болуы тіпті мү мкін ғ ой», - деп айтамыз.

Кейін мен бұ л адамдарғ а: «Кә пірлер Исламның кө птеген жерлерін басып алды ә рі біз, ө кінішке орай, яхудилердің Палестинаны оккупациялауымен сыналудамыз. Ал біз бен сіз соларғ а (сендер кү пірлікте айыптайтын ә мірлерге) не істей аласыздар?! Тү птеп келгенде, сендер кә пір деп есептейтін ә мірлерге қ арсы жалғ ыз ө здерің қ аласың дар ма?! [15]

Ендеше бұ л (кү пірлікте айыптау) саласын шетке тастап, мұ сылмандық билік қ ұ руғ а  негіз болатын принципті орнатудан бастаң даршы!  Ал бұ л Аллаһ тың Елшісінің (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) жолымен жү ру арқ ылы іске асады. Ол ө зінің сахабаларын осы жолда тә рбиеледі жә не (осы жолдың ) жү йесі мен негізінде ол оларды ө сірді.   

Біз мұ ны бірнеше рет қ айталап ескертеміз жә не сызып айтамыз: кез келген мұ сылман тобы ү шін тек Исламның жерінде ғ ана емес, жалпы барлық жерде мұ сылмандық басқ аруды қ айта орнату ү шін (осы) шынайы ә рекеттен ө зге шығ у жолы жоқ.

Жә не мұ ны Аллаһ Тағ аланың мына сө здері растайды: «Ол сондай Аллаһ, мү шріктер жек кө рсе де, дінін бү кіл діндерге ү стем қ ылу ү шін Елшісін туралық пен [16] жә не хақ дінмен жіберді» (ә с-Саф сү ресі, 9-аят).

Игілікті хабарлайтын кейбір пайғ амбарлық хадистерде бұ л таяу уақ ытта іске асатындығ ы туралы айтылады, бірақ мұ сылмандар Қ ұ ранда айтылғ анның іске асуына болысу ү шін, осы(ндай) адамдар оларды кә пір жә не діннен шық қ ан (муртад) деп санайтын ә мірлерге қ арсы шығ уғ а адамдарды шақ ыру қ ажет пе? Бұ дан тыс, мұ ндай қ ате болжамдарғ а негізделіп, олар ешнә рсе істей алмайды. Ал ендеше, қ андай жолмен жү ру керек? Кү мә н жоқ, бұ л - Аллаһ тың елшісі, оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын, ү немі айтып жү ретін жә не ә р жұ ма қ ұ тпасында: «... ең жақ сы басшылық – Мухаммадтың басшылығ ы», - деп сахабаларының есіне салып отырғ ан жол. Муслим «Сахих», № 867.

Барлық мұ сылмандар, ә сіресе олардың ішінен ислам басқ аруын қ айта қ алпына келтіруге ұ мтылғ андары, Аллаһ тың Елшісі, оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын, бастағ ан нә рсесінен бастауы керек, ал оны екі-ақ сө збен айтуғ а болады: тазарту жә не тә рбиелеу (тасфия уә тарбия). Себеп ә мірлерді кү пірлікте айыптауғ а ғ ана қ абілеті жететін жанкү йерлер байқ амайтын, дұ рысырақ айтқ анда, байқ ағ ысы келмейтін ақ иқ аттың бізге мә лім екендігінде. Олар осымен ә рі қ арай айналыса береді, ал бұ л бү ліктерге ғ ана ә кеп соғ ады. Мұ ны сендерге мә лім болғ ан, соң ғ ы жылдардағ ы Меккедегі қ айғ ылы уақ иғ адан бастап жә не Ануар ә с-Садатты ө лтіру сынды, салдарынан кө птеген жазық сыз мұ сылмандардың қ аны тө гілген уақ иғ алар растай алады. Бұ ғ ан мысал ретінде Мысырда, Сирияда жә не Алжирда орын алып жатқ ан жә не осылардың орын алуына кінә лі адамдар кө п жағ дайда Қ ұ ран мен Сү ннеттің нұ сқ ауларына, ә сіресе олардың ең маң ыздысы болып табылатын «Расында сендер ү шін, Аллаһ қ а да, Ақ ырет кү ніне де ү міт еткендер ү шін жә не Аллаһ ты кө п еске алғ ан кісілер ү шін Аллаһ тың Елшісінде кө ркем ө негелер бар» (Ахзаб сү ресі, 21-аят) дегеніне қ арсы амал жасауынан туындағ ан, басқ а да ө кінішке лайық ты уақ иғ аларды келтіруге болады.

