Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





И трипе́снец, творе́ние господи́на Космы́, глас 6.



Во вре́ мя о́ но, изы́ де Иису́ с со ученики́ Свои́ ми на он пол пото́ ка Ке́ дрска, иде́ же бе вертогра́ д, во́ ньже вни́ де Са́ м и ученицы́ Его́. Ве́ дяше же Иу́ да предаяй Его́ ме́ сто: я́ ко мно́ жицею собира́ шеся Иису́ с ту со ученики́ Свои́ ми. Иу́ да же прие́ м спи́ ру, и от архиере́ й и фарисе́ й слуги́, прии́ де та́ мо со свети́ лы и свеща́ ми и ору́ жии. Иису́ с же ве́ дый вся гряду́ щая Нань, изше́ д рече́ им: кого́ и́ щете? Отвеща́ ша Ему́: Иису́ са Назоре́ а. Глаго́ ла им Иису́ с: Аз есмь. Стоя́ ше же и Иу́ да, и́ же предая́ ше Его́, с ни́ ми. Да я́ коже рече́ им: Аз есмь, идо́ ша вспя́ ть, и падо́ ша на земли́. Па́ ки же вопроси́ их Иису́ с: кого́ и́ щете? они́ же ре́ ша: Иису́ са Назоре́ а. Отвеща́ Иису́ с: Рех вам, я́ ко Аз есмь. А́ ще у́ бо Мене́ и́ щете, оста́ вите сих ити́. Да сбу́ дется сло́ во, е́ же рече́: я́ ко и́ хже дал еси́ Мне́, не погуби́ х от них никого́ же. Си́ мон же Петр, и́ мый нож, извлече́ Его́ и уда́ ри архиере́ ова раба́, и уре́ за ему́ ухо десно́ е: бе же Иимя рабу Малх. Рече́ же Иису́ с Петро́ ви: вонзи́ нож в но́ жницу. Ча́ шу юже даст Мне Оте́ ц, не и́ мам ли пи́ ти ея́? Спи́ ра же и ты́ сящник, и слуги́ иуде́ йския я́ ша Иису́ са, и связа́ ша Его́. И ведо́ ша Его́ ко А́ нне пе́ рвее: бе бо тесть Каиа́ фе, и́ же бе архиере́ й ле́ ту тому́. Бе же Каиа́ фа да́ вый сове́ т иуде́ ом, я́ ко у́ не есть еди́ ному челове́ ку умре́ ти за лю́ ди. По Иису́ се же идя́ ше Си́ мон Петр, и други́ й учени́ к: учени́ к же той бе зна́ ем архиере́ ови, и вни́ де со Иису́ сом во двор архиере́ ов. Пе́ тр же стоя́ ше при две́ рех вне: изы́ де у́ бо учени́ к той, и́ же бе зна́ ем архиере́ ови, и рече́ две́ рнице, и введе́ Петра́. Глаго́ ла же раба́ две́ рница Петро́ ви: Еда́ и ты учени́ к еси́ Челове́ ка Сего́? Глаго́ ла он: несмь. Стоя́ ху же раби́ и слуги́ огнь сотво́ рше, я́ ко зима бе, и гре́ яхуся: бе же с ни́ ми Петр стоя́ и гре́ яся. Архиере́ й же вопроси́ Иису́ са о ученице́ х Его́, и о уче́ нии Его́. Отвеща ему́ Иису́ с: Аз не обину́ яся глаго́ лах миру: Аз всегда́ учах на со́ нмищих, и в це́ ркви, иде́ же всегда́ иуде́ е сне́ млются: и тай не глаго́ лах ничесо́ же. Что Мя вопроша́ еши? Вопроси́ слы́ шавших, что́ глаго́ лах им: се си́ и ве́ дят, я́ же Рех Аз. Сия́ же ре́ кшу Ему́, еди́ н от предстоя́ щих слуг уда́ ри в лани́ ту Иису́ са, рек: та́ ко ли отвещава́ еши архиере́ ови? Отвеща́ ему́ Иису́ с: а́ ще зле глаго́ лах, свиде́ тельствуй о зле: а́ ще ли до́ бре, что́ Мя бие́ ши? Посла же Его́ А́ нна свя́ зана к Каиа́ фе архиере́ ови. Бе же Си́ мон Петр стоя́ и гре́ яся. Ре́ ша же ему́: Еда́ и ты от ученик Его́ еси́? Он же отве́ ржеся, и рече́: несмь. Глаго́ ла един от раб архиере́ ов, ю́ жика сый, ему́ же Петр уре́ за ухо: не аз ли тя ви́ дех в вертогра́ де с Ним? Па́ ки у́ бо Петр отве́ ржеся, и а́ бие пе́ тел возгла́ си́. Ведо́ ша же Иису́ са от Каиа́ фы в прето́ р, бе же утро: и тий не внидо́ ша в прето́ р, да не оскверня́ тся, но да ядя́ т па́ сху.

Сла́ ва долготерпе́ нию Твоему́, Го́ споди.

 

Антифо́ н, глас 7:

Днесь бдит Иу́ да преда́ ти Го́ спода Преве́ чнаго, Спаса ми́ ра, и́ же от пяти́ хлеб насы́ тившаго мно́ жества. Днесь беззако́ нный отмета́ ется Учи́ теля, учени́ к быв, Влады́ ку предаде́: сребро́ м продаде́, ма́ нною насы́ тившаго челове́ ка.

Днесь Кресту́ пригвозди́ ша иуде́ е Го́ спода, пресе́ кшаго мо́ ре жезло́ м, и прове́ дшаго их в пусты́ ню. Днесь копие́ м ре́ бра Его́ прободо́ ша, язвами ра́ нившаго их ра́ ди Еги́ пта: и же́ лчию напои́ ша, манну пи́ щу им одожди́ вшаго.

