|
|||
Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.Стр 1 из 2Следующая ⇒
Во вторник первыя седмицы, на Повечерии. Поем настоящий Великий канон преподобнаго отца нашего Андрея Критскаго, Иерусалимскаго. Поем великий канон. Глас 6. Ирмос, по дважды: Помо́ щник и покрови́ тель бысть мне во спасе́ ние, / Сей мой Бог, и просла́ влю Его́, / Бог отца́ моего́, и вознесу́ Его́: / сла́ вно бо просла́ вися. Стих: Поми́ луй мя, Бо́ же, поми́ луй мя. Ка́ иново преше́ д уби́ йство, / произволе́ нием бых уби́ йца со́ вести душе́ вней, / оживи́ в плоть, и воева́ в на ню / лука́ выми мои́ ми дея́ ньми. Авелеве Иису́ се, не уподо́ бихся пра́ вде, / да́ ра Тебе́ прия́ тна не принесо́ х когда́, / ни дея́ ния боже́ ственна, ни же́ ртвы чи́ стыя, / ни жития́ непоро́ чнаго. Яко Ка́ ин и мы, душе́ окая́ нная, / всех Соде́ телю дея́ ния скве́ рная, / и же́ ртву поро́ чную, / и непотре́ бное житие́ принесо́ хом вку́ пе: / те́ мже и осуди́ хомся. Бре́ ние Зда́ тель живосозда́ в, / вложи́ л еси́ мне плоть и ко́ сти, / и дыха́ ние и жизнь: / но о Тво́ рче мой, Изба́ вителю мой, и Судие́ / ка́ ющася приими́ мя. Извеща́ ю Ти Спа́ се, грехи́, я́ же соде́ ях, / и души́ и те́ ла моего́ я́ звы, / я́ же внутрь уби́ йственнии по́ мыслы / разбо́ йнически на мя возложи́ ша. Аще и согреши́ х, Спа́ се, / но вем, я́ ко Человеколю́ бец еси́, / наказу́ еши ми́ лостивно, и милосе́ рдствуеши те́ пле: / слезя́ ща зри́ ши, / и притека́ еши я́ ко Оте́ ц, призыва́ я блу́ днаго. Слава, Троичен: Пресу́ щная Тро́ ице, во Еди́ нице покланя́ емая, / возми́ бре́ мя от мене́ тя́ жкое грехо́ вное, / и я́ ко благоутро́ бна, / даждь ми сле́ зы умиле́ ния. Богородичен: Богоро́ дице, наде́ жде и предста́ тельство Тебе́ пою́ щих, / возми́ бре́ мя от мене́ тя́ жкое грехо́ вное, / и я́ ко Влады́ чица Чи́ стая, / ка́ ющася приими́ мя. Песнь 2. Ирмос: Вонми́, не́ бо, и возглаго́ лю, / и воспою́ Христа́, / от Де́ вы пло́ тию прише́ дшаго. (Дважды) Сшива́ ше ко́ жныя ри́ зы грех мне, / обнажи́ вый мя пе́ рвыя / боготка́ нныя оде́ жды. Обложе́ н есмь одея́ нием студа́, / я́ коже ли́ ствием смоко́ вным, / во обличе́ ние мои́ х самовла́ стных страсте́ й. Оде́ яхся в сра́ мную ри́ зу, / и окровавле́ нную сту́ дно, / тече́ нием стра́ стнаго и любосла́ стнаго живота́. Впадо́ х в стра́ стную па́ губу / и в веще́ ственную тлю, / и отто́ ле до ны́ не враг мне досажда́ ет. Любове́ щное и любоиме́ нное житие́, / невоздержа́ нием Спа́ се предпоче́ т ны́ не, / тя́ жким бре́ менем обложе́ н есмь. Украси́ х плотски́ й о́ браз / скве́ рных помышле́ ний разли́ чным обложе́ нием, / и осужда́ юся. Вне́ шним приле́ жно благоукраше́ нием / еди́ нем попеко́ хся, / вну́ треннюю презре́ в / богообра́ зную ски́ нию. Погребо́ х