Шынымен де, игі мақ саттарды іске асыру ү шін біз ең алдымен ө зіміздің шамамыз оғ ан жетпейтін ә мірлермен соғ ысудан бастауымыз керек пе? Ә лде Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) бастағ ан нә рсесінен бастауымыз керек пе? Бұ л сұ рақ қ а жауап, ә рине, Аллаһ тың мына сө здері болып табылады: «Аллаһ тың Елшісі - сендер ү шін ең жақ сы ө неге (болып табылады)... »

Ал Аллаһ тың Елшісі неден бастады? Ол шақ ырудан бастағ аны жә не ақ иқ атты қ абылдауғ а дайын деп санағ ан адамына шақ ыруды жолдағ аны туралы сендерге мә лім. Содан соң, Пайғ амбардың ө мірбаянынан белгілі болғ андай, адамдардан кейбіреулер оның шақ ыруына жауап берді, кейін Меккеде мұ сылмандарды қ удалау кезең і басталды, содан соң кө ктен алғ ашында бірінші қ оныс аудару, кейін екінші қ оныс аудару[17] туралы ә мірлер алынды жә не Аса Қ ұ діретті де Ұ лы Аллаһ Исламды Мә динада нығ айтпағ анынша осылайша жалғ аса берді.

Демек, біз Аллаһ тың Елшісі, оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын, мұ ны қ алай істеген болса, (тура) солай етіп адамдарғ а Исламды ү йретуден бастауымыз керек. Алайда қ азіргі жағ дайда біз тек оқ ытып-ү йретумен ғ ана шектеле алмаймыз, ө йткені бү гінгі кү ні Исламғ а оғ ан ешқ андай қ атысы болмағ ан нә рселер ғ ана емес, оның кү йреуіне себеп болып жатқ ан нә рселер де араласып кетті. Міне, сондық тан да Исламғ а шақ ырушылар бұ л дінді барлық қ оспалардан тазартудан бастауы керек. Бұ л – бірінші негіз: «тасфия» (тазарту).

Ал екінші негізге келер болсақ, ол осы тазартумен байланысты, яғ ни  мұ сылман жастарын таза Исламның ұ станымдарында тә рбиелеу. [18]

Егер барлық сан алуан Ислам топтарының соң ғ ы ғ асыр барысындағ ы атқ арғ ан ә рекеттеріне ү ң іле қ арайтын болсақ, біз бұ л топтарғ а ілескендердің ислам басқ аруын қ алайтыны туралы ү лкен у-шуы мен дабырлы ашық мә лімдемелеріне қ арамастан, қ ол жеткізген бір ғ ана нә рсесі осы сылтаумен кө птеген жазық сыз мұ сылмандардың қ аны босқ а тө гілгендігі болғ анын кө реміз. Алайда біз қ азір де олардан Қ ұ ран мен Сү ннетке қ айшы келетін сө здерді естудеміз жә не олардың амалдары Қ ұ ран жә не Сү ннетпен ү йлеспейтінін кө рудеміз.

Осығ ан байланысты мен бір Исламғ а шақ ырушының айтқ ан сө здерін келтіремін жә не оның шә кірттері оның: «Ислам мемлекетін ө з жү ректерің де қ ұ рың дар, сонда ол сендер ү шін жер бетінде пайда болады» [19], - деп айтқ андарын ауытқ ымай ұ станануын қ алайтынымды айтамын.  

Істің арқ ауы мынада: егер мұ сылман адам Қ ұ ран мен Сү ннетке негізделген дұ рыс кө зқ арастарғ а оралса, оның ғ ибадаты, адамгершілік сипаттары жә не амалдары дұ рыс болады. Ө кінішке орай, мұ ндай адамдар игі сө здерге қ ұ лақ салмайды жә не ислам мемлекетін қ ұ ру қ ажеттілігі туралы бос айқ ай салады, ал тө менде келтірілетін ақ ындық ойлар дә л соларғ а арналып айтылғ андай:

Қ ұ тылуды ү міттенесің,

бірақ оғ ан жеткізетін жолдармен жү рмейсің,

 алайда кеме қ ұ рлық пен жү зе алмайды ғ ой!  

Менің айтқ андарым сіздің сұ рағ ың ызғ а жауап ретінде жеткілікті болар деп ү міттенемін.

«Ә л-мә жжә ллә ә с-салә фийя», 1/1415.

 

Шейх Абд ә л-Азиз бин Абдуллаһ Ибн Баздың,

Аллаһ оны рахымына бө лесін, пікірі [20]

 

Аллаһ қ а мадақ, Аллаһ тың Елшісіне, оның отбасына, сахабаларына жә не оның жолымен жү ргендердің барлығ ына Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын.

Мен мұ сылмандардың басылымдарында жарияланғ ан шейх Мұ хаммад Насыруддин ә л-Ә лбанидің Аллаһ тың тү сіргеніне негізделмей ү кім ететіндерді дә лелсіз кү пірлікте айыптаулар туралы қ ойылғ ан сұ рақ қ а берген пайдалы да қ ұ нды жауабымен танысып шық тым.

