Тапсырма №
| Жауап
| Балл
| Қ осымша мә лімет
|
| Еуропада алғ аш рет мұ ражайдар 16–18 ғ асырларда пайда болды (Келісемін)
|
|
|
Қ айталанбас ө нер туындыларын тамашалу ү шін халық ең кө п жиналатын Францияның ұ лттық мұ ражайы-Лувр (Келісемін)
|
|
АҚ Ш-тағ ы ең ү лкен мұ ражайлардың бірі Эрмитажғ а жылына 10 млн адам келеді (Келіспеймін) Ө з жауабым: Эрмитаж мұ ражайы Ресейдің Санкт-Петербург қ аласында орналасқ ан.
|
|
Мұ ражай негізгі бaғ ыты мен ерекшеліктеріне қ арай бірнеше топтарғ а бө лінеді: тарихи мұ ражайлар, кө ркемө нер мұ ражайы, жаратылыстану мұ ражайы (Келісемін)
|
|
Каир мұ ражайын француз сә улетшісі Марсель Дюнонның жобасы бойынша 1900 жылы тұ рғ ызылғ ан. Мұ ражайда сонау Грек-Роман кезең інен бергі ө нер туындыларының 120000 ү лгісі қ ойылғ ан. Мұ ражайлар ежелгі египет жә не антикалық экспонаттардың кө птігімен ерекшеленеді (Келісемін)
|
|
| «абстракционизм»
Қ азіргі заманө неріндегі қ оршағ ан ортаны бейнелеуде нақ ты қ атарды ескермейтін ағ ым. Абстрактілі ө нер шындық ты тiкелей керсетпейтiндiктен, оны кейде «затсыздандырылғ ан» деп айтады
|
| Мағ ынасы сә йкес жауаптар қ абылданады
|
«модернизм»
XX ғ асыр басында рухани сана дағ дарысы кезінде пайда болғ ан философиялық -эстетикалық ағ ымдардың жиынтық атауы
|
|
«постмодернизм» ә уелде сә улет ө нері саласында қ олданылғ ан атау болып, мағ ынасы — " модерннен кейінгі", яғ ни " осы заманнан кейінгі", " соң ғ ы", " жаң а заман" дегенді білдіреді
|
|
«авангардизм»
қ алыптасқ ан қ ағ идалар мен дә стү рден, ө мір бірқ алыптылығ ынан алшақ тай отырып, кө ркем мә дениетті жаң ғ ыртпақ болғ ан мә дени ағ ым
|
|
«кубизм»
сурет нә рселерін ерекшеленген шартты геометриялы фигураларды қ олдану арқ ылы стереометриялы қ арапайымдылық қ а бө лу, шытынауын кө рсету. Кубизм суреттерінде басқ а бейнелеу ағ ымдарындағ ыдай ашық тү сті, қ анық бояу қ олданылмайды, солғ ын қ оң ырқ ай, кө к-жасыл тү стер қ олданылады.
|
|
«экспрессионизм»
ХХ ғ асырдың бірінші ширегінде ө ркениет жұ таң дығ ына қ арсылық кө рсету ретінде пайда болды
|
|
«хайтек»
ғ ылым, ақ парат жә не онымен байланысты жоғ ары технологиялар, оларғ а сә йкес білімнің қ оғ амның ө ркениеттік дамуы дә режесін жә не оның ғ аламдық қ атынастарғ а қ аншалық ты қ атыстылығ ын анық тайтын қ азіргі технологиялардың жә не ғ ылыми ө ндірістердің қ арқ ынды дамуы
|
|
«гиперреализм»
бейнеленген заттың сырт кө з аң ғ ара бермейтін тұ старын сол қ алпында суреттелуіне немесе ә р адамның ә р тал шашынан бастап, ә р қ ырына дейін айна-қ атесіз сомдалуын талап ететін ө нер тү рі.
|
|
| Суреттің аталуын жә не авторын анық таң ыз (1-сурет бойынша)1-суретте «Герника» картинасы берілген. Авторы ә йгілі испан суретшісі Павло Пикассо. 1937 жылы салынғ ан
|
| Мағ ынасы сә йкес жауаптар қ абылданады
|
Автордың ойы(1- сурет бойынша) 1937 жылғ ы " Герника" атты ең бегінің салынуына солтү стік Испаниядағ ы соғ ыстан зардап шеккен қ ирағ ан ү йлердің кө рінісі тү рткі болыпты. Бұ л суреті арқ ылы Пикассо сол кездегі кү шейіп келе жатқ ан фашизмге наразылық білдіріп, Испанияның республикалық қ ұ рылыста ө мір сү ргенін жақ тады. Болашақ та туындауы мү мкін соғ ыс қ аупіне алаң даушылық білдіріп, ә лемді бейбітшілікке шақ ырды.
|
|
Суреттің жанрын (қ ай стильге жататынын) анық таң ыз (1-сурет бойынша) Герника суреті ө нердегі кубизм стиліне жатады. Сурет ә лемдегі халық тар мемлекеттерді бейбітшілікке, соғ ыспауғ а ү ндеуімен идеологиялық маң ыздылығ ымен ерекшеленеді.