пе́ рваго о́ браза добро́ ту Спа́ се страстьми́, / ю́ же я́ ко иногда́ дра́ хму, / взыска́ в обря́ щи. Согреши́ х, я́ коже блудни́ ца вопию́ Ти: / еди́ н согреши́ х Тебе́, / я́ ко ми́ ро приими́ Спа́ се / и моя́ сле́ зы. Очи́ сти, я́ коже мыта́ рь вопию́ Ти, / Спа́ се, очи́ сти мя: / никто́ же бо су́ щих из Ада́ ма, я́ коже аз / согреши́ х Тебе́. Слава, Троичен: Еди́ наго Тя в трие́ х Ли́ цах, / Бо́ га всех пою́, / Отца́, и Сы́ на, и Ду́ ха Свята́ го. Богородичен: Пречи́ стая Богоро́ дице Де́ во, / еди́ на Всепе́ тая, / моли́ приле́ жно, во е́ же спасти́ ся нам. Песнь 3. Ирмос: Утверди́, Го́ споди, на ка́ мени за́ поведей Твои́ х / подви́ гшееся се́ рдце мое́, / я́ ко Еди́ н Свят еси́ и Госпо́ дь. (Дважды) Исто́ чник живота́ стяжа́ х Тебе́, / сме́ рти низложи́ теля, / и вопию́ Ти от се́ рдца моего́ пре́ жде конца́: / согреши́ х, очи́ сти и спаси́ мя. Согреши́ х, Го́ споди, / согреши́ х Тебе́, очи́ сти мя: / несть бо и́ же кто согреши́ в челове́ цех, / его́ же не превзыдо́ х прегреше́ ньми. При Но́ и, Спа́ се, / блу́ дствовавшия подража́ х, / о́ нех насле́ дствовав осужде́ ние, / в пото́ пе погруже́ ния. Ха́ ма о́ наго душе́, / отцеуби́ йца подража́ вши, / сра́ ма не покры́ ла еси́ и́ скренняго, / вспять зря возврати́ вшися. Запале́ ния я́ коже Лот, / бе́ гай душе́ моя́ греха́: / бе́ гай Содо́ мы и Гомо́ рры, / бе́ гай пла́ мене вся́ каго безслове́ снаго жела́ ния. Поми́ луй Го́ споди, поми́ луй мя, вопию́ Ти, / егда́ прии́ деши со а́ нгелы Твои́ ми, / возда́ ти всем по достоя́ нию дея́ ний. Слава, Троичен: Тро́ ице про́ стая, несозда́ нная, / безнача́ льное Естество́, / в Тро́ ице пева́ емая Ипоста́ сей, / спаси́ ны ве́ рою покланя́ ющияся / держа́ ве Твое́ й. Богородичен: От Отца́ безле́ тна Сы́ на, / в ле́ то Богороди́ тельнице, / неискусому́ жно родила́ еси́, / стра́ нное чу́ до, / пребы́ вши Де́ ва, доя́ щи. Песнь 4. Ирмос: Услы́ ша проро́ к / прише́ ствие Твое́, Го́ споди, и убоя́ ся, / я́ ко хо́ щеши от Де́ вы роди́ тися / и челове́ ком яви́ тися, и глаго́ лаше: / услы́ шах слух Твой и убоя́ хся, / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. (Дважды) Бди о душе́ моя́! / Изря́ дствуй я́ коже дре́ вле вели́ кий в патриа́ рсех, / да стя́ жеши дея́ ние с ра́ зумом, / да бу́ деши ум зряй Бо́ га / и дости́ гнеши незаходя́ щий мрак в виде́ нии, / и бу́ деши вели́ кий купе́ ц. Двана́ десять патриа́ рхов, / вели́ кий в патриа́ рсех детотвори́ в, / та́ йно утверди́ тебе́ / ле́ ствицу де́ ятельнаго душе́ моя́ восхожде́ ния: / де́ ти, я́ ко основа́ ния: степе́ ни, / я́ ко восхожде́ ния, прему́ дренно подложи́ в. Иса́ ва возненави́ деннаго подража́ ла еси́ душе́, / отдала́ еси́ преле́ стнику твоему́ / пе́ рвыя добро́ ты пе́ рвенство, / и оте́ ческия моли́ твы отпа́ ла еси́, / и два́ жды поползну́ лася еси́ окая́ нная, / дея́ нием и ра́ зумом: / те́ мже ны́ не пока́ йся. Едо́ м Иса́ в нарече́ ся, / кра́ йняго ра́ ди женонеи́ стовнаго смеше́ ния: / невоздержа́ нием бо при́ сно разжига́ емь, / и сластьми́ оскверня́ емь, / Едо́ м именова́ ся, / е́ же глаго́ лется разжже́ ние души́ любогрехо́ вныя. Иова на гно́ ищи слы́ шавши, / о душе́ моя́, оправда́ вшагося, / того́ му́ жеству не поревнова́ ла еси́, / тве́ рдаго не име́ ла еси́ предложе́ ния, во всех я́ же ве́ си, / и и́ миже искуси́ лася еси́, / но яви́ лася еси́ нетерпели́ ва. Иже пе́ рвее на престо́ ле, / наг ны́ не на гно́ ищи гно́ ен: / мно́ гий в ча́ дех и сла́ вный, / безча́ ден и бездо́ мок напра́ сно: / пала́ ту у́ бо гно́ ище, / и би́ серие стру́ пы вменя́ ше. Слава, Троичен: Неразде́ льное Существо́ м, / несли́ тное Ли́ цы / богосло́ влю Тя, Тро́ ическое Еди́ но Божество́, / я́ ко единоца́ рственное и сопресто́ льное, / вопию́ Ти песнь вели́ кую, / в вы́ шних трегу́ бо песносло́ вимую. Богородичен: И ражда́ еши, и де́ вствуеши, / и пребыва́ еши обою́ ду естество́ м Де́ ва: / Рожде́ йся обновля́ ет зако́ ны естества́, / утро́ ба же ражда́ ет неражда́ ющая. / Бог иде́ же хо́ щет, побежда́ ется естества́ чин: / твори́ т бо, ели́ ка хо́ щет. Песнь 5. Ирмос: От нощи́ у́ тренююща, / Человеколю́ бче, просвети́, молю́ ся, / и наста́ ви и мене́ на повеле́ ния Твоя́, / и научи́ мя, Спа́ се, / твори́ ти во́ лю Твою́. (Дважды) Моисе́ ов слы́ шала еси́ ковче́ жец душе́, / вода́ ми, волна́ ми носи́ м ре́ чными, / я́ ко в черто́ зе дре́ вле бе́ гающий де́ ла го́ рькаго / сове́ та фараони́ тска. Аще ба́ бы слы́ шала еси́, убива́ ющия иногда́ / безвозра́ стное му́ жеское, душе́ окая́ нная, целому́ дрия дея́ ние, / ны́ не я́ ко вели́ кий Моисе́ й, / сси прему́ дрость. Яко Моисе́ й вели́ кий / еги́ птянина, ума́ уязви́ вши / окая́ нная, не уби́ ла еси́ душе́: / и ка́ ко всели́ шися, глаго́ ли, / в пусты́ ню страсте́ й покая́ нием? В пусты́ ню всели́ ся вели́ кий Моисе́ й, / гряди́ у́ бо подража́ й того́ житие́, / да и в купине́ богоявле́ ния душе́, / в виде́ нии бу́ деши. Моисе́ ов жезл вообража́ й душе́, / ударя́ ющий мо́ ре, и огустева́ ющий глубину́, / во о́ браз Креста́ Боже́ ственнаго: / и́ мже мо́ жеши и ты / вели́ кая соверши́ ти. Ааро́ н приноша́ ше огнь Бо́ гу, непоро́ чный, неле́ стный: / но Офни́ и Финее́ с, я́ ко ты душе́, / приноша́ ху чужде́ е Бо́ гу оскверне́ нное житие́. Слава, Троичен: Тя Тро́ ице сла́ вим, Еди́ наго Бо́ га: / Свят, Свят, Свят еси́ Отче, Сы́ не, и Ду́ ше, / про́ стое Существо́, / Еди́ нице при́ сно покланя́ емая. И ныне, Богородичен: Из Тебе́ облече́ ся в мое́ смеше́ ние, / нетле́ нная безму́ жная Ма́ ти Де́ во, / Бог созда́ вый ве́ ки, / и соедини́ Себе́ челове́ ческое естество́. Песнь 6. Ирмос: Возопи́ х всем се́ рдцем мои́ м / к ще́ дрому Бо́ гу, / и услы́ ша мя от а́ да преиспо́ дняго, / и возведе́ от тли живо́ т мой. (Дважды) Во́ лны Спа́ се прегреше́ ний мои́ х / я́ ко в мо́ ри Чермне́ м возвраща́ ющеся, / покры́ ша мя внеза́ пу, / я́ ко Еги́ птяны иногда́, и триста́ ты. Неразу́ мное душе́ произволе́ ние име́ ла еси́, / я́ ко пре́ жде Изра́ иль: / Боже́ ственныя бо ма́ нны предсуди́ ла еси́ безслове́ сно, / любосла́ стное страсте́ й объяде́ ние. Кладенцы́ душе́, предпочла́ еси́ ханане́ йских мы́ слей, / па́ че жи́ лы ка́ мене, / из него́ же прему́ дрости река́, я́ ко ча́ ша / пролива́ ет то́ ки богосло́ вия. Свина́ я мяса́ и котлы́, и Еги́ петскую пи́ щу, / па́ че небе́ сныя предсуди́ ла еси́ душе́ моя́, / я́ коже дре́ вле неразу́ мнии лю́ дие в пусты́ ни. Яко уда́ ри Моисе́ й раб Твой / жезло́ м ка́ мень, / обра́ зно животвори́ вая ре́ бра Твоя́ прообразова́ ше, / из ни́ хже вси / питие́ жи́ зни Спа́ се, почерпа́ ем. Испыта́ й душе́ и смотряй, я́ коже Иису́ с Нави́ н / обетова́ ния зе́ млю, какова́ есть, / и всели́ ся в ню благозако́ нием. Слава, Троичен: Тро́ ица есмь про́ ста, неразде́ льна, / разде́ льна Ли́ чне, / и Еди́ ница есмь, Естество́ м соедине́ на, / Оте́ ц глаго́ лет, и Сын, и Боже́ ственный Дух. Богородичен: Утро́ ба Твоя́ Бо́ га нам роди́, / воображе́ нна по нам: / Его́ же я́ ко Созда́ теля всех моли́ Богоро́ дице, / да моли́ твами Твои́ ми оправди́ мся. Таже: Го́ споди, поми́ луй. (Трижды. ) Сла́ ва, и ны́ не: Кондак: Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ ни, что спи́ ши? / Коне́ ц приближа́ ется, и и́ маши смути́ тися. / Воспряни́ у́ бо, да пощади́ т тя Христо́ с Бог, / везде́ сый и вся́ исполня́ яй. Песнь 7. Ирмос: Согреши́ хом, беззако́ нновахом, / непра́ вдовахом пред Тобо́ ю, / ниже́ соблюдо́ хом, ниже́ сотвори́ хом, / я́ коже запове́ дал еси́ нам; / но не преда́ ждь нас до конца́, / отце́ в Бо́ же. (Дважды) Киво́ т я́ ко ноша́ шеся на колесни́ це, / Зан о́ ный, / егда́ превра́ щшуся тельцу́, / то́ чию косну́ ся, Бо́ жиим искуси́ ся гне́ вом: / но того́ дерзнове́ ния убежа́ вши душе́, / почита́ й Боже́ ственная че́ стне. Слы́ шала еси́ Авессало́ ма, / ка́ ко на естество́ воста́? / Позна́ ла еси́ того́ скве́ рная дея́ ния, / и́ миже оскверни́ ло́ же Дави́ да отца́, / но ты подража́ ла еси́ того́ стра́ стная / и любосла́ стная стремле́ ния. Покори́ ла еси́ нерабо́ тное твое́ досто́ инство те́ лу твоему́: / ино́ го бо Ахитофе́ ла обре́ тши врага́, душе́, / снизшла́ еси́ сего́ сове́ том, / но сия́ разсы́ па Сам Христо́ с, / да ты вся́ ко спасе́ шися. Соломо́ н чу́ дный, / и благода́ ти прему́ дрости испо́ лненный, / сей лука́ вое иногда́ пред Бо́ гом сотвори́ в, / отступи́ от Него́: / ему́ же ты прокля́ тым твои́ м житие́ м, душе́ / уподо́ билася еси́. Сластьми́ влеко́ мь страсте́ й свои́ х оскверня́ шеся, / увы́ мне, рачи́ тель прему́ дрости, / рачи́ тель блу́ дных жен, и стра́ нен от Бо́ га: / его́ же ты подража́ ла еси́ умо́ м о душе́! / Сладостра́ стьми скве́ рными. Ровоа́ му поревнова́ ла еси́ / не послу́ шавшему сове́ та о́ тча, / ку́ пно же и зле́ йшему рабу́ Иеровоа́ му, пре́ жнему отсту́ пнику душе́, / но бе́ гай подража́ ния, и зови́ Бо́ гу: / согреши́ х, уще́ дри мя. Слава, Троичен: Тро́ ице про́ стая, неразде́ льная, / единосу́ щная, и Естество́ еди́ но, / Све́ тове и Свет, и Свя́ та три, и еди́ но Свя́ то / пое́ тся Бог Тро́ ица, / но воспо́ й, просла́ ви Живо́ т и Животы́, душе́, / всех Бо́ га. Богородичен: Пое́ м Тя, благослови́ м Тя, / покланя́ емся Ти Богороди́ тельнице, / я́ ко неразлу́ чныя Тро́ ицы породила́ еси́ / еди́ наго Христа́ Бо́ га, / и Сама́ отве́ рзла еси́ нам / су́ щим на земли́ небе́ сная. Песнь 8. Ирмос: Его́ же во́ инства Небе́ сная сла́ вят, / и трепе́ щут Херуви́ ми и Серафи́ ми, / вся́ ко дыха́ ние и тварь, / по́ йте, благослови́ ́ те / и превозноси́ те во вся ве́ ки. (Дважды) Ты Ози́ и душе́ поревнова́ вши, / сего́ прокаже́ ние в себе́ стяжа́ ла еси́ сугу́ бо: / безме́ стная бо мы́ слиши, беззако́ нная же де́ еши: / оста́ ви я́ же и́ маши, / и притецы́ к покая́ нию. Ниневи́ тяны душе́ слы́ шала еси́ / ка́ ющияся Бо́ гу, вре́ тищем и пе́ пелом, / сих не подража́ ла еси́, но яви́ лася еси́ зле́ йшая всех, / пре́ жде зако́ на, и по зако́ не прегреши́ вших. В ро́ ве бла́ та слы́ шала еси́ Иереми́ ю душе́, / гра́ да Сио́ ня рыда́ ньми вопию́ ща, / и слез и́ щуща, / подража́ й сего́ плаче́ вное житие́ и спасе́ шися. Ио́ на в Фарси́ с побеже́, / проразуме́ в обраще́ ние ниневи́ тянов, / разуме́ бо я́ ко проро́ к Бо́ жие благоутро́ бие: / те́ мже ревнова́ ше / проро́ честву не солга́ тися. Дании́ ла в ро́ ве слы́ шала еси́, / ка́ ко загради́ уста́, о душе́ звере́ й: / уве́ дела еси́, ка́ ко о́ троцы и́ же о Аза́ рии, / погаси́ ша ве́ рою пе́ щи пла́ мень горя́ щий. Ве́ тхаго Заве́ та вся / приведо́ х ти душе́, к подо́ бию, / подража́ й пра́ ведных боголюби́ вая дея́ ния, / избе́ гни же па́ ки лука́ вых грехо́ в. Слава, Троичен: Безнача́ льне Отче, Сы́ не собезнача́ льне, / Уте́ шителю Благи́ й, Ду́ ше Пра́ вый: / Сло́ ва Бо́ жия Роди́ телю, / Отца́ безнача́ льна Сло́ ве, / Ду́ ше живы́ й, и зи́ ждяй, / Тро́ ице Еди́ нице поми́ луй мя. Богородичен: Яко от оброще́ ния червлени́ цы Пречи́ стая, / у́ мная багряни́ ца Емману́ илева, / внутрь во чре́ ве Твое́ м плоть истка́ ся. / Те́ мже Богоро́ дицу / вои́ стинну Тя почита́ ем. Песнь 9. Ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия Рождество́ несказа́ нное, / Ма́ тере безму́ жныя нетле́ нен Плод, / Бо́ жие бо рожде́ ние обновля́ ет естества́. / Те́ мже Тя вси ро́ ди, / я́ ко Богоневе́ стную Ма́ терь, / правосла́ вно велича́ ем. (Дважды) Христо́ с искуша́ шеся, / диа́ вол искуша́ ше, / показу́ я ка́ мение, / да хле́ би бу́ дут: / на го́ ру возведе́ / ви́ дети вся ца́ рствия ми́ ра во мгнове́ нии. / Убо́ йся о душе́, ловле́ ния, / трезви́ ся моли́ ся на вся́ кий час Бо́ гу. Го́ рлица пустынолю́ бная, / глас вопию́ щаго возгласи́, / Христо́ в свети́ льник, пропове́ дуяй покая́ ние, / Ирод беззако́ ннова со Иродиа́ дою. / Зри душе́ моя́, да не увя́ знеши в беззако́ нныя се́ ти, / но облобыза́ й покая́ ние. В пусты́ ню всели́ ся благода́ ти Предте́ ча, / и Иуде́ я вся и Самари́ я / слы́ шавше теча́ ху, / и испове́ даху грехи́ своя́, / креща́ ющеся усе́ рдно: / и́ хже ты не подража́ ла еси́ душе́. Брак у́ бо честны́ й, и ло́ же нескве́ рно: / обоя́ бо Христо́ с пре́ жде благослови́, / пло́ тию яды́ й, / и в Ка́ не же на бра́ це во́ ду в вино́ соверша́ я, / и показу́ я пе́ рвое чу́ до: / да ты измени́ шися о душе́. Разсла́ бленнаго стя́ гну Христо́ с, / одр взе́ мша, / и ю́ ношу уме́ рша воздви́ же, вдови́ че рожде́ ние, / и со́ тнича о́ трока, / и самаряны́ не яви́ ся, / в Ду́ се слу́ жбу / Тебе́, душе́ предживописа́. Кровоточи́ вую исцели́ / прикоснове́ нием кра́ я ри́ зна Госпо́ дь: / прокаже́ нныя очи́ сти: / слепы́ я и хромы́ я просвети́ в, испра́ ви: / глухи́ я же и немы́ я, и нича́ щия ни́ зу исцели́ сло́ вом: / да ты спасе́ шися окая́ нная душе́. Слава, Троичен: Отца́ просла́ вим, Сы́ на превознесе́ м, / Боже́ ственному Ду́ ху ве́ рно поклони́ мся, / Тро́ ице неразде́ льней, Еди́ нице по Существу́, / я́ ко Све́ ту, и Све́ том, и Животу́, и Живото́ м: / животворя́ щему, и просвеща́ ющему концы́. Богородичен: Град Твой сохраня́ й / Богороди́ тельнице Пречи́ стая: / в Тебе́ бо сей ве́ рно ца́ рствуяй, / в Тебе́ и утвержда́ ется, / и Тобо́ ю побежда́ яй, / побежда́ ет вся́ кое искуше́ ние, / и пленя́ ет ра́ тники, / и прохо́ дит послуша́ ние. Преподо́ бне о́ тче Андре́ е, моли́ Бо́ га о нас. Андрею: Андре́ е честны́ й, и о́ тче треблаже́ ннейший, / па́ стырю Кри́ тский, / не преста́ й моля́ ся о воспева́ ющих тя, / да изба́ вимся вси гне́ ва, и ско́ рби, и тле́ ния, / и прегреше́ ний безме́ рных, / чту́ щии твою́ па́ мять ве́ рно. Таже поем оба лика, ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия Рождество́ несказа́ нное, / Ма́ тере безму́ жныя нетле́ нен Плод, / Бо́ жие бо рожде́ ние обновля́ ет естества́. / Те́ мже Тя вси ро́ ди, / я́ ко Богоневе́ стную Ма́ терь, / правосла́ вно велича́ ем.
|
|||
|