|
|||
Пе́сньБогоро́дицы:Вели́читдуша́моя́Го́спода:<см.основнойЧин>Песнь 1 Ирмо́ с: Посече́ нный несеко́ маго пресече́, / и ви́ де со́ лнце зе́ млю, юне́ е не ви́ де, / лю́ таго врага́ вода́ потопи́, / и непроходи́ мое про́ йде Изра́ иль. / Песнь же воспева́ шеся: / Господе́ ви пои́ м, сла́ вно бо просла́ вися. Одея́ йся све́ том, я́ ко ри́ зою, одея́ тя, Васи́ лие чу́ дне, ри́ зою безстра́ стия. / Те́ мже взима́ лся ду́ хом к Боже́ ственному виде́ нию и озари́ вся благода́ тию Бо́ жия про́ мысла, / стра́ нен показа́ лся еси́ от всех сро́ дник и зна́ емых, / и пресели́ лся еси́ к сро́ дству Небе́ сному, и ны́ ́ не живе́ ши жи́ знь безконе́ чную. Показа́ лся еси́ Росси́ истей земли́ свети́ ло вели́ кое, / просвеща́ я нас све́ том Твои́ х доброде́ телей. / И кто мо́ жет изчести́ мно́ гия по́ двиги и труды́ Твоя́, / и всено́ щная стоя́ ния, и ины́ х мно́ жества к сим доброде́ телей, / и́ мже возме́ здие от Бо́ га прия́ л еси́? Ума́ челове́ ча превзы́ де чин, ди́ вное на земли́ житие́ пожи́ л еси́, / бдя, и моля́ ся, и тружда́ яся, и наг на земли́ скита́ яся, / не име́ я где главы́ подклони́ ти, во всем животе́ Твое́ м. / И сего́ ра́ ди всели́ лся еси́ во оби́ тели Небе́ сныя, / мно́ ги бо, рече́ Госпо́ дь, оби́ тели в дому́ Отца́ Моего́, по ме́ ре доброде́ телей. Богоро́ дичен: Ко́ е спасе́ ние и́ но таково́, я́ коже Ты, Пречи́ стая Богоро́ дице, / кре́ пкое поможе́ ние и те́ плое заступле́ ние? / Изба́ ви ду́ шу мою́ от се́ ти диа́ воли, / Ты бо еси́ всех земны́ х спасе́ ние, / спаси́ и мене́, лю́ те потопля́ ема волна́ ми грехо́ вными, / моли́ твами уго́ дника Твоего́ Васи́ лия. Други́ й кано́ н глас 2. Песнь 1 Ирмо́ с: Во глубине́ постла́ иногда́ / фараони́ тское всево́ инство преоруже́ нная си́ ла, / вопло́ щшееся же Сло́ во всезло́ бный грех потреби́ ло есть, / препросла́ вленный Госпо́ дь сла́ вно бо просла́ вися. Возлюби́ вый усе́ рдно Го́ спода и жела́ тельно подвиза́ яся дости́ гнути Ца́ рства Небе́ снаго, / просвети́ лся еси́ Боже́ ственною благода́ тию; / те́ мныя о́ блаки ду́ ши Мое́ я разгони́ и ум ми озари́, / и отве́ рзи ми устне́ к пе́ нию, восхвали́ ти тя, преблаже́ нне Васи́ лие. Анто́ ний Вели́ кий рече: име́ ющим здрав ум не тре́ бовати писа́ ния; / на Тебе́ же сбы́ стся, прему́ дре Васи́ лие. / Главу́ твою́ всегда име́ я к Небеси́ возведе́ ну, очи́ ма же Го́ рняя зря, / ума́ чисто́ тою тща́ лся еси́ ко Ада́ му и к ве́ рному Авраа́ му. Стра́ нен сро́ дник Твои́ х был еси́, и бли́ жних любве́ чуждь, / и во Твое́ м язы́ це, я́ ко иноязы́ чен, во ином же в ра́ зуме седя́ й. / И ничто́ же от земны́ х одея́ ний на те́ ле Твое́ м носи́ л еси́, я́ коже Ада́ м, / до́ ндеже не ви́ дел еси́ обнаже́ ния души́ твое́ й, / ниже́ безобра́ зие пло́ ти твое́ я