|
|||
Пе́сньБогоро́дицы:Вели́читдуша́моя́Го́спода:<см.основнойЧин>Пе́ снь 3 Ирмо́ с: Твоя́ песносло́ вцы, Богоро́ дице, / живы́ й и незави́ стный Исто́ чниче, / лик себе́ совоку́ пльшия, духо́ вно утверди́, / в Боже́ ственней Твое́ й сла́ ве/ венце́ в сла́ вы сподо́ би. Приспе́ вре́ мя собра́ тися всем отце́ м в хра́ ме Прота́ тстем, / всено́ щную соверши́ ти хвалу́, / тогда́ Боже́ ственную пе́ снь Твою́, Чи́ стая, воспева́ ет Арха́ нгел. Прии́ де со ины́ ми и ста́ рец о́ наго послу́ шника и́ нока, / и сему́ еди́ ному оста́ вшуся Гаврии́ л Арха́ нгел яви́ ся в подо́ бием о́ бразе, / предначина́ я пе́ снь Твою́. Приложе́ ние творя́ ше к пе́ сни Твое́ й, я́ ко преднача́ тие, Чи́ стая, / тоя́, ю́ же пре́ жде воспе́ Косма́, Боже́ ственный Твой служи́ тель, глаго́ ля, / я́ ко та́ ко обы́ чай е́ сть им начина́ ти пе́ снь Твою́. О, чуде́ с Твои́ х стра́ шных, Арха́ нгеле Боже́ ственный Гаврии́ ле! / Ка́ ко во и́ ночестем о́ бразе пе́ снь воспе́ л еси́ Богома́ тери дне́ сь/ и, я́ ко подоба́ ше, возвели́ чил еси́? Ин конда́ к, глас 8: Арха́ нгельский глас вопие́ м Ти, Всецари́ це: / досто́ йно е́ сть, я́ ко вои́ стинну, / блажи́ ти Тя, Богоро́ дицу, / Присноблаже́ нную и Пренепоро́ чную/ и Ма́ терь Бо́ га на́ шего. Седа́ лен, глас 4: Удиви́ ся и́ нок А́ нгела пе́ сни, / стра́ нно пою́ щаго ту́ ю пред Твое́ ю пе́ снию, о Чи́ стая, / я́ вльшуся сему́ во о́ бразе подо́ бнем, / а поне́ же и́ нок написа́ тися жела́ ше о́ ней, / на дщи́ це ка́ менней руко́ ю чу́ дно начерта́, и неви́ дим бы́ сть. / Отто́ ле пропове́ дася всем пе́ снь сия́, / е́ же Богоро́ дицу Тя сла́ вити, Всенепоро́ чная. Пе́ снь 4 Ирмо́ с: Неизсле́ дный Бо́ жий сове́ т, / еже́ от Де́ вы воплоще́ ния/ Тебе́, Вы́ шняго, проро́ к Авваку́ м усмотря́ я, зовя́ ше: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. Досто́ йно, предначина́ ше, я́ ко вои́ стинну е́ сть блажи́ ти Тя, Пречи́ стая, / Богоро́ дицу, Присноблаже́ нную и вои́ стинну Пренепоро́ чную/ и Бо́ га Ма́ терь Всенескве́ рную. Предначина́ тельную сию́ пе́ снь Боже́ ственному Гаврии́ лу стра́ нно пою́ щу, / удивля́ шеся слу́ шаяй и́ нок, / а поне́ же вопроша́ ше, та́ ко пе́ ти, рече́, обыко́ хом 26. Глаго́ лати и ему́ та́ ко повелева́ ше Гаврии́ л сие́ преднача́ тие, / та́ же пе́ ти пе́ снь Космы́ Боже́ ственную/ и всех научи́ ти сему́, Боже́ ственный рече́ Арха́ нгел. Зане́ же проси́ и́ нок, Гаврии́ ле Боже́ ственне, написа́ ти пе́ снь, ю́ же услы́ ша, / ты начерта́ л еси́ а́ бие на дске ка́ менней, Арха́ нгеле. / Сла́ ва неизрече́ нней си́ ле твое́ й. Пе́ снь 5 Ирмо́ с: Ужасо́ шася вся́ ческая/ о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й: / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га/ и родила́ еси́ Безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя/ мир подава́ ющая. Ужасе́ ся челове́ к ди́ вным чудесе́ м, егда́ чу́ до узре́, / я́ ко дска ка́ менная начерта́ ся и внеза́ пу собесе́ дующий ему́ неви́ дим бы́ сть, / Гаврии́ л, сла́ вный и честны́ й Архистрати́ г. Ста́ рец, егда́ во у́ трие в ке́ ллию свою́ возврати́ ся/ и егда́ стра́ нная сия́ услы́ ша, / дску же ка́ менну узре́, руко́ ю начерта́ нну, / взем же а́ бие с ученико́ м сию́, / принесо́ ша Го́ ры нача́ льствующим. Зна́ емы и всем изве́ стны бы́ ша сия́ чудеса́, Дево́, / поне́ же дску ка́ менную а́ бие в ца́ рствующий град/ торже́ ственно отсла́ ша Горы́ нача́ льствующии, / во е́ же сла́ вити Тя всем. Стеко́ шася вси во убо́ гое обита́ лище, / в не́ мже стра́ нное чу́ до соде́ яся, и Твое́ й ико́ не, / пред не́ юже воспе́ та бы́ сть пе́ снь. Всечи́ стая, / благогове́ йне покланя́ ющеся, единогла́ сно уста́ виша в Прота́ те той храни́ тися. Пе́ снь 6 Ирмо́ с: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е/ соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим. С неизрече́ нною вси стеко́ шася ра́ достию и весе́ лием, / е́ же взя́ ти честну́ ю ико́ ну Твою́, / иере́ и, и мона́ шествующий, и все Го́ ры мно́ жество, Пречи́ стая. Боже́ ственную Твою́ ико́ ну сию́ / со вся́ ким благогове́ нием держа́ ще отцы́ вси, / пле́ щуще, с пе́ сньми и пе́ ньми внесо́ ша в Боже́ ственный храм Твой, Пречи́ стая. Де́ во! Стоя́ ние всено́ щное соверши́ ша, / любо́ вию Тебе́ чту́ ще и Арха́ нгела, / пе́ снь Твою́ возвести́ вша, / и ны́ не мы та́ кожде вас вку́ пе почита́ ем. Отцы́ Боже́ ственнии, с пе́ сньми, по тайноде́ йствии, / взе́ мше Боже́ ственную Твою́ ико́ ну, / вну́ трь хра́ ма, в невходи́ мая, со мно́ гим благогове́ нием по́ ставиша. Конда́ к, глас 4: Пра́ зднует дне́ сь ве́ сь Афо́ н, / я́ ко пе́ снь прия́ т от А́ нгела чу́ дно/ Тебе́, Чи́ стей Богома́ тери, / Ю́ же вся тва́ рь чтит, сла́ вящи. И́ кос: Ны́ не да весели́ тся мно́ жество отце́ в Афо́ на: / се бо Де́ ве пре́ жния пе́ сни, / ю́ же чу́ дно воспе́ Ей Косма́, Боже́ ственный песнопе́ вец, / Гаврии́ л ны́ не пое́ т преднача́ тие, / и́ же: Досто́ йно е́ сть я́ ко вои́ стинну, – глаго́ лаше и́ ноку, – блажи́ ти Тя, Богоро́ дицу, / Присноблаже́ нную и Пренепоро́ чную и Ма́ терь Бо́ га на́ шего; / сему́ повелева́ ше, да та́ ко вси предначина́ ют Твою́ пе́ снь. / И, сию́ начерта́ в руко́ ю на дске ка́ менней, внеза́ пу бы́ сть неви́ дим. / И́ нок же, дивя́ ся, воспе́ вше, я́ коже научи́ ся, чи́ стую Богома́ терь, / Ю́ же вся тва́ рь чтит, сла́ вящи. Пе́ снь 7 Ирмо́ с: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии/ па́ че Созда́ вшаго, / но, о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́. Преизря́ дную че́ сть воздая́ ху вси отцы́, / и пре́ жнии и ны́ нешнии, сей ико́ не Твое́ й Боже́ ственней, Пренепоро́ чная, пра́ веднейше: / че́ сти бо премно́ гия удосто́ ися пресла́ вно. Ве́ лия благода́ ти удосто́ ися Боже́ ственная ико́ на Твоя́, Пренепоро́ чная, / я́ сно бо пред не́ ю Твоея́ пе́ сни преднача́ тие/ пе́ рвее возгласи́ ся благоволе́ нием Твои́ м. / Те́ мже по до́ лгу ны́ не сей с любо́ вию покланя́ емся. Не боготвори́ м ико́ ну Твою́, Пречи́ стая, на ны клеве́ щут, / но относи́ тельне чтим, Пренепоро́ чная, / сию́, ра́ дующеся, лобыза́ ем че́ ствовательно, раби́ Твои́, / ны́ не же и во ве́ ки. С Тобо́ ю, Пресвята́ я, не престае́ м чти́ ти и сла́ внаго Гаврии́ ла, / нас ны́ не пе́ сни Твое́ й научи́ вшаго, / и́ же и пре́ жде, Тебе́ возглаша́ я, взыва́ ше: / ра́ дуйся, Благода́ тная. Пе́ снь 8 Ирмо́ с: О́ троки благочести́ выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть: / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте, дела́, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки. Отроко́ м благочести́ вым подража́ юще, Богоро́ дице, / о чудесе́ х Твои́ х, я́ же твори́ т Госпо́ дь во сла́ ву Твою́, Пречи́ стая, воспева́ юще, пое́ м: / Го́ спода по́ йте, дела́, и превозноси́ те во вся ве́ ки. Вои́ стинну благослове́ н, и́ же сподо́ бися услы́ шати/ Боже́ ственныя хвалы́ Твоя́ от А́ нгела, Пресвята́ я Де́ во Пренепоро́ чная, / я́ коже Сын Твой благоволи́, и́ мже всех научи́ пе́ ти Тя досто́ йно/ и превозноси́ ти Тя во вся ве́ ки. «Пе́ ние» – по достоя́ нию уста́ вися именова́ ти ме́ сто о́ но, / иде́ же соверши́ ся сие́ чу́ до, / я́ коже нарица́ ние удержа́ ся до нас и навсегда́, на па́ мять, Пречи́ стая, чудесе́, / я́ ко да воспева́ ем Тя и превозно́ сим во вся ве́ ки. «Досто́ йно е́ сть» – да́ же до ны́ не нарица́ ется я́ сно и ке́ ллия та, / в не́ йже и Боже́ ственная Твоя́ ико́ на, пред не́ юже пе́ рвее воспе́ то бы́ сть/ пе́ сни Твоея́, Де́ во Чи́ стая, преднача́ тие, / я́ ко да пою́ т Тя вси досто́ йно и превозно́ сят Тя во вся ве́ ки. Пе́ сньБогоро́ дицы: Вели́ читдуша́ моя́ Го́ спода: < см. основнойЧин>
|
|||
|