Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





1Важливим засобом космізації, впорядкування світу був орнамент



2 Свідомість архаїчної людини, характеристика – заповнена колективними уявленнями, під впливом яких усі предмети, знаряддя, виготовлені людиною, завжди інтерпретуються як сукупність містичних властивостей.

3 Спосіб осмислення навколишнього світу в архаїчній культурі ( політеїзм. )

4Релігія, пов’язана з вірою у зв'язок людини з твариною ( тотемізм; )

5 Культ надприродної сили неживих предметів ( фетишизм )

6 Пасивність як ознаку доброчесності декларувала китайська культура

7 Ідеологія зерна притаманна трипільськійкультурі

8. Впізнавані знаки і символи первісної культури – це піктограми

9 Яку з великих культур Ясперс не включив у схему світового розвитку історії ( трипільську)

10Філософським світоглядом Середньовіччя був теоцентризм

11 Філософським світоглядом доби Відродження був гуманізм

12. Автором Джоконди є Леонардо да Вінчі

13. Представником Високого Відродження є художники: Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаель Санті

14. Періоди історії Ясперса: «прометеївська» епоха, епоха « великих культур стародавності», епоха « духовної основи людського буття»( осьовий час), і епоха розвитку техніки, науково технічна доба.

15. Слово культура спочатку тлумачилось як обробка землі

16. АРХЕТИПИ - це несвідомі первинні, історично початкові образи та ідеї з життя, культури, поведінки і діяльності первісного життя наших предків; архетипи постійно перебувають у колективному несвідомому і, знову-таки, однаково виявляються в житті сучасних людей.

Архетип - це загальна ідея чи образ глибокого минулого розвитку людства.

Архетип - це успадкована схильність відповідати світу в певний спосіб. З кожним архетипом може бути пов´ язане широке коло різних символів. Згідно з Юнгом, архетипи є структурно-формуючими елементами всередині безсвідомого. З цих елементів виростають архетипні образи, які домінують і в існуванні особистих фантазій, і в міфології всієї культури. Архетипи завжди виявляють готовність продукувати знову і знову однакові або схожі міфічні ідеї. Вони мають тенденцію з´ являтися як основні патерни - це ситуації та персонажі, які повторюються. Архетипні ситуації: пошук, що його здійснює герой; мандрівник у нічному морі; битва за звільнення від матері.

17. Зміст давньоєгипетського канону зображення людини: духовність, вічність

18. «наш космос став видимою живою істотою» належав античній культурі

19. давньогрецька світо модель – це антропоморфна.

20. Брати життя від неба принцип китайської культури

21. Форма «перевертання» світу в середньовічній культурі – це карнавал

22. Обернена перспектива як концепція світової моделі виникла в добу середньовіччя.

23. Ідеальна особистість Середньовіччя - Середньовіччя відкриває людину як особистість, як насамперед духовну, а не природну і тілесну істоту. Людина сприймається як зосередження протиріч, що існують в світі - між земним і небесним, між тілом і душею, між гріхом і святістю

24. Доба Відродження – це відродження традиції античної культури

25. Модель часу доби Середньовіччя – лінійна

26. Ідеальна особистість Ренесансу - У період Високого Ренесансу центральною фігурою в мистецтві та філософії стає людина досконалий (Homo universale), тобто людина, наділена ідеальною красою, і, відповідно, прекрасною душею.

27. домінантою європейського середньовічного міста є – собор

28. двосвітність притаманна культурі – середньовіччя

29. культуру як світ відкритий і усе тривалий ілюструють такі слова шевченка – « І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь»

30. український бароковий портрет це втілення – внутрішнього особистісного конфлікту

31. класицизм 18 сторіччя це нове повернення до - естетичних ідеалів античності

32. Герой класицизму орієнтований на - прагматизм, розум

33. сферу підсвідомого абсолютизує течія - сюрреалізм

34. слова Франка про - Данте

35. Поняття «ренесанс XII сторіччя» пов’язане з іменем Гуго Сен - Вікторського

36. «Гомерівський період» - це один з періодів розвитку культури Древньої Греції – «темні віки», XI-IX ст.

37. Найзначніше архітектурне спрямування архітектури XX сторіччя – модерн

38. Безпредметництвом у зображальному мистецтві XX сторіччя називають абстракціонізм.