позна́ л еси́. И́ же себе́ позна́ вый, пости́ гл еси́ страх Госпо́ день, / разжже́ ние плотско́ е хла́ дом Свята́ го Ду́ ха угаси́ в, / всегда́ душе́ вныма очи́ ма на у́ мныя си́ лы взира́ ти изво́ лил еси́ / и преплы́ л еси́ вели́ кую сию́ жите́ йскую пучи́ ну жесто́ ким путе́ м, Богоблаже́ нне. Богоро́ дичен: Влады́ чице, Ма́ ти Бо́ жия Пречи́ стая, Благослове́ нная и Пренепоро́ чная, / ду́ ши Моея́ стру́ пы исцели́ и стра́ сти пло́ тския умертви́, / ум мой от вся́ каго вреда́ вра́ жия и напа́ стей изми́, Богоро́ дице. Песнь 3 Ирмо́ с: Небе́ снаго кру́ га Верхотво́ рче, Го́ споди, / и Це́ ркве Зижди́ телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́ й, / жела́ ний кра́ ю, ве́ рных утвержде́ ние, / Еди́ не Челове́ колю́ бче. Дым, и прах, и сень вмени́ л еси́ кра́ сная ве́ ка Сего́ / и ничто́ же от любве́ Христо́ вы па́ че изво́ лил еси́, / Сего́ жела́ я насы́ титися сла́ вы и весе́ лия присносу́ щнаго, / в ня́ же жела́ ют А́ нгели прини́ кнути. / И, сих ра́ дости получи́ в, предстои́ ши во све́ те Святе́ й Тро́ ице, ра́ дуяся, / Е́ йже моли́ ся за ны, переблаже́ нне Васи́ лие. Воцари́ вся над страстьми́, великоду́ шие Васи́ лие, / одоле́ л еси́ пло́ тское жела́ ние, и яви́ лся еси́ чистоты́ сокро́ вище духо́ вное, / и Сего́ ра́ ди прия́ л еси́ та́ влу белу, на не́ йже напи́ сано и́ мя но́ во, ди́ вно, неве́ домо. / И не бысть на ду́ ши твое́ й скве́ рны, ни вра́ ски: / убели́ л бо еси́ ю то́ ки слез Твои́ х, и ны́ не непреста́ нно ра́ дуешися. Ве́ ру неоску́ дну в души́ име́ я, переблаже́ нне, да́ нный Тебе́ тала́ нт трудолю́ бно возде́ лал еси́ / и прия́ л еси́ власть над десятию́ градо́ в доброде́ телей, / бе́ сы прогоня́ ти, прокаже́ нныя очища́ ти, / разсла́ бленныя бы́ стро ходи́ ти, слепы́ я просвеща́ ти, / и усугу́ би дар всем исцеле́ ния, творя́ щим святу́ ю па́ мять Твою́. Богоро́ дичен: Аз, Де́ во Свята́ я Богоро́ дице, наде́ жду име́ я на Тя, спасаю́ ся. / Разгони́, Влады́ чице, враги́ ду́ ши моея́ и напра́ ви мя на путь жи́ зненный, да, спа́ сся, вопию́ Ти: / ра́ дуйся, Помо́ щнице ми́ ра, наде́ жно христиа́ нская. / Ра́ дуйся, Госпо́ дь с Тобо́ ю, Благослове́ нная. Ин Ирмо́ с: На ка́ мени мя ве́ ры утверди́ в, / разшири́ л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, / возвесели́ бо ся дух мой, внегда ́ пе́ ти: / несть свят; я́ коже Бог наш, / и несть пра́ веден, па́ че Тебе́, Господи. Любо́ вию Бо́ жиею угаси́ л еси́ любо́ вь роди́ телей, / меч же духо́ вный всегда́ воздвиза́ я, и́ мже во́ лю хоте́ ния Твоего́ отсеца́ я, / утверди́ л еси́ стопы́ ра́ зума Твоего́ на ка́ мени любве́ Христо́ вы. И́ же о твое́ й пло́ ти не пе́ кся, жизнь ми́ ра сего́ возненави́ дел еси́ / и о пло́ тских небре́ гл еси́, / всегда́ подвиза́ яся ум чист