Introduction new vocabulary (W)
Teacher introduces new vocabulary using colors
(yellow, grey, brown, red, blue, purple, white, pink, green, orange).
Teacher asks questions to the students about colors.
Students list colors.
Yellow, grey, brown, red, blue, purple, white, pink, green, orange.
[j] – yellow
[ei] - grey
[au] – brown
[e] - red
[u: ] – blue
р]- purple
[w] – white
[I] - pink
[g]- green
[d]- orange
Th: Now look at the screen. Link (couple) the colour and the word. Then check each other.
Работа с карточками, соединить цвет + название.
Teacher evaluates students individually by comments.
Activity 1. Речевая зарядка: Look at the pictures and answer my questions. (на доске находятся картинки)
1 Is it a black chair?
2 Is it a green orange?
3 Is it a red flower?
4 Is this crocodile green or red?
5 Is it a brown sparrow?
6 What colour is а rainbow?
(Дети смотрят на картинки и отвечают на вопросы)
Т: Well done!
Now, let`s sing song «The rainbow»
(Дети поют песню о радуге)
All right, thank you. We are very good singers.
Activity 2. Совершенствование навыков чтения.
The next task for you is to fill the gaps in the text, using the colourful rounds. Следующее задание для вас – это заполнить пропуски в тексте, используя цветные круги, которые необходимо приклеить в пустые круги по смыслу.
Например: I like ….. lemon. (yellow)
У вас 8 цветных круга и 8 пропусков. Каждый цвет используется только 1 раз.
1. The … frogs like to swim in the … pond. 2. I like to eat … oranges. 3. The … pigs like to eat … apples. 4. The … monkeys like to eat … bananas. 5. The cat likes … milk.
Let`s start! You have only 5 minutes.
Check up this task. Read the sentences one by one and translate them.
IV.
V. Activity 3. Тренировка навыков аудирования на материале видеосюжета. (Песня «What’s your favourite colour? »)
Dear children, I know, that you are fond of singing and you like cartoons very much.
Дети, я знаю, что вы очень любите мультфильмы и петь вы тоже любите. Do you like? Любите?
Давайте посмотрим и прослушаем песенку, которая называется «What’s your favourite colour? » и научимся задавать этот вопрос и отвечать на него. А как переводится этот вопрос, вы догадаетесь и скажете мне сами после просмотра. (Дети просматривают видео и переводят вопрос и ответ. )
Then the teacher asks a question to the students, they answer it.
- Masha, what’s your favourite colour?
-I like pink!
- Sasha, what’s your favourite colour?
- I like blue.
Task for students to fix the speech structure: ask the question " What's your favorite color? " to the neighbor, the latter answer the question. Then it's the other way around.
Fine, my dear friends! Thanks a lot!
Activity 4. Закрепление орфографических навыков в письменной речи: (5 мин)
Children, now it`s time to colours picture test. You need write the missing letters.
|