Ә рбір осындай адамды тек оның амалдарының негізінде ғ ана кү пірлікте айыптау, егер айыптаушығ а ол адамның мұ ны жү регінде рұ қ сат етілген деп санағ аны айқ ын болмайынша, ешкімге рұ қ сат етілмегендігін тү сіндіріп, шейх, менің ойымша, дұ рыс жә не мү миндердің кө зқ арастарына сә йкес келетін жауап берді. Дә йек ретінде ол Ибн Аббастың, Аллаһ оғ ан разы болсын жә не басқ а да біздің алдың ғ ы салиқ алы буын ө кілдерінің сө здеріне жү гінеді.

Оның жауабында келтірілген Аллаһ тың «Кім Аллаһ тың тү сіргенімен ү кім етпесе, міне солар қ арсы болушылар» (ә л-Маида сү ресі, 44-аят); «Жә не кім Аллаһ тү сірген заң бойынша билік етпесе, міне солар залымдар» (ә л-Маида сү ресі, 45-аят); «Кім Аллаһ тың нұ сқ ауымен ү кім етпесе, міне солар бұ зақ ылар» (Ә л-Маида сү ресі, 47-аят) деген аяттарының тә псірі, кү мә н жоқ, дұ рыс болып табылады, ө йткені ол кү пірліктің кіші жә не ү лкен болатынын жә не зұ лымдық пен бұ зақ ылық тың кө рініс табуына да мұ ның тура сол сияқ ты қ атысты екенін тү сіндіріп берді.

 Егер адам Аллаһ тың тү сіргеніне сә йкес келмейтін нә рсемен ү кім етуге, зина жасауғ а, ө сімқ орлық пен немесе барлық ислам ғ алымдарының бірауызды келісімі бойынша тыйым салынғ ан деп табылатын кез келген басқ а іспен айналысуғ а болады десе, ол ү лкен кү пірлікке тү скен болады, ал оның істеп жатқ аны ү лкен бұ зақ ылық тың кө ріністеріне жатады. Ал кім мұ ндай амалдарды олар рұ қ сат етілген деп санамай істесе, ол кіші кү пірлікке тү скен болады, ал оның істеп жатқ андары кіші бұ зақ ылық тың кө ріністеріне жатады, бұ ғ ан мысал ретінде Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) «Мұ сылманды балағ аттау – бұ зақ ылық (кө рінісі), ал онымен соғ ысу – кү пірлік (айғ ағ ы)» деген сө здерін келтіруге болады. Ә л-Бухари «Сахих», № 48 хадис; Муслим «Сахих», № 64 хадис.

Кіші бұ зақ ылық пен кіші кү пірлікті мең зеген Пайғ амбар, оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын, мұ ндай нақ ысты сө зді адамдарда осындай қ айтарылатын ә рекеттерге деген жиіркенішті тудыру ү шін қ олданды. Бұ л – Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) «Адамдардың (жасайтын) екі (ісі) олардың кү пірлігінің (сипаты) болып табылады: шық қ ан тегін балағ аттау жә не ө лген адамғ а дауыстап жоқ тау айту» (Муслим «Сахих», № 67)деген сө здеріне, сондай-ақ, оның ө зге де «Менен кейін [21] бір-бірінің басын шабатын кә пірлерге айналмаң дар! » ( ә л-Бухари «Сахих», №121) деген сө здеріне де қ атысты. Басқ а да осындай кө птеген хадистер бар екені мә лім.

Ә рбір мұ сылман, ә сіресе ол діндарлардан болса, барлық нә рсеге абайлық пен жә не даналық пен кірісуі керек. Бұ л дегеніміз: ол кез келген істерді Қ ұ ран мен Сү ннеттің аясында қ арауы, біздің салиқ алы алдың ғ ы буын ө кілдерінің ө негесіне ілесуі керек жә не (мә селенің ) қ ыр-сырына ү ң ілмей шешім шығ аратын кө птеген адамдар тү скен қ ауіпті жолдан сақ болуы қ ажет. Діндарлар Аллаһ қ а шақ ырумен міндетті тү рде айналысуы керек, бү ге-шігесіне дейін кө ң іл бө ліп, адамдарғ а Исламның мә нін тү сіндіруі керек, Қ ұ ран мен Сү ннеттің нұ сқ ауларын пайдаланып, оларды Исламның қ ағ идаларын бұ лжытпай ұ стануғ а жә не бір-біріне игі насихаттар беруге талпындыруы жә не оларда жоғ арыда аталғ ан нұ сқ ауларғ а қ арсы келетін кез келген істерден қ орқ ыныш туғ ызуы қ ажет. Осының себебімен олар ақ иқ ат жолын тү сіндіруге жә не оғ ан қ айшы келетін барлық нә рседен сақ тандыруғ а қ атысты болғ ан нә рседе Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) салиқ алы, шыншыл халифалардың жә не сахабалардың ө негесіне ілесе алады. Мұ ның қ ажеттілігіне Аллаһ тың мына сө здері нұ сқ айды: «Аллаһ қ а шақ ырып, игі амалдар жасап жә не: «Расында, мен – (Аллаһ қ а) мойынсұ нғ андардың бірімін! », - деушінің сө здерінен кімнің сө зі жақ сы... » (Фуссилә т сү ресі, 33-аят).