к Бо́ гу предста́ вити. / И принеся́ еси́ себе́, я́ ко непоро́ чну и благоприя́ тну Вели́ кому Архиере́ ю же́ ртву. Е́ же стяжа́ л еси́ от младе́ нства ве́ рою несумне́ нною смиренному́ дрие/ и соверше́ нную к Бо́ гу любо́ вь/ и, вся чу́ вства поработи́ в, я́ ко безстра́ стен был еси́, / ум от тва́ ри возвы́ сив, лицу́ же Госпо́ дню ду́ шу предста́ вил еси́. Богоро́ дичен: Спаси́ мя, Ма́ ти Бо́ жия, Спа́ сения нача́ ло ми́ ру я́ вльшися, / и изба́ ви молвы́, и нечи́ стых страсте́ й, и вся́ кия проти́ вныя ско́ рби, / да сла́ влю Тя, Богоро́ дице. Седа́ лен, глас 8: От земны́ х на Небе́ сная помы́ слив и де́ лом соверши́ в, / кра́ сная ми́ ра сего́ во уме́ ты вмени́ л еси́, Христа́ ра́ ди юро́ д быв на земли́, / терпе́ нием и жесто́ ким подвиза́ нием сын све́ та показа́ лся еси́ / и в Ца́ рствии Небе́ снем све́ тло зри́ ши Святу́ ю Тро́ ицу, переблаже́ нне Васи́ лие. / Ю́ же моли́ согреше́ ний оставле́ ние дарова́ ти/ пра́ зднующим любо́ вию святу́ ю па́ мять Твою́. Сла́ ва, други́ й седа́ лен, глас 4: Быв дом Бо́ жий и жили́ ще Свята́ го Ду́ ха, блаже́ нне Васи́ лие, / Це́ рковь те́ ла Твоего́ непоро́ чну соблю́ л еси́, / и, прише́ д, всели́ ся в тя Оте́ ц, и Сын, и Святы́ й Дух/ и дарова́ Тебе́ терпе́ ние, и му́ жество, и хра́ брость духо́ вную, / и несму́ тною мы́ слию по Боже́ ственному пути́ ше́ ствовати. / И, прие́ м дар исцеле́ ний, моли́ Христа́ Бо́ га спасти́ ду́ ши на́ ша. И ны́ не, Богоро́ дичен: Красоте́ Твое́ й, Богора́ дованная, Арха́ нгел Гаврии́ л предстоя́, дивля́ шеся и вопия́ ше Ти: / О Неве́ сто Неискусобра́ чная, Отрокови́ це небла́ зненная! / Ка́ ко Ти изреку́ пре́ жде век сокрове́ нную та́ йну? / Ты бо еси́ Небе́ сным и земны́ м соедине́ ние. / Ра́ дуйся, Обра́ дованная, Госпо́ дь с Тобо́ ю. Песнь 4 Ирмо́ с: Проро́ к Авваку́ м умны́ ма очи́ ма/ прови́ де, Господи, прише́ ствие Твое́, /тем и вопия́ ше: /от ю́ га прии́ дет Бог. / Сла́ ва си́ ле Твое́ й, сла́ ва снизхожде́ нию Твоему́. Был еси́ под влады́ кою учине́ н Христо́ ва повеле́ ния, / и повелевая́ рабу́ своему́, те́ лу, сотвори́ ти слу́ жбу свою́, Христу́ рабо́ тая, / и покори́ уму́, влады́ це, стра́ стныя по́ мыслы, и был еси́ сын послуша́ ния, вопия́ Христу́: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Челове́ колю́ бче. Имею́ щим цел ум не тре́ бовати писа́ ния, – рече́ Вели́ кий Анто́ ний. / На Тебе́ сие́ сбы́ стся, прему́ дре Васи́ лие: / не учи́ вся кни́ гам, вся разуме́ л еси́ Боже́ ственная Писа́ ния, / непреста́ нно поя́ Христу́: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче. Во гра́ де, я́ ко в пусты́ ни, живы́ й, переблаже́ нне Васи́ лие, / и ни от чего́ же смуща́ яся, но венча́ лся еси́ ра́ ди трудо́ в твои́ х, / посеща́ я вдови́ цу, я́ коже Или́ я