Го́ споди, на страсть во́ льную прише́ д, вопия́ л еси́ ученико́ м Тво́ им: а́ ще и еди́ наго часа́ не возмого́ сте бде́ ти со Мно́ ю, ка́ ко обеща́ стеся умре́ ти Мене́ ра́ ди? Поне́ Иуду зри́ те, ка́ ко не спит, но тщи́ тся преда́ ти Мя беззако́ нным. Воста́ ните, моли́ теся, да не кто Мене́ отве́ ржется, зря Мене́ на Кресте́. Долготерпели́ ве, сла́ ва Тебе́.

Сла́ ва, и ны́ не: Ра́ дуйся, Богоро́ дице, невмести́ маго в небесе́ х вмести́ вшая во утро́ бе Твое́ й, ра́ дуйся, Де́ во, проро́ ков пропове́ дание, Е́ юже нам возсия́ Еммануи́ л: ра́ дуйся, Ма́ ти Христа́ Бо́ га.

Седа́ лен, глас 7:

Кий тя о́ браз, Иу́ до, преда́ теля Спа́ су соде́ ла? Еда́ от ли́ ка тя апо́ стольска разлучи́? Еда́ дарова́ ния исцеле́ ний лиши́? Еда́ со о́ неми вечеря́ в, – тебе́ от трапе́ зы отри́ ну? Еда́ иных ноги умыв, – твои́ же презре́? о коли́ ких благ непа́ мятлив был еси́! И твой у́ бо неблагодарный облича́ ется нрав. Того́ же безме́ рное пропове́ дуется долготерпе́ ние и ве́ лия ми́ лость.

Го́ споди, поми́ луй. (Три́ жды).

От Матфе́ а Свята́ го Ева́ нгелиа чте́ ние (зачало 109; 26: 57-75).

Сла́ ва Тебе́, Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

И 3-е Ева́ нгелие Святы́ х Страсте́ й:

Во вре́ мя о́ но, во́ ини е́ мше Иису́ са ведо́ ша к Каиа́ фе архиере́ ови, иде́ же кни́ жницы и ста́ рцы собра́ шася. Петр же идя́ ше по Нем издале́ ча, до двора́ архиере́ ова: и вшед внутрь, седя́ ше со слуга́ ми: ви́ дети кончи́ ну. Архиере́ е же и ста́ рцы, и сонм весь, иска́ ху лжесвиде́ тельства на Иису́ са, я́ ко да убию́ т Его́. И не обрета́ ху: и мно́ гим лжесвиде́ телем присту́ пльшым, не обрето́ ша. По́ слежде же приступи́ ша два лжесвиде́ теля, ре́ ста: сей рече́: могу́ разори́ ти це́ рковь Бо́ жию, и треми́ де́ ньми созда́ ти ю. И воста́ в архиере́ й рече́ Ему́: ничесо́ же ли отвещава́ еши, что си́ и на Тя свиде́ тельствуют? Иису́ с же молча́ ше. И отвеща́ в архиере́ й рече́ Ему́: заклина́ ю Тя Бого́ м живы́ м, да рече́ ши нам, а́ ще Ты еси́ Христо́ с Сын Божий? Глаго́ ла ему́ Иису́ с: ты рече́. Оба́ че глаго́ лю вам: отсе́ ле у́ зрите Сы́ на Челове́ ческаго, седя́ ща одесну́ ю си́ лы, и гряду́ ща на о́ блацех небе́ сных. Тогда́ архиере́ й растерза́ ри́ зы Своя́, глаго́ ля: я́ ко хулу́ глаго́ ла, что еще́ тре́ буем свиде́ телей? Се ны́ не слы́ шасте хулу Его́. Что ся вам мни́ т? Они́ же отвеща́ вше ре́ ша: пови́ нен есть сме́ рти. Тогда́ заплева́ ша лице Его́, и па́ кости Ему́ де́ яху, о́ бвии же за лани́ ту уда́ риша, глаго́ люще: прорцы́ нам, Христе́: кто́ есть ударе́ й Тя? Петр же вне седя́ ше во дворе́, и приступи́ к нему́ еди́ на рабыня, глаго́ лющи: и ты бе со Иису́ сом Галиле́ йским. Он же отве́ ржеся пред все́ ми, глаго́ ля: не вем что́ глаго́ леши. Изше́ дшу же ему́ ко врато́ м, узре́ его́ другая, и глаго́ ла им ту: и сей бе со Иису́ сом Назоре́ ом. И па́ ки отве́ ржеся с кля́ твою, я́ ко не зна́ ю Челове́ ка. Пома́ ле же приступи́ вше стоя́ щий, ре́ ша Петро́ ви: вои́ стинну и ты от них еси́, и́ бо беседа твоя́ я́ ве тя твори́ т. Тогда́ на́ чат роти́ тися и кля́ тися: я́ ко не зна́ ю Челове́ ка, и а́ бие пе́ тел возгла́ си́. И помяну́ Петр глаго́ л Иису́ сов, рече́ нный ему́, я́ ко пре́ жде да́ же пе́ тел не возгла́ си́ т, трикра́ ты отве́ ржешися Мене́: и изше́ д вон, пла́ кася го́ рько.

Сла́ ва долготерпе́ нию Твоему́, Го́ споди.

Антифо́ н, глас 2:

Рцы́ те, беззако́ ннии, что́ слы́ шасте от Спа́ са на́ шего? Не зако́ н ли положи́, и проро́ ческая уче́ ния? ка́ ко у́ бо помы́ слисте Пила́ ту преда́ ти, И́ же от Бо́ га Сло́ ва, и Изба́ вителя душ на́ ших.

Да распне́ тся, вопия́ ху Твои́ х дарова́ ний при́ сно наслажда́ ющийся, и злоде́ я вме́ сто благоде́ теля проша́ ху прия́ ти пра́ ведников уби́ йцы; молча́ л же еси́, Христе́, терпя́ их суро́ вство, пострада́ ти хотя́ и спасти́ нас, я́ ко Человеколю́ бец.