  Аллаһ Тағ ала сондай-ақ былай деді: «Айт: «Бұ л – менің жолым. Мен жә не мағ ан ілескендер Аллаһ қ а білім негізінде шақ ырамыз. Аллаһ Пә к жә не мен кө пқ ұ дайшылардан емеспін» (Юсуф сү ресі, 108-аят).

Аллаһ Тағ ала сондай-ақ: «Адамдарды Рабың ның жолына даналық жә не кө ркем ү гіт арқ ылы шақ ыр. Ә рі олармен [22] пікірталасты кө ркем тү рде жү ргіз», - деді (ә н-Нахль сү ресі, 125-аят).

Жә не мұ ның қ ажеттілігіне Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) мына сө здері де нұ сқ ап тұ р: «Жақ сылық қ а нұ сқ ағ анғ а жақ сылық ты істегенге берілетіндей сауап (белгіленген)». Муслим «Сахих», хадис №1893.

Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) сондай-ақ былай деп айтты: «Дұ рыс жолғ а шақ ырғ ан (адам) ө зіне ілескендердің (барлығ ының ) сауабына тең сауап алады, ә рі бұ л олардың сауаптарын бір тү йірге де азайтпайды, ал (ө згелерді) адасуғ а шақ ырғ ан адам ө зіне ілескен адамдардың кү нә ларының (ауыртпалығ ына тең жү гін) мойнына кө теріп алады жә не бұ л олардың ө здерінің кү нә ларының ауыртпалығ ын жең ілдетпейді». Муслим «Сахих», №2674 хадис.

Хайбар[23] ү шін болғ ан шайқ аста Алиді, Аллаһ оғ ан разы болсын, яхудилерге жіберген Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) оғ ан былай деді: «... оларды Исламғ а шақ ыр жә не Аллаһ қ а қ атысты оларғ а не міндетті болып табылатыны туралы хабарла. Жә не, Аллаһ тың атымен ант етемін, егер Аллаһ сен арқ ылы бір адамды (болса да) тура жолғ а салса, бұ л сен ү шін қ ызыл тү йелерді (иемденуден) жақ сырақ болады [24]! » ә л-Бухари «Сахих», №3009 хадис; Муслим «Сахих», №2406 хадис.

Ақ иқ атында, Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Аллаһ тағ дырларына бақ ытты болу жазылғ ан адамдарды оның жә не оның сахабаларының басшылығ ымен Исламды қ абылдау сынды тура жолғ а оның ең алғ ашқ ы сахабаларын шығ армайынша, игі насихаттармен, даналық пен, сабырлық пен жә не ө зге де ең жақ сы болғ ан ә дістермен адамдарды бірқ ұ дайшылық қ а жә не Исламғ а шақ ырып, Меккеде он ү ш жыл ө ткізді. Кейін Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Мә динағ а қ оныс аударды жә не ө зінің сахабаларымен бірге Пә к Аллаһ қ а даналық пен жә не ізгі ү гіттеумен, сабырлық пен жә не ең кө ркем тү рдегі айтысумен шақ ыруын жалғ астырды, сө йтіп Аллаһ (ең соң ында) кә пірлерге қ арсы қ арумен жихад жү ргізуді ә мір етті. Жә не Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) сондай-ақ оның сахабалары мұ ны кемел тү рде орындады. Жә не Аллаһ оларды қ олдады, оларғ а кө мектесті жә не олардың соң ын мақ таулы етті.

Жә не игілікте оларғ а ілескендердің жә не Ақ ыретке дейін олардың жолымен жү ргендердің кө мегі жә не соң ы тура осылай ең жақ сы болады.

Аллаһ тан бізге жә не біздің бауырларымызғ а олардың ө негесіне шынайы ық ыласпен ілесуге кө мектесуін, бізге жә не Исламғ а шақ ырумен айналысатын біздің барлық бауырларымызғ а кө регендік пен қ ырағ ылық, Онымен дидарласуғ а дейін игілік жасауғ а жә не сабырлық танытуғ а деген қ абілеттілік беруін тілейміз, ө йткені бұ л Оғ ан тә уелді жә не Ол мұ ны істей алады. Пайғ амбарымыз Мухаммадқ а, оның отбасына, барлық сахабаларына жә не Ақ ырет кү ніне дейін таза жү рекпен оларғ а ілескендерге Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын.