проро́ к саре́ фтяныню, / и поя́ песнь немо́ лчную: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Челове́ колю́ бче. Богоро́ дичен: И́ же Отцу́ и Ду́ ху Собезнача́ льный от Тебе́ изво́ ли роди́ тися на́ шего ра́ ди Спа́ сения/ и дарова́ Тя ро́ ду христиа́ нскому те́ плую Засту́ пницу/ и в беда́ х ско́ рую Помо́ щницу. / Те́ мже, Ма́ ти безму́ жная, покланя́ емся ве́ рно Рождеству́ Твоему́. Ин Ирмо́ с: Прише́ л еси́ от Де́ вы, не хода́ тай, ни А́ нгел, / но Сам, Го́ споди, вопло́ щся, / и спасл еси́ всего́ мя, челове́ ка. / Тем зову́ Ти: Сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. Ми́ ра Сего́ вся возненави́ дел еси́, плоть ду́ ху поработи́ в, / и, удали́ вшуся Тебе́ теле́ сныя любве́, в юро́ дство претвори́ лся еси́, / до́ бре разсмотри́ в преити́ тя́ жкую пучи́ ну, успе́ х прия́ ти сподо́ бился еси́, чу́ дне Васи́ лие. Омраче́ ние возненави́ дев грехо́ вное и пла́ менем чистоты́ пресе́ к пла́ мень, / терпе́ нием и мудре́ йшим юро́ дством, я́ ко златы́ ми крила́ ми, на Небеса́ возлете́ л еси́ / и равноа́ нгельную дости́ гл еси́ сте́ пень. Любо́ вию Христо́ вою сро́ дников отре́ клся еси́ и над страстьми́ царь показа́ лся еси́, / ско́ рбным путе́ м ше́ ствуя, и, дости́ гнув простра́ ннаго жили́ ща, / нас, плене́ нных грехо́ вными страстьми́, свободи́, переблаже́ нне. Богоро́ дичен: Кров, и заступле́ ние, и прибе́ жище бу́ ди ми, Де́ во, рабу́ Твоему́, / и исцели́ мя от безме́ рных зол, да пою́, Пречи́ стая: / сла́ ва Рождеству́ Твоему́. Песнь 5 Ирмо́ с: Мрак ду́ ши Мое́ я разжени́, Светода́ вче Христе́ Бо́ же, / началоро́ дную тьму изгна́ в бе́ здны, / и да́ руй ми свет повеле́ ний Твои́ х, Сло́ ве, / да, у́ тренюя, сла́ влю Тя. Процве́ т, я́ ко кипари́ с, посреде́ земли́ Росси́ йския, уго́ дниче Христо́ в Васи́ лие, / прине́ сл еси́ плоды́ Ду́ ха во мно́ зе терпе́ нии, / безыме́ нство, и теле́ сное удруче́ ние, и от бесо́ в и злых челове́ к озлобле́ ние. / Сего́ ра́ ди прия́ л еси́ ны́ не ве́ чное утеше́ ние. Си́ ла бо Моя́, – рече́ Госпо́ дь, – в не́ мощи соверша́ ется. / Се бо на Тебе́ соверши́ ся Бо́ жие смотре́ ние, чу́ дне Васи́ лие, / си́ лою Христо́ вою ди́ вен яви́ лся еси́ в житии́ Твое́ м, / зло стра́ жда, ника́ коже боле́ зни ощуща́ л еси́: / облегчева́ ше тя жела́ ние бу́ дущих благ, я́ же получи́ л еси́. Зва́ ние твое́ не от челове́ к бысть, но от Бо́ га, прему́ дре Васи́ лие. / И, я́ ко еле́ нь, жа́ ждя, на исто́ чники воды́ живы́ я поте́ кл еси́, / напитава́ я ду́ шу Христо́ вою любо́ вию, и ктому́ ника́ коже от зно́ я грехо́ внаго вжажда́ лся еси́: / укрепи́ бо тя на се Царь ми́ ра. Богоро́ дичен: А́ нгели и Арха́ нгели, Херуви́ ми и Серафи́ ми многоо́ читии, / Нача́ ла, и Вла́ сти, и Госпо́ дствия раболе́ пно покланя́ ются