Сла́ ва, и ны́ не: Я́ ко не и́ мамы дерзнове́ ния, за премно́ гия грехи́ на́ ша, ты И́ же от Тебе́ ро́ ждшагося, моли́, Богоро́ дице Де́ во: мно́ го бо мо́ жет моле́ ние Ма́ тернее ко благосе́ рдию Влады́ ки. Не пре́ зри гре́ шных мольбы́, Всечи́ стая, я́ ко ми́ лостив есть, и спасти́ моги́ й, и́ же и страда́ ти о нас изво́ ливый.

Седа́ лен, глас 8:

О ка́ ко Иу́ да иногда́ Твой учени́ к, преда́ тельству поуча́ шеся на Тя, свечеря́ льсти́ вно, наве́ тник и непра́ ведник, шед рече́ свяще́ нником: что́ ми подае́ те, и преда́ м вам о́ наго, зако́ н разори́ вшаго и оскверни́ вшаго суббо́ ту? Долготерпели́ ве Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Го́ споди, поми́ луй. (Три́ жды).

От Иоа́ нна Свята́ го Ева́ нгелиа чте́ ние (зачало 59; 18: 28-19: 16).

Сла́ ва Тебе́, Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

И 4-е Ева́ нгелие Святы́ х Страсте́ й:

Во вре́ мя о́ но, ведо́ ша Иису́ са от Каиа́ фы в прето́ р: бе же у́ тро: и ти́ и не внидо́ ша в прето́ р, да не оскверня́ тся, но да ядя́ т па́ сху. Изы́ де же Пи́ лат к ним вон, и рече́: кую речь прино́ сите на челове́ ка Сего́? Отвеща́ ша и ре́ ша ему́: а́ ще не бы был Сей злоде́ й, не бы́ хом пре́ дали Его́ тебе́. Рече́ же им Пила́ т: поими́ те Его́ вы, и по зако́ ну ва́ шему суди́ те Ему́. Ре́ ша же ему́ иуде́ е: нам недосто́ ит уби́ ти никого́ же. Да сло́ во Иису́ сово сбу́ дется, е́ же рече́, назнамену́ я ко́ ею сме́ ртию хотя́ ше умре́ ти. Вни́ де же па́ ки Пила́ т в прето́ р, и гласи́ Иису́ са, и рече́ Ему́: Ты ли еси́ Царь иуде́ йск? Отвеща́ ему́ Иису́ с: о себе́ ли ты сие́ глаго́ леши, или́ ини́ и тебе́ реко́ ша о Мне? Отвеща́ Пила́ т: Еда́ аз жидови́ н есмь? Род Твой и архиере́ е преда́ ша Тя мне, что́ еси́ сотвори́ л? Отвеща́ Иису́ с: Ца́ рство Мое́ несть от ми́ ра сего́. А́ ще от ми́ ра сего́ бы́ ло бы Ца́ рство Мое́, слуги́ Мои́ у́ бо подвиза́ лися бы́ ша, да не пре́ дан бых был иуде́ ом: ны́ не же Ца́ рство Мое́ несть отсю́ ду. Рече́ же Ему́ Пила́ т: у́ бо царь ли еси́ Ты? Отвеща́ Иису́ с: ты глаго́ леши, я́ ко Царь есмь Аз. Аз на сие́ роди́ хся, и на сие́ приидо́ х в мир, да свиде́ тельствую и́ стину, и всяк, и́ же есть от и́ стины, послу́ шает гла́ са Моего́. Глаго́ ла Ему́ Пила́ т: что́ есть и́ стина? И сие́ рек, па́ ки изы́ де ко иуде́ ом, и глаго́ ла им: аз ни еди́ ныя вины́ обрета́ ю в Нем. Есть же обы́ чай вам, да еди́ наго вам отпущу́ напасху: хо́ щете ли у́ бо, да отпущу́ вам Царя́ Иуде́ йска? Возопи́ ша же па́ ки вси, глаго́ люще: не Сего́, но Вара́ вву: бе же Вара́ вва разбо́ йник. Тогда́ у́ бо Пила́ т поя́ т Иису́ са, и би Его́. И во́ ини спле́ тше вене́ ц от те́ рния, возложи́ ша Ему́ на главу́, и в ри́ зу багря́ ну облеко́ ша Его́, и глаго́ лаху: ра́ дуйся, Царю́ Иуде́ йский. И бия́ ху Его́ по лани́ тома. Изы́ де же па́ ки вон Пила́ т, и глаго́ ла им: се извожу́ Его́ вам вон, да разуме́ ете, я́ ко в Нем ни еди́ ныя вины́ обрета́ ю. Изы́ де же вон Иису́ с, нося́ терно́ вен вене́ ц и багря́ ну ри́ зу. И глаго́ ла им: Се́ Челове́ к. Егда́ же ви́ деша Его́ архиере́ е и слуги́, возопи́ ша глаго́ люще: распни́, распни́ Его́. Глаго́ ла им Пила́ т: поими́ те Его́ вы, и распни́ те, аз бо не обрета́ ю в Нем вины́. Отвеща́ ша ему́ иуде́ е: мы зако́ н и́ мамы, и по зако́ ну на́ шему до́ лжен есть умре́ ти, я́ ко Себе́ Сы́ на Бо́ жия сотвори́. Егда́ же слы́ ша Пила́ т сие́ сло́ во, па́ че убоя́ ся. И вни́ де в прето́ р па́ ки, и глаго́ ла Иису́ сови: отку́ ду еси́ Ты? Иису́ с же отве́ та не даде́ ему́. Глаго́ ла же Ему́ Пила́ т: мне ли не глаго́ леши? Не ве́ си ли, я́ ко власть и́ мам распя́ ти Тя, и власть и́ мам пусти́ ти Тя? Отвеща́ Иису́ с: не и́ маши вла́ сти ни еди́ ныя на Мне, а́ ще не бы ти дано́ свы́ ше: сего́ ра́ ди преда́ вый Мя тебе́ бо́ лий грех и́ мать. От сего́ иска́ ше Пила́ т пусти́ ти Его́. Иуде́ е же вопия́ ху, глаго́ люще: а́ ще сего́ пу́ стиши, не́ си друг ке́ сарев. Всяк, и́ же царя́ себе́ творя́ й, проти́ вится ке́ сарю. Пила́ т же, слы́ шав сие́ сло́ во, изведе́ вон Иису́ са, и се́ де на суди́ щи, на ме́ сте глаго́ лемем Лифострото́ н, евре́ йски же Гавва́ фа. Бе же пято́ к Па́ сце, час же я́ ко шесты́ й: и глаго́ ла иуде́ ом: Се Царь ваш. Они́ же вопия́ ху: возми́, возми́, распни́ Его́. Глаго́ ла им Пила́ т: Царя́ ли ва́ шего распну́! Отвеща́ ша архиере́ е: не и́ мамы царя́, то́ кмо ке́ саря. Тогда́ же предаде́ Его́ им, да распне́ тся.