Кө рнекті ғ алым шейх Мухаммад ә л-‘Усайминнің, Аллаһ оны рахым етсін, ә л-Ә лбани мен Ибн Баздың сө здеріне қ атысты айтқ ан пікірі

Бұ л екі шейхтардың сө здерінен айқ ын болатыны[25]: кү пірлік мұ ны халал деп есептегенге қ атысты болады; алайда кім шешімді, оның – мойынсұ нбаушылық жә не келіспеушілік екенін біліп (сеніп), шығ арса, ол кә пір болмайды, ө йткені ол мұ ны халал деп есептеген жоқ, бірақ қ орқ удың немесе дә рменсіздіктің немесе осы сияқ ты себептермен (шығ арды). Сондық тан да, ә лгі ү ш аят[26] ү ш жағ дайғ а сә йкес келеді:

1. Кім Аллаһ тың дінінің орнына Аллаһ тың тү сіргенінен ө згемен ү кім шығ арса. Бұ л – діннен шығ аратын кү пірлік, ө йткені ол ө зін Қ ұ діретті де Ұ лы Аллаһ пен бірге ү кім шығ арушы етті жә не оғ ан Аллаһ тың шариғ аты жек кө рінішті болғ андық тан.

2.  Кім шешімді ө зінің қ алауларының немесе ө зі ү шін қ орқ уының, тағ ы да басқ а осы сияқ ты себептермен шығ арса, ол кә пір болмайды, алайда ол бұ зақ ылық қ а (фисқ ) тү седі.

3. Кім ө шпенділікпен немесе жә бірлеу ү шін (Аллаһ тың тү сіргенінен ө згемен) шешім шығ арса, жә не бұ л заң шығ арушылық та орын алмай, жеке шешімдер, мысалы, адамнан ө ш алу ү шін оғ ан қ арсы (Аллаһ тың тү сіргененімен емес) шешім шығ аруда орын алса, онда оны заң ды ұ станбаушы залым (қ анаушы) деп атайды. Жә не сондық тан да (бұ л ә рекеттерді) сипаттау (белгілі) жағ дайларғ а сә йкес тү сірілген еді.

Ғ алымдардың арасында сондай-ақ «Бұ л - бір адамды сипаттау, ә рі ә рбір кә пір – залым жә не ә рбір кә пір бұ зақ ы болып табылады» дейтіндері де бар. Олар дә лел ретінде Аллаһ Тағ аланың «Ал кә пірлер – залымдар болып табылады»  жә не «Ал бұ зақ ылардың (соң ғ ы) барар жері – От болады» деген сө здерін келтіреді. Ал бұ л – ү лкен бұ зақ ылық.

Бірақ іс қ алай болса да, адам шейх ә л-Ә лбани, Аллаһ оны рахым етсін, айтқ анындай, нә тиже қ андай болатынына қ арау керек. (Ө йткені) бұ л мә селе теориялық болып табылмайды, бірақ оны тә жірибеде қ олдану маң ызды. Ал нә тиже қ андай?

Ә рі Пайғ амбарымыз Мухаммадқ а, оның отбасына жә не оның сахабаларына, жә не Қ иямет кү ніне дейін оларғ а ілесушілерге Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын.


[1]  Бұ л – кө рнекті ғ алым ә л-Ә лбанидің, Аллаһ оны рахым етсін, сө зінің басы, жә не ә рі қ арай №670 12/5/1413 х. ж. (7/11/1993) жазылғ ан кассета жалғ асады. Ол ‘Уккаша ‘Абдульманнан дайындағ ан «Шейх ә л-Ә лбанидің басқ а шейхтармен салыстырмалы пә туалары» атты кітабында жарияланғ ан (238-253 беттер). Оны сондай-ақ «ә л-Жә рида ә с-Салә фиййя» (№1 от 1415 х. ж. ), сондай-ақ «ә л-Жә рида ә л-Муслимун» газеттері (№556 от 5/5/1415 х. ж. – 29/9/1995 ж. х. з. ) жариялағ ан.

[2] Мұ сылман секталары туралы жазылғ ан кітаптарда хабарланатынындай, хауариждер бірнеше топқ а бө лінді. Олардың біреуі бү гің гі кү нге дейін бар, ал оның мү шелері ибадилер деп аталады. Бү гің гі кү нге дейін ибадилер ө зіне толық бекінген секта болатын жә не осы кү ні шақ ыру (дағ уат) деп аталып кеткен уағ ыздаумен айналыспайтын. Алайда, осыдан бірнеше жыл бұ рын олар белсенділігін кү шейтіп, ө здерінің баяғ ы заман хауариждерінің кө зқ арастарынан еш айырмашылығ ы жоқ кө зқ арастарын насихаттайтын жолдаулар таратуғ а кірісті. Олар ө здерін хауариж емеспіз дейді, алайда атауғ а байланысты заттың мә ні ө згермейтіні сіздің барлың ызғ а мә лім. Ө зге де нә рселермен қ атар, оларды хауариждермен біріктіретіні – олар ауыр кү нә жасайтын кү нә һ арларды кә пір деп есептейтіні.

[3] Ө йткені «дұ рыс жолдағ ы салиқ алы халифалардың Сү ннеті» деген сө здер ө згеше бө лек бір Сү ннетті емес, Пайғ амбардың Сү ннетін мең зейді, ө йткені дұ рыс жолдағ ы салиқ алы халифалар Аллаһ тың Елшісіне (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ең жақ сы ә рі Пайғ амбардың ө зі ө згелерге ө неге ретінде атап айтқ ан ілесумен ілесті.

