|
|||
Пе́снь Богоро́дицы: Вели́чит душа́ моя́ Го́спода: <см. основной Чин>Путь ду́ ховный, к Бо́ гу Жи́ ву веду́ щий, преше́ л еси́, святи́ телю Игна́ тие, / я́ сно указу́ я нам, ка́ ко подоба́ ет стезю́ жития́ земна́ го преходи́ ти, / уче́ нию Христо́ ву вне́ млюще. Пе́ рвую степе́ нь в ле́ ствице доброде́ телей Ева́ нгельских, нищету́ духо́ вную, узре́ л еси́, о́ тче, / и той после́ довати, ту́ ю возлюби́ ти, / то́ ю пути́ духо́ внаго нача́ ло полага́ ти заве́ т твой дал еси́. Нищета́ ду́ ха, рекл еси́, соль есть всех жертв духо́ вных, / нищета́ бо ду́ ха блаже́ нство пе́ рвое нарече́ ся во Святе́ м Ева́ нгелии Христо́ ве, / е́ йже вси про́ чии блаже́ нства, кро́ тость, милосе́ рдие, се́ рдца чистота́, после́ дуют и е́ ю соверша́ ются. Богоро́ дичен: Ма́ ти Све́ та, Пречи́ стая Богороди́ тельнице, / житие́ спаси́ тельно на земли́ с Сы́ ном и Бо́ гом Твои́ м соверши́ вшая, / нас, недосто́ йных, укрепи́, от грехо́ в изба́ ви и к пра́ вде ве́ чней ше́ ствовати утверди́. Песнь 3 Ирмо́ с: Небе́ снаго кру́ га Верхотво́ рче, Го́ споди, / и Це́ ркве Зижди́ телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́ й, / жела́ ний кра́ ю, ве́ рных утвержде́ ние, / Еди́ не Человеколю́ бче. Пра́ вду Христо́ ву в житии́ свое́ м воспису́ я, святи́ телю Христо́ в Игна́ тие, / обре́ л еси́ на пути́ сем, е́ же пла́ кати и рыда́ ти о соде́ янных злых/ и к Спаси́ телю ми́ ра притека́ ти. В ю́ ности пла́ чем и́ ноческим го́ рце воспла́ кал еси́ в ке́ ллии свое́ й/ о разруше́ нии хра́ ма се́ рдца челове́ ческаго, / Бо́ гом созда́ ннаго Богослуже́ ния возвы́ шеннаго ра́ ди, о плене́ нии души́ и ума́, / от сих же всех то́ кмо еди́ нем Богочелове́ ком Спаси́ телем изба́ вимся. И па́ ки плач стяжа́ л еси́, о́ тче, в и́ ночестем житии́ твое́ м, / егда́ вся прегра́ ды, от Бо́ га удаля́ ющия тя, препобеди́ л еси́. / Сего́ пла́ ча ра́ ди помяни́ нас, чту́ щих святу́ ю па́ мять твою́. Богоро́ дичен: Де́ во Пречи́ стая, печа́ ли на́ ша и ско́ рби утоля́ ющая, / плач спаси́ тельный подава́ й нам, / да о бе́ здне зол на́ ших и непра́ вд воспла́ чем пред Тобо́ ю. Конда́ к и и́ кос пра́ здника. Седа́ лен, глас 3: Поуча́ л еси́, о́ тче достохва́ льне, / я́ ко моли́ тву чи́ сту стяжа́ ти, та́ же чу́ вство покая́ ния и пла́ ча возлюби́ ти/ дово́ льно есть, во е́ же спасе́ ние ве́ чное улучи́ ти, / его́ же и нас, гре́ шных, сподо́ би моли́ твами твои́ ми, свя́ те. Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника. Песнь 4 Ирмос: Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / Ты моя́ и си́ ла, / Ты мой Бог, Ты мое ра́ дование, / не оста́ вль не́ дра О́ тча/ и на́ шу нищету́ посети́ в. / Тем с проро́ ком Авваку́ мом зову́ Ти/ си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче. Та́ йны жития́ и́ ноческаго взыску́ я, блаже́ нне Игна́ тие, / позна́ л еси́, я́ ко ка́ ятися подоба́ ет и труд и́ ноческий ничто́ же и́ но есть, / е́ же де́ лание непреста́ ннаго покая́ ния. В покая́ нии, слеза́ х и пла́ че о соде́ янных злых/ узре́ л еси́, о́ тче, спасе́ ния путь, к Го́ рней жи́ зни веду́ щий, / и́ же предлежи́ т и вся́ кому нося́ щему и́ мя Христо́ во. Рекл еси́, о́ тче преподо́ бне, я́ ко до́ лжно есть покая́ нием стра́ сти отсека́ ти, / та́ же покая́ нием доброде́ лание стяжа́ ти, / и, а́ ще не у́ зрит о́ ко на́ ше, я́ ко гре́ шни есмы́, / не и́ мамы спасе́ ния ве́ чнаго улучи́ ти. Богоро́ дичен: Ма́ ти Бо́ жия, гре́ шных Спору́ чнице и Помо́ щнице, / путь наш, к Бо́ гу веду́ щий, покая́ нием и́ стинным укрепи́, / зре́ нием греха́ и испове́ данием его́ напра́ ви. Песнь 5 Ирмос: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те Незаходи́ мый, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ ннаго, / но обрати́ мя и к све́ ту за́ поведей Твои́ х/ пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся. Пла́ чем и покая́ нием непреста́ нным ду́ шу твою́ снабдева́ я, о́ тче Игна́ тие, / де́ латель моли́ твы яви́ лся еси́, сию́ от во́ зраста младе́ нческаго возлюби́ в, / и в основа́ ние жи́ зни духо́ вныя положи́ л еси́. Моли́ твою усе́ рдною житие́ твое́ от ю́ ности укрепля́ я, / да́ же до кончи́ ны по́ двиг твой моли́ твенный ко Христу́ Бо́ гу соблюда́ л еси́, / и́ мже о Бо́ зе Спа́ се утвержда́ яся. В во́ зраст му́ жеский прише́ д, мона́ хов нача́ льник быв и многообра́ зныя ско́ рби испыту́ я, / в моли́ тве тве́ рдей и непреста́ нней со мно́ гими слеза́ ми/ осла́ бу и отра́ ду и́ стинную почерпа́ л еси́, о́ тче всеблаже́ нне. Богоро́ дичен: Де́ во Пречи́ стая, Ма́ ти Христа́ Бо́ га, / вене́ ц моли́ твы неусыпа́ ющия, / о нас, гре́ шных, мольбу́ Бо́ гу принеси́ / и моле́ нием Твои́ м от напа́ стей и скорбе́ й нас изба́ ви. Песнь 6 Ирмо́ с: Моли́ тву пролию́ ко Го́ споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ ли моя́, / я́ ко зол душа́ моя́ испо́ лнися/ и живо́ т мой а́ ду прибли́ жися, / и молю́ ся, я́ ко Ио́ на: / от тли, Бо́ же, возведи́ мя. Яви́ лся еси́ учи́ тель моли́ твы серде́ чныя, о́ тче наш Игна́ тие, / я́ сно наставля́ я, ка́ ко до́ лжни есмы́ пред Лице́ м Христо́ вым предстоя́ ти/ и моли́ тву покая́ ния твори́ ти. Подоба́ ет на моли́ тве, поуча́ л еси́, о́ тче, / вста́ ти в ли́ це прокаже́ нных, слепы́ х, глухи́ х, хромы́ х/ и та́ ко ко Христу́, от се́ рдца сокруше́ ннаго, / от нищеты́ ду́ ха на́ шего, моли́ тву тща́ тися твори́ ти. Егда́ тишина́ возве́ ет в се́ рдце на моли́ тве, поуча́ л еси́, о́ тче, / и мир ко всем, смире́ ние, сострада́ ние и любо́ вь к челове́ ком, / тогда́ позна́ ем, я́ ко благода́ ть Ду́ ха Свя́ та сие́ соде́ ла. Богоро́ дичен: Ма́ ти Бо́ жия, Ду́ ха Свята́ го прия́ телище непостижи́ мое, / о сме́ ртных нас моли́ ся/ и моли́ тву на́ шу к Бо́ гу упра́ ви. Конда́ к, глас 8: А́ ще и соверша́ л еси́ стезю́ жития́ земна́ го, святи́ телю Игна́ тие, / оба́ че непреста́ нно зрел еси́ зако́ ны бытия́ ве́ чнаго, / сему́ поуча́ я ученики́ словесы́ мно́ гими, / и́ мже после́ довати и нам, свя́ тче, помоли́ ся. И́ кос: Рекл еси́, о́ тче, в писа́ ниих твои́ х, / я́ ко подоба́ ет име́ ти страх Бо́ жий, / во е́ же вступи́ ти в соверше́ нство всех доброде́ телей, любо́ вь Бо́ жию, / и та́ ко Отцу́ Небе́ сному уподо́ битися. / Сему́ уче́ нию после́ довати и нам, свя́ тче, помоли́ ся. Песнь 7 Ирмо́ с: О́ троцы евре́ йстии в пещи́ / попра́ ша пла́ мень дерзнове́ нно/ и на ро́ су огнь преложи́ ша, вопию́ ще: / благослове́ н еси́, Го́ споди Бо́ же, во ве́ ки. В зи́ мнем обнаже́ нии ве́ твей древе́ сных поуча́ лся еси́, о́ тче, та́ йне воскресе́ ния ме́ ртвых, / я́ коже бо дре́ во во вре́ мя свое́ ли́ ствием покрыва́ ется, та́ ко и ко́ сти челове́ ческия оживу́ т/ и, обле́ кшеся пло́ тию, в мир но́ вый вступи́ ти и́ мут. Позна́ л еси́, о́ тче, ели́ ко возмо́ жно, / та́ йну кончи́ ны бытия́ челове́ ческаго, та́ йну естества́ а́ нгельскаго и души́ челове́ ческия, / и возда́ л еси́ благодаре́ ние Бо́ гу. Еди́ наго то́ кмо Бо́ га, Ду́ ха И́ стины, испове́ дал еси́, / И́ же Еди́ н всесоверше́ н есть, / Ему́ же покланя́ ющеся, тя, о́ тче, велича́ ем. Богоро́ дичен: Де́ во Мари́ е, Ма́ ти Неизрече́ ннаго Све́ та, / нас, гре́ шных, от мы́ сленных паде́ ний огради́, / Боже́ ственное же уче́ ние Це́ ркве Святы́ я в сердца́ х на́ ших укрепи́. Песнь 8 Ирмо́ с: На горе́ святе́ й просла́ вльшася/ и в купине́ огне́ м Присноде́ вы Моисе́ ови та́ йну я́ вльшаго, / Го́ спода по́ йте/ и превозноси́ те во вся ве́ ки. Возлюби́ л еси́, о́ тче, служи́ ти бра́ тии сло́ вом Бо́ жиим, / и бысть тебе́ служе́ ние сие́ в по́ двиг жития́ твоего́, / нам же в ра́ дование непрело́ жное, вопию́ щим ти: / не оста́ ви нас, о́ тче, сло́ вом и моли́ твами твои́ ми. В служе́ нии Сло́ ву услы́ шал еси́ в души́ твое́ й глас увере́ ния во спасе́ нии, / сего́ ра́ ди преи́ скренне возлюби́ л еси́ бли́ жних твои́ х/ и са́ мое то Сло́ во Бо́ жие. Поуча́ л еси́ бли́ жних твои́ х, святи́ телю, / я́ ко Спаси́ тель наш есть Огнь Небе́ сный, / И́ же и в словесе́ х Его́ Ева́ нгельских де́ йствует. Богоро́ дичен: Ма́ ти Бо́ жия, Бо́ га Сло́ ва ро́ ждшая, даждь сло́ во рабо́ м Твои́ м, / е́ же сказа́ ти та́ йну всеми́ лостиваго заступле́ ния Твоего́, / в та́ йне рожде́ ния Сло́ ва, Христа́ Бо́ га, я́ вльшуюся. Пе́ снь Богоро́ дицы: Вели́ чит душа́ моя́ Го́ спода: < см. основной Чин>
|
|||
|