|
|||
Пе́сньБогоро́дицы:Вели́читдуша́моя́Го́спода:<см.основнойЧин>Свети́ льник Со́ лнца сла́ вы светоза́ рен/ во чре́ ве зачина́ ется возсия́ ти ма́ терии, / и́ мже тьма разреша́ ется страсте́ й и непло́ дствия у́ зы, / вели́ кий Предте́ ча. Богоро́ дичен: Во чре́ ве Твое́ м Влады́ ку, / в Ма́ терии носи́ ма, Богоро́ дице Пречи́ стая, чре́ ве, ви́ дев, / взыгра́ ся я́ ве Иоа́ нн, / я́ ко су́ щий Того́ Предте́ ча. Песнь 3 Ирмо́ с: Несть свят, / я́ коже Ты, Го́ споди Бо́ же мой, / вознесы́ й рог ве́ рных Твои́ х, Бла́ же, / и утверди́ вый нас на ка́ мени// испове́ дания Твоего́. Непло́ ды днесь плод свяще́ нный зачина́ ет, / и́ же напосле́ док все непло́ дие душ секи́ рою мы́ сленною отсещи́ хотя́ щ, / благода́ тию. Огло́ хнув внутрь хра́ ма, Заха́ рия вели́ кий/ глас Сло́ ва возвеще́ нием стра́ шным прие́ млет/ и све́ тло велича́ ет Го́ спода благоутро́ бнаго. Показа́ вый стезю́ тве́ рду ве́ рным покая́ ния, / повеле́ нием А́ нгела во чре́ ве ма́ терни прозябе́, / Боже́ ственным Сове́ том па́ че наде́ жди, сла́ вный Предте́ ча. Богоро́ дичен: Во чре́ ве носи́ маго Христа́ Де́ вы я́ ко позна́, и́ же из непло́ дове, / взыгра́ ся, провозвеща́ я ра́ дость, прише́ дшую на зе́ млю/ се́ тования вся изба́ вити. Седа́ лен, глас 4: Кадя́ щу в хра́ ме Заха́ рии свяще́ нному, / Гаврии́ л с Небесе́ предста́, глаго́ ля к нему́: / я́ ко в ста́ рости твое́ й возыме́ вши плод благосла́ вен, / и непло́ дство пе́ рвое Елисаве́ ти ны́ не разреши́ тся а́ бие, и непло́ дства рожде́ ние; / и, заче́ нши, роди́ т пропове́ дника Иису́ сова же и Предте́ чу. / Тех мольба́ ми, Спа́ се ми́ ра, спаси́ ду́ ши на́ ша. Сла́ ва, и ны́ не: Чи́ стая, Всенепоро́ чная и Неискусобра́ чная, / еди́ на Безле́ тнаго Сы́ на и Сло́ во Бо́ жие в ле́ те ро́ ждшая, / Того́ со святы́ ми и честны́ ми апо́ столы, / му́ ченики и проро́ ки, преподо́ бными/ моли́ дарова́ ти нам очище́ ние и ве́ лию ми́ лость. Песнь 4 Ирмо́ с: Христо́ с моя́ си́ ла, / Бог и Госпо́ дь, / честна́ я Це́ рковь/ боголе́ пно пое́ т, взыва́ ющи, // от смы́ сла чи́ ста о Го́ споде пра́ зднующи. Глас А́ нгелов тя су́ що А́ нгела Христо́ ва прише́ ствия/ свяще́ ннику свяще́ нно провозвести́, / из чре́ ва непло́ днаго прозяба́ ти, блаже́ нне Предте́ че. Пре́ жде безча́ дная и неражда́ ющая, ны́ не весели́ ся, непло́ ды, / я́ ко Христо́ ва Крести́ теля и Предте́ чу плодороди́ ши всесла́ вно, / Елисаве́ то досточу́ дная. Секи́ рою, Предте́ че, твоея́ моли́ твы/ страсте́ й мои́ х те́ рние и помышле́ ний исто́ ргни преткнове́ ния/ и плодоно́ сен мой ум доброде́ тельми, всеблаже́ нне, сотвори́. Богоро́ дичен: Чре́ во Тя ноша́ ше, вся нося́ щаго, Де́ вы, / егда́ Крести́ тель, во утро́ бе носи́ мь, Тебе́ поклони́ ся, Христе́, / и игра́ я веселя́ шеся. Песнь 5 Ирмо́ с: Бо́ жиим све́ том Твои́ м, Бла́ же, / у́ тренюющих ти ду́ ши любо́ вию озари́, молю́ ся, / Тя ве́ дети, Сло́ ве Бо́ жий, / И́ стиннаго Бо́ га, // от мра́ ка грехо́ внаго взыва́ юща. Иду́ щу внутрь святи́ лища и зако́ нныя Творцу́ слу́ жбы принося́ щу, / яви́ ся проро́ ку святы́ й А́ нгел, / возвеща́ я Предте́ чи боже́ ственное зача́ тие. Ка́ ко бу́ дет сие́ мне? / Явле́ нно есмь бо ста́ рец, я́ ко ви́ диши, / и непло́ дну сопру́ жницу и́ мам, рече́ Заха́ рия ко Арха́ нгелу: / естества́ проти́ вныя мне глаго́ леши глаго́ лы. К Са́ рре воззри́ Авраа́ мове и виждь, / ка́ ко она́ Исаа́ ка в ста́ рости роди́, челове́ че, / и глаго́ лемым пра́ ведно ве́ руй, / ста́ рцу приглаша́ ше вели́ кий Арха́ нгел. Богоро́ дичен: Благослове́ нна в жена́ х Ты, Богора́ дованная, / я́ ве Елисаве́ т вопия́ ше Тебе́, / егда́ ражда́ ющу безму́ жно позна́ Тя, / еди́ ну по рождестве́ нетле́ нну