Сла́ ва долготерпе́ нию Твоему́, Го́ споди.

Антифо́ н, глас 8:

Сия́ глаго́ лет Госпо́ дь иуде́ ом: лю́ дие Мой, что́ сотвори́ х вам? Или́ чим вам стужи́ х? Слепцы́ ва́ ша просвети́ х, прокаже́ нныя очи́ стих, му́ жа су́ ща на одре́ возста́ ви́ х. Лю́ дие Мои́, что́ сотвори́ х вам? И что́ Ми возда́ сте? За ма́ нну, желчь: за во́ ду, о́ цет: за е́ же люби́ ти Мя, ко Кресту́ Мя пригвозди́ сте. Ктому́ не терплю́ про́ чее, призову́ Моя́ язы́ ки, и ти́ и Мя просла́ вят со Отце́ м и Ду́ хом, и Аз им да́ рую Живо́ т Ве́ чный.

Днесь церко́ вная заве́ са, на обличе́ ние беззако́ нных раздира́ ется, и со́ лнце лучи́ своя́ скрывает Влады́ ку зря распина́ ема.

Законополо́ жницы Изра́ илевы, иуде́ е и фарисе́ е, лик апо́ стольский вопие́ т к вам: се Храм, Его́ же вы разори́ сте: се А́ гнец, Его́ же вы распя́ сте, и гро́ бу преда́ сте, но вла́ стию Свое́ ю воскре́ се. Не льсти́ теся, иуде́ е: Той бо есть, И́ же в мо́ ри спа́ сый, и в пусты́ ни пита́ вый: Той есть Живо́ т, и Свет, и Мир ми́ рови.

Сла́ ва, и ны́ не: Ра́ дуйся, врата́ Царя́ Сла́ вы, я́ же Вы́ шний Еди́ н про́ йде, и па́ ки запечатле́ нна оста́ ви, во спасе́ ние душ на́ ших.

Седа́ лен, глас 8:

Егда́ предста́ л еси́ Каиа́ фе, Бо́ же, и преда́ лся еси́ Пила́ ту, Судие́, Небе́ сныя Си́ лы от стра́ ха поколеба́ шася. Егда́ же возне́ слся еси́ на дре́ во, посреде́ двою́ разбо́ йнику вмени́ лся еси́ с беззако́ нными, Безгре́ шне, за е́ же спасти́ челове́ ка: незлоби́ ве Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Го́ споди, поми́ луй. (Три́ жды).

От Матфе́ а Свята́ го Ева́ нгелиа чте́ ние (зачало 111; 27: 3-32).

Сла́ ва Тебе́, Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

И 5-е Ева́ нгелие Святы́ х Страсте́ й:

