Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой Свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.



Песнь 4

Ирмо́ с: Любве ра́ ди, Ще́ дре, Твоего́ о́ браза/ на Кресте́ Твое́ м стал еси́, / и раста́ яшася язы́ цы: / Ты бо еси́, Человеколю́ бче, / кре́ пость моя́ и хвале́ ние.

Иера́ рх показа́ лся еси́, / пома́ зався ми́ ром свяще́ нства, соверша́ я свяще́ нники, / всем спаси́ тельное да́ руя очище́ ние.

Соблю́ л еси́ па́ ству твою́ / от вся́ каго вреда проти́ вных, блаже́ нне, / и А́ риеву лесть всю омрачи́ л еси́ сия́ нием слове́ с твои́ х.

Ду́ ха си́ лою огражде́ н, / лука́ выя отгоня́ еши зло́ бы, всеблаже́ нне, ду́ хи, / не терпя́ щия твоего́ запреще́ ния.

Богоро́ дичен: Вся во́ лею соде́ тельствовавый, соде́ тельствуется хотя́ от чи́ стых Твои́ х крове́ й, / спаса́ я ве́ дущия Тя, Чи́ стую Богома́ терь.

Песнь 5

Ирмо́ с: Ты, Го́ споди, мой Свет, / в мир прише́ л еси́, / Свет Святы́ й, обраща́ яй из мра́ чна неве́ дения/ ве́ рою воспева́ ющия Тя.

Ум, сия́ ющ Све́ том невеще́ ственным, стяжа́ в, / облиста́ л еси́ врачева́ ний и чуде́ с зари́, Амвро́ сие блаже́ нне.

Воздви́ гл еси́ тебе́ сама́ го свяще́ нное жили́ ще ду́ ха, / разори́ л еси́ хра́ мы и́ дольския, Амвро́ сие Богодохнове́ нне.

Велича́ йших доброде́ телей светозаре́ нием сия́ юща, / постыде́ шася ца́ рие тебе́ / и преде́ ла язы́ ка твоего́ не поколеба́ ша.

Богоро́ дичен: Хоте́ нием все му́ дре соде́ ловая, / хотя́ обнови́ ти челове́ ки, Де́ во, / в твою́ утро́ бу всели́ ся.

Песнь 6

Ирмо́ с: Пожру́ Ти со гла́ сом хвале́ ния, Го́ споди, / Це́ рковь вопие́ т Ти, / от бесо́ вския кро́ ве очи́ щшися/ ра́ ди ми́ лости от ребр Твои́ х/ исте́ кшею Кро́ вию.

Рим твоя́ честна́ я благохва́ лит исправле́ ния: / я́ ко бо звезда́ светови́ дна, / всю́ ду лучи́ чуде́ с твои́ х, иера́ рше, испусти́ л еси́, ве́ рно удивля́ емь.

У́ треневав ко Христу́, та́ мо су́ щими светлостьми́ и озари́ лся еси́ бога́ тно, / и Све́ та напо́ лнился еси́ Боже́ ственнейша, / и просвеща́ вши ве́ рно чту́ щия тя всегда́.

Те́ ло и ду́ шу твою́ Бо́ гу освяти́ в, / и прия́ тно соде́ лал еси́ дарова́ ний, о́ тче, твое́ се́ рдце, / непреста́ нно вне́ млющее сла́ дкому жела́ нию.

Богоро́ дичен: Исцели́ души́ моея́, Де́ во, я́ звы, / осене́ нием Твои́ м Боже́ ственным/ и ум мой просвети́, / омраче́ нный ле́ ностию и зло́ бою врага́ борца́.

Конда́ к, глас 3.  Подо́ бен: Боже́ ственныя ве́ ры:

Боже́ ственными догма́ ты облиста́ я, / помрачи́ л еси́ А́ риеву пре́ лесть, священнотаи́ нниче и па́ стырю Амвро́ сие; / чудоде́ йствуя же си́ лою ду́ ха, / стра́ сти разли́ чныя я́ ве исцели́ л еси́, о́ тче преподо́ бне, / Христа́ Бо́ га моли́ спасти́ ся душа́ м на́ шим.


Песнь 7

Ирмо́ с: В пещи́ Авраа́ мстии о́ троцы перси́ дстей, / любо́ вию благоче́ стия па́ че, / не́ жели пла́ менем, опаля́ еми, взыва́ ху: / благослове́ н еси́ в хра́ ме сла́ вы Твоея́, Го́ споди.

Боже́ ственное веща́ ние твои́ х догма́ тов, о́ тче всему́ дре, / я́ коже мо́ лния, про́ йде всю зе́ млю/ и чуде́ с показа́ ньми, я́ ко свет, облиста́, / я́ же во мра́ це се́ рдца́ просвеща́ ющее.

Законоположе́ нием Спа́ са ты после́ дуя, о́ тче, / да́ нный тебе́ тала́ нт, я́ ко раб блажа́ йший, тщательно умногосугуби́ л еси́, / Влады́ чния сподо́ бляемь ра́ дости.