39. Втіленням атрибутів святості у християнській традиції є

40. Разом зі знаками влади візантійському імператору вручали мішечок з піском

41. Одна з головних ознак середньовічної культурної доби полягає у

42. Який архітектурний стиль Гюго назвав «музикою, застигнутою в камені»? Готичний

43. Анонімність найбільше притаманна мистецтву епохи середньовіччя

44. «Видимим образом невидимого світу» Іоан Златоуст назвав ікону

45. «Майстром лінії» називали художника Костянтина Сомова -??????

 

46. Мікеланджело на замовлення Флорентійської республіки створив статую Давида

47 Ієронім Босх – представник епохи Відродження

48. Пітер Брейгель Старший представляє добу Ренесансу

49. Продовження роду, освоєння простору, продукти харчування – це основні теми мистецтва

50 Бароко – це стиль у мистецтві кінця 16-18 сторіччя

51 Контрастність у символіці («тенеброзо») притаманна художній манері художника Караваджо

52 Поєднання релігійних і світських мотивів притаманна добі Середньовіччя

53 Українське бароко пов’язане із проблеми

54 В основі романтичного світосприйняття лежить концепція безсмертя зла і вічної боротьби з ним

55 Минуле конкретної нації реабілітував доба стиль

56. Соціальна сутність людини – доба Відродження.

57. Реалізм у європейській культурі - 19 ст.

58. Першим єгипетські ієрогліфи прочитав - Жан-Франсуа Шампольйон. Завдяки проведеній ним розшифровці тексту Розетського каменю 14 вересня 1822стало можливим читання ієрогліфів і подальший розвиток єгиптології як науки.

 59. Рафаель представник доби – Відродження.

60. Важливим елементом в естетиці класицизму є вчення про розум як головний критерій художньої правди і прекрасного в мистецтві. ( Раціоналізм (прагнення будувати художні твори на засадах розуму, ігнорування особистих почуттів)

61. Правило «трьох єдностей» в драматургії класицизму – це єдність дії, часу і місця.

62. Кращий жанр римської скульптури – портрет.

63. Усе боїться часу, а час боїться– пірамід.

64. Треченто, Кватроченто – періодизація Відродження в Італії.

65. Епоха Ренесансу відкрила і продовжила здобутки – античності.

66. ?

67. Цифровий закон ідеальних пропорцій тіла розробив - Поліклет.

68. Моделлю ренесансної Мадонни сталакохана митця( не впевнена)

69. Домінуючими у мистецтві ренесансу були(теми)

Гуманізм, віра в творчі сили людини, в необмеженість можливостей, торжество прогресу, антична простота, гармонія, важливою стає анатомія людського тіла.

70. «Весна», «Народження венери»- роботи художника Сандро Боттічеллі.

71. Проповіді домініканця Савонароли вплинули на творчість Боттічеллі.

72. Італійському ренесансному портрету притаманні індивідуалізм, шляхетний аристократизм, риси духовної винятковості та споглядальності.

73. Принциповою для епохи Відродження була ідея гуманізму та спадщина античності

74. Автором «Сикстинської Мадонни» є Рафаель

75. Творчим подвигом Мікеланджело називаютьстіни Сикстинської капели.

76. Піонерами нідерландського ренесансу стали Губерт ван Ейк та Ян ван Ейк, Робер Кампен

77. «Гентський вівтар»– найвідоміша робота Яна ван Ейка

78. На думку А. Дюрера «математичному аналізу не піддається»

79.

80. Людина в добу Середньовіччя була до природи набагато ближчою, ніж ми. Проте помилково вважати, що між людиною і природою панувала цілковита гармонія. Природа часто змушувала людину відчувати свою слабкість. Запаси в коморі селянина чи феодала, від яких залежало їхнє життя, фактично залежали від волі 28 природи. Дощі з градом, посухи чи повені, буревії чи заморозки були провісниками хвороб, страждань і навіті. призводили до загибелі. Тож залежність середньовічної людини від природно-кліматичних умов була надзвичайно великою.

81. Земний інебесний, реальний і символічний – це доба Відродження (але я не впевнена)????????