Во вре́ мя о́ но, ви́ дев Иу́ да преда́ вый Иису́ са, я́ ко осуди́ ша Его́, раска́ явся возврати́ три́ десять сре́ бреники архиере́ ем и ста́ рцем, глаго́ ля: согреши́ х, преда́ в кровь непови́ нную. Они́ же ре́ ша: что́ есть нам? Ты у́ зриши. И пове́ рг сре́ бреники в це́ ркви, отыде, и шед удави́ ся. Архиере́ е же прие́ мше сре́ бреники, ре́ ша: недосто́ йно есть вложи́ ти их в корва́ ну: поне́ же цена́ кро́ ве есть. Сове́ т же сотво́ рше купи́ ша и́ ми село́ скуде́ льниче, в погреба́ ние стра́ нным. Те́ мже нарече́ ся село́ то, Село́ Кро́ ве, до сего́ дне. Тогда́ сбы́ стся рече́ нное Иереми́ ем проро́ ком глаго́ лющим: и прия́ ша три́ десять сре́ бреник це́ ну Цене́ ннаго, Его́ же цени́ ша от сыно́ в Изра́ илев: И да́ ша я́ на селе́ скуде́ льничи, я́ коже сказа́ мне Госпо́ дь. Иису́ с же ста пред иге́ моном, и вопроси́ Его́ иге́ мон, глаго́ ля: Ты ли еси́ Царь Иуде́ йский? Иису́ с же рече́ ему́: ты глаго́ леши. И егда́ Нань глаго́ лаху архиере́ е и ста́ рцы, ничесо́ же отвещава́ ше. Тогда́ глаго́ ла Ему́ Пила́ т: не слы́ шиши ли, коли́ ко на Тя свиде́ тельствуют? И не отвеща́ ему́ ни к еди́ ному глаго́ лу: я́ ко диви́ тися иге́ мону зело́. На всяк же пра́ здник обы́ чай бе иге́ мону отпуща́ ти еди́ наго наро́ ду свя́ зня, его́ же хотя́ ху. И́ мяху же тогда́ свя́ зана наро́ чита, глаго́ лемаго Вара́ вву. Со́ бранным же им, рече́ им Пила́ т: кого́ хо́ щете от обою́ отпущу́ вам, Вара́ вву ли, и́ ли Иису́ са, глаго́ лемаго Христа́? Ве́ дяше бо, я́ ко за́ висти ра́ ди преда́ ша Его́. Седя́ щу же ему́ на суди́ щи, посла́ к Нему́ жена́ его́, глаго́ лющи: ничто́ же тебе́, и Пра́ веднику Тому́: мно́ го бо пострада́ х днесь во сне Его́ ра́ ди. Архиере́ е же и ста́ рцы наусти́ ша наро́ ды, да испро́ сят Вара́ вву, Иису́ са же погубя́ т. Отвеща́ в же иге́ мон рече́ им: кого́ хо́ щете от обою́ отпущу́ вам? Они́ же ре́ ша: Вара́ вву. Глаго́ ла им Пила́ т: что́ у́ бо сотворю́ Иису́ су, глаго́ лемому Христу́? Глаго́ лаша ему́ вси: да распят бу́ дет. Иге́ мон же рече́: кое у́ бо зло сотвори́, они́ же и́ злиха вопия́ ху, глаго́ люще: да про́ пят бу́ дет. Ви́ дев же Пила́ т, я́ ко ничто́ же успева́ ет, но па́ че молва́ быва́ ет, прие́ м во́ ду, умы́ ру́ це пред наро́ дом, глаго́ ля: непови́ нен есмь от кро́ ве пра́ веднаго Сего́, вы у́ зрите. И отвеща́ вше вси лю́ дие ре́ ша: кровь Его́ на нас и на ча́ дех на́ ших. Тогда́ отпусти́ им Вара́ вву: Иису́ са же бив, предаде́ им, да Его́ про́ пнут. Тогда́ во́ ини иге́ моновы прие́ мше Иису́ са на суди́ ще, собра́ ша Нань все мно́ жество во́ ин. И совле́ кше Его́, оде́ яша Его́ хлами́ дою червле́ ною. И спле́ тше вене́ ц от те́ рния, возложи́ ша на главу́ Его́, и трость в десни́ цу Его́: и покло́ ншеся на коле́ ну пред Ним, руга́ хуся Ему́, глаго́ люще: ра́ дуйся, Царю́ Иуде́ йский. И плю́ нувше Нань, прия́ ша трость, и бия́ ху по главе́ Его́. И егда́ поруга́ шася Ему́, совлеко́ ша с Него́ багряни́ цу, и облеко́ ша Его́ в ри́ зы Его́: и ведо́ ша Его́ на пропя́ тие. Исходя́ ще же обрето́ ша челове́ ка кирине́ йска, и́ менем Си́ мона: и сему заде́ ша понести́ Крест Его́.

Сла́ ва долготерпе́ нию Твоему́, Го́ споди.

 

Антифо́ н, глас 6:

Днесь ви́ сит на дре́ ве, И́ же на вода́ х зе́ млю пове́ сивый: венце́ м от те́ рния облага́ ется, И́ же А́ нгелов Царь: в ло́ жную багряни́ цу облача́ ется, одева́ яй не́ бо о́ блаки: зауше́ ние прия́ т, и́ же во Иорда́ не свободи́ вый Адама: гвоздьми́ пригвозди́ ся Жени́ х Церко́ вный: копие́ м прободе́ ся Сын Де́ вы. Покланя́ емся страсте́ м Твои́ м, Христе́. Покланя́ емся страсте́ м Твои́ м, Христе́. Покланя́ емся страсте́ м Твои́ м, Христе́: покажи́ нам и сла́ вное Твое́ Воскресе́ ние.

Не я́ ко иуде́ е празднуем, и́ бо па́ сха на́ ша за ны пожре́ ся Христо́ с: но очи́ стим са́ ми себе́ от вся́ кия скве́ рны и чи́ сте помо́ лимся Ему́: воскресни́, Го́ споди, спаси́ нас, я́ ко Человеколю́ бец.

Крест Твой, Го́ споди, жизнь и заступле́ ние лю́ дем Твои́ м есть, и нань наде́ ющеся, Тебе́, распя́ таго Бо́ га на́ шего, пое́ м, поми́ луй нас.

Сла́ ва, и ны́ не: Ви́ дящи Тя ви́ сима, Христе́, Тебе́ ро́ ждшая, вопия́ ше: что́ стра́ нное е́ же ви́ жду та́ инство, Сы́ не Мой? Ка́ ко на дре́ ве умира́ еши пло́ тию водруже́ н, жи́ зни Пода́ телю?

Седа́ лен, глас 4:

Искупи́ л ны еси́ от кля́ твы зако́ нныя Честно́ ю Твое́ ю Кро́ вию, на Кресте́ пригвозди́ вся, и копие́ м пробо́ дся, безсме́ ртие источи́ л еси́ челове́ ком, Спа́ се наш, сла́ ва Тебе́.

Го́ споди, поми́ луй. (Три́ жды).

От Марка Свята́ го Ева́ нгелиа чте́ ние (зачало 67; 15: 16-32).