Изостри́ в Богосло́ вный твой ум, / струй свяще́ нных догма́ тов, я́ ко реку́, испусти́ л еси́, / напоя́ я ве́ рных исполне́ ние, священнотаи́ нниче о́ тче Амвро́ сие.

Богоро́ дичен: Се, Де́ во, во утро́ бе Твое́ й зачала́ еси́ Сло́ во, Отцу́ собезнача́ льно, / и пло́ тию породила́ еси́ да́ рующее всем воззва́ ние, / су́ щим из Ада́ ма па́ дшим, Всенепоро́ чная.

Песнь 8

Ирмо́ с: Ру́ це распросте́ р, Дани́ ил/ львов зия́ ния в ро́ ве затче́; / о́ гненную же си́ лу угаси́ ша, / доброде́ телию препоя́ савшеся, / благоче́ стия рачи́ тели, о́ троцы, взыва́ юще: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Умертви́ в уды и ме́ ртво плотско́ е мудрова́ ние соде́ лав, / ду́ шу оживи́ л еси́, преподо́ бне, / и исто́ чник чуде́ с источи́ л еси́ умерщвле́ нным от страсте́ й, / жи́ знь подаю́ щи вопию́ щим: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Уве́ дел еси́ преставле́ ние, му́ дре, е́ же от телесе́, Боже́ ственным Ду́ хом, / проро́ чески бо сие́ су́ щим с тобо́ ю сказа́ л еси́ / и ра́ достно на Небеса́, вопия́, восте́ кл еси́: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Те́ ло, и се́ рдце, и ум предочи́ стив от страсте́ й смеше́ ния, / огнено́ сну лучу́ свы́ ше прия́ л еси́ ду́ ха, / я́ коже Боже́ ственнии ученицы́, вопия́, Амвро́ сие: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Богоро́ дичен: Яви́ лася еси́ превы́ шши Небе́ с, Бо́ га Небе́ снаго поро́ ждши, / земна́ я, Пречи́ стая, Небе́ сным совоку́ пльшаго/ и позна́ ние Свое́ всем подаю́ щаго, вопию́ щим: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Песнь 9

Ирмо́ с: Ка́ мень нерукосе́ чный/ от несеко́ мыя горы, Тебе́, Де́ во, / краеуго́ льный отсече́ ся, / Христо́ с, совокупи́ вый разстоя́ щаяся естества́. / Тем, веселя́ щеся, Тя, Богоро́ дице, велича́ ем.

Ви́ дел еси́, во изступле́ нии быв, / ве́ чныя святы́ м, о́ тче, лежа́ щия по́ чести; / к ни́ мже преше́ л еси́, восприе́ м твои́ х трудо́ в, сла́ вне, воздая́ ния, веселя́ ся.

Я́ ко грозд зрел, Богому́ дре, / в точи́ лех Го́ рних досто́ йно сокро́ вищствовался еси́, / источа́ я безсме́ ртия вино́, Амвро́ сие, / и врачева́ ний дарова́ ния благоче́ стно к тебе́ притека́ ющим.

Тя, зла́ тозарный о́ тче, Боже́ ственнаго ду́ ха свети́ льник, / свет благочести́ вых уче́ ний и врачева́ ний лучу́ испуща́ ющ/ и ве́ рныя просвеща́ ющ, велегла́ сно ублажа́ ем.

Днесве́ тлую тя звезду́ Це́ рковь стяжа́ вши, / тьмы избега́ ет вся́ кия, всеблаже́ нне, льсти/ и, светлостьми́ и свяще́ нных твои́ х догма́ тов озаря́ ема, блажи́ т тя.

Богоро́ дичен: Глас Тебе́ вопие́ м, Де́ во, ра́ достне Арха́ нгелов: / ра́ дуйся, прокля́ тства разреше́ ние лю́ тых всех; / ра́ дуйся, избавле́ ние, / земны́ я обожи́ вшая па́ че ума́ Рождество́ м Твои́ м.

Святитель Амвросий, епископ Медиоланский, родился в 340 году в городе Трире в семье римского наместника Галлии и Испании. В младенчестве его было открыто, какую пользу принесет он Церкви Христовой: однажды лицо спящего в саду младенца покрыли пчелы и, не причинив ему вреда, улетели, оставив на языке мед, во исполнение слов Писания: «Сотове медовнии словеса добрая, сладость же их исцеление души» (Притч. 16: 24).

После смерти отца семья переселилась в Рим, где Амвросий и брат его Сатир изучали юриспруденцию. На 25-м году он был известен как лучший адвокат Рима. Римский градоначальник обратил внимание на выдающиеся способности и красноречие Амвросия и взял его к себе в помощники. Около 370 года Амвросий был назначен консульским префектом (наместником) Лигурии и Эмилии (области Римской империи).