[4] Бұ л сахих деректің осы кө рнекті ғ алым жасағ ан салыстырмалы тексеруін қ араң ыздар ( «Сильсиля ә л-ахадис ә с-сахиха» 6-том, 109-шы жә не кейінгі беттер, №2552).

[5] Шейх Ибн ә л-‘Усаймин кө рнекті ғ алым ә л-Ә лбанидің бұ л сө зіне жасағ ан ескертпесінде былай деді: «Шейх ә л-Ә лбани бұ л деректі Ибн ‘Аббастан (Аллаһ оғ ан жә не оның ә кесіне разы болсын) келтірді. Тура соны осы деректі қ абылдағ ан ғ алымдар да істеді. Жә не оның жеткізушілерінің тізбегі бойынша айтылғ ан пікірлер болса да, олар бұ л деректі оның дұ рыс болуы (жә не) кө птеген қ асиетті мә тіндерге (сә йкес) болуы себепті қ абылдады. Ақ иқ атында, Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деп айтты: «Мұ сылманды балағ аттау (қ орлау) – бұ зақ ылық, ал онымен соғ ысу – кү пірлік». Дегенмен, онымен соғ ысу Аллаһ Тағ аланың «Егер мү міндерден екі топ соғ ысса, дереу араларын жарастырың дар; мұ бада екі жақ тын бірі екіншісіне ө ктемдік жасаса, жә бір кө рсетуші жақ пен, ол Аллаһ тың ә міріне қ айтқ анғ а дейін, соғ ысың дар. Ол қ айтқ ан кезде, оларды ә ділдік бойынша жарастырың дар да, ынсапты болың дар. Ақ иқ атында, Аллаһ ынсаптыларды сү йеді. Сондық тан да, бауырларды жарастырың дар жә не Аллаһ тан қ орқ ың дар, - мү мкін сендер рақ ым етілесің дер»(ә л-Хужурат сү ресі, 9-10 аяттар) деген сө здеріне сә йкес адамды діннен шығ армайды.

Алайда бұ л кү пірлікте айыптау фитнасына шалдық қ ан адамдарды қ анағ аттырмағ андық тан, олар: «Бұ л дерек қ абылданбайды жә не Ибн Аббастан сахих тү рде жетпеген», - дейді. Біз олардан: «Егер бұ л хабарды хадистерде сізден жоғ ары, сізден лайық тырақ жә не сізден білімдірек болғ андар қ абылдағ ан жә не оғ ан сү йенген болса, ол қ алайша сахих болмайды?! Ал сендер: «Біз оны қ абылдамаймыз», - дейсің дер.

Бірақ іс сендер айтқ андай-ақ, яғ ни Ибн ‘Аббастан жеткен бұ л хабар сенімді емес делік. Алайда, бізде кү пірлік деп аталатын, бірақ іс жү зінде онымен діннен шығ аратын кү пірлік айтылмайтынынына нұ сқ айтын Қ ұ ран мен Сү ннеттің мә тіндері кө п! Мысалы, хадисте: «Менің ү мметімде екі нә рсе кү пірлік болып табылады: шық қ ан тегін балағ аттау жә не ө лген адамды дауыстап жоқ тау! », - деп айтылады.

Бұ л екі нә рсе діннен шығ армайды, ә рі бұ да ешқ андай кү мә н жоқ. Алайда, жеткіліксіз білім, сондай-ақ жалпы шариғ ат ережелерін тү сунудегі осалдық осы адасушылық ты туғ ызатын нә рсе болып табылады деп айтылады ғ ой! Ә рі бұ ғ ан тағ ы бір нә рсені қ осуғ а болады, ал ол – бұ рыс тү сінуді туғ ызатын жаман ниет. Ө йткені адам бір нә рсені қ аласа, ол ө зінің барлық тү сінігін қ алайтын нә рсесіне бағ ыттайды да, содан соң мә тіндерді осығ ан сә йкес бұ рмалай бастайды. Сондық тан да ғ алымдардың атақ ты қ ағ идаларының қ атарына «Алдымен дә лелді қ арап шық, ал содан соң оның негізінде ‘ақ ида қ ұ р, бірақ алдымен ‘ақ иданы алып алып, содан соң оғ ан дә лел іздеме! » деген ереже де жатады.

Сө йтіп, адасушылық ты туғ ызатын нә рселер ү шеу, олар:

1. Білімнің жетіспеушілігі;

2. Шариғ аттың жалпы ережелерін осал тү сіну;

  3. Жаман ниетке негізделген жаман тү сінік».

