Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Священномученик Феодот, епископ Киринейский



Ирмо́ с: Мо́ ря чермну́ ю пучи́ ну/ невла́ жными стопа́ ми/ дре́ вний пешеше́ ствовав Изра́ иль, / крестообра́ зныма Моисе́ овыма рука́ ма/ Амали́ кову си́ лу в пусты́ ни победи́ л е́ сть.

Б ог твоя́ к Нему́ движе́ ния, му́ чениче, напра́ ви, / Его́ же честны́ я соблю́ д за́ поведи, / иера́ рх был еси́ / и муче́ ния кро́ вию озари́ лся еси́, явле́ ннейше.

Б оже́ ственне и благоче́ стие пожи́ в, / пло́ ти движе́ ния по́ стническими умертви́ в по́ двиги/ и живо́ т прие́ м, / иера́ рхов удобре́ ние, му́ чеников исполне́ ние.

В сели́ вся в прему́ дрое се́ рдце твое́ Дух Святы́ й, / от пеле́ н, преподо́ бне, пра́ ва, сострада́ тельна тя, и ти́ ха, / и иера́ рха Боже́ ственна, му́ чениче, показа́, Феодо́ те.

Богоро́ дичен: Б я́ ше порабоще́ но пе́ рвее пре́ лестию, Чи́ стая, челове́ ческое естество́ лука́ вне, / Христа́ же ро́ ждши, Ты свобо́ ду улучи́, / велему́ дренно Тя сла́ вящее.

Пе́ снь 3

Ирмо́ с: Весели́ тся о Тебе́ Це́ рковь Твоя́, Христе́, зову́ щи: / Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / и прибе́ жище, и утвержде́ ние.

С лез твои́ х стена́ ньми, и крове́ й пото́ ки угаси́ л еси́ пре́ лести лю́ тое у́ глие, / му́ чениче святи́ телю Феодо́ те.

Ж итие́ твое́ чи́ стое показа́ в, / священноде́ теля Боже́ ственна и и́ стинна свиде́ теля тя страсте́ й Христо́ вых соде́ ла.

С реди́ суди́ ща стоя́ / и уязвля́ емь лю́ тыми ра́ нами, / Христо́ ва И́ мене, му́ чениче, не отве́ рглся еси́, Феодо́ те.

Богоро́ дичен: У врачу́ й мой ум, / изнемо́ гший прило́ ги, Пречи́ стая, лука́ ваго зми́ я/ и греху́ рабо́ тающий.

Седа́ лен, глас 4. Подо́ бен: В ознесы́ йся:

С вященнонача́ льства оде́ жду светле́ йшу/ крове́ й твои́ х омоче́ ньми соде́ лал еси́, / на Небеса́ всели́ вся, Феодо́ те, / ви́ дя, Его́ же возжеле́ л еси́ чи́ стою мы́ слию. / Те́ мже твою́ сла́ вим всесвяще́ нную па́ мять и взыва́ ем: / помяни́ нас, со дерзнове́ нием к Бо́ гу предстоя́ й.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Н ечи́ стых помысло́ в мои́ х мно́ жество и безме́ стных мы́ слей обурева́ ния/ кто изрещи́ мо́ жет, Всенепоро́ чная? / настоя́ ния же безпло́ тных враг мои́ х кто испове́ сть и сих зло́ бу? / Но Твое́ ю мольбо́ ю, Блага́ я, сих мне всех избавле́ ние да́ руй.

Крестобогоро́ дичен:

И́ же от Безнача́ льнаго Отца́ рожде́ ннаго/ напосле́ док Тя пло́ тию Ро́ ждшая, / на Кресте́ ви́ сяща зря́ щи, Христе́, – увы́ Мне, Любе́ знейший Иису́ се, – вопия́ ше, –/ ка́ ко сла́ вимый я́ ко Бог от А́ нгел/ от беззако́ нных ны́ не челове́ к, Сы́ не, хотя́ распина́ ешися? / Пою́ Тя, Долготерпели́ ве.