В 374 году умер епископ города Медиолана (Милана) – арианин Авксентий. После его смерти обострились раздоры между православными и арианами. Для примирения враждовавших жителей прибыл в город Амвросий. В соборе, где избирали нового епископа, Амвросий со всей силой своего красноречия стал убеждать народ в необходимости согласия и мира. Вдруг младенец, еще не умевший говорить, закричал: «Амвросий – епископ! » Крик его был единодушно подхвачен всеми присутствовавшими. Амвросий же не считал себя достойным архиерейского сана, так как еще не был просвещен святым Крещением и состоял в числе оглашенных. Он пытался отказаться от сана, но, по настоянию народа, принял Крещение и в течение семи дней прошел первые ступени церковной иерархии, а на восьмой день, 7 декабря 374 года, был рукоположен в сан епископа. На его хиротонии присутствовал император Валентиниан I (364–375).

По принятии сана святитель Амвросий раздал все свои деньги нищим, а имения передал Церкви. С самого начала своего служения он явил собою пример подвижника, проводящего жизнь в неустанных трудах, молитве и посте, который прерывал только по субботам, воскресеньям и великим праздникам. Святитель покровительствовал инокам, заботился об учреждении женских монастырей, которые тогда только начали появляться. Однажды, приехав в Рим, святитель совершал Литургию. Во время его молитвы некая больная женщина поцеловала край его ризы и чудесным образом исцелилась. По христианскому незлобию он исцелял и врагов: когда подосланный арианами человек пытался убить святителя, рука злодея внезапно засохла; Амвросий же исцелил его и отпустил с миром. Во Флоренции святитель воскресил умершего отрока.

Святитель Амвросий неустанно боролся с арианской ересью, которая усилилась из-за покровительства Иустины, мачехи императора Грациана (375–383). Когда святитель собирался посвятить во епископа города Сирмия православного Анемия, ариане пытались помешать этому. Иустина подослала наемную женщину, чтобы та всенародно оскорбила святителя Амвросия, но она внезапно умерла.

В 383 году в Галлии вспыхнул мятеж: император Грациан был предательски убит военачальником Максимом. Престол перешел к сыну Иустины, юному Валентиниану II (383–392), но мятежник Максим грозил походом на Рим. По просьбе Иустины святитель, рискуя жизнью, отправился к Максиму и убедил его не нарушать мира. Иустина отплатила святителю неблагодарностью: от имени сына-императора она потребовала отдать во владение арианам медиоланский собор. Святитель ответил решительным отказом. Тогда Иустина приказала воинскому отряду занять собор силой, а епископа изгнать. Святитель Амвросий с народом затворился в соборе и три дня провел в непрестанной молитве и пении гимнов, и воины ушли.

В сердцах прихожан особенный отклик находили проповеди святителя в храме. Под влиянием одной из них в 387 году принял святое Крещение блаженный Августин (†430; память 15 июня), склонявшийся до того к манихейской ереси. Проповеди святителя разъясняли народу Священное Писание; в них решительно осуждалось всякое неправомыслие и насилие.

Святителю стало известно, что император Феодосий (379–395) жестоко расправился с восставшими жителями Фессалоник, где по его приказу было убито около семи тысяч жителей, в большинстве невиновных. В праздничный день, когда император торжественно шествовал в медиоланский собор, святитель преградил ему вход в храм и обличил в кровопролитии. На Феодосия была наложена епитимия, и император покаялся, повергаясь ниц пред дверьми храма. Святитель допустил его до Причастия, но не в алтаре со священнослужителями, как ранее, а перед алтарем, вместе с прочими мирянами.

Ревностный проповедник и мужественный защитник Православия, святитель Амвросий был также выдающимся церковным писателем. Известны его труды: 5 книг о вере; Изъяснение Символа веры; 3 книги о Святом Духе; 2 книги о покаянии; О Таинствах; Об обязанностях священнослужителей; О чине священническом; О девстве; О девах; О вдовах; Об удалении от мира; Наставление воинам и другим членам государства и Церкви.

Святитель Амвросий обладал и поэтическим даром. Сочиненные им гимны являются выдающимися образцами латинской поэзии раннего средневековья. Музыка для гимнов написана самим святителем. Особенно известен благодарственный Рождественский гимн «Тебе, Бога, хвалим» (Te Deum), который он написал в 386 году после победы над арианами. Святитель ввел в Богослужение по восточному образцу антифонное пение. Оно стало известно в Западной Церкви как «Амвросианский напев».

Святитель Амвросий откровением Господним обрел почивавшие в земле мощи святых мучеников Протасия и Гервасия. Он с почестями перенес их в медиоланский собор, где они прославились многими исцелениями. В середине 90-х годов IV века им же были обретены святые мощи мучеников Назария и Келсия (память всех четырех мучеников, пострадавших за Христа в I в., 14 октября).

Святителю Амвросию было открыто время его кончины. Он преставился ко Господу на рассвете дня Святой Пасхи, 4 апреля 397 года. Биограф святителя Амвросия пресвитер Павлин – составивший житие святого по рассказам его сестры и современников – свидетельствует, что в тот день святитель являлся многим крестившимся.

Мощи святителя Амвросия почивают в медиоланском соборе рядом с мощами святых мучеников Протасия и Гервасия.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.