82. Середньовіччя – це період у свідомості народів Європи, коли поступово починає здійснюватися перехід до сприйняття і осмислення часу як незворотнього, векторного, односпрямованого, яке спрямоване з минулого у майбутнє. Відмінності у сприйнятті та осмисленні часу і простору стали суттєвими в період формування міського населення, хазяйське життя якого її влаштування і організація, стиль і ритм принципово відрізнялися від життя сільських груп населення. Формування цих двох „полюсів життя” виконало функцію пускового механізму в процесі започаткованого переходу від „біблейського часу” до „часу купців”.

83. найпоширеніший вид літературного твору Середньовіччя - проза

84.

85. Хантінгтон «Зіткнення цивілізацій»

86. Хантінгтон

87. У найвиразніших формах архетипи виступають в національних культурах

88.

89. У добу бароко гармонійний ідеал ренесансної людини переглядався у напрямі утилітаризму

90. Для розвитку бароко характерна

Характерною є пишнота, парадність, яскравість кольорів, контрастність, екстравагантність орнаменту, асиметрія конструкцій. В бароковій архітектурі панують сильні контрасти об'ємів, перебільшена пластика фасадів, ефекти світлотіні та кольору. Живопис і скульптура відзначаються декоративно-театральними композиціями, тонкою розробкою колориту і ефектів освітлення, ускладненою пластикою, парадністю. У музиці — поява опери, розвиток вільного поліфонічного стилю (зокрема у творчості Йоганна Себастьяна Баха).

91. Італійське бароко виявило себе переважно в архітектурі.

92. Джованни Лоренцо Бернини (Джан Лоренцо Бернини; итал. Giovanni Lorenzo Bernini; 7 декабря 1598, Неаполь — 28 ноября 1680, Рим) — великий итальянский архитектор и скульптор, крупнейший представитель римского и всего итальянского барокко, ученик своего отца Пьетро Бернини.

93. Бароковий стиль домінував у європейському мистецтві в 17 столітті. В деяких країнах він також захопив кінець 16 і середину 18 століть (Італія, Польща, Австрія, Україна, Латинська Америка). Представниками цього стилю є Пітер Пауль Рубенс, Антон ван Дейк (Фландрія), в живописі: Кортона, Караваджо, в архітектурі Л. Берніні (Італія), Бартоломей Растреллі (Росія), в літературі: Педро Кальдерон (Іспанія), А. д'Обіньє (Франція), Михайло Ломоносов (Росія), в музиці період бароко тривав з 1600 до 1750, представниками якого є Клаудіо Монтеверді, Антоніо Вівальді, Йоґанн Себастьян Бах, Ґеорґ Фридерик Гендель.

94. Аполлон Бельведерський — знаменита мармурова статуя, що знаходиться в Бельведері, одному з будинків Ватиканського музею.

95.

96. Класицисти вважали, що античні майстри творили за законами розуму.

97. Франція – батьківщина класицистичного театру

98. Першим великим майстром рококо був художник Жан-Антуан Ватто

 

99. Комедія масок - це різновид імпровізованого народного театру доби Відродження (Країна)

Комедія масок, або Комедія дель арте - різновид ІТАЛІЙСЬКОГО імпровізованого народного театру доби Відродження, що успадкував традиції римської доби

100. Питання культури та цивілізації порушені у творчості таких представників Просвітництва: Поль Анрі Гольбах, Ж. -Ж. Руссо

101. Наприкінці 18 ст. на зміну Клацисизму приходить РОМАНТИЗМ.

102. Соціальну сутність людини підкреслив

103. Страстотерпець – це ідеальна особистість доби Сереньовіччя.

104. Антропоцентризм – це філософський світогляд доби Відродження (РЕНЕСАНС)

105. Теоцентризм – це філософський світогляд доби СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

106. Мішечок з пилом в руках візантійського імператора символізував тлінність всього сущого.

107. Термін «архаїчна усмішка» стосується скульптурного зображення

108. Творцями так званого історичного рельєфу стали РИМЛЯНИ

109. Пантеон – це памятка архітектури " Храм всіх богів". пам'ятник центричних-купольної архітектури періоду розквіту архітектури Стародавнього Риму, побудований в 126 році н. е.. при імператорі Адріані на місці попереднього Пантеону, вибудуваного за два століття до того Марк Віпсаній Агріппа

110. Найкраще, за свідченями Геродота, греки знали про

 

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.