Сла́ ва Тебе́, Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

И 6-е Ева́ нгелие Святы́ х Страсте́ й:

Во вре́ мя о́ но, во́ ини ведо́ ша Иису́ са внутрь двора́, е́ же есть прето́ р, и созва́ ша всю спи́ ру. И облеко́ ша Его́ в препря́ ду, и возложи́ ша на Него́ спле́ тше терно́ в вене́ ц. И нача́ ша целова́ ти Его́ (и глаго́ лати): ра́ дуйся, Царю́ Иуде́ йский. И бия́ ху Его́ по главе́ тро́ стию, и плюва́ ху на Него́: и прегиба́ юще коле́ на покланя́ хуся Ему́. И егда́ поруга́ шася Ему́, совлеко́ ша с Него́ препря́ ду, и облеко́ ша Его́ в ри́ зы Своя́: и изведо́ ша Его́, да про́ пнут Его́. И заде́ ша мимоходя́ щу не́ коему Си́ мону Кирине́ ю (гряду́ щу с села́, отцу́ Алекса́ ндрову и Ру́ фову), да во́ змет Крест Его́. И приведо́ ша Его́ на Голго́ фу ме́ сто, е́ же есть сказаемо, ло́ бное ме́ сто. И дая́ ху Ему́ пи́ ти есмирнисме́ но вино́. Он же не прия́ т. И распе́ ншии Его́ раздели́ ша ри́ зы Его́, мета́ юще жре́ бий о них, кто что во́ змет. Бе же час тре́ тий, и распя́ ша Его́. И бе написа́ ние вины́ Его́ напи́ сано: Царь Иуде́ йск. И с Ним распя́ ша два разбо́ йника: еди́ наго одесну́ ю, и еди́ наго ошу́ юю Его́. И сбы́ стся Писа́ ние, е́ же глаго́ лет: и со беззако́ нными вмени́ ся. И мимоходя́ щии хуля́ ху Его́, покива́ юще глава́ ми свои́ ми, и глаго́ люще: уа́, разоря́ яй це́ рковь, и тре́ ми де́ ньми созида́ яй: спаси́ ся Сам, и сни́ ди с Креста́. Та́ коже и архиере́ е, руга́ ющеся друг ко дру́ гу с кни́ жники, глаго́ лаху: и́ ны спасе́, Себе́ ли не мо́ жет спасти́? Христо́ с Царь Изра́ илев да сни́ дет ны́ не с Креста́, да ви́ дим, и ве́ ру и́ мем Ему́.

Сла́ ва долготерпе́ нию Твоему́, Го́ споди.

Та́ же пое́ м блаже́ нны, глас 4:

Во Ца́ рствии Твое́ м помяни́ нас, Го́ споди, егда́ прии́ деши во Ца́ рствии Твое́ м.

Блаже́ ни ни́ щии ду́ хом, я́ ко тех есть Ца́ рство Небе́ сное.

Блаже́ ни пла́ чущий, я́ ко ти́ и уте́ шатся.

Блаже́ ни кро́ тцыи, я́ ко ти́ и насле́ дят зе́ млю.

Блаже́ ни а́ лчущии и жа́ ждущии пра́ вды, я́ ко ти́ и насы́ тятся.

Дре́ вом Ада́ м рая́ бысть изселе́ н, дре́ вом же Кре́ стным разбо́ йник в рай всели́ ся: ов у́ бо вкушь, за́ поведь отве́ рже Сотво́ ршаго, ов же сраспина́ ем, Бо́ га Тя испове́ да тая́ щагося. Помяни́ и нас, Спа́ се, во Ца́ рствии Твое́ м.

Блаже́ ни ми́ лостивии, я́ ко ти́ и поми́ ловани бу́ дут.

Зако́ ну Творца́ от ученика́ купи́ ша беззако́ ннии, и я́ ко законопресту́ пника, того́ Пила́ тову суди́ щу предста́ виша, зову́ ще: распни́, в пусты́ ни сим маннода́ вшаго. Мы же праве́ днаго разбо́ йника подража́ вше, ве́ рою зове́ м: помяни́ и нас, Спа́ се, во Ца́ рствии Твое́ м.

Блаже́ ни чи́ стии се́ рдцем, я́ ко ти́ и Бо́ га у́ зрят.

Богоуби́ йц собо́ р, иуде́ йский язык беззако́ нный к Пила́ ту неи́ стовне зовы́ й, и глаго́ лаше: распни́ Христа́ непови́ ннаго, Вара́ вву же па́ че нам отпусти́. Мы же веща́ им к Нему́ разбо́ йника благоразу́ мнаго глас: помяни́ и нас, Спа́ се, во Ца́ рствии Твое́ м.

Блаже́ ни миротво́ рцы, я́ ко ти́ и сы́ нове Бо́ жии нареку́ тся.

Живоно́ сная Твоя́ ре́ бра, я́ ко из Еде́ ма исто́ чник источа́ ющая, Це́ рковь Твою́, Христе́, я́ ко слове́ сный напая́ ет рай, отсю́ ду разделя́ яся я́ ко в нача́ ла, в четы́ ри Ева́ нгелиа, мир напая́ я, тварь веселя́, и язы́ ки ве́ рно науча́ я покланя́ тися Ца́ рствию Твоему́.

Блаже́ ни изгна́ ни пра́ вды ра́ ди, я́ ко тех есть Ца́ рство Небе́ сное.

Распя́ лся еси́ мене́ ра́ ди, да мне источи́ ши оставле́ ние: прободе́ н был еси́ в ре́ бра, да ка́ пли жи́ зни источи́ ши ми: гвоздьми́ пригвозди́ лся еси́, да аз глубино́ ю страсте́ й Твои́ х в высоте́ держа́ вы Твоея́ уверя́ емь, зову Ти: Живода́ вче Христе́, сла́ ва Кресту́, Спа́ се, и стра́ сти Твое́ й.

Блаже́ ни есте́, егда́ поно́ сят вам, и изжену́ т, и реку́ т всяк зол глаго́ л, на вы лжу́ ще Мене́ ра́ ди.

