Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Протасова Наталья Владимировна, преподаватель английского языка , Лесосибирский филиал КГБПОУ «Красноярский строительный техникум», г.Лесосибирск Красноярского края



Протасова Наталья Владимировна, преподаватель английского языка, Лесосибирский филиал КГБПОУ «Красноярский строительный техникум», г. Лесосибирск Красноярского края

Asking the way

План-конспект урока по английскому языку на 1 курсе СПО Учебник Planet of English Безкоровайная Г. П    

Topic

   To learn or revise vocabulary, to develop reading skills, to develop speaking skills Задачи: 1. Повторить названия городских объектов:
  1. Познакомить с выражениями по теме и формирование диалогических навыков
  2.  Развивать навыки аудирования, говорения и письма;
  3. Формировать уважительное отношение к изучению иностранного языка, культуре речи в общественных местах, культуре речи в общественных местах.
   

Aims

Teens Intermediate B1+

Age group and level

90 minutes

Time

видеозаписи с канала Easy English, умная колонка Маруся, мультимедийная система, дидактические карточки с заданиями, учебник Planet of English ( в электронном виде)  

Materials

1. Организационный момент. - Good morning, students. How do you do? I am glad to see you! -It’s very fine. I see it. Sit down. Let’s start our lesson. - Who is absent today?  

Introduction


Procedure



Фонетическая зарядка. 2(min) Задание: Read this poem Twinkle, twinkle traffic light, Standing on the corner bright. When it’s green, it’s time to go. When it’s red, it’s stop, you know. Twinkle, twinkle traffic light.  
Постановка цели урока. Today we speak about how to ask the way, direction. It is necessary to know when you lost or want to find the way.  
Повторение лексики по теме: 5(min) Выдаются карточки со словами: Задание: Match the words and translation. Обратимся к Марусе: спрашиваем слово из 1 столбика и отыскиваем перевод, узнав по произношению во втором столбике. Студенты должны записать в тестовом варианте ( цифра, буква)
1.   Bridge   a)  рынок
2.   Traffic light b) общежитие
3.   Subway c) церковь
4.   Car park d) светофор
5.   Market e) почта
6.   Crossing f) подземный переход
7.   Hostel g) книжный магазин
8.   Crossroads h) мост
9.   College i) перекресток
10. Church j) автостоянка
11. Pavement k)  колледж
12. Railway station l) переход
13. Post office m) ж/д станция
14. Bookshop n) городская библиотека
15. City library o) тротуар

 

 


Введение новой лексики( новых выражений). (10 min) Задание: Обращаемся к Марусе: скажи нам выражения( читаем из правой колонки)Записываем в тетрадь и повторяем выражения за Марусей.
Excuse me. How can I get to …? Извините. Как мне добраться до…
Would you tell me how to get to …? Не могли ли бы вы сказать как добраться до…
Is it far from here? Это далеко отсюда
How long does it take to get to …? Как долго займет времени добраться до…
Is that on this side? Это на той стороне
Will you show me the way to the …? Вы мне покажете путь
Go straight ahead Идите прямо
It’s about ten minutes of walk. Это около 10 минут пешком
It’s right across the street. Это справа вдоль улицы
Turn left/turn right Поверните налево/поверните направо
It takes you ….. minutes/hours Это займет…минут/часов
Where can I get off? Где мне выходить?
Round the corner За углом
      Go back/ go through Идите назад/идите через

 