пребы́ вшу. Песнь 6 Ирмо́ с: Жите́ йское мо́ ре/ воздвиза́ емое зря напа́ стей бу́ рею, / к тихому приста́ нищу Твоему́ прите́ к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, // Многоми́ лостиве. Сомне́ нно и́ мам помышле́ ние аз/ и не ве́ рую словесе́ м твои́ м, / Арха́ нгелу рече́ свяще́ нник: / люде́ й бо спасе́ ния, не от мои́ х чресл плода́ прошу́. Созда́ тель естества́, А́ нгелов Царь, / служи́ тель отвеща́, / прише́ ствия Своего́ А́ нгела благоволи́ роди́ ти тебе́, / мои́ м словесе́ м не не ве́ руй, челове́ че. Вид твой о́ гнен, и взор твой стра́ шен, и чу́ дно сло́ во твое́, / Заха́ рия рече́ служи́ телю: / но у́ бо не ве́ рую тебе́, / па́ че естества́ глаго́ лющу ми стра́ нныя глаго́ лы. Богоро́ дичен: Светильник Со́ лнца/ во о́ блаце Ма́ терни утро́ бе скрыва́ ема позна́ в, / сый в те́ мнем ложесна́ селе́ нии, / поклони́ ся, ра́ дуяся, и игра́ ше. Конда́ к, глас 1: Весели́ тся све́ тло Заха́ рия вели́ кий/ со всесла́ вною Елисаве́ тию сопру́ жницею, / досто́ йно зачина́ юще Иоа́ нна Предте́ чу, / его́ же Арха́ нгел благовести́, ра́ дуяся, / и челове́ цы достодо́ лжно почти́ м, / я́ ко таи́ нника благода́ ти. И́ кос: Свяще́ нное Ева́ нгелие разгне́ м, е́ же Лука́ нам написа́, свяще́ нный и чу́ дный, / и Предте́ чево у́ зрим зача́ тие, све́ тлое и честно́ е. / Глаго́ лет бо: я́ ко вни́ де ста́ рец и пра́ ведный Заха́ рия во Свята́ я Святы́ х, / е́ же покади́ ти во вре́ мя чреды́, / предста́ ему́ Гаврии́ л, благовеству́ я и глаго́ ля: / возыме́ вши сы́ на, священнонача́ льниче, в ста́ рости, / проро́ ка же и Предте́ чу, / гла́ са же и пропове́ дника присносве́ тлаго и таи́ нника благода́ ти. Песнь 7 Ирмо́ с: Росода́ тельну у́ бо пещь/ соде́ ла А́ нгел/ преподо́ бным отроко́ м, / халде́ и же опаля́ ющее/ веле́ ние Бо́ жие мучи́ теля увеща́ вопи́ ти: // благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. Не ве́ ровав мои́ м глаго́ лом, оглохнове́ ние приими́ явле́ ннейше, / и, ражда́ емь егда́ у́ зриши глас Сло́ ва, восприими́ глас, / благослове́ н еси́, вопия́, Изра́ илев Бо́ же. Луне́ Елисаве́ ти примеша́ яся, многосве́ тлый, я́ ко со́ лнце, Заха́ рия/ светоно́ сна свети́ льника све́ та породи́, / светя́ ща нам, су́ щим во тьме страсте́ й, держи́ мым лю́ те. Игра́ ния я́ ко глаго́ лы употреби́ в, Христе́, вели́ кий Предте́ ча/ поклони́ ся Тебе́ в чре́ ве де́ вственнем, сам носи́ мь утро́ бою Елисаве́ тиною, Иису́ се, / отце́ в на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́. Богоро́ дичен: Луна́ Елисаве́ т, внутрь нося́ щи звезду́, боже́ ственнаго Предте́ чу, / поклони́ ся све́ тлому о́ блаку, Мари́ и, Со́ лнце нося́ щей, Христа́, / плотоноси́ ма от Нея́ на спасе́ ние на́ ше. Песнь 8 Ирмо́ с: Из пла́ мене преподо́ бным ро́ су источи́ л еси́ / и пра́ веднаго же́ ртву водо́ ю попали́ л еси́: / вся бо твори́ ши, Христе́, то́ кмо е́ же хоте́ ти. // Тя превозно́ сим во вся ве́ ки. Женихо́ в друг предуготовля́ ется, / глас же Сло́ ва нача́ ло прие́ млет, / и в непло́ дней ны́ не утро́ бе пита́ ется/ Всецаря́ вели́ кий во́ ин. Непло́ дным сердца́ м де́ латель процвете́, / страсте́ й секи́ ра уже́ куе́ тся, / теле́ ц честны́ й воздержа́ ния пита́ ется, Предте́ ча вели́ кий: / лю́ дие, весели́ теся. У́ зы я́ коже дре́ вле непло́ дныя, / моего́ помышле́ ния си́ це окамене́ ние разреши́, Крести́ телю, / и плоды́ покая́ ния мя сотвори́ возраща́ ти, / и жи́ ти во ве́ ки. Богоро́ дичен: Чревоно́ сную Тя, Отрокови́ це, я́ ко Елисаве́ т ви́ де, / боже́ ственне возра́ довася, / внутрь ея́ младе́ нцу взыгра́ вшуся, / я́ ко позна́ вшу своего́ Влады́ ку. Пе́ сньБогоро́ дицы: Вели́ читдуша́ моя́ Го́ спода: < см. основнойЧин>
|
|||
|