Пе́ снь 4

Ирмо́ с: Вознесе́ на Тя ви́ девши Це́ рковь на Кресте́, / Со́ лнце пра́ ведное, / ста в чи́ не свое́ м, / досто́ йно взыва́ ющи: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

С окруша́ емо те́ ло твое́ ра́ нами, / по́ мысл тверде́ йший и вои́ стинну, му́ чениче, крепча́ йшь соде́ ловаше, пою́ ща: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Р аспаля́ емь любо́ вию Влады́ чнею, / я́ же от ран терпе́ л еси́ боле́ зни люте́ йшия, / я́ коже ино́ му стра́ ждущу, / сам пребыва́ л еси́ велича́ йший в му́ ченицех, Феодо́ те.

П ретерпе́ л еси́ му́ ки, Богому́ дре о́ тче, прибли́ жившися те́ лу, / воздая́ ния бо пребыва́ ющая ви́ дел еси́ ума́ чистото́ ю, / облегча́ ющая боле́ зни твоя́.

Богоро́ дичен: С ветле́ йшая пала́ то Влады́ ки, Пресвята́ я Богоро́ дице, / хра́ мы нас покажи́ Свята́ го Ду́ ха, / в хра́ ме Твое́ м святе́ м хвалу́ Го́ сподеви принося́ щия.

Пе́ снь 5

Ирмо́ с: Ты, Го́ споди, мой Свет, / в мир прише́ л еси́, / Свет святы́ й, обраща́ яй из мра́ чна неве́ дения/ ве́ рою воспева́ ющий Тя .

В озвыша́ емь, му́ дре, на дре́ во, Феодо́ те, / претерпева́ л еси́ тверде́ йше терза́ ния пло́ ти твоея́, / вельми́ удивля́ емь.

В и́ сим, строга́ ния терпе́ л еси́ теле́ сная, Феодо́ те, / Влады́ ку укрепля́ ющаго име́ яй/ и ве́ рою тя утвержда́ юща.

К ро́ вными омоче́ ньми обагри́ в, Феодо́ те блаже́ нне, оде́ жду твою́ свяще́ нную, / светле́ йшу показа́ л еси́.

Богоро́ дичен: З ачала́ еси́ Бо́ га, бы́ вша Челове́ ка, о Влады́ чице! / Сего́ ра́ ди, ро́ ди родо́ в, Тя непреста́ нно ублажа́ ем.

Пе́ снь 6

Ирмо́ с: Пожру́ Ти со гла́ сом хвале́ ния, Го́ споди, / Це́ рковь вопие́ т Ти, / от бесо́ вския кро́ ве очи́ щшися/ ра́ ди ми́ лости от ребр Твои́ х/ исте́ кшею кро́ вию .

В сажде́ н был еси́ в темни́ цу, я́ ко злоде́ й, Феодо́ те, / храни́ тель сый Боже́ ственных Влады́ ки, сла́ вне, повеле́ ний, / Боже́ ственное твое́ пра́ зднество вельми́ уясни́ вшаго.

С тоя́ л еси́ пред суди́ щем непра́ ведных, су́ дим, / и осужда́ я челове́ ки, беззако́ ннующия всу́ е/ и предпочита́ ющии непра́ вду, святи́ телю Богому́ дре, па́ че пра́ вды.

В о́ лны свире́ пых мук разруши́ л еси́, / я́ коже не́ кий ка́ мень, всеблаже́ нне, / возше́ д восхожде́ нием твоего́ се́ рдца к Ка́ меню краеуго́ льному – Христу́ Бо́ гу.

Богоро́ дичен: В сели́ вся во чре́ во Твое́, Христо́ с Бог наш/ в челове́ цех живу́ щий грех, Пречи́ стая, изгоня́ ет/ и сво́ йственный Себе́ человеколюбе́ зно соде́ ловает.

Конда́ к, глас 3:

М о́ ря злове́ рие обличи́ л еси́, / и и́ дольскаго безбо́ жия ле́ сть ве́ рою правове́ рия уязви́ л еси́ / и, всесожже́ ние Боже́ ственное быв, / чудоде́ йствием ороша́ еши концы́, / о́ тче святи́ телю Феодо́ те, Христа́ Бо́ га моли́ / дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость.