Рождеству́ Твоему́, Богоро́ дице, / сла́ вяще Тя, Влады́ чице. / Те́ мже и мы, Ма́ ти Преблагослове́ нная, покланя́ емся со стра́ хом и мо́ лим Тя: / спаси́ ду́ ши на́ ша. Ин Ирмо́ с: Просвеще́ ние во тьме лежа́ щих, / спасе́ ние отча́ янных, Христе́, Спа́ се мой, / к Тебе́ у́ тренюю, Царю́ ми́ ра, / просвети́ мя сия́ нием Твои́ м: / ино́ го бо, ра́ зве Тебе́, Бо́ га не зна́ ю. И́ же до тре́ тияго небесе́ возше́ дый рече́: мы юро́ ди Христа́ ра́ ди. / Ты же, переблаже́ нне, по благо́ дати в таково́ е юро́ дство преложи́ лся еси́, / досажде́ ние неразу́ мных люде́ й претерпе́ в, и ко́ зни бесо́ вския попра́ л еси́, / и я́ ко А́ нгел на земли́ яви́ лся еси́ нам. Бо́ га ра́ ди жити́ е сла́ вы ми́ ра Сего́ от младе́ нства возненави́ дел еси́, / возлюби́ в нищету́ и терпе́ ние, / огне́ м печа́ ли о́ чныя сле́ зы изсуши́ л еси́ / и вся ско́ рбная претерпе́ л еси́, переблаже́ нне Васи́ лие. Прему́ дростию Бо́ жиею просвеще́ н еси́, / огнь веще́ ственный невеще́ ственным угаси́ в, / и чистото́ ю жити́ я Твоего́ безтеле́ снаго во́ инства усвое́ нию сподо́ бился еси́. Богоро́ дичен: Источа́ еши исцеле́ ний струи́ боля́ щим, Де́ во, всю́ ду, / Тя бо исто́ чника показа́ милосе́ рдия, Влады́ чице, ми́ лости Госпо́ дь, / из Тебе́ ро́ ждейся па́ че ума́. Песнь 6 Ирмо́ с: Я́ коже проро́ ка изба́ вил еси́ / из глубины́ преиспо́ дния, Христе́ Бо́ же, / и мене́ от грехо́ в мои́ х изба́ ви, я́ ко Человеколю́ бец, / и упра́ ви живо́ т мой, молю́ ся. Кто мо́ жет изчести́ чудеса́ прему́ драго Васи́ лия, / его́ же ви́ дяху по мо́ рю ше́ ствующа немо́ кренно, я́ ко по су́ ху, / и ви́ дяху неве́ рнии язы́ цы, дивля́ хуся и, прише́ дше в Россию, пове́ даху: / мы, – реко́ ша, – ви́ дехом такова́ челове́ ка, по морю ше́ ствующа; / и́ стинно бо свиде́ тельство и от враг прино́ сится. / Мы же глаго́ лем: Сла́ ва Бо́ гу, творя́ щему чудеса ди́ вная. Уподо́ бился еси́, прему́ дре Васи́ лие, все́ ми нра́ вы и обы́ чаем/ Симео́ ну, юро́ дивому Христа́ ра́ ди, и Андре́ ю Царегра́ дскому, / и Вели́ кому отцу́ Мака́ рию, и Ону́ фрию, и Па́ влу Фиве́ йскому, / и Макси́ му чу́ дному, и Проко́ пию Вели́ кому. / С ни́ миже сожи́ тель яви́ лся еси́ во Ца́ рствии Христа́ Бо́ га на́ шего. О прему́ дре Васи́ лие, чу́ дный житие́ м и ра́ зумом! / Мо́ лим тя, Блаже́ нне: / моли́ Христа́ Бо́ га на́ шего за лю́ ди правосла́ вныя, / и всем ве́ рным спасе́ ние испроси́, и ми́ ру мир, и от грех свобожде́ ние, / и умоли́ Ца́ рствию бы́ ти насле́ дником. Богоро́ дичен: Кто нас изба́ вит от му́ ки ве́ чныя и от сме́ рти душе́ вныя, / А́ ще не Ты возде́ жеши пречи́ стеи ру́ це, Богоро́ дице, Сы́ ну Твоему́ и Бо́ гу на́ шему? / Да спасе́ т ны, ниотку́ дуже иму́ щия по́ мощи, / Твои́ м покро́ вом, Преблагослове́ нная. Ин