[6]  Қ ұ рметті шейх Ибн ә л-‘Усаймин бір сұ рақ қ а жауап бере отырып, былай деді: «Шейхуль-Ислам Ибн Таймияғ а аяттағ ы «кә пірлер болып табылады» деген сө здермен (ү лкен) кү пірлікте айыптау мең зеліп тұ р дегенді растау ү шін «Егер «кү пірлік» сө зі абсолюттік тү рінде келтірілсе, онда тек ү лкен кү пірлік мең зеліп тұ р» деген сө здерді телитін адамның сө здері жаман (нашар) тү сінік болып табылады. Жә не тіпті аяттың ө зінде де осы - «кү пірлік» деп айтылмағ ан (бірақ «кә пірлер» деген сө здер бар)!!! Алайда шейхуль-Исламның «ә л» деген белгілі артиклімен келетін «ә л-куфр» сө зі жә не «ә л» деген белгілі артиклінсіз келген «куфр» сө зінің айырмашылығ ы туралы айтқ ан (басқ а) сө здері сахих тү рде белгілі. Нақ ты осы («кә пірлер» деп айтылып тұ рғ ан) сипатқ а келер болсақ, бізге олардың діннен шығ армайтын кү пірлікпен сипатталғ андығ ына негізделіп: «Олар – кә пірлер («ә л-каафируун») немесе: «Олар – кә пірлер («каафируун»)» - деп айтуғ а болады. Ө йткені ә рекетті сипаттаумен сол ә рекетті жасаушыны сипаттаудың арасында айырмашылық бар. Біздің бұ л аятты тә псірлеуімізге сә йкес біз былай деген шешім шығ арамыз: Аллаһ тү сірген нә рсеге сә йкес келмейтін шешім шығ ару адамды діннен шығ аратын кү пірлік болып табылмайды, ө йткені шешім шығ арушы осынысымен тура жолдан шығ ады. Жә не осы орайда басқ алардың заң ын алып, оны ө зінің елінде жү зеге асырып жатқ ан адам мен заң дарды ө зі шығ арып-жариялап, ө мірге енгізіп жатқ анның арасында айырмашылық жоқ. Ө йткені бұ л жердегі маң ыздысы – бұ л заң Кө ктен тү скен заң ғ а қ айшы келеді ме, ә лде келмейді ме – сонда! » 

 

[7]  Шейх Ибн ә л-‘Усаймин былай деді: «Біз Аллаһ тан осыдан қ ұ тқ аруды сұ раймыз! »

[8]  Кө рнекті ғ алым ә л-Ә лбани (кейінірек) мынандай ескертпе жасады: «Жә не осыдан кейін осы адамдар бізге «осы заманның муржилері деген» ө тірік лақ ап ат қ ой(болып кеткен нә рсе емес пе)ды! » Аудармашының ескертпесі: муржилер – кү нә лар иманғ а зиян келтірмейді дейтін топ.  

[9] Яғ ни осы сө здерді айтқ ан адамғ а немесе осы сө здер кімге қ атысты айтылғ ан болса, сол адамғ а.

[10] Осы сө здер кімге айтылғ ан болса, сол адам.

[11] Басқ аша айтқ анда, бұ л адам Исламды қ абылдағ анын жариялады.

[12] Бұ л сө здер астарлы болып табылады жә не «Ә лде сен оның жү регінің ішіне қ арап, онда осыны кө рдің бе? » дегенді білдіреді.

[13] Пайғ амбар, оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын, иман адамның жү регінде жасырылғ андығ ы туралы айтқ ысы келді, ал бұ л адамның иман келтіргені немесе келтірмегені туралы бір ғ ана Аллаһ ү кім шығ ара алады дегенді білдіреді.

[14]  Ә л-Ә лбани бұ л сө здерге жасағ ан ескертпесінде: «Амалдардың ішінде оны істеген адам сенімі бойынша кә пір болатындары бар, ө йткені, олар бұ лтартпайтын жә не айқ ын тү рде оның кү пірлігі туралы куә лік береді де, оның кү пірлігінің сө збен айтылуының орнына тұ рады. Мысалы, Қ ұ ранды таптау, осыны саналы тү рде біліп жә не істеуді ниет етіп».

[15]  Қ ұ рметті шейх Ибн ә л-‘Усаймин, Аллаһ оны рахым етсін, былай деп айтқ ан: «Бұ л – жақ сы сө здер; яғ ни мұ сылман ә мірлерін кү пірлікте айыптағ андар қ андай пайда алды? Олар оларды алып тастай алады ма? Жоқ, мұ ны істей алмайды. Жә не егер яхудилер Палестинаны елу жылғ а жуық уақ ыт бұ рын оккупациялағ ан (басып алғ ан) болса, бірақ барлық ислам қ ауымы, олардың арабтары мен араб еместерін қ осқ анда, оның осы жағ дайын жоя алмады. Ал, ендеше, қ алайша біз ө зімізді басқ арып тұ рғ ан ә мірлерге қ арсы ө з тілдерімізге ерік береміз? Жә не біз оларды (биліктен) шеттете алмайтындарымызды білеміз ә рі осыдан кейін бірден қ ан тө гілетінін жә не мал-мү лік меншіктелетінін жә не кейде тіпті ар-намыс тапталатынын да білеміз. Жә не біз (бұ дан) нә тиже ала алмаймыз, ал бұ дан бізге қ андай пайда? Тіпті егер адам ө зі мен ө зінің Раббысының арасындағ ы сенімімен сол ә мірлердің арасында діннен шық қ ан кә пірлер бар деп есептесе де, осыны жариялаудан жә не таратудан, бү ліктің лап етуінен басқ а, қ андай пайда бар? Ә л-Ә лбанидің бұ л сө здері ө те жақ сы. Алайда біз онымен «кү пірлік туралы шешім тек егер адам мұ ны (Аллаһ тың тү сіргенінен ө згемен ү кім етуді) халал деп есептесе ғ ана шығ арылады» деген тұ жырымда келіспейміз. Бұ л мә селе ойлануды талап етеді жә не біз: «Егер ол (адам, ә мір) Аллаһ тың тү сіргенімен ү кім етсе, алайда Аллаһ тан ө зге біреудің шешімі жақ сырақ дегенге кә міл сенсе, ол кә пір болады, тіпті Аллаһ тың тү сіргенімен ү кім шығ арса да жә не оның кү пірлігі – сенімдегі кү пірлік», - деп айтамыз.