Работа по учебнику. Чтение с выделением специфических деталей. Выполнение упражнения на True/ False 20 ( min) a)Study the following words and expressions( обращаемся к Марусе, читаем на русском, она переводит на английский)) to get off – выходить upthestairs –наверх (полестнице)  square – площадь exit– выход                      straight – прямо              side street –переулок down the stairs –вниз      crowded –переполненный   towards – по направлению к, в сторону чего-либо    crossroads – перекресток b). Read and translate the text. Today Alexander and his foreign friends are going to the rock concert “Music, help! ” in the Polytechnic Museum. Alex lives on the outskirts of Moscow. He does not know how to get to this place, so he asks his father: ­ Dad, can you tell me the way to the Polytechnic Museum? How can I get there quickly? ­ Sure. It’s situated in the very center of Moscow. Take the metro and get off at the Lubyanka station. Then go up the stairs to the street. There is a square opposite the exit, called Novaya Ploshchad. The Polytechnic Museum is a big long building just in front of you. Go straight across the Square. It is behind the bus stop. ­ Thanks, Dad. Alexander goes to the local metro station. He leaves the entrance to his block of flats, walks along the side street, turns left and then right. It takes him only a ten-minute walk to get to the metro station. Alex goes down the stairs and takes a train. In forty minutes he is at the Lubyanka station. He turns left to the escalator. Today the station is not so crowded. He goes up. He sees the old building of the Polytechnic Museum across the square and walks straight towards it. At the crossroads next to the Museum he meets with his friends – Peter, Jane and Nora. They are glad to see Alex. They come into Museum hall. The concert starts in a quarter of an hour. c)Are these statements true or false? Correct the false ones. 1. Alexander goes to the Polytechnic Museum for the first time. 2. He knows a quick way to get there. 3. He lives on the outskirts of Moscow and far from the metro station. 4. There are a lot of people at the Lubyanka station. 5. The Polytechnic Museum is in Lubyanka Ploshchad. 6. It’s a modern tall building. 7. There is a bus stop just in front of you. 8. His groupmates are at the entrance waiting for him. 9. The concert starts in fifteen minutes. 10. The friends want to attend this concert as they are fond of country music.    
Музыкальная пауза (можно с применением физических упражнений) (5 min) Маруся включает  песню Yellow Submarine (Beatles) «Желтая субмарина» Студенты имея текст на руках этой песни могут подпевать и подтанцовывать, слушая Марусю
Yellow Submarine
In the town where I was born Lived a man who sailed to sea And he told us of his life In the land of submarines So we sailed up to the sun Till we found a sea of green And we lived beneath the waves in our yellow submarine We all live in a yellow submarine Yellow submarine, yellow submarine We all live in a yellow submarine Yellow submarine, yellow submarine And our friends are all aboard Many more of them live next door And the band begins to play We all live in a yellow submarine Yellow submarine, yellow submarine We all live in a yellow submarine Yellow submarine, yellow submarine (Full speed ahead Mr. Parker, full speed ahead Full speed ahead it is, Sergeant Action station, action station Aye, aye, sir, fire Captain, captain) As we live a life of ease Every one of us has all we need Sky of blue and sea of green In our yellow submarine We all live in a yellow submarine Yellow submarine, yellow submarine We all live in a yellow submarine Yellow submarine, yellow submarine We all live in a yellow submarine Yellow submarine, yellow submarine

 

 

Развитие навыков аудирования. Развитие устной речи учащихся (7 min). Задание просмотр видеоролика ( канал Easy English), ответить на вопросы по видеофильму) https: //www. youtube. com/watch? v=DPYJQSA-x50 - How did she find the pharmacy? - Where is the bank situated? - Where did the husband find his wife? - Where is the restroom situated?  
Формирование навыков аудирования (7 min) Задание: обращаемся к Марусе и ждем ответа на вопрос: Почему в Великобритании левостороннее движение. Why does the UK drive on the left? the left?  
Активизация лексико-грамматического материала. (20 min) Используя карту, составьте диалог по теме( 10 фраз) Используйте клише и выражения ( Ex. 1): Excuse me, could you tell us the short way to … It is not very far from here. Go straight on, then turn left at the traffic lights  What bus must we take? At what stop do we get off? Thank you very much! Not at all. Have a good time. Many thanks. You are welcome  
Домашнее задание и подведение итогов урока, выставление оценок. ( 5 min) Домашнее задание: 1)Выучить выражения по теме 2)Написать сообщение об одном из английских городов Обращаемся к Марусе: расскажи об Эдинбурге (студентам надо прослушать и сделать краткое сообщение на английском языке, как образец)  

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.