Распина́ ему Тебе́, Христе́, вся тварь ви́ дящи трепета́ ше, основа́ ния земли́ колеба́ хуся, стра́ хом держа́ вы Твоея́, свети́ ла скрыва́ хуся, и церко́ вная раздра́ ся заве́ са, го́ ры вострепета́ ша, и ка́ мение разсе́ деся, и разбо́ йник ве́ рный зове́ т с на́ ми, Спа́ се, е́ же: помяни́ во Ца́ рствии Твое́ м.

Ра́ дуйтеся и весели́ теся, я́ ко мзда ва́ ша мно́ га на Небесе́ х.

Рукописа́ ние на́ ше на Кресте́ растерза́ л еси́, Го́ споди, и вмени́ вся в ме́ ртвых, та́ мошняго мучи́ теля связа́ л еси́, изба́ вль всех от уз сме́ ртных Воскресе́ нием Твои́ м, и́ мже просвети́ хомся, Человеколю́ бче Го́ споди, и вопие́ м Тебе́: помяни́ и нас, Спа́ се, во Ца́ рствии Твое́ м.

Сла́ ва Отцу́, и Сы́ ну, и Свято́ му Ду́ ху.

Отца́, и Сы́ на, и Ду́ ха Свята́ го, вси единому́ дренно ве́ рнии славосло́ вити досто́ йно помо́ лимся, еди́ ницу Бо́ жества, в трие́ х Су́ щую Ипоста́ сех, Неслия́ нну, Пребыва́ ющу, Про́ сту, Неразде́ льну и Непристу́ пну, Е́ юже избавля́ емся о́ гненнаго муче́ ния.

И ны́ не, и при́ сно, и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь.

Ма́ терь Твою́, Христе́, пло́ тию безсе́ менно ро́ ждшую Тя, и Де́ ву во́ истинну, и по Рождестве́ пребы́ вшую нетле́ нну. Сию́ Тебе́ приво́ дим в моли́ тву, Влады́ ко Многоми́ лостиве, прегреше́ ний проще́ нию дарова́ тися всегда́ зову́ щым: помяни́ нас, Спа́ се, во Ца́ рствии Твое́ м.

 

Проки́ мен, глас четве́ ртый: Раздели́ ша ри́ зы Моя́ себе́, и о оде́ жди Мое́ й мета́ ша жре́ бий.

Стих: Бо́ же, Бо́ же мой, вонми́ ми, вску́ ю остави́ л мя еси́?

 

От Матфе́ а Свята́ го Ева́ нгелиа чте́ ние (зачало 113; 27: 33-54).

Сла́ ва Тебе́, Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

И 7-е Ева́ нгелие Святы́ х Страсте́ й:

Во вре́ мя о́ но, прише́ дше во́ ини на ме́ сто нарица́ емое Голго́ фа, е́ же есть Кра́ ниево ме́ сто, да́ ша Иису́ су пи́ ти о́ цет с же́ лчию сме́ шен: и вкушь, не хотя́ ше пи́ ти. Распе́ ншии же Его́, раздели́ ша ри́ зы Его́ ве́ ргше жре́ бия: И седя́ ще стрежа́ ху Его́ ту, И возложи́ ши верху́ главы́ Его́ вину́ Его́ напи́ сану: Сей есть Иису́ с Царь иуде́ йский. Тогда́ распя́ ша с Ним два разбо́ йника, еди́ наго одесну́ ю и еди́ наго ошу́ юю. Мимоходя́ щии же хуля́ ху Его́, покива́ юще глава́ ми Свои́ ми. И глаго́ люще: разоря́ яй це́ рковь, и треми́ де́ ньми созида́ яй, спаси́ ся Сам: а́ ще Сын еси́ Бо́ жий, сни́ ди со Креста́. Та́ кожде же и архиере́ е, руга́ ющеся с кни́ жники и ста́ рцы и фарисе́ и, глаго́ лаху: Ины́ я спасе́, Себе́ ли не мо́ жет спасти́? А́ ще Царь Изра́ илев есть, да сни́ дет ны́ не со Креста, и ве́ руем в Него́. Упова́ на Бо́ га: да изба́ вит ны́ не Его́, а́ ще хо́ щет Ему́: рече́ бо, я́ ко Бо́ жий есмь Сын. То́ жде же и разбо́ йника распя́ тая с Ни́ м поноша́ ста Ему́. От шестаго же часа́ тьма бысть по всей земли́ до часа́ девя́ таго. О девя́ том же часе́ возопи́ Иису́ с гла́ сом ве́ лиим, глаго́ ля: Или́, Или́, лима́ савахфани́? Еже есть Бо́ же Мой, Бо́ же Мой, вску́ ю Мя еси́ оста́ вил? Не́ цыи же от ту стоя́ щих слы́ шавше, глаго́ лаху: я́ ко Или́ ю глаша́ ет Сей. И а́ бие тек еди́ н от них, и прие́ м губу́, испо́ лнив же о́ цта, и вонзе́ на тро́ сть, напая́ ше его́. Про́ чии же глаго́ лаху: оста́ ви, да ви́ дим, а́ ще прии́ дет Илиа́ спасти́ Его́. Иису́ с же, па́ ки возопи́ в гла́ сом ве́ лиим, испусти́ дух. И се заве́ са церко́ вная раздра́ ся на дво́ е, с Вы́ шняго кра́ я до ни́ жняго: и земля́ потрясе́ ся, и ка́ мение распаде́ ся. И гро́ би отверзо́ шася, и мно́ га телеса́ усо́ пших святы́ х воста́ ша: И изше́ дше из гроб по Воскресе́ нии Его́, внидо́ ша во Святы́ й град, и яви́ шася мно́ зем. Со́ тник же и и́ же с ним стрегу́ щии Иису́ са, ви́ девше трус и бы́ вшая, убоя́ шася зело́, глаго́ люще: вои́ стинну Бо́ жий Сын бе Сей.

Сла́ ва долготерпе́ нию Твоему́, Го́ споди.

 

Та́ же псало́ м 50.