[16] Туралық - «худа» дегенде адамдарды ақ иқ ат жолына шығ аратын барлық нә рсе мең зеледі.

[17] Мұ зылмандардың Эфиопияғ а (615 ж. ) жә не Мә динағ а қ оныс аударуы айтылып тұ р (622 ж. ).

[18]  Қ ұ рметті шейх Ибн ә л‘Усаймин, Аллаһ оны рахым етсін, былай деген: «Шейх ә л-Ә лбани бұ л жерде, біріншіден, Исламды тазарту қ ажет деп айтып тұ р, ө йткені қ азірге кезде Исламғ а ақ аулар: сенімдегі ақ аулар, мінез-қ ұ лық тағ ы ақ аулар, қ арым-қ атынастағ ы ақ аулар, ғ ибадаттағ ы ақ аулар – кіріп кетті. Жалпы (ақ аулар) тө рт (салада) орын алғ ан. Сенімдегі: мынау – ашари, анау – муътазили, мынау – мынандай, анау – тағ ы басқ аша. Ғ ибадаттағ ы: мынау – сопы, анау – қ адари, ал мынау – тижжә ни, т. б. Қ арым-қ атынастағ ы: мынау пайыздық ө сімқ орлық ты халал деп есептейді, ал анау оғ ан тыйым салады. Мынау қ ұ мар ойындарын ойнауғ а рұ қ сат етеді, ал анау тыйым салады. Жә не сен Ислам бірінші кезекте осы ақ аулардан тазартуғ а мұ қ таж екенін байқ айсың. Ал бұ л ғ алымдар мен білім талап етушілер тарапынан ү лкен ыждағ аттылық ты талап етеді. Жә не осыдан кейін барып жастарды осы, ақ аулардан таза Исламда тә рбиелеу (қ ажет). Жә не сол кезде сенімдері салиқ алы, мінез-қ ұ лық тары ардақ ты, Қ ұ ранғ а, Сү ннетке жә не ізгі салә фтарғ а сә йкес келетін жастардың ұ рпағ ы пайда болады».

[19] Шейх Ибн ә л-‘Усаймин былай деген: “Бұ л ө те жақ сы сө здер жә не Аллаһ тан кө мек сұ рап пана ізделінеді».

[20] Мә ртебелі шейх ‘Абдуль-‘Азиз ибн ‘Абдуллаһ ибн Баздың кө рнекті ғ алым Мухаммад Насыруддин ә л-Ә лбанидің сө здеріне, Аллаһ оларды рахым етсін, жасағ ан тү сіндірмесі «ә д-Да‘уа» журналында №1511 (11/5/1416 х. ж. - 5/10/1995 ж. ) жарияланды, сондай-ақ, оны «ә л-Муслимун» газеті де №557 (12/5/1416 х. ж. – 6/10/1995 ж. ) жариялады.

 

[21] Яғ ни менің ө лімімнен кейін.

[22] Кө пқ ұ дайшылдар мең зеліп тұ р.

[23] Хайбар – алқ аптың (оазистің ) аты.

[24] Мұ ндай тү йелер сол заманда арабтардың ең қ ұ нды мү лкі болып табылатын еді.

[25]Бұ л пікірді шейх Ибн ә л-‘Усаймин оғ ан шейх ә л-Ә лбанидің сө зін жә не шейх Ибн Баздың рецензиясын оқ ып бергеннен кейін берді.

[26] «Кім Аллаһ тың тү сіргенімен ү кім етпесе, міне солар қ арсы болушылар» (ә л-Маида сү ресі, 44-аят); «Жә не кім Аллаһ тү сірген заң бойынша билік етпесе, міне солар залымдар»(ә л-Маида сү ресі, 45-аят); «Кім Аллаһ тың нұ сқ ауымен ү кім етпесе, міне солар бұ зақ ылар» (ә л-Маида сү ресі, 47-аят).



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.