|
|
Автордың ойы (2-сурет бойынша) 2-суретте берілген картинаның атауы «Айқ ай» (Крик)1893-1910 жж аралығ ында ү зілістермен салынғ ан. Авторы норвег суретшісі Эдвард Мунк
|
|
Сурет арқ ылы автор нені айтқ ысы келіп отыр? (2- сурет бойынша) Қ анды қ ызыл ымыртта екі қ олымен басын ұ стап айқ айғ а салғ ан адам бейнеленген. Суреттегі адамның бейнесінде қ орқ ыныштың белгісі бар. Бұ л арқ ылы автор келесі ғ асырда болуы мү мкін соғ ыстар мен ә лемдегі жантү ршігерлік оқ иғ аларды болжап отыр. Автор капиталистік мемлекеттерді ө зара тү сінісушілік пен бейбіт ө мір сү руге шақ ырды.
|
|
Суреттің жанрын (қ ай стильге жататынын) анық таң ыз. Сурет экспрессионизм жанрында салынғ ан. Суреттің негізгі ерекшелігі адамдарды тату-тә тті ө мір сү руге, бейбіт ө мірге, қ ақ тығ ыстар мен соғ ыстарды болдырмауды насихаттауымен тә рбиелік маң ыздылығ ы зор.
|
|
| Рухани-адамгершілік қ ұ ндылық тар саяси оқ иғ алардың ә серінен қ алай ө згерді?
Бірінші жә не Екінші дү ниежү зілік соғ ыс аяқ талғ аннан жә не ә лемде қ алыптасқ ан жаң а ә лемге ық пал ету бойынша «Қ ырғ и-қ абақ » соғ ыстың алдын алу мақ сатында ә лемде бейбітшілікті жақ тайтын, зорлық -зомбылық ты жоюғ а бағ ытталғ ан, мемлекеттерді қ арусыздануғ а шақ ырғ ан, ұ лттарды тату-тә тті ө мір сү руге ү ндеген пацифистік кө ң іл кү й ө рістеді. Ә лем халық тары отарсыздану деген ү ндеуге қ осылып, отар халық тардың тә уелсіздікке қ ол жеткізуіне қ осылды. Ә йел адамдардың тең дігі мен қ оғ амдағ ы белсенділігі жолындағ ы қ озғ алыс феминизм ө рістеді.
|
| Мағ ынасы сә йкес жауаптар қ абылданады
|
Рухани-адамгершілік қ ұ ндылық тар экономикалық оқ иғ алардың ә серінен қ алай ө згерді?
1929-1933 жж болғ ан экономикалық дағ дарыс, 70-жылдары орын алғ ан мұ най дағ дарысы ә лем тұ рғ ындарын азық -тү лікті, қ уат кө здерін ү немдеуге итермеледі. Еуропада тұ тынатын заттарды ү немдеу теледидарғ а насихатталып жатты. Отбасы қ ұ ндылығ ына ү лкен соқ қ ы тиіп, Батыс елдерінің азаматтары тұ рмыс пен материалдық жағ дайды басты орынғ а қ ойды, бұ ның салдары ауыр болып, Еуропада демография қ ұ лдырауғ а ұ шырады. Адамдар отбасы қ ұ рып, балалы болуғ а асық пайтын болды.
|
|
Мә дениет пен Ғ ТР-дың ә серінен рухани-адамгершілік қ ұ ндылық тар қ алай ө згерді?
Музыка мен киноиндустрия бұ қ аралық сипатқ а ие болып, бұ қ араның жең іл-желпі сұ раныстарын орындады, мағ ыналы бейнелі кино музыка туындылары азайып кетті. Ағ а буын мен кіші буын арасындағ ы рухани қ ұ ндылық тың ө лшемі жер мен кө ктей болды. Ешбір талғ амы жоқ, кө пшіліктің ғ ана сұ ранысын ө теуге жарамды жең іл-желпі туындылар жастардың тә рбиесіне теріс ә серін тигізіп отыр.
|
|
|
Оқ ушы ө зінің қ орытынды ой-тү йінін жасайды
|
|
| Жаһ анданудың ұ лттық -мә дени дамуғ а тигізетін екі оң ә сері
1. Ә лем елдері арасында мә дени байланыстар орнатуғ а мү мкіндік береді, мә дени, білім, ғ ылым жолындағ ы даму даң ғ ылында ә лемдегі озық тә жірибелермен алмасуғ а таптырмас мү мкіндіктер береді.
2. Ә лемнің озық ойлы либералдық қ ұ ндылық тарын (жауапты азаматтық позиция, адалдық, ә ділеттілік) қ абылдауғ а болады
Жаһ анданудың ұ лттық -мә дени дамуғ а тигізетін екі теріс ә серін дұ рыс анық тайды
1. Оларғ а нарық ты билеу, ө зімшілдік, материалдық байлық тың артынан дамылсыз қ уу, руханисыздық, адамдарды жə не қ оғ амдық қ атынастарды билеп-тө стеуге қ ұ марлық жатады.
2. Қ азіргі замаң ғ ы батыс мə дениетінің кө рінісі адамдық қ а қ арсы ə рі ə ділетсіз сипат алып отыр. Аз санды ә лсіз ұ лттар кү шті халық тардың арасына жұ тылып, сің іп кету қ аупі туындап отыр
Ө зіндік қ орытынды
1. Жаһ андану барысында осы ү дерістің жақ сы тұ старын мең геру ғ ылым мен білім саласындағ ы қ атынастарды жандандыру қ ажет
2. Аз санды халық тар ө здерінің ұ лттық біртектілігін сақ тап қ алу ү шін жаһ анданудың теріс тұ старына қ арсы тұ ра білу керек, ұ лттық сана мен рухани қ ұ ндылық тарды жаң ғ ырту қ ажет
|
| Мағ ынасы сә йкес жауаптар қ абылданады
|
Барлығ ы
|
|
|