Поми́ луй мя, Бо́ же, по вели́ цей ми́ лости Твое́ й, и по мно́ жеству щедро́ т Твои́ х очи́ сти беззако́ ние мое́. Наипа́ че омы́ й мя от беззако́ ния моего́, и от греха́ моего́ очи́ сти мя; я́ ко беззако́ ние мое́ аз зна́ ю, и грех мой предо мно́ ю есть вы́ ну. Тебе́ Еди́ ному согреши́ х и лука́ вое пред Тобо́ ю сотвори́ х, я́ ко да оправди́ шися во словесе́ х Твои́ х, и победи́ ши внегда́ суди́ ти Ти. Се бо, в беззако́ ниях зача́ т есмь, и во гресе́ х роди́ мя ма́ ти моя́. Се бо, и́ стину возлюби́ л еси́; безве́ стная и та́ йная прему́ дрости Твоея́ яви́ л ми еси́. Окропи́ ши мя иссо́ пом, и очи́ щуся; омы́ еши мя, и па́ че сне́ га убелю́ ся. Слу́ ху моему́ да́ си ра́ дость и весе́ лие; возра́ дуются ко́ сти смире́ нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́ х и вся беззако́ ния моя́ очи́ сти. Се́ рдце чи́ сто сози́ жди во мне, Бо́ же, и дух прав обнови́ во утро́ бе мое́ й. Не отве́ ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ ха Твоего́ Свята́ го не отыми́ от мене́. Возда́ ждь ми ра́ дость спасе́ ния Твоего́ и Ду́ хом Влады́ чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ ныя путе́ м Твои́ м, и нечести́ вии к Тебе́ обратя́ тся. Изба́ ви мя от крове́ й, Бо́ же, Бо́ же спасе́ ния моего́; возра́ дуется язы́ к мой пра́ вде Твое́ й. Го́ споди, устне́ мои́ отве́ рзеши, и уста́ моя́ возвестя́ т хвалу́ Твою́. Я́ ко а́ ще бы восхоте́ л еси́ же́ ртвы, дал бых у́ бо: всесожже́ ния не благоволи́ ши. Же́ ртва Бо́ гу дух сокруше́ н; се́ рдце сокруше́ нно и смире́ нно Бог не уничижи́ т. Ублажи́, Го́ споди, благоволе́ нием Твои́ м Сио́ на, и да сози́ ждутся сте́ ны Иерусали́ мския. Тогда́ благоволи́ ши же́ ртву пра́ вды, возноше́ ние и всесожега́ емая; тогда́ возложа́ т на oлта́ рь Твой тельцы́.

 

Го́ споди, поми́ луй. (Три́ жды).

От Луки́ Свята́ го Ева́ нгелиа чте́ ние (зачало 111; 32: 32-49).

Сла́ ва Тебе́, Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

И 8-е Ева́ нгелие Святы́ х Страсте́ й:

Во вре́ мя о́ но, ведя́ ху со Иису́ сом и и́ на два злоде́ я, с Ни́ м уби́ ти. И егда́ приидо́ ша на ме́ сто нарица́ емое ло́ бное, ту распя́ ша Его́, и злоде́ я, о́ ваго у́ бо одесну́ ю, а друга́ го ошу́ юю. Иису́ с же глаго́ лаше: О́ тче, отпусти́ им, не ве́ дят бо, что́ творя́ т. Разделя́ юще же ри́ зы Его́, мета́ ху жре́ бия. И стоя́ ху лю́ дие зря́ ще. Руга́ хуся же и кня́ зи с ни́ ми, глаго́ люще: ины́ я спасе́, да спасе́ т и Себе́, а́ ще Той есть Христо́ с Бо́ жий избра́ нный. Руга́ хуся же Ему́ и во́ ини, приступа́ юще, и о́ цет приде́ юще Ему́. И глаго́ лаху: а́ ще Ты еси́ Царь Иуде́ йск, спаси́ ся Сам. Бе же и написа́ ние напи́ сано над Ним писмены́ е́ ллинскими, и ри́ мскими, и евре́ йскими: Сей есть Царь Иуде́ йск. Еди́ н же от обе́ шеною злоде́ ю хуля́ ше Его́, глаго́ ля: а́ ще Ты еси́ Христо́ с, спаси́ Себе и на́ ю. Отвеща́ в же други́ й, преща́ ше ему́, глаго́ ля: ни ты ли бои́ шися Бога, я́ ко в то́ мже осужде́ н еси́? И мы у́ бо в пра́ вду, досто́ йная бо по дело́ м на́ ю восприе́ млева; Сей же ни еди́ наго зла сотвори́. И глаго́ лаше Иису́ сови: помяни́ мя, Го́ споди, егда́ прии́ деши во Ца́ рствии Си. И рече ему́ Иису́ с: ами́ нь глаго́ лю тебе́, днесь со Мно́ ю бу́ деши в раи́. Бе же час я́ ко шесты́ й, и тьма бысть по всей земли́ до часа́ девя́ таго. И поме́ рче со́ лнце и заве́ са церко́ вная раздра́ ся посреде́. И возгла́ шь гла́ сом ве́ лиим Иису́ с, рече́: О́ тче, в ру́ це Твои́ предаю́ дух Мой: и сия́ рек и́ здше. Ви́ дев же со́ тник бы́ вшее, просла́ ви Бо́ га, глаго́ ля: вои́ стинну Челове́ к Сей праведен бе. И вси прише́ дшии наро́ ди на позо́ р сей, ви́ дяще быва́ ющая, бию́ ще пе́ рси своя́, возвраща́ хуся. Стояху же вси зна́ емии Его́ издале́ ча, и жены спосле́ дствовавшыя Ему́ от Галиле́ и, зряще сих.

Сла́ ва долготерпе́ нию Твоему́, Го́ споди.

И трипе́ снец, творе́ ние господи́ на Космы́, глас 6.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.