Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





LESSON PLAN. Teacher name: Nagimova Suraya. My favourite colour. Planned activities. Teacher greets students:(W). Introduction new vocabulary (W). Yellow, grey, brown, red, blue, purple, white, pink, green, orange.. Teacher evaluates students individually



LESSON PLAN

 

Unit 1: All about me

School:

 

Date:

Teacher name: Nagimova Suraya

Grade: 1 NUMBER PRESENT:

ABSENT:

Lesson title

My favourite colour

Learning objective(s) that this lesson is contributing to:

1. L3 recognise with support common names and names of places; recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words

1. L9 recognise the names of letters of the alphabet

1. S1 make basic personal statements about people, objects and classroom routines

1. S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly

1. UE3 use basic adjectives to describe people and things

1. UE6 use demonstrative pronouns this, these that, those to indicate things

Lesson objectives:

All learners will be able to:

· Say some colours intelligibly

· To introduce themselves and say the names

· Produce some sounds

Most learners will be able to:

· Understand some factual questions about colors

· Work with a song

· Order colour cards according to the order in the lyrics.

Some learners will be able to:

· Learn and sing along to an animation of the Rainbow song.

Previous learning

Colours

PLAN

Planned timings

Planned activities

Resources
Warming up 10 min

Teacher greets students: (W)

T: Good morning, my dear boys and girls!

P: Good morning teacher!

T: I’m glad to see you! How are you?

P: We are fine to see you too!

T: Let’s start our lesson. Sit down, please.

 

You have a smiling circle on your desks. Choose one. (У вас на партах смайлики разных цветов, выберите смайлик, который соответствует вашему настроению!

Red is fine, yellow is good, blue is so-so, black is bad. ( Красный – настроение очень хорошее, жёлтый – хорошее, синий - настроение так себе, чёрный – совсем плохое. )

 

Definition of the topic and purpose of the lesson:

Т: I see that you are fine. So, let’s start our lesson. Look at the blackboard. What can you see there? (Я вижу, что у вас все хорошо. Итак, приступим к нашему уроку. Посмотри на доску. Что ты там видишь? )

P: I can see some pictires. (Я вижу несколько картинок).

T: Yes, your task is to guess the name of our lesson. Write the names of these words and take only one letter from each word. (На доске картинки, учащиеся делают подписи на английском языке и подчёркивают нужную букву)

cow + tower + clown + book+ house +ring= COLOUR

T: Как вы думаете, что мы будем сегодня изучать? Что мы сможем делать на уроках английского языка, если мы будем знать цвета? (Ответы детей)

Т: Good for you!

  PPT     Emoticons of different colors     PPT   Pictures of colors
Starter 5 min Middle 20 min

Introduction new vocabulary (W)

Teacher introduces new vocabulary using colors

(yellow, grey, brown, red, blue, purple, white, pink, green, orange).

Teacher asks questions to the students about colors.

Students list colors.

Yellow, grey, brown, red, blue, purple, white, pink, green, orange.

[j] – yellow

[ei] - grey

[au] – brown

[e] - red

[u: ] – blue

р]- purple

[w] – white

[I] - pink

[g]- green

[d]- orange

Th: Now look at the screen. Link (couple) the colour and the word. Then check each other.

Работа с карточками, соединить цвет + название.

Teacher evaluates students individually by comments.

 

Activity 1. Речевая зарядка: Look at the pictures and answer my questions.
(на доске находятся картинки)

1 Is it a black chair?

2 Is it a green orange?

3 Is it a red flower?

4 Is this crocodile green or red?

5 Is it a brown sparrow?

6 What colour is а rainbow?

(Дети смотрят на картинки и отвечают на вопросы)

Т: Well done!

Now, let`s sing song «The rainbow»

(Дети поют песню о радуге)

All right, thank you. We are very good singers.

Activity 2. Совершенствование навыков чтения.

The next task for you is to fill the gaps in the text, using the colourful rounds. Следующее задание для вас – это заполнить пропуски в тексте, используя цветные круги, которые необходимо приклеить в пустые круги по смыслу.

Например: I like ….. lemon. (yellow)

У вас 8 цветных круга и 8 пропусков. Каждый цвет используется только 1 раз.

1. The … frogs like to swim in the … pond. 2. I like to eat … oranges. 3. The … pigs like to eat … apples. 4. The … monkeys like to eat … bananas. 5. The cat likes … milk.

Let`s start! You have only 5 minutes.

Check up this task. Read the sentences one by one and translate them.

IV.

V. Activity 3. Тренировка навыков аудирования на материале видеосюжета. (Песня «What’s your favourite colour? »)

Dear children, I know, that you are fond of singing and you like cartoons very much.

Дети, я знаю, что вы очень любите мультфильмы и петь вы тоже любите. Do you like? Любите?

Давайте посмотрим и прослушаем песенку, которая называется «What’s your favourite colour? » и научимся задавать этот вопрос и отвечать на него. А как переводится этот вопрос, вы догадаетесь и скажете мне сами после просмотра. (Дети просматривают видео и переводят вопрос и ответ. )

Then the teacher asks a question to the students, they answer it.

- Masha, what’s your favourite colour?

-I like pink!

- Sasha, what’s your favourite colour?

- I like blue.

Task for students to fix the speech structure: ask the question " What's your favorite color? " to the neighbor, the latter answer the question. Then it's the other way around.

Fine, my dear friends! Thanks a lot!

Activity 4. Закрепление орфографических навыков в письменной речи: (5 мин)

Children, now it`s time to colours picture test. You need write the missing letters.

    Pictures with words of colors   Flashcards     Pictures   https: //www. youtube. com/watch? v=SLZcWGQQsmg     Pictures     https: //www. youtube. com/watch? v=zxIpA5nF_LY& list=TLPQMTMwNTIwMjHxR5uDhbbuMQ& index=1    
End 5 min

Ребята! Вы все сегодня молодцы! Guys! You all did well today!

Very good! Thanks all of you! Всем большое спасибо!

My, friends, do you like the lesson? Вам понравился урок?

Homework:

Write about your favorite color and repeat new words.

 

Reflection:

Поднимите улыбающегося YELLOW смайлика те, кто понял все то, о чем сегодня говорили, кто запомнил названия цветов и вопрос.

А теперь поднимите огорченного смайлика те дети, которые что-то не поняли в ходе урока.

So, it’s the end of our lesson. Thanks for your good work today! Спасибо за хорошую работу! It’s time to say good-bye! See you soon!

  Emoticons of different colors
       

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.