Ирмо́ с: В бе́ здне грехо́ вней валя́ яся, / неизсле́ дную милосе́ рдия Твоего́ призыва́ ю бе́ здну: / от тли, Бо́ же, мя возведи́. Остр ум всегда́ к Бо́ гу име́ в, / я́ ко нечу́ вствен ко всем жите́ йским был еси́, / вся же кова́ рства лука́ ваго, я́ ко сеть, расто́ ргнул еси́ / и пресве́ тлое свети́ ло ми́ рови показа́ лся еси́, Богоблаже́ нне Васи́ лие. Ду́ хом Бо́ жиим наставля́ емь, благоюро́ диве, / чистоту́ естества́ твоего́ преесте́ ственну, / небесоподража́ тельное жити́ е имел еси́ и ангелоле́ пное виде́ ние. / Те́ мже моли́ спасти́ ся нам от враг на́ ших. А́ нгел житие́ м на земли́ показа́ лся еси́, / и, на го́ ру безсме́ ртия возше́ д доброде́ тельми, А́ нгельския полки́ удиви́ л еси́, / и на враги́ храбо́ рник чу́ ден показа́ лся еси́. / И ны́ не посо́ бствуй во́ инству на́ шему, переблаже́ нне, / да Твои́ ми моли́ твами проти́ внии побежда́ ются. Богоро́ дичен: Ру́ ки Твоя́ пречи́ стыя, Де́ во Ма́ ти, просте́ рши, / покры́ й на Тя наде́ ющияся и Сы́ ну Твоему́ зову́ щия: / всем пода́ ждь, Христе́, ми́ лости Твоя́. Конда́ к, глас 4: Ду́ хом Бо́ жиим води́ м, переблаже́ нне Васи́ лие, / оттря́ сл еси́ мирски́ й мяте́ ж, / и жити́ я треволне́ ния возгнуша́ лся еси́, / и, совле́ кся одея́ ний тле́ нных и обле́ кся в ри́ зу безстра́ стия, / убежа́ л еси́ ловле́ ния льсти́ ваго мироде́ ржца, / и был еси́ стра́ нен во твое́ м язы́ це, / и, па́ че земна́ го бога́ тства избра́ в бога́ тство Небе́ сное, / увя́ злся еси́ венце́ м терпе́ ния. / И ны́ не, переблаже́ нне Васи́ лие, моли́ Христа́ Бо́ га/ о творя́ щих святу́ ю па́ мять твою́, да зове́ м ти: / ра́ дуйся, переблаже́ нне Васи́ лие. И́ кос: Трудолю́ бному жити́ ю Твоему́ А́ нгели удиви́ шася, / му́ жески бо воста́ л еси́ на естество́: / разуме́ в непостоя́ нное жития́ сего́, совле́ клся еси́ одея́ ний/ и, наг сый, стал еси́ проти́ ву ко́ знем диа́ вольским, / я́ коже хра́ брый ратобо́ рец, по словеси́, преблаже́ нне, апо́ столову: / несть на́ ша брань к кро́ ви и пло́ ти, / но к нача́ лом, и ко власте́ м, и к миродержи́ телем тьмы ве́ ка сего́. / И, сему́ нагото́ ю теле́ сною спле́ тся до́ блественне, / ни от ко́ еяже стра́ сти победи́ лся еси́, но всех сете́ й убежа́ л еси́ го́ рдаго велиа́ ра, / прескочи́ в про́ пасть а́ дову, ю́ же изры́ враг ме́ жду Ла́ зарем и бога́ тым, / и ны́ не у Авраа́ ма на ло́ не почива́ еши, отнесе́ н святы́ ми А́ нгелы. / Моли́ ся, переблаже́ нне, Христу́ Бо́ гу на́ шему о творя́ щих святу́ ю па́ мять Твою́, да зове́ м ти: / ра́ дуйся, переблаже́ нне Васи́ лие. Песнь 7 Ирмо́ с: На по́ ле Деи́ ре/ иногда́ мучи́ тель пещь поста́ ви на муче́ ние Богоно́ сных, / в не́ йже три о́ троки песносло́ вяху еди́ наго Бо́ га, / трои́ чно воспева́ ху, глаго́ люще: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́. День Госпо́ день всегда́ пред очи́ ма зря, прему́ дре Васи́ лие, / предстоя́ л еси́ наг, я́ коже суди́ щу нелицеме́ рному Сы́ на Бо́ жия, / и послужи́ л еси́ Влады́ це Твоему́ во мно́ зе терпе́ нии, воспева́ я: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́. Разуме́ в, блаже́ нне Васи́ лие, я́ ко ничто́ же ну́ жднее души́, за ню́ же Христо́ с у́ мре и воскре́ се, / не оскверни́ л еси́ ри́ зы душе́ вныя, ю́ же прия́ л еси́ от Свята́ го Креще́ ния. / И ны́ не, предстоя́ Христу́, взыва́ еши: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́. Ничто́ же разлучи́ т мя от любве́ Христо́ вы, – сия́ переблаже́ нный Васи́ лий глаго́ лаше, –/ ни высота́, ни глубина́, ни А́ нгели, ни Си́ лы, ни сла́ ва, ни бога́ тство, / ничто́ же бо хощу́ кра́ сных ми́ ра сего́, па́ че Иису́ са сла́ дкаго, Ему́ же вопию́: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́. Богоро́ дичен: Пре́ жде рождества́ пребы́ сть Де́ вою Ма́ ти Сы́ на Бо́ жия/ и по рождестве́ яви́ ся па́ ки Де́ ва: / Бог бо бе, иде́ же хо́ щет, побежда́ ются естества́ чи́ ни. / Ты бо яви́ лася еси́ село́ простра́ нно Сы́ на Отча, Благослове́ нная, Ему́ же вопие́ м: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших. Ин Ирмо́ с: Богопроти́ вное веле́ ние/ беззако́ ннующаго мучи́ теля высо́ к пла́ мень вознесло́ есть, / Христо́ с же простре́ Богочести́ вым отроко́ м ро́ су духо́ вную, / Сый благослове́ н и препросла́ влен. Тве́ рдый душе́ ю адама́ нт показа́ лся еси́, блаже́ нне, / вои́ стинну житие́ Твое́ па́ че естества́, я́ коже в ка́ ющихся оби́ тели, / и осяза́ нием и сластьми́ ми́ ра сего́ безстра́ стен пребыва́ я, / ве́ лий же от виде́ ния пребы́ л еси́ без вре́ да. Испо́ лнился еси́ Свята́ го Ду́ ха благода́ ти, разуме́ в Госпо́ дне благове́ стие, / широ́ кий и простра́ нныи путь, вводя́ й в па́ губу, возненави́ дел еси́ и возлюби́ л еси́ безмо́ лвие; / тесны́ м и приско́ рбным путе́ м Христу́ после́ дуя, / от земны́ х к Небе́ сным оби́ телем пресла́ вно возше́ л еси́. Благода́ рное сие́ пе́ ние, приноси́ мое тебе́, не пре́ зри, переблаже́ нне, / но ми́ лостивно приими́ и ра́ дости духо́ вныя испо́ лни нас, / умоли́ Го́ спода пода́ ти Це́ ркви на́ шей утвержде́ ние и ми́ ру устрое́ ние. Богоро́ дичен: Благоутро́ бия ми́ лости иму́ щи, смире́ нныя моея души́ не пре́ зри, / ве́ рно молю́ Тя, Отрокови́ це, / но уще́ дри вско́ ре, и спаси́ мя от пучи́ ны согреше́ ний мои́ х, / и, обно́ вльши благода́ ть Твою́ на мне, просвети́, Де́ во Чи́ стая. Песнь 8 Ирмо́ с: Победи́ тели мучи́ теля и пла́ мене́ / благода́ тию Твое́ ю бы́ вше, / за́ поведем Твои́ м зело́ прилежа́ ще, / о́ троцы вопия́ ху: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода. Ви́ дя