Пе́ снь 7

Ирмо́ с: В пещи́ авраа́ мстии о́ троцы перси́ дстей/ любо́ вию благоче́ стия па́ че, / не́ жели пла́ менем, опаля́ еми, взыва́ ху: / благослове́ н еси́ в хра́ ме сла́ вы Твоея́, Го́ споди.

Б оже́ ственною, о́ тче, распаля́ емь любо́ вию Ду́ ха, / на одр разжже́ н весьма́ возложе́ н, не опали́ м пребы́ л еси́, / благослове́ н еси́, Бо́ же мой, зовы́ й, и Го́ споди.

Я́ коже ино́ му сам пребыва́ я стра́ ждущу, / ве́ сь бо умо́ м, блаже́ нне, к Бо́ гу прише́ д, / сече́ ния же и жже́ ния ты небре́ гл еси́, / не чу́ вствуя Христо́ вым манове́ нием.

П рему́ дростию слове́ с безслове́ сия су́ щия, блаже́ нне, испо́ лнены посреди́ суди́ ща обличи́ л еси́, / проявле́ нно злоче́ стием неду́ говавшия/ и па́ че сотво́ ршаго де́ монския изво́ лившия куми́ ры.

Богоро́ дичен: С Вы́ шним ликостоя́ нием, вси, Ма́ ти Бо́ жия, ра́ дуйся, Тебе́ зове́ м, / одушевле́ нное не́ бо, и пресла́ вная пала́ то, и престо́ ле о́ гненный, / на не́ мже Христо́ с пло́ тию почи́.

Пе́ снь 8

Ирмо́ с: Ру́ це распросте́ р, Дании́ л/ льво́ в зия́ ния в ро́ ве затче́: / о́ гненную же си́ лу угаси́ ша, / доброде́ телию препоя́ савшеся, / благоче́ стия рачи́ тели о́ троцы, взыва́ юще: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

П о́ двиги твои́ ми врагу́ противля́ яся, му́ чениче Феодо́ те, / гвоздьми́ бо, сла́ вне, в но́ ги пронзе́ н, / отводя́ щею к Ца́ рству Небе́ сному стезе́ ю ше́ ствовал еси́, / благослови́ те, поя́, дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

П ропове́ дая Бо́ га, на зе́ млю прише́ дша/ и Боже́ ственными страстьми́ стра́ сть всепа́ губную разру́ шшаго, / стра́ сть Боже́ ственную и блаже́ нную подъя́ л еси́ пло́ тию, вопия́, Феодо́ те: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

К рове́ й ка́ плями и свяще́ нных уче́ ний тече́ нием, / ве́ рных напои́ л еси́ се́ рдца благода́ тию, всему́ дре, / и прозяба́ ти устро́ ил еси́ Земледе́ лателю благи́ х Боже́ ственная разуме́ ния, / Ему́ же вопие́ м: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Богоро́ дичен: С кве́ рны очи́ стила еси́ вся́ кия естество́ челове́ ческое, Пречи́ стая, / Небе́ сный ро́ ждши до́ ждь, Челове́ ка бы́ вша, / и новосоде́ лала еси́ ны, обетша́ вшия, Чи́ стая, вопию́ щия: / вся дела́, благослови́ те Госпо́ дня Го́ спода.

Пе́ снь 9

Ирмо́ с: Ка́ мень нерукосе́ чный/ от несеко́ мыя горы́, Тебе́, Де́ во, / краеуго́ льный отсече́ ся, / Христо́ с, совокупи́ вый разстоя́ щаяся естества́, / тем, веселя́ щеся, Тя, Богоро́ дице, велича́ ем.

И сцеле́ ния источа́ ет вся́ ческая моще́ й Боже́ ственная ра́ ка свяще́ ннейшаго па́ стыря, / и стра́ сти уставля́ ет, и реши́ т ле́ тный я́ ко вои́ стинну боле́ зни/ Спа́ са Боже́ ственною благода́ тию.

Я́ ко священному́ ченик, / вяза́ ти же и реши́ ти име́ я вла́ сть, / разреши́ зол мои́ х у́ зы/ и ду́ шу мою́, жего́ му огне́ м греха́, ороси́, / моля́ Всеще́ драго.

Д не́ сь ве́ рно пра́ зднует Це́ рковь, Богоно́ се, всесвяще́ нную твою́ па́ мять/ и отше́ ствие к Человеколю́ бцу/ и, ра́ дуяся, плете́ т тебе́ пе́ сней Боже́ ственныя диади́ мы.

Я́ коже днесве́ тлую звезду́, тя стяжа́ вше, Богоглаго́ ливе, / твои́ ми светолу́ чными заря́ ми Боже́ ственных боле́ зней/ и чуде́ с твои́ х чи́ стыми светлостьми́ озаря́ емся, Феодо́ те.

Богоро́ дичен: С вет нам ро́ ждши, Де́ во, от Отца́ пре́ жде денни́ цы возсия́ вший неизрече́ нно, / неразу́ мия тьму́ разруши́ ла еси́ / и в се́ ни спя́ щия грехо́ вней просвети́ ла еси́.

Священномученик Феодот, епископ Киринейский

Священномученик Феодот, епископ Киринейский родился в III веке в Галатии (Малая Азия). Родители-христиане воспитали сына в благочестии и дали ему хорошее образование. Стремление нести людям слово Божие с юных лет жило в душе святого Феодота. Духовное призвание привело его на остров Кипр, жители которого в те времена были язычниками. В своих проповедях святой Феодот призывал их покаяться и обратиться к Истинному Богу. Сила глубокой веры святого Феодота, его добродетельная жизнь и дар проповедника оказали благотворное влияние на язычников. Многие из них приняли Святое Крещение и пожелали видеть своим епископом святого Феодота.

Долгие годы возглавлял архипастырь христианскую общину кипрского города Киринеи. В царствование императора Ликиния, прозванного нечестивым (307–325), правитель острова Савин задумал лишить киринейских христиан их пастыря, устроив судилище над святым Феодотом.

Узнав об этом, киринейский епископ, не дожидаясь посланных за ним, добровольно явился к правителю. В день суда при большом стечении народа святой Феодот открыто объявил себя христианином. Затем он бесстрашно стал обличать погрязших в грехах язычников, поклоняющихся своим нечестивым идолам.

Придя в ярость от слов святого Феодота, Савин приказал бить епископа ремнями. На это архипастырь спокойно сказал: «Если бы твои духовные очи были открыты, ты понял бы, что мною испрошено мужество, которое ты называешь дерзостью. Но поскольку ты слеп, то не можешь видеть уготованное мученикам за Христа Небесное воздаяние».

Язычник Савин не в состоянии был понять слова святителя и решил истязать святого Феодота до тех пор, пока тот не признает могущества идолов. Когда епископа подвесили нагим на дереве и начали колоть его тело острым копьем, он терпеливо переносил страдания и громко молился. Савин, видя что и эту пытку святитель перенес с честью, повелел отвести мученика в темницу.

После пятидневного пребывания в темнице, святой Феодот вновь предстал перед своим мучителем. Савин, все еще надеявшийся сломить дух киринейского архипастыря, приказал положить его на раскаленное железо.

Но Господь дал силы мученику перенести и это испытание. Когда же Савин повелел вбить в ноги святителя гвозди, святой Феодот воздел руки к небу и воскликнул: «Благодарю Тебя, Господи, что сподобил меня, недостойного, стать соучастником страданий Твоих! »

Согнанные на это кровавое зрелище жители Киринеи смотрели, как, страдая от ран в пробитых ногах, но не переставая славить Бога, брел по дороге епископ Феодот, подгоняемый воинами.

Многие язычники были потрясены мужеством христианина и там же публично прокляли языческих идолов. Кипрский правитель в страхе приказал заточить епископа в тюрьму, надеясь предать его казни, когда уляжется волнение. Тем временем на престол Римских императоров взошел святой Константин Великий (память 21 мая), победивший Ликиния и повелевший прекратить преследования христиан.

Освобожденный из тюрьмы киринейский епископ в течение еще двух лет вновь духовно окормлял свою паству. Около 320 года (по другим данным, в 326 году) он мирно отошел ко Господу.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.