Госпо́ дь труды́ Твоя́ и мно́ гия по́ двиги, чуде́ с да́ ром обогати́ тя, / просия́ л бо еси́ на све́ щнице Христо́ ва сия́ ния, / и яви́ тя вселе́ нней зна́ ема ра́ ди чуде́ с исцеле́ ния, / и вси вопию́ т с тобо́ ю, переблаже́ нне: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода и превозноси́ те Его́ во ве́ ки. Слы́ шал еси́, прему́ дре Васи́ лие, Спа́ сову за́ поведь: / А́ ще, рече́, челове́ к весь мир приобря́ щет и отщети́ т ду́ шу свою́, / что даст изме́ ну на души́ свое́ й? / Ты же сие́ в се́ рдцы твое́ м скрыл еси́ / и пе́ клся еси́, ка́ ко угоди́ ти Бо́ гу, Ему́ же взыва́ еши: / благослови́ те, вся дела Госпо́ дня, Го́ спода и превозноси́ те Его́ во ве́ ки. Ничи́ мже ме́ ньши пре́ жних святы́ х, чу́ дне Васи́ лие, яви́ лся еси́, / изря́ ден мно́ гими труды́ и по́ двиги и та́ йными к Бо́ гу моли́ твами, / а́ ще челове́ ком и неве́ домы, но Бо́ гом вся зри́ мы и ве́ домы, Ему́ же вопие́ ши: / ́ благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода и превозноси́ те Его́ во ве́ ки. Богоро́ дичен: Благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, ро́ ждшагося от Де́ вы Мари́ и, / и спа́ сшаго всеро́ днаго Ада́ ма от паде́ ния, / и возне́ сшаго па́ ки челове́ чество на высоту́ Небе́ сную, / и седя́ щаго одесну́ ю Отца́, Ему́ же вопию́ т вси А́ нгели: / да Благослови́ т вся тварь Го́ спода и превозно́ сит Его́ во ве́ ки. Ин Ирмо́ с: В пещь о́ гненную ко о́ троком евре́ йским снизше́ дшаго/ и пла́ мень в ро́ су прело́ жшаго Бо́ га/ по́ йте, дела́, я́ ко Го́ спода, / и превозноси́ те во вся ве́ ки. Огнь стра́ шный разумева́ я, земны́ х ничто́ же возлюби́ л еси́. / Печа́ лию душе́ вною и глубо́ ким се́ тованием ум во глубину́ смире́ ния погрузи́ л еси́, / жела́ я всели́ тися в Небе́ сное Ца́ рство, / е́ же и получи́ в, ны́ не ра́ дуешися ра́ достию безконе́ чною. Равноа́ нгельную честь досто́ йно получи́ л еси́, переблаже́ нне Васи́ лие, / и, со безпло́ тными Бо́ гу предстоя́, призира́ й на ны с Небе́ снаго кру́ га, ра́ дости пода́ телю, / и возсия́ й свет твой нам, я́ ко да ви́ дим Твоя́ чудеса́. И́ мже о́ бразом жела́ ет еле́ нь пали́ м на исто́ чники, / си́ це и ты, переблаже́ нне, всегда́ подвиза́ яся, жела́ л еси́ Боже́ ственнаго хоте́ ния/ и вся благоуго́ дно Го́ сподеви соверши́ л еси́. / И ны́ не со святы́ ми пое́ ши непреста́ нно: / по́ йте, вся дела́, Го́ спода и превозноси́ те Его́ во ве́ ки. Богоро́ дичен: Лука́ во вре́ мя живота́ моего́ и вся́ кия зло́ бы испо́ лнено, / сатане́ лука́ вому лю́ те мя смуща́ ющу, / Ты мя исто́ ргни того́, Богороди́ тельнице, па́ кости, / на Тя бо все возложи́ х ча́ яние мое́, / спаси́ мя Твои́ ми бо́ дрыми моли́ твами. Пе́ сньБогоро́ дицы: Вели́ читдуша́ моя́ Го́ спода: < см